Skocz do zawartości

OBK 2.0 D


Outback 15

Rekomendowane odpowiedzi

Jak kupowalem, to niestety nie moglem przetestowac OBK 2.5 bo takiego nie mieli. Dali mi na jazde probnaa Forestera 2.5 CVT - po mniej niz 5 minutach wrocilem do garazu, zeby im to oddac. Wylo przy przyspieszaniu jak nieboskie stworzenie. Wchodzilo na wysokie obroty, wyraznie brakowalo mu mocy. Silnik OBK 2.5 to troche wiecej mocy, ale czy wystarczy to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mieli taką konfigurację Forestera?

 

Wysłane z mojego Passport przy użyciu Tapatalka

Przepraszam, rabnalem sie oczywiscie bylo 2.0 benzyna.  Roznica w mocy silnika miedzy OBK 25 KM. Moze lepiej sobie daje rade w OBK-u, ale ten w Forku zrobil na mnie wtedy przy kupnie bardzo zle wrazenie. Niedawno z reszta mialem okazje przejechac sie OBK benzyna z CVT i tez nie bylem zachwycony wchodzeniem na obroty, bylo lepiej niz w Forku, ale nie tak jak w 2.0D..

Edytowane przez Gregorius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregorius jak napewno wiesz albo i nie silniki wolnossace osiagaja swoja max moc przy czerwonym polu. Jezeli chcesz przyspieszyc musisz taki silnik wkrecic na obroty w przypadku manualnej skrzyni biegow zredukowac i zakrecic do czrwonego pola obrotomierza w przypadku cvt skrzynia robi to za ciebie. Jezeli uwazasz to za katowanie auta to jestes w bledzie. Ja osobiscie nie odwazylbym sie kupic sbd nawet z cvt. Wole zeby auto jak to okreslas wylo niz klekotalo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wole zeby auto jak to okreslas wylo niz klekotalo ;)

 

Z tym, że (w przypadku MY15) to "wycie" przy przyspieszaniu nie różni się niczym od "wycia" przy przyspieszaniu dowolnym autem z MT. Jedyna różnica to taka, że po przyspieszeniu i osiągnięciu prędkości przelotowej przez pewien czas CVT "czeka" na wyższych obrotach na to co będzie się działo dalej. Lekkie odpuszczenie gazu przyspieszy moment podwyższenia biegu i redukcji obrotów.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregorius jak napewno wiesz albo i nie silniki wolnossace osiagaja swoja max moc przy czerwonym polu. Jezeli chcesz przyspieszyc musisz taki silnik wkrecic na obroty w przypadku manualnej skrzyni biegow zredukowac i zakrecic do czrwonego pola obrotomierza w przypadku cvt skrzynia robi to za ciebie. Jezeli uwazasz to za katowanie auta to jestes w bledzie. Ja osobiscie nie odwazylbym sie kupic sbd nawet z cvt. Wole zeby auto jak to okreslas wylo niz klekotalo ;)

 

W pewnych warunkach to kręcenie na czerwone wiele i tak nie pomoże w słabej wolnossącej benzynie np. jadąc pod górkę - i tak nie pojedzie. Klekot tutaj wygrywa dzięki turbinie. Wolnossacy musi mieć dużą pojemność i wtedy jest inna bajka ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie okreslam tego, jako "katowanie", ale w przypadku CVT nie jest to "akustyczne" odczucie przyjemne, ani dla kierowcy, ani dla pasazera. Mysle, ze w DIT bedzie sie duzo lepiej sprawowalo z CVT.

To sa tylko moje subiektywne odczucia i nic wiecej. Kupujac OBK-a mialem zamiar kupic benzyne z CVT, ale jednak zmienilem zdanie i jak na razie nie zaluje.

Mnie nic nie klekocze, gladko i plynnie przyspiesza od momentu nacisniecai pedalu.

W swojej karierze keowcy jezdzilem i benzynowcami i dieslami. Kazdy ma swoje plusy i mnusy. Obecnie jezdze dieslem, ale w przy nastepnej zmianie bede celowal raczej w dobra hybryde.

Edytowane przez Gregorius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Krótko i zwięźle mogę potwierdzić dobre wrażenia z jazdy OBK 2,0D CVT, model MY13. Fajnie się tym olbrzymem przyspiesza, chodzi cichutko i płynnie. Niby mało KM jak na taką masę, ale moment nadrabia. jedyny mankament-długo się nagrzewa zimą i nierówna praca na biegu jałowym. Ale podobno TTTM.

No i w ogóle to jest mój pierwszy automat - bałem się automatów, wręcz uważałem to za dziwactwo...ale chyba dobrze trafiłem bo od pierwszych chwil jestem tą skrzynią zachwycony.

Edytowane przez ajwar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...