Skocz do zawartości

Odkręcanie kół pasowych


seba601

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam zamiar wymienić rozrząd z uszczelniaczami w subarynie 2.0 wolnossącej.Pytanie jest takie : jak najprościej odkręcić koło pasowe wielo rowkowe ,i koła pasowe na wałkach rozrządu,bez uszczerbku dla silnika.Może ma ktoś już doświadczenie i się podzieli wiedzą.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie zaglądałem jak jest u nas ,ale najprościej zablokować koło zamachowe. Z tym że u nas od dołu chyba nie ma demontowalnej osłonki.

 

druga opcja to ofkors przyrząd do blokowania koła , możesz dorobić taki ze złomu i spawarki :P lub nawet bez spawarki

41McOaODz7L._SY355_.jpg

 

trzecia opcja która widze stosują nawet stare wygi, rąbać "młotem" (klucz udarowy). póki pasek nie jest wadliwy lub bardzo na wykonczeniu to powininien wytrzymać. Żeby nie było to nie polecam ,ale widze że jednak tak robią... :mellow: ja osobiście mam stracha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w obu swoich odkręciłem bez użycia siły. Zakładasz klucz na nakrętkę, blokujesz go o podłużnicę i przekręcasz kluczyk w stacyjce tak by rozrusznik zakręcił ale auto nie odpaliło. Odkręca się bez problemu, aczkolwiek nie wiem jak się to ma do teorii.

pozdrawiam.

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej o koło zamachowe przez malutką rewizję ( w sam na raz na jakiś solidny wkrętak). Znajduje się ona ( jak stoisz przed silnikiem) po prawej stronie silnika tuż przed łączeniem z skrzynią biegów ( na wysokości koła zamachowego). Mniej więcej w połowie wysokości bloku. Dla wszystkich GC tak jest a później nie wiem. Chyba najprostszy sposób na blokowanie koła jaki spotkałem w życiu. Bez kluczy i kombinowania, jeden płaski wkrętak i po problemie. 

 

Przesyłam zdjęcie dla potomnych ;)

post-15941-0-37900400-1444987964_thumb.jpg

Edytowane przez Wade
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w obu swoich odkręciłem bez użycia siły. Zakładasz klucz na nakrętkę, blokujesz go o podłużnicę i przekręcasz kluczyk w stacyjce tak by rozrusznik zakręcił ale auto nie odpaliło. Odkręca się bez problemu, aczkolwiek nie wiem jak się to ma do teorii.

pozdrawiam.

Kuba

Hmm. Zawsze mi się zdawało, że ze względów bezpieczeństwa, ruch silnika ma zakręcać wszystkie nakrętki na kołach pasowych... Aż tak się myliłem? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też słyszałem o tym z rozrusznikiem ,ale mega drut :D ja bym sie bał, Z takich mega chamskich sposobów to jedynie raz w życiu stosowałem ruszanie na picholach z poluzowanym kołem, tak franca była zapieczona...

Wade +1 :bowdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja w obu swoich odkręciłem bez użycia siły. Zakładasz klucz na nakrętkę, blokujesz go o podłużnicę i przekręcasz kluczyk w stacyjce tak by rozrusznik zakręcił ale auto nie odpaliło. Odkręca się bez problemu, aczkolwiek nie wiem jak się to ma do teorii.

pozdrawiam.

Kuba

Hmm. Zawsze mi się zdawało, że ze względów bezpieczeństwa, ruch silnika ma zakręcać wszystkie nakrętki na kołach pasowych... Aż tak się myliłem? :)

 

Masz rację ,ale gdy założysz klucz na łeb śruby to wtedy działa to odwrotnie,czyli odkręca się śruba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też słyszałem o tym z rozrusznikiem ,ale mega drut :D ja bym sie bał, Z takich mega chamskich sposobów to jedynie raz w życiu stosowałem ruszanie na picholach z poluzowanym kołem, tak franca była zapieczona...

 

Wade +1 :bowdown:

Z takich sposobów raz wykorzystałem możliwość uruchomienia silnika za pomocą klucza do kół i podnośnika. Przyszła zima i szczotki w rozruszniku przymarzły. Sposób zadziałał w 2WD. Ciekawe, czy zadziała w 4WD? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Hmm. Zawsze mi się zdawało, że ze względów bezpieczeństwa, ruch silnika ma zakręcać wszystkie nakrętki na kołach pasowych... Aż tak się myliłem? :)

racja ,ale nie zawsze to tak proste i nie zawsze potrzebny lewy gwint. Dość skomplikowany temat. NIe zawsze kierunek obrotów części względem swojej osi o tym decyduje, i zależy to od sposobu obciążenia i podparcia łożyskami.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...