Skocz do zawartości

Za przyśpieszenie auta odpowiada....


Milek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Akurat Octavia i Prius to sa auta sportowe, bo braly/biara udzial w rajdach i nawet wygrywaja.

 

Ale to przednionapędówki. Czyli tylko do vana na zakupy... :roll:

 

 

 

Gratuluję umiejętności dostosowywania poglądów do aktualnej sytuacji... :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat Octavia i Prius to sa auta sportowe, bo braly/biara udzial w rajdach i nawet wygrywaja.

 

Ale to przednionapędówki. Czyli tylko do vana na zakupy... :roll:

 

 

 

Gratuluję umiejętności dostosowywania poglądów do aktualnej sytuacji... :???:

Moja opinia nadal sie nie zmienla. Dlatego dopisalem uzasadnienie, jakie jest ogolnie przyjmowane na tym forum, ze cokolwiek bralo udzial w imprezie sportowej jest autem sportowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lexus 400h to w zasadzie ośka - 4x4 jest tu wiecej niż umowne, auto rzeczywiście jedzie ale jest nieco nerwowe, przy ostrym traktowaniu może zachować sie dziwnie czyli jest lekko nieprzewidywalne. Na razie to raczej sprzet dla amatorów takich wynalazków. Jednak to jest dowód na postęp w tej dziedzinie. Ja się zgadzam, że przyszłość należy do hybryd a nie do dyzli, one teraz mają swój szczyt popularności a dalszy ich rozwój zależy od inwestycji i możliwości produkcji ... przemysłu petrochemicznego oraz od tego jakie normy dla ich spalin w nowych silnikach będzie ustanawiać UE - na razie jest dość liberalna ale to chyba kwestia czasu. Polecam też zastanowić się nad żywotnością doładowanych silników disla w wersji tzw dłubniętej.

Sprostowanie ja pisałem o GS'e to jest limuzyna......Pomyliło ci się z LX'em.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by tak powrócić do tematu tego wątku, to chciałbym tylko wyrazić moją opinię na temat tego co będzie miało w przyszłości wpływ na przyspieszenie: Silnik Elektryczny. Mówcie co chcecie zarówno diesel jak i benzyna to dosyć niesprawne urządzenia (max 38 %). Dlatego muszą odejść.... Po prostu musimy się nauczyć magazynować energię elektryczną.......

A wtedy 250 Nm dostępnych w zakresie 0-4000 obr/min zrobi swoje :)

 

Pozdrawiam wszystkich dymiarzy.... (czyt. właścicieli silników spalinowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, ja troche OT ale co powiesz na temat jazdy Ragnottiego Clio Maxi? czy tez wyników osiąganych na motorvision jeśli pamietam przez FWD :?:

 

ta octavia daję radę jak na diesla, jeździłem szybszymi dieslami tak więc wiem, że potrafią być szybkie, ale szybkie nie znaczy szybsze :twisted: ale stosunek osiągów do spalania mają imponujący to trzeba przyznać :!: a zasłoną dymną nadrabiają braki do SI :mrgreen:

aspekt urody pominę :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lexus 400h to w zasadzie ośka - 4x4 jest tu wiecej niż umowne, auto rzeczywiście jedzie ale jest nieco nerwowe, przy ostrym traktowaniu może zachować sie dziwnie czyli jest lekko nieprzewidywalne. Na razie to raczej sprzet dla amatorów takich wynalazków. Jednak to jest dowód na postęp w tej dziedzinie. Ja się zgadzam, że przyszłość należy do hybryd a nie do dyzli, one teraz mają swój szczyt popularności a dalszy ich rozwój zależy od inwestycji i możliwości produkcji ... przemysłu petrochemicznego oraz od tego jakie normy dla ich spalin w nowych silnikach będzie ustanawiać UE - na razie jest dość liberalna ale to chyba kwestia czasu. Polecam też zastanowić się nad żywotnością doładowanych silników disla w wersji tzw dłubniętej.

Sprostowanie ja pisałem o GS'e to jest limuzyna......Pomyliło ci się z LX'em.....

RX 400h - o tym pisałem, napęd na drugą oś to haldex ale napedzany tylko z silnika elektrycznego stąd bywa nieco pod napięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja opinia nadal sie nie zmienla. Dlatego dopisalem uzasadnienie, jakie jest ogolnie przyjmowane na tym forum, ze cokolwiek bralo udzial w imprezie sportowej jest autem sportowym.

 

Przecież jeżeli samochody z tylnym napędem startują w zawodach i odnoszą sukcesy, to potwierdza tezę, że tylko takie nadają się do sportu i mogą nosić miano "sportowych" samochodów (tym argumentowałeś w innym wątku). I tylko taki samochód może być szybki. Nie chce mi się teraz szukać, ale mam przytoczyć cytaty z tamtego wątku?

 

Natomiast w innej sytuacji posługujesz się przykładami samochodów przednionapędowych używanych w sporcie by pokazać, że to samochody szybkie. Wcześniej pisałeś, że nadają się do parkowania.

 

Kuba, nie obraź się, ale motasz się w zeznaniach i w zależności od okoliczności piszesz to, co Ci jest potrzebne do podparcia aktualnie lansowanej przez Ciebie tezy.

 

 

Masz w ogóle jakieś swoje zdanie? Czy tylko zawsze piszesz to, co pasuje Ci w danej chwili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówcie co chcecie zarówno diesel jak i benzyna to dosyć niesprawne urządzenia (max 38 %). Dlatego muszą odejść....

