Skocz do zawartości

klimatyzacja. bardzo słabe chłodzenie. proszę o wspólną analizę


tomek_pa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

(tak, przeczytałem wszystkie wątki o klimatyzacji).

Pacjent: Impreza GD.

 

Objawy:
Zauważyłem, że klimatyzacja bardzo, bardzo słabo chłodzi. w te ostatnie upały jakby jej nie było wcale.
 

Co sprawdziłem:
- sprężarka chodzi, sprzęgiełko załapuje
- wentylator klimy chodzi
- jedna rurka cieplejsza, druga zimniejsza

- szczelny układ na 100% (po wymianie chłodnicy po 10 miesiącach nie ubyło ani grama)

- klapki od klimy chodzą, "tunele" powietrzne ok. wszystkie silniczki działają na polecenie panelu)

Co zrobione:
-nowa chłodnica i osuszacz
-czynnik nabity
-nowy filtr

Moje przypuszczenia:
Myślę, że to zawór zwrotny/rozprężający. Dlaczego ? Kiedyś kompresor chodził cyklicznie (sprawdziłem w jednym temacie na forum i rzeczywiście chyba 22sek włączony i 9 sek wył. w zależności od warunków).
teraz kompresor chodzi non stop. Co za tym idzie, jeżeli by non stop pompował to ostatecznie rozsadziłoby układ ? a przez to, że ten zawór jest non stop otwarty to sprężarka nie nabija ciśnienia jak trzeba i czujnik to wyłapuje i pozwala jej pracować non stop. a że zawór nie działa to i słabo chłodzi.

Co o tym myślicie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli moja diagnoza, że zawór jest non stop otwarty i dlatego nie spręża ciśnienia jest błędna Twoim zdaniem ?
i twierdzisz, że słabo pompuje pompa ? 
z czego wynika, że słabo pompuje ? to nie jest tak, że albo działa albo nie? jak to się dzieje, że działa, ale mało wydajnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka sama z siebie daje za małe ciśnienie. U mnie (już to gdzieś pisałem) daje 11at i klima działa OK. W układzie klimatyzacji występuje wysokie i niskie ciśnienie (niskie na odcinku od  zaworu rozprężnego do wlotu do sprężarki). Maszyna do napełniania czynnika powinna mieć manometr pokazujący jakie jest ciśnienie (wysokie).

Nie wiem jak to jest ale to tylko moje rozumowanie: jeżeli zawór rozprężny nie trzyma to wysokie ciśnienie czyli takie jakie może wytworzyć max. sprężarka powinno być w całym układzie i wówczas klimatyzacja nie będzie chłodzić bo nie ma zmiany energii jaka powstaje w momencie rozprężania czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych:

Wymieniłem kompresor. Klimę nabiłem. działa. NATOMIAST. jak zmieniałem dzisiaj kompresor to środka ściągnięto z układu tylko 0,2kg. tak więc. przez 10 ostatnich miesięcy był środek i było wszystko szczelne. na sprawdzeniu 2 tyg temu też był środek. dzisiaj przez zmianą kompresora nie było. więc dalej zagadka czy jest wyciek (chociaż rok było ok, a w kilka dni uciekło 0,5kg?) czy po prostu przez rok był. a podczas (przedostatniego) sprawdzania ostatnio poszło coś nie tak i już go nie było.

dodatkowo dodam, że kompresor o numerach 73111FE000, 73111FE001, 73111FE020, 73111FE021 SĄ ZAMIENNE i działają. (dwie żyły)

numer 73111FE040 już NIE. ma inną wtyczkę (jedna żyła). Cała reszta jest identyczna.

Jeżeli ktoś ma 73111FE000 to warto poszukać 73111FE020 /21. będzie nowsza to raz. dwa mechanizm sprzęgiełka/koła wydaje się solidniejszy (i może nieco ciszej pracuje kompresor, ale to może subiektywna ocena).

Generalnie podsumowując. klimatyzacja na razie działa. nabite 0,5. trzyma 11atmosfer. (przed wymianą 5atmosfer)
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych:

 

Wymieniłem kompresor. Klimę nabiłem. działa. NATOMIAST. jak zmieniałem dzisiaj kompresor to środka ściągnięto z układu tylko 0,2kg. tak więc. przez 10 ostatnich miesięcy był środek i było wszystko szczelne. na sprawdzeniu 2 tyg temu też był środek. dzisiaj przez zmianą kompresora nie było. więc dalej zagadka czy jest wyciek (chociaż rok było ok, a w kilka dni uciekło 0,5kg?) czy po prostu przez rok był. a podczas (przedostatniego) sprawdzania ostatnio poszło coś nie tak i już go nie było.

 

dodatkowo dodam, że kompresor o numerach 73111FE000, 73111FE001, 73111FE020, 73111FE021 SĄ ZAMIENNE i działają. (dwie żyły)

 

numer 73111FE040 już NIE. ma inną wtyczkę (jedna żyła). Cała reszta jest identyczna.

 

Jeżeli ktoś ma 73111FE000 to warto poszukać 73111FE020 /21. będzie nowsza to raz. dwa mechanizm sprzęgiełka/koła wydaje się solidniejszy (i może nieco ciszej pracuje kompresor, ale to może subiektywna ocena).

 

Generalnie podsumowując. klimatyzacja na razie działa. nabite 0,5. trzyma 11atmosfer. (przed wymianą 5atmosfer)

Pozdrawiam

I dlatego się jeździ do speców zajmujących się jedynie klimatyzacją. Jak sprawdzili Ci, że masz tylko 200g czynnika, to powinni znaleźć wyciek, a nie teraz się zastanawiasz, co było przyczyną, że go ubyło.

Tam, gdzie jeżdżę na wymianę nie ma możliwości, żeby ubytek czynnika w takiej ilości, w tak krótkim czasie, nie został potwierdzony odszukaniem przyczyny. Obym się mylił, ale za 2 tygodnie wrócimy do tego wątku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy do końca zrozumiałeś.... zdarza się.

W całym rozrachunku nie ma znaczenia, że przez ostatnie dni ubyło czynnika. Dlaczego ? (jeszcze raz wyjaśnię).
rok temu wymieniłem chłodnicę i w zakładzie "A" nabiłem klimę". po roku pojechałem do tego zakładu aby sprawdzić czy jest czynnik. ściągnął całość i sam widziałem, że na wyświetlaczu urządzenia od gazu była poprawna wartość czynnika. więc nabił to z powrotem.
wczoraj zakład "B" ściągając mi czynnik przed wymianą sprężarki ściągnął tylko 0,2.
Szczerze wątpie aby przez kilka dni ubył cały czynnik ot tak. najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest to, że podczas ponownego nabicia uprzednio ściągniętego środka w zakładzie "A" coś poszło nie tak i tyle w temacie. a że kompresor słabo pompował to było od roku (mimo nabitego środka). wymiana kompresora + nabicie potwierdziło, że kompresor był za to wszystko odpowiedzialny.

na koniec dodam jeszcze jedną możliwość. kompresor był tak zużyty, że nie dość że kiepsko pompował to możliwe, że przepuszczał czynnik.

tyle. najważniejsze, że już wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WOJO powiedział:  "I dlatego się jeździ do speców zajmujących się jedynie klimatyzacją."

Ano świeta prawda, ale dobrze też samemu coś wiedzieć... U mnie w forku 2x wysiadła klimatyzacja (upał ponad 32 stopnie, korki= b. rozgrzany samochód). Po postoju i w chłodniejsze dni wszystko gra i chłodzi. Pojechałem do serwisu od klimy i proszę o sprawdzenie. Po kilku godz. oddzwonili, że wszystko jest OK. Na moje pytanie, że auto ma już 9 lat i czy sprzęgło spręzarki jest OK powiedzieli, że tak. Ale... nie zmierzyli szczeliny, więc poprosiłem aby to zrobili. Jak auto odbierałem powiedzieli, że jest w granicach normy. Już w domu pożyczyłem szczelinomierz no i co ? Ano i wyszło, że szczelina ma 0,8mm (w forku ma mieć od 0,3 do 0,6mm).

Czeka mnie regeneracja sprzęgiełka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...