Skocz do zawartości

Wymiana turbiny w Foresterze na Imprezową


Piskoor

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co wiem w Foresterach 00-02 była montowana sprężarka TD04 a w Imrezach TD04L

i to w zasadzie chyba jedyna różnica pomiędzy tymi silnikami.

 

Teraz pytanie. Czy jest łatwe i przyjemne wymienienie sprężarki na TD04L. Na ebay`u jest pełno takich sprężarek z przebiegami kolo 20 30 k mil. koszt to coś kolo 100 - 200 $ a wiec spokojnie.

 

Moja ma już przebieg 140 tys więc wymiana pewnie już coś tam się dzieje.

Wydech jest zrobieny na pełny przelot i tak mi się wydaje ze wymiana mogłaby byc miłym urozmaiceniem.

 

 

Więc może taka analiza SWOT :-)

jakie są potencjalne korzyści i zagrożenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jeśli róznica w silniku GT a moim to 218 - 177 = 41 KM a jedyną różnicą jest właśnie turbina...to moze jednak ?

 

Na stronie Mapteka są podane 3 zestawy... Pierwszy jes na orginalnej turbinie i po mapowaniu robi około 200 KM

zestaw 3 to turbina TD04L + pełny przelot ( czyli mój H&S ) i wychodzi 255 KM

 

a to fajnie brzmi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjny WRX robi taka moc na doladowaniu ~0.9 bar. Chodzi o to ze turbo od WRX'a ma duzo wiekszy potencjal i to nie tyle w mocy co w momencie napedowym. WRX'y na seryjnej turbinie osiagaja czasy okolo 12.7 na 1/4 mili (dla porownanie najlepsze STi 2.5 ma chyba 12.3 sekundy). Sama zmiana turbo w Foresterze, bez strojenia, nie przyniesie raczej zadnych efektow, bo na seryjnym doladowaniu obie turbiny maja zblizone parametry. Roznice widac dopiero jak sie podniesie doladowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w wrx'ie 2.0T normalnie ładuje 0,9, a w piku tak do 1,1. Weźże se kup "święty zaworek" podnieś na parę dni ładowanie na 1,1 bara i zobacz jak forcio jeździ. Jeśli dobrze to stroić na seryjnej turbinie i głowy nie zawracać. Turbinę zmienisz trochę później ale na taką od STi jak Ci znowu mocy braknie

 

 

 

 

 

 

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźże se kup "święty zaworek" podnieś na parę dni ładowanie na 1,1 bara i zobacz jak forcio jeździ. Jeśli dobrze to stroić na seryjnej turbinie i głowy nie zawracać.

:mrgreen:

 

Ale Forys ma chyba boost-cut przy 0,95-1bar. Ponoc najwydajniej sie jezdzi przy 0,75-0,8bar bez glebszego dlubania/mapowania.

 

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźże se kup "święty zaworek" podnieś na parę dni ładowanie na 1,1 bara i zobacz jak forcio jeździ. Jeśli dobrze to stroić na seryjnej turbinie i głowy nie zawracać.

:mrgreen:

 

Ale Forys ma chyba boost-cut przy 0,95-1bar. Ponoc najwydajniej sie jezdzi przy 0,75-0,8bar bez glebszego dlubania/mapowania.

 

Leszek

 

z boost cutem tez mozna sie uporac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj ja przecież nie doradzałem żeby na stałe tez zaworek założył. Chodziło mi żeby spróbował jak mu się widzi jazda z większym ciśnieniem. Zepsuć nic pewnie nie zepsuje bo forek zz fabryki wychodzi pewnie nieźle przelany. Tu chodzi o porównanie do serii serii, a nie tunning za pomoca "sw. zaworka z antiochii" ;-)

 

 

 

 

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piskoor podążasz moim śladem :D założenie TD04L ma sens bo TD04 jest po prostu zbyt mało wydajna i choćbyś chciał to wiele więcej się z niej nie wyciągnie. U mnie na TD04 sensowny moment obrotowy (295 Nm) był bardzo krótko dostępny i szybko spadał. Po wymianie na TD04L zdecydowanie czuję różnicę - ale wykresy będę mógł pokazać dopiero w przyszłym tygodniu.

 

Boost cut rzeczywiście jest. Po zmianie na TD04L jeśli przełączę mapę na mocno to powyżej 5 tys. obrotów przy pedale w podłodze potrafi mi odciąć turbinę wyrzucając bład P0244 Turbocharger Wastegate Solenoid A Range/Performance.

 

Sama wymiane jet szybka i bezproblemowa.

 

Jak chcesz poczuć różnicę to zapraszam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...