Skocz do zawartości

Nierowne obroty po odpaleniu


peacemaker

Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy!!!

WRX 2002 2.0T

Po odpaleniu na zimnym silniku obroty wskakuja na 1600-1700 i zaczynaja falowac lekko i silnik nierowno pracuje. Po chwili obroty zaczynaja spadac do az dojda do normalnych wartosci i wszystko zaczyna grac jak potrzeba. Niekiedy zdarza sie na rozgrzanym silniku po wcisnieciu sprzegla obroty na chwile spadaja prawie do zera ale samochod nie gasnie. Ktos ma jakis pomysl co to moze byc???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

nie wiem czy rozwiązales już swój proble, ale ja ma dokładnie to samo w OBK 2007 N/A automat.

odpala z wysokimi obrotami i klekotem, a po musnięciu (dosłownie) gazu, wszystko wraca do normy.

Nie wiem co takiego zmienia sie w pracy silnika po dotknięciu gazu. Jak zgaszę i dopalę ponownie to problem nie występuje ponownie, dopiero jak ostygnie. nawet na minimalnie rozgrzanym silniku nic tekiego nie ma miejsca.

wymieniłem przepustnice (troche mnniej pali), czyściłem MAF, zmieniłem zawór odmy, świece, zawory regulowane rok temu (gość niezbyt znający Subarynki, ale ogólnie dobry mechanik).

Nie wiem już co sprawdzać. niby to nic takeigo, bo odczuwa sie to przez pierwsze sekundy pracy, ale jak np przyszły kupiec to zobaczy to się przestraszy a autko chodzi jak nowe.

LPG na pokładzie, 95tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a

 

zobacz ,czy nie przycina sie przepustnica przy puszczonym pedale gazu

a jak mam to sprawdzić, przecież przepustnica jest zamknięta jak pracuje?

przed założeniem 'nowej' przepustnicy dokładnie ją wyczyściłem i nic sie nie blokowało podczs manipulacji. po załozeniu przepustnica się przyuczyła wg procedury serwisowej. po wtóre, dokładnie ten sam objaw miałem na poprzedniej przepustnicy. wg mnie są małe szanse, by druga przepustnica była uszkodzona w ten sam wyrafinowany sposób.

to co mi się BARDZO nie  podoba to odma.

Określiłbym to tak:  Ogólnie wszystkie rurki dochodzące do airboxa (rezonatora?) są ok, ale chyba nie rozumiem jak to działa, bo z jednej strony mamy sensor MAF, który mierzy temperature i mase zasysanego powietrza przez filtr z dokładnością gram/sekunda. Z drugiej strony te wszystkie rurki (4szt?)pozwalaja zasysać z komory korbowej tyle powietrza ile wlezie czego MAF nie mierzy. Nie kumam jak ten MAF działa. 

z tego co wiem to w mojej wersji nie ma czegoś takiego jak zawór wolnych obrotów, a jednak SSM ma coś takiego jak czujnk IDLE (wg programu ma to stany on/off) i to coś minimalnie tyka przy lekkim dotknięciu gazu. Nie wiem co tyka w komorze silnika jak jestem za kierownicą. Dziś wezwę córkę by mi na gaz naciskała. dojdę co to tak tyka.

kolejną możliwością to lamda, ale nie wiem czy to pracuje na zimnym silniku i jaki ma to związek z dotknięciem gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...