seba601 Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Witam,mam zamiar wymienić rozrząd z uszczelniaczami w subarynie 2.0 wolnossącej.Pytanie jest takie : jak najprościej odkręcić koło pasowe wielo rowkowe ,i koła pasowe na wałkach rozrządu,bez uszczerbku dla silnika.Może ma ktoś już doświadczenie i się podzieli wiedzą.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 jeszcze nie zaglądałem jak jest u nas ,ale najprościej zablokować koło zamachowe. Z tym że u nas od dołu chyba nie ma demontowalnej osłonki. druga opcja to ofkors przyrząd do blokowania koła , możesz dorobić taki ze złomu i spawarki lub nawet bez spawarki trzecia opcja która widze stosują nawet stare wygi, rąbać "młotem" (klucz udarowy). póki pasek nie jest wadliwy lub bardzo na wykonczeniu to powininien wytrzymać. Żeby nie było to nie polecam ,ale widze że jednak tak robią... ja osobiście mam stracha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Ja w obu swoich odkręciłem bez użycia siły. Zakładasz klucz na nakrętkę, blokujesz go o podłużnicę i przekręcasz kluczyk w stacyjce tak by rozrusznik zakręcił ale auto nie odpaliło. Odkręca się bez problemu, aczkolwiek nie wiem jak się to ma do teorii. pozdrawiam. Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wade Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 (edytowane) Najłatwiej o koło zamachowe przez malutką rewizję ( w sam na raz na jakiś solidny wkrętak). Znajduje się ona ( jak stoisz przed silnikiem) po prawej stronie silnika tuż przed łączeniem z skrzynią biegów ( na wysokości koła zamachowego). Mniej więcej w połowie wysokości bloku. Dla wszystkich GC tak jest a później nie wiem. Chyba najprostszy sposób na blokowanie koła jaki spotkałem w życiu. Bez kluczy i kombinowania, jeden płaski wkrętak i po problemie. Przesyłam zdjęcie dla potomnych Edytowane 16 Października 2015 przez Wade 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Ja w obu swoich odkręciłem bez użycia siły. Zakładasz klucz na nakrętkę, blokujesz go o podłużnicę i przekręcasz kluczyk w stacyjce tak by rozrusznik zakręcił ale auto nie odpaliło. Odkręca się bez problemu, aczkolwiek nie wiem jak się to ma do teorii. pozdrawiam. Kuba Hmm. Zawsze mi się zdawało, że ze względów bezpieczeństwa, ruch silnika ma zakręcać wszystkie nakrętki na kołach pasowych... Aż tak się myliłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 też słyszałem o tym z rozrusznikiem ,ale mega drut ja bym sie bał, Z takich mega chamskich sposobów to jedynie raz w życiu stosowałem ruszanie na picholach z poluzowanym kołem, tak franca była zapieczona...Wade +1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Hmm. Zawsze mi się zdawało, że ze względów bezpieczeństwa, ruch silnika ma zakręcać wszystkie nakrętki na kołach pasowych I "zakręca". Stary sposób w DF i Poldach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba601 Opublikowano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Ja w obu swoich odkręciłem bez użycia siły. Zakładasz klucz na nakrętkę, blokujesz go o podłużnicę i przekręcasz kluczyk w stacyjce tak by rozrusznik zakręcił ale auto nie odpaliło. Odkręca się bez problemu, aczkolwiek nie wiem jak się to ma do teorii. pozdrawiam. Kuba Hmm. Zawsze mi się zdawało, że ze względów bezpieczeństwa, ruch silnika ma zakręcać wszystkie nakrętki na kołach pasowych... Aż tak się myliłem? Masz rację ,ale gdy założysz klucz na łeb śruby to wtedy działa to odwrotnie,czyli odkręca się śruba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 też słyszałem o tym z rozrusznikiem ,ale mega drut ja bym sie bał, Z takich mega chamskich sposobów to jedynie raz w życiu stosowałem ruszanie na picholach z poluzowanym kołem, tak franca była zapieczona... Wade +1 Z takich sposobów raz wykorzystałem możliwość uruchomienia silnika za pomocą klucza do kół i podnośnika. Przyszła zima i szczotki w rozruszniku przymarzły. Sposób zadziałał w 2WD. Ciekawe, czy zadziała w 4WD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Hmm. Zawsze mi się zdawało, że ze względów bezpieczeństwa, ruch silnika ma zakręcać wszystkie nakrętki na kołach pasowych... Aż tak się myliłem? racja ,ale nie zawsze to tak proste i nie zawsze potrzebny lewy gwint. Dość skomplikowany temat. NIe zawsze kierunek obrotów części względem swojej osi o tym decyduje, i zależy to od sposobu obciążenia i podparcia łożyskami. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się