Skocz do zawartości

SMT6 w WRX czyli jednak sie da.


Aniolek

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, tak panowie jednak da sie zrobić subaraka na SMT czego dowodem jest moj WRX , sama instalacja wraz z wyszukaniem wszystkich niezbednych sygnałow trwała 12 godzin po czym udalismy sie na strojenie za miasto , strojenie trwało do 6 rana dzisiejszego dnia i to jeszcze nie koniec. Efekty sa narazie bardzo zadowalające na chwile obecna doładowanie jest na poziomie 1,1 do 1,15bara bez stuków , szarpania, i innych nie miłych objawów,afr jest w całym zakresie prawidłowy wiec nie powinno sie nic stac,elastycznosc jest o wiele lepsza a zwiekszenie mocy bardzo wyraznie odczuwalne, nie miezylismy g-techem bo bylo dosc mokro i przy probach ruszania auto stawało bokiem wiec jak bedzie oststeczna mapa zrobiona i do tego bedzie sucho to wzuce tutaj co g-tech wypluje.

Jesli Jacek - obecny tu na forum bedzie chciał wam wytlumaczyc dlaczego wbrew powszechnej opini SMT jednak daje rade w Subaru to wam wytłumaczy a jest o czym pisac bo rozwiazania jakie zastosował sa jak dla mnie bardzo innowacyjne i szczeze mówiąc ja nie widze sensu zeby wsztstko opisac jak zrobił ze to działa bo to jest dośc cenna wiedza.

GT z bydgoszczy które Jacek stroił na SMT doszło na seryjnych gratach do 1,7bara po czym korby powiedziały pa pa ( na zyczenie własciciela auta takie doładowanie było),obecnie jest w trakcie prac nad mocniejszym setupem na zakutym dole takze na SMT. Czynnik ekonomiczny ma tytaj duże znaczenie bo jest poprostu na każda kieszen posiadacza subaraka.

Ciekawe na ile u mnie zabawa sie skonczy , jesli nie sprzedam samochodu to bende dłubał dalej i czuje ze 300KM nie bedzie stanowiło problemu,jak to skrzynia i silnik wytrzyma hmmm zobczymy.

 

Pozdro i sorki za wszelakie błedy jestem jeszcze niemilosiernie zmordowany ale banana na twarzy mam od ucha do ucha :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzisiejsze nocne strojenie głownie na celu miało potwierdzenie teorji Jacka ze SMT bedzie działac poprawnie narazie posiadam seryjna turbinke , seryjna pompe paliwa i seryjne wtryski , wiec umowilismy sie ze nie bedziemy narazie robic mocnego setapu choc juz taki mielismy przez godzinke ale narazie dla potwierdzenia stabilnosci pracy SMT w subaraku mamy 0,1bara mniej tak dla spokuju ducha a bylo juz 1,25bara i auto spisywało sie tez dobze.Ogólnie to jestem zaskoczony ze jest az taka róznica w stosunku do tego co było przed SMT, niesadziłem ze 0,1 bara robi az taka róznice :smile:

 

To co ja mam zrobione u siebie to tak naprawde bardzo niewiele cały wydech 70mm , i wiekszy IC,w przyszlym tygodniu troszeczke jeszcze popracujemy nad mapkami to dam znac jak to wyglada , koszt takiej operacj jest nieporownywalnie mniejszy od remapu i to zawarzyło na decyzji zeby zaryzykowac z SMT no i okazało sie ze jest to dobry wybór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ukryć Kuba, że SMT w polsce wychodzi taniej niż remap i to był prawdopodobnie powód...

To da sie to zrobic jeszcze taniej niz za darmo?

A znasz powiedzenie o czołgach jeżdżących w różnych miejscach... to spójrz mi w oko...

Na tej zasadzie to można mieć wszystko za darmo tylko na wszystkim trzeba się znać, ja na przykład będę miał za darmo projekt własnego domu z instalacjami i przyłączami i to wszystko wybudowane za "prawie" darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos umie wystroic samochod na SMT, to i powinien umiec go wystroic na seryjnym ECU. Samochod jest dalej ten sam, zmieniaja sie tylko narzedzia. Przy reflashu, nie trzeba kupowac dodatkowego sprzetu, bo wszystko mamy juz w samochodzie.

 

Tez sie wlasnie nad tym zastanawialem, po co kupowac SMT6 jak mozna wystroic seryjne ECU jesli i tak piszemy mape od podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałeś Kuba nie zmienia to faktu, że trzeba się znać.