A nie jest tak, że tę energię elektryczną trzeba jednak jakoś wyprodukować za pomocą prymitywnych urządzeń o sprawności 38%...? :wink:

Współczesne systemy elektro-cieplne (skojarzone) mają sprawność całkowitą rzędu 86 %

A do tego zawsze produkcja energii masowej jest tańsza w przeliczeniu na 1 kW od rozproszonej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja opinia nadal sie nie zmienla. Dlatego dopisalem uzasadnienie, jakie jest ogolnie przyjmowane na tym forum, ze cokolwiek bralo udzial w imprezie sportowej jest autem sportowym.

 

Przecież jeżeli samochody z tylnym napędem startują w zawodach i odnoszą sukcesy, to potwierdza tezę, że tylko takie nadają się do sportu i mogą nosić miano "sportowych" samochodów (tym argumentowałeś w innym wątku). I tylko taki samochód może być szybki. Nie chce mi się teraz szukać, ale mam przytoczyć cytaty z tamtego wątku?

Szukaj, ale gwarantuje Ci ze nic nie znajdziesz. Wyniki sportowe nie sa wyznacznikiem czy auto jest sportowe czy nie. Liczy sie jego konstrukcja.

 

Natomiast w innej sytuacji posługujesz się przykładami samochodów przednionapędowych używanych w sporcie by pokazać, że to samochody szybkie. Wcześniej pisałeś, że nadają się do parkowania.

To wszystko co w tym temacie napisalem o Priuse to jest ironia, mialem dac ;) ale pomyslalem ze pisze do ludzi inteligentnych i kazdy zrozumie, ale widze ze jest inaczej. Priusowi jest tak daleko do auta sportowego, jak i Octavi i prawie kazdemu autu przednionapedowemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki sportowe nie sa wyznacznikiem czy auto jest sportowe czy nie. Liczy sie jego konstrukcja.

:shock:

mam rozumieć, że tylko auto z AWD zasługuje na miano auta sportowego :?:

A jeśli leją go AWD czy FWD to już jest wynik dostosowania przepisów :?: :shock:

Konstrukcyjnie tylko AWD jest sportowe :?: :shock:

 

jak dla mnie prowokacja :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.3 sek przy prędkości 70km/h (przeciętnej prędkości na Al. Jerozolimskich) oznacza 20m.

A nie 5,83m ?

Czepiasz się :mrgreen:

0.3sek przy 70km/h to rzeczywiście 5.83 metra - ale Subaru ma zwykle poniżej 5m...

teraz ja się czepię jeśli można:

mam rozumieć, że na czas redukcji biegu (te 0,3 s) twój samochód staje w miejscu jak wryty a później równie nagle rozpędza się do poprzedniej prędkości :?:

 

Mówcie co chcecie zarówno diesel jak i benzyna to dosyć niesprawne urządzenia (max 38 %). Dlatego muszą odejść....

A nie jest tak, że tę energię elektryczną trzeba jednak jakoś wyprodukować za pomocą prymitywnych urządzeń o sprawności 38%...? :wink:

Współczesne systemy elektro-cieplne (skojarzone) mają sprawność całkowitą rzędu 86 %

A do tego zawsze produkcja energii masowej jest tańsza w przeliczeniu na 1 kW od rozproszonej....

pozostaje jeszcze kwestia sprawności przesyłu, zmagazynowania i rozmagazynowania :wink: tej energii "masowej"

 

max. sprawność silnika diesla do ciężarówki to ponad 45%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówcie co chcecie zarówno diesel jak i benzyna to dosyć niesprawne urządzenia (max 38 %). Dlatego muszą odejść....

A nie jest tak, że tę energię elektryczną trzeba jednak jakoś wyprodukować za pomocą prymitywnych urządzeń o sprawności 38%...? :wink:

Współczesne systemy elektro-cieplne (skojarzone) mają sprawność całkowitą rzędu 86 %

A do tego zawsze produkcja energii masowej jest tańsza w przeliczeniu na 1 kW od rozproszonej....

pozostaje jeszcze kwestia sprawności przesyłu, zmagazynowania i rozmagazynowania :wink: tej energii "masowej"

max. sprawność silnika diesla do ciężarówki to ponad 45%

Ale 45% to jednak mniej niż 86%.

Zatem, nadwyżka na rozkurz (straty przy przesyle) jest spora.

 

Poza tym, on, ten diesel, kopci poniekąd. A z kolei pewne tanie i czyste sposoby produkowania energii dają się uskuteczniać raczej tylko w wersji masowej - jeśli pojazd jest mniejszy od lotniskowca czy lodołamacza (ew. raczej dużej łodzi podwodnej) to napędu w postaci reaktora jądrowego na nim się nie zmieści. Ale prąd (lub wodór) w takowej elektrowni wyprodukowany już się da w samochodzie zmagazynować.

 

(Polecam, na marginesie, wstukanie w googla "supercapacitors" i poczytanie; temat wygląda obiecująco.)

 

pzdr,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuśma, idz sobie poczytaj ten watek i ten drugi, a nie wkladaj w moje usta tektow, ktorych nigdy nie napisalem, jak narazie to ty probujesz cos tu sprowokowac.

 

czytałem, w zasadzie to podsumowałem wcześniejsze wywody.

Śmiem twierdzić, że tylko na miano prowokacji zasługują bo są szalone :shock:

 

ale szanujemy je ... jak to gdzieś było :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...