Skocz do zawartości

Szarpanie diesla - prośba o pomoc


ti.koellner

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Tyle, że sterownik CVT dostaje o wiele więcej informacji o aktualnych warunkach jazdy niż Twoja prawa ręka. Więc ja tam wolę zachować pewien margines... niż filozofować
 

 

to fakt mimo wszytko nie widzę sensu jechać 55-60 km/h na 2 zamiast na 3-cim biegu "tocząć" się w sznurze aut 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

Pewnie chodzi o trwałość i żywotność DPF-a.Orlenowski 2T to nie jest olej spełniający wymagania normy ACEA C-3. ;)

Tak. Choć jeśli DPF już wycięty to faktycznie można "się bawić" ;)

 

Ketivv, Ty nie zadawaj pytań niezgodnych z religią Knurka... A mówiąc serio, to przypominam, że fabryczna instrukcja obsługi w rozdziale traktującym o prędkościach, przy których zaleca się zmieniać biegi, ma czelność twierdzić coś zupełnie innego... ;) Ergo, wpływu na szarpanie przy przyspieszaniu nie ma to żadnego.

Polecam lekturę wątku, gdzie użytkownicy opisywali zachowanie CVT z Dieslem. To, jak wysokie obroty utrzymuje ta skrzynia, nawet mnie zdziwiło ;)

 

 

Króciutko tylko, aby nie odchodzić od głównego wątku: nie mam samochodu z CVT, mam z klasyczną ręczną skrzynią. W komplecie mam też fabryczną instrukcję obsługi, do wkazówek której się stosuję. Fragment o zaleceniach dotyczących zmian biegów jest gdzieś na forum.

 

Miłego tygodnia :)

Luke

Edytowane przez Luke Skywalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciutko tylko, aby nie odchodzić od głównego wątku: nie mam samochodu z CVT, mam z klasyczną ręczną skrzynią. W komplecie mam też fabryczną instrukcję obsługi, do wkazówek której się stosuję. Fragment o zaleceniach dotyczących zmian biegów jest gdzieś na forum.

Ta sama instrukcja obsługi kategorycznie zakazuje stosowania jakichkolwiek dodatków do paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta sama instrukcja obsługi kategorycznie zakazuje stosowania jakichkolwiek dodatków do paliwa.

 

chcesz powiedzieć, że dane Subaru Import Polska są niewiarygodne ;)

 

jakby się tak zdarzyło kierowcy SBD z CVT, że jednak obroty spadną poniżej 2000 obr/min to chyba nie musza panicznie szarpać za manetki

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fragment o zaleceniach dotyczących zmian biegów jest gdzieś na forum.

Ale, jak instrukcja wyraźnie głosi, są to prędkości samochodu umożliwiające najoszczędniejszą jazdę. Na płaskim i z górki. Gdy pojawia się wzniesienie pozostaje tylko przypomnieć cytat Dyrekcji z któregoś wątku, wypowiadającej się o podejściu japońskich konstruktorów do przyspieszania z niskich obrotów pod górkę: „who drives like that”. Bo CVT raczej nie. ;)

 

Niskich obrotów przy obciążeniu tak samo nie toleruje benzyna. Duposensor wyraźnie informuje, że silnik się męczy. W SBD w moim odczuciu jeszcze bardziej, bo pojawia się aria dźwięków, przy której puchną uszy.

 

Większość eksperymentów silnikowych z SBD kończy się kontrolką Change Engine, więc nie podjąłbym ryzyka eksperymentowania na własnym samochodzie. Tchórzliwe ze mnie prosię.

Edytowane przez bakkz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że zawór EGR jest uwikłany w ogólne sterowanie silnikiem. Jest np. otwierany podczas nagrzewania silnika, żeby to nagrzewanie przyśpieszyć.

Mógłbyś to rozwinąć ?

W jaki sposób przyspiesza rozgrzewanie silnika, skoro jego zadanie to obniżanie temp. spalin ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz powiedzieć, że dane Subaru Import Polska są niewiarygodne ;)

Ach, co to by było za szczęście, gdybym teraz napisał 'tak'... :wub:

 

Czasy mamy takie, że instrukcje obsługi spełniają szereg funkcji, z których instruowanie o obsłudze nie musi być najważniejszą. Obstawiam, że na ich treść wpływ mają prawnicy, marketingowcy i może jako trzeci inżynierowie.

Przykład z innej beczki: po pobieżnej lekturze instrukcji obsługi mojego roweru doszedłem do wniosku, że bez obstawy co najmniej dwóch osób, z których jedna będzie w sposób ciągły monitorowała otoczenia a druga dokonywała kontroli stanu technicznego roweru 'on the fly' nie będę w stanie nim jeździć... :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że zawór EGR jest uwikłany w ogólne sterowanie silnikiem. Jest np. otwierany podczas nagrzewania silnika, żeby to nagrzewanie przyśpieszyć.

Mógłbyś to rozwinąć ?

W jaki sposób przyspiesza rozgrzewanie silnika, skoro jego zadanie to obniżanie temp. spalin ?

 

W dodatku podobno działa to tak, że na zimnym silniku EGR pozostaje zamknięty, by nie destabilizować pracy silnika!

 

I to rzeczywiście tak jest: u mnie szarpanie spowodowane nieudolną pracą EGR zaczynało się z chwilą zgaśnięcia niebieskiej kontrolki temperatury. Wcześniej (na zimnym) silnik nigdy nie szarpał.

 

Wynika stąd IMO, że ECU uruchamia EGR i wpuszcza shit (bo jak to nazwać) do silnika dopiero wówczas, gdy ten osiągnie temperaturę roboczą. Wcześniej EGR pozostaje zamknięty - konsekwentnie nie dogrzewa on silnika.

 

To dowodzi, że w tym akurat modelu dość znane twierdzenie o wspomaganiu ogrzewania silnika spalinami jest do kant 4 liter rozbić. Gdy EGR zaskakuje, silnik jest już ciepły.

 

Może inaczej działa to w warunkach zimowych (ECU ma przecież termometr), ale nie sądzę - argument zapobiegania destabilizacji pracy silnika przez niejednorodną termicznie mieszankę w układzie dolotowym wydaje się aktualny także w zimie.

Edytowane przez ti.koellner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś to rozwinąć ?

W jaki sposób przyspiesza rozgrzewanie silnika, skoro jego zadanie to obniżanie temp. spalin ?

Zadaniem EGR jest obniżanie temperatury spalania a nie spalin. Gazy pasywne dostarczane do komory spalania nie wchodzą w reakcję a jedynie pomagają odprowadzić ciepło z komory spalania do wydechu. Więc otwarcie EGR nie musi skutkować obniżeniem temperatury spalin.

A dlaczego jest otwierany podczas nagrzewania? Pewnie dlatego, że ktoś zaobserwował, że to przyśpiesza nagrzewanie.

W dodatku podobno działa to tak, że na zimnym silniku EGR pozostaje zamknięty, by nie destabilizować pracy silnika!

 

I to rzeczywiście tak jest: u mnie szarpanie spowodowane nieudolną pracą EGR zaczynało się z chwilą zgaśnięcia niebieskiej kontrolki temperatury. Wcześniej (na zimnym) silnik nigdy nie szarpał.

 

Wynika stąd IMO, że ECU uruchamia EGR i wpuszcza shit (bo jak to nazwać) do silnika dopiero wówczas, gdy ten osiągnie temperaturę roboczą. Wcześniej EGR jest zamknięty - ergo nie dogrzewa silnika.

 

To dowodzi, że w tym akurat modelu dość znane twierdzenie o wspomaganiu ogrzewania silnika spalinami jest do kant 4 liter rozbić.

A u mnie uszkodzony EGR powodował szarpanie na zimnym silniku. Po wpięciu się do gniazda diagnostycznego tuż po uruchomieniu zimnego silnika widać było wyraźnie jak zachowuje się zawór EGR.

Więc Twój dowód, oparty na obserwacji Twojego przypadku, nic nie dowodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Gazy pasywne dostarczane do komory spalania nie wchodzą w reakcję a jedynie pomagają odprowadzić ciepło z komory spalania do wydechu. Więc otwarcie EGR nie musi skutkować obniżeniem temperatury spalin.
 

 

"Główną korzyścią wynikającą z recyrkulacji spalin jest obniżenie zawartości tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej spalanej w cylindrach. Tlen jest w niej oczywiście niezbędny, gdyż spalanie jest przecież w sensie chemicznym utlenianiem węglowodorów dostarczanych w paliwie, ale nadmierna jego ilość powoduje wzrost temperatury gazów uczestniczących w tym procesie."

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/1173/recyrkulacja-spalin.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gazy pasywne dostarczane do komory spalania nie wchodzą w reakcję a jedynie pomagają odprowadzić ciepło z komory spalania do wydechu. Więc otwarcie EGR nie musi skutkować obniżeniem temperatury spalin.
 

 

"Główną korzyścią wynikającą z recyrkulacji spalin jest obniżenie zawartości tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej spalanej w cylindrach. Tlen jest w niej oczywiście niezbędny, gdyż spalanie jest przecież w sensie chemicznym utlenianiem węglowodorów dostarczanych w paliwie, ale nadmierna jego ilość powoduje wzrost temperatury gazów uczestniczących w tym procesie."

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/1173/recyrkulacja-spalin.html

 

 

Dokładnie. Obniżamy temp. w komorze spalania przepływem pasywnych gazów.

 

Tzn. inaczej: moje ujęcie zmierzało do skontrowania tezy, że EGR obniża temp. spalin ;)

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

otwarcie EGR nie musi skutkować obniżeniem temperatury spalin. A dlaczego jest otwierany podczas nagrzewania? Pewnie dlatego, że ktoś zaobserwował, że to przyśpiesza nagrzewanie.

Ale kto zaobserwował ?

Bo przecież sam napisałeś:

 

 

Dokładnie. Obniżamy temp. w komorze spalania przepływem pasywnych gazów.

A jedno drugiemu przeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

mam dokładnie ta sama dolegliwość w swoim SBD stałe obciazenie w przedziale 1700- 2500 rmp i tu pod koniec chyba najgorzej , zazwyczaj na zimnym silniku i na 1 i 2, na 3 biegu raczej nie odczuwam tych dolegliwoci.Oraz podczas przyspieszania jest super , ale gaz ledwo ledwo jazda lekko z górki i sie zaczyna ! Nie sa one reguła czasem sie pojawia czasem nie , eksperymenty z paliwami czyscikami wszelakiej masci przyniosły duza poprawe ale jednak nieusuneły deloegliwosci. EGR mam wypięty , za jakiś czas bedzie założony nowy EGR ale obstawiam ze problem nie zniknie. Moje przeczucia kieruja mnie w strone turbo , bo nawet czasem samochod mi zamuli na 2 sek. i dopiero wtedy ogien ze mało głowy nieurwie poczyms takim durnieje mi zegar boost i podczas jazdy bez obciazenia pokazuje mi wartosci  -0,4 bar (to zapewno rozkalibrowanie zegara ale powoduje go jakaś przyczyna zwiazana z chwilowym przymuleniu)  zdaza sie to ja wiem 1 raz w tygodniu wiec niejest to jakas masakra ale poprostu sie zastanawiam , w TDI jest zawór podciśnieniowy sterowania turbo nazywa sie to N75 , czy w subaru jest coś podobnego ? czasem wystarczy przeczyscic i pomagało do TDI 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie rzeczy powinieneś zrobić na pewno:

  • wymienić wszystkie wężyki sterowania podciśnieniem na turbinie (od pompki vacuum po 'bączek' na turbinie) - koszt będzie znikomy (1.5m przewodu przelewowego 4mm będzie pewnie kosztowało poniżej 20PLN)
  • sprawdzić wszystkie węże na dolocie, czyli zdemontować IC i przyjrzeć się wężom (czy aby któryś nie jest pęknięty), po czym złożyć wszystko mocno przykręcając opaski (najlepiej dociągnąć śruby kluczem, ale z wyczuciem ;) ) - to najlepiej zrobić przy wymianie zaworu EGR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za odpowiedz, musze popatrzec sobie na te wezyki bo pewnie juz po 6 latach moga byc nieco zparciałe , weze od IC juz sprawdzałęm i na wlocie do IC był prawie całkiem zsunięty i ledwo złapany , wiec założyłem pożądnie i dokręciłem jak nalezy , widze ze teraz na zegarze boost jest stabilniejsze cisnienie przy max obciazeniu. Mam nadzieje ze wymiana egr i serwis węzyków powinnien sprawe załatwić. Musze sobie sam ppatrzec na stan tych wezyków, pogoda coraz lepsza i mozna sobie pozaglądac troche pod maske choć ciezko coś znaleźć bo misz masz tam jest okrutny !!

 

A i pytanie do uzytkowników SBD czy wy tez macie pod maska na niektórych elementach nakitowane takie niewiem co klej ?/osłona ? np pompa abs jest cała w tym paskudztwie ! chciałem to umyc a to sie nie daje zmyc nawet specjalnymi czyscikami i nic (niechodzi mi o te kolorowe ciapki na poszczególnych elementach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja własnie z chroma i ani na koputrze ani na smarkfonie , jak mozesz podeślij mi adres www z manualem sam poszukam bo gdzies miałem link zapisany ale wczelusciach elektroniki niemoge go namierzyc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...