Jak ktoś się nie zna to płaci temu, który się zna, a niestety "remapowcy/remapnicy ECU" się cenią i to "słono".

 

edit No i SMT też nie trzeba kupować, znam takiego który sam robi coś prawie jak SMT, a koszty są znikome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co zaśmiecać wątku mało konstruktywną dyskusją.

Wiadomo, że żadne modyfikacje nie są bezpieczne jak się ich nie robi z głową.

 

Aniolek napisz czy masz zamiar, chociaż orientacyjnie, sprawdzić moc i kiedy, i co zmierzasz zmienić w następnej kolejności. Na ile HP starczy seryjne sprzęgło? I co miałeś na myśli pisząc „nie bedziemy narazie robic mocnego setapu”?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie, jestem użytkownikiem (właścicielem) GT z Bydgoszczy któty kilkakrotnie był opisywany na tym forum i potwierdzam, że SMT dobrze zestrojone we współpracy z seryknym ECU naprawde daje pozytywne efekty. Jeżeli są tutaj przeciwnicy(niedowiarkowie) tego typu rozwiązań zapraszam do dydusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co zaśmiecać wątku mało konstruktywną dyskusją.

IMHO Kuba wysunął konstruktywną propozycję, po co dokładać elektronikę dodatkową skoro da się to zrobić na seryjnym ECU, modyfikacja mapy paliwa dla SMT i seryjnego ECU wymaga tej samej wiedzy, narzędzia z tego co pamiętam Kuba podawał jakiś czas temu (bezpłatne), dla mnie wniosek nasuwa się prosty, dać tej osobie co robiła tą modyfikację namiary na ten soft, niech sobie go przyswoi i będzie mogła szybciej uporać się ze strojeniem auta, bo odpadnie dokładanie elektroniki. Dla mnie taka dokładana elektronika ma sens tylko wtedy gdy seryjny ECU nie daje rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie jest takie proste skonstruowac sprzet który bedzie sie komunikował na drodze laptop wtyczka do diagnozy ECU problem jest taki ze ten soft który wszyscy znamy i który zapewne też sie doskonale nadaje komunikuje sie z laptopem przez port COM a nie USB i tu jest mały chaczyk poniewaz nie do dostania jest kabelek USB-COM czyli z jednej strony kabelek z zlonczem USB wchodzi do złacza "diagnostycznego" z a drugiej strony do laptopa.

 

Oczywiscie ze da sie taki kabelek oraz interfejs zrobic i mało tego nawet Jacek jest go w stanie zrobic tyle tylko ze jest na to potrzeba nie mało czasu którego Jacek zwyczajnie nie ma bo sam procuje nad bardzi powaznymi wysokobudżetowymi projektami z dziedziny elektro- magneto- mechanicznymi cos tam cos tam, połowy sam nie zrozumiałem :lol: .

 

SMT ma jeszcze niezprzeczalna zalete w postaci możliwosci wyciagniecia go przy sprzedazy auta i zastosowania w innym pojezdzie , poza tym SMT ma duzo innych mozliwosci których seryjne ECU nie jest w stanie zaoferować,programowalny SHIFT LIGHT,jazda z pedałem od gazu w podłodze i co najwazniejsze pobycie sie przepływomieza i kilka innych fajnych żeczy jak 2 mapy jedna np do jazy spokojnej a 2 do scigania sie itp.

 

To co dalej bede robił z moim WRX to zalezy od tego czy go strzedam czy tez nie jesli nie to juz wkrótce bedzie wieksza turbika wtryski pompa paliwa ,korby i tłoki kolektor wydechowy juz mam wiec kto wie jak daleko to zajdzie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniolek, nie nazwałbym problemu USB-Com czymś poważnym, przelotki są dostępne, nie wszystkie działają ze wszystkim, ale da się dobrać odpowiednią. Myślę, ze nowszy soft po USB też umie śmigać, więc zostaje zakup tylko odpowiedniego kabelka (oczywiście nieco droższego, bo USB wymaga dodatkowo układu sterującego), ale nic co przekracza możliwości przeciętnych elektroników. Myślę, że schematy jakieś są do tego dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniołek!!!Nie wiem,czy źle Cie zrozumiałem,ale...kabel do komunikacji z laptopem (USB) a z drugiej strony złącze OBD jest dostepny w sprzedaży. Za pomocą takiego kabelka + soft (o którym przypuszczam pisał Kuba) m.in.ecuExplorer można stroić Subaru. Oczywiście trzeba umieć....Ja się na strojeniu raczej nie znam :mrgreen: Kabelek służy mi diagnozowania błędów, ich kasowania i odczytywania parametrów silnika (wyniki konsultuję z fachowcem).

