peacemaker Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Pomocy!!! WRX 2002 2.0T Po odpaleniu na zimnym silniku obroty wskakuja na 1600-1700 i zaczynaja falowac lekko i silnik nierowno pracuje. Po chwili obroty zaczynaja spadac do az dojda do normalnych wartosci i wszystko zaczyna grac jak potrzeba. Niekiedy zdarza sie na rozgrzanym silniku po wcisnieciu sprzegla obroty na chwile spadaja prawie do zera ale samochod nie gasnie. Ktos ma jakis pomysl co to moze byc??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shabat Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Zabrudzony silnik krokowy i/lub uszkodzona uszczelka pod nim na ten przykład to może być. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 LPG jest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
peacemaker Posted June 22, 2015 Author Share Posted June 22, 2015 Postaram sie przeczyscic. Moze pomoze. Nie ma LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sowczan Posted October 24, 2015 Share Posted October 24, 2015 nie wiem czy rozwiązales już swój proble, ale ja ma dokładnie to samo w OBK 2007 N/A automat. odpala z wysokimi obrotami i klekotem, a po musnięciu (dosłownie) gazu, wszystko wraca do normy. Nie wiem co takiego zmienia sie w pracy silnika po dotknięciu gazu. Jak zgaszę i dopalę ponownie to problem nie występuje ponownie, dopiero jak ostygnie. nawet na minimalnie rozgrzanym silniku nic tekiego nie ma miejsca. wymieniłem przepustnice (troche mnniej pali), czyściłem MAF, zmieniłem zawór odmy, świece, zawory regulowane rok temu (gość niezbyt znający Subarynki, ale ogólnie dobry mechanik). Nie wiem już co sprawdzać. niby to nic takeigo, bo odczuwa sie to przez pierwsze sekundy pracy, ale jak np przyszły kupiec to zobaczy to się przestraszy a autko chodzi jak nowe. LPG na pokładzie, 95tyś km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted October 24, 2015 Share Posted October 24, 2015 zobacz ,czy nie przycina sie przepustnica przy puszczonym pedale gazu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sowczan Posted October 24, 2015 Share Posted October 24, 2015 a zobacz ,czy nie przycina sie przepustnica przy puszczonym pedale gazu a jak mam to sprawdzić, przecież przepustnica jest zamknięta jak pracuje? przed założeniem 'nowej' przepustnicy dokładnie ją wyczyściłem i nic sie nie blokowało podczs manipulacji. po załozeniu przepustnica się przyuczyła wg procedury serwisowej. po wtóre, dokładnie ten sam objaw miałem na poprzedniej przepustnicy. wg mnie są małe szanse, by druga przepustnica była uszkodzona w ten sam wyrafinowany sposób. to co mi się BARDZO nie podoba to odma. Określiłbym to tak: Ogólnie wszystkie rurki dochodzące do airboxa (rezonatora?) są ok, ale chyba nie rozumiem jak to działa, bo z jednej strony mamy sensor MAF, który mierzy temperature i mase zasysanego powietrza przez filtr z dokładnością gram/sekunda. Z drugiej strony te wszystkie rurki (4szt?)pozwalaja zasysać z komory korbowej tyle powietrza ile wlezie czego MAF nie mierzy. Nie kumam jak ten MAF działa. z tego co wiem to w mojej wersji nie ma czegoś takiego jak zawór wolnych obrotów, a jednak SSM ma coś takiego jak czujnk IDLE (wg programu ma to stany on/off) i to coś minimalnie tyka przy lekkim dotknięciu gazu. Nie wiem co tyka w komorze silnika jak jestem za kierownicą. Dziś wezwę córkę by mi na gaz naciskała. dojdę co to tak tyka. kolejną możliwością to lamda, ale nie wiem czy to pracuje na zimnym silniku i jaki ma to związek z dotknięciem gazu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted October 24, 2015 Share Posted October 24, 2015 ja ci powiem co cyka, pompa recyrkulacji. z prawej strony ppd maską Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
sowczan Posted October 24, 2015 Share Posted October 24, 2015 pompa czy zawór egr? nie kojarze takiej pompy, jak to wygląda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
matt1992 Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 Jaka to jest dokładnie pompa I przez to na zimnym będą takie duże obroty? Później jak rozgrzany to zawsze jest ok, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now