Skocz do zawartości

gdzie w Wawie przetoczyc tarcze (?)


JanekS

Rekomendowane odpowiedzi

Jak szybko złapały to bicie?

Na wszelki wypadek zdemontowałbym, wyczyścił piaste / tarcze i złożył jeszcze raz (najlepiej na smarze ceramicznym w sprayu). Ja w ten sposób pozbyłem się początkowego bicia prawie nowych tarcz (jakieś trzy miesiące po wymianie, jak korozja zaczęła się rozwijać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawieź najpierw do tokarza na pomiar bicia - założy na tokarke przyłoży czujniczek zegarowy i bedzie wszysko jasne zapłacisz z 10pln a jak okaza sie krzywe to zawsze mozesz oddac na reklamacje jezeli sa nowe. Jezeli nie upalales i tarcza została prawidłowo założona to  tak sama z siebie sie nie skrzywi...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopacy, dzieki za dobre checi i porady ale ja mniej wiecej wiem o co kaman w hamulcach i rozchodzi mi sie tylko o adres dobrego warstatu z tokarka w miescie Warszawa ;)

 

 

 

 

ps. tarcze ATE, zadziwiajaco dobrze i dlugo mi sie sprawdza komplet w lesniku zony a u mnie zonk, moze z 5kkm przejechaly w dobrym stanie. wogole moja statystyka z tarczami z popularnej polki jest kiepska. raczej prawidlowo zakladam i raczej specjalnie nie upalam...albo mi sie wydaje...jedno i/lub drugie ;))

ps2. serio sa jakiekolwiek szanse skutecznego reklamowania pogietej tarczy?? zawsze mi sie wydawalo ze byloby "w kaluze pan wjechal" albo "uzytkowane niezgodnie z instrukcja", albo co... 

Edytowane przez JanekS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z doświadczenia wiem, że krzywe tarcze często są uznawane na reklamacji. To już nie ta jakość produktów co kiedyś i producenci nie wzbraniają się od uznania bubla.  Nie może być tylko śladu smaru na tarczy w miejscu styku z piastą bo to najczęstsze paściarstwo mechaniorów. Prawidłowy montaż to dobrze oczyszczona piasta i przyleganie tarczy na sucho do piasty. W przypadku smarowania bardzo duże prawdopodobieństwo skrzywienia tarcz i 100% odrzucona reklamacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może być tylko śladu smaru na tarczy w miejscu styku z piastą bo to najczęstsze paściarstwo mechaniorów. Prawidłowy montaż to dobrze oczyszczona piasta i przyleganie tarczy na sucho do piasty. W przypadku smarowania bardzo duże prawdopodobieństwo skrzywienia tarcz i 100% odrzucona reklamacja.

Hmm, moje doświadczenia są zgoła odmienne. Ostatni przykład: OE tarcze założone po porządnym oczyszczeniu piasty, bez żadnego smaru. Po 3 miesiącach i ok. 8-10kkm przebiegu pojawiło się bicie przy hamowaniu.

Zdemontowałem tarcze (tym razem osobiście), oczyściłem wszystko (były już ślady korozji) i zmontowałem ponownie na smarze ceramicznym w sprayu. Zachowałem położenie tarcz i piast względem siebie (choć nie wiem czy miało to znaczenie).

Bicie zniknęło i nie pojawiło się do dzisiaj a minął już rok (i 30kkm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...