SubaruSK Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Witam Panowie. Pewnie gdzieś na forum już jest na ten temat jakiś post, ale z powodu wątpliwego algorytmu wyszukiwania, postanowiłem poprosić o pomoc (odpowiedź). Mianowicie: pacjent to Forek SH 2.5 XT 2008, AT4, przebieg 131 tyś, bez LPG, serwisowany regularnie poza ASO. Objawy: czasami brak kopa - na pełnym automacie (nie pozycja SPORT) rozpędza się raz lepiej, raz gorzej. Zauważyłem to ostatnio na trasie. Więc postanowiłem po testować, i