EDIT: http://www.tactrix.com/product_info.php?products_id=31 to ten cudowny kabelek :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie,jak to takie proste to dlaczego nikt sie tym nie zajol u nas przecież miałby z tego jakis dochód nawet jak by kasował 1000zl. za remap to miałby kolejki, wydaje mi sie ze nie jeden podchodził już do tego tematu ale gdzieś po drodzie sie poslizgnoł, z kosztami nie mozna zchodzic w dól w nieskończonośc bo to sie zle skonczy.

 

Jesli załozysz przelotke z usb na com to stracisz zasilanie dlatego trzeba sie pobawic i zrobic w interfejsie który trzeba bedzie zbudowac od podstaw zasilanie np. do zapaliczki, oczywiscie ze dzisiaj do sie zrobic wszystko tylko czy naklady finasowe + czasowe wynagrodza to?

 

SMT zalezy jakie kto ma dojscie kosztuje od 530zl w góre- nowe oczywiscie, ja tu nie widze sensu babrania sie z produkcja interfejsu jak koszt samego SMT jest juz dzisaj naprawde malutki, uzywane SMT takze mozna dostac troszke taniej oczywiscie, widziałem ostatnio za 400zl na forum sr.pl .

 

Wedlug mnie SMT jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniołek!!!Nie wiem,czy źle Cie zrozumiałem,ale...kabel do komunikacji z laptopem (USB) a z drugiej strony złącze OBD jest dostepny w sprzedaży. Za pomocą takiego kabelka + soft (o którym przypuszczam pisał Kuba) m.in.ecuExplorer można stroić Subaru. Oczywiście trzeba umieć....Ja się na strojeniu raczej nie znam :mrgreen: Kabelek służy mi diagnozowania błędów, ich kasowania i odczytywania parametrów silnika (wyniki konsultuję z fachowcem).

EDIT: http://www.tactrix.com/product_info.php?products_id=31 to ten cudowny kabelek :wink:

 

Zgoda tylko ze ECUEXPLORER nie ma w programie opcji polaczenia przez usb tylko przez com niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje, ze bedziesz mowil "smt jest git" rowniez po roku czy dwoch.

jak zaliczysz xx kkm, diagnozowanie bledow, upalania, zle paliwo itp itd.

jak dalej bedziesz zachwycony i nie bedzie zadnych ekstra kosztow... to warto bylo.

czy przez smt sa dostepne sygnaly ze wszystkich czujnikow, czy dzialaja mapy korekcji,

czy urzadzenia diagnostyczne subaru, jak i te uniwersalne nie maja zakluconych sygnalow ?

 

aha, taka mala prosba. jakbys mogl ciut wiecej znakow interpunkcji uzywac. z gory dzieki :smile: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli załozysz przelotke z usb na com to stracisz zasilanie

Dziwne, bo port szeregowy w przeciwieństwie do USB w ogóle nie przewidywał zasilnia poprzez siebie urządzeń. Więc jeżeli coś dało się na szeregowym zrobić, to na USB też powinno się dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby kogos interesowalo, to schemat kabla USB - OBD2 jest tutaj http://forums.openecu.org/viewforum.php?f=20 , dziala tez z niektorymi przejsciowkami COM USB. Gotowe mapy dla Subaru, nawet europejskich, sa tutaj http://www.plasmatize.com/osecuroms/index.php (trzeba sie zarejestrowac zeby miec dostep do podforum z downloadami). Oczywiscie gotowe mapy nie beda tak dobre jak te strojone pod auto, ale jak ktos nie potrafi to zawsze jest jakis poczatek.

 

UWAGA!!! gdyby ktos sie bral za przeprogramowanie ECU w Subaru, to najpierw niech sprawdzi dokladnie ze wie co robi, przez zly reflash mozna unieruchomic auto. Cos ala nieudany update BIOS na plycie kompa, tylko ze wyjdzie drozej, trzeba kupic nowy ECU.

I niech komus nie przychodzi do glowy kopiowanie map Ecutek, maja zabezpieczenia i mozna je wgrac tylko raz, pozniej blokuja dostep do ECU i nie mozna sie z nim komunikowac tylko przez oprogramowanie Ecutek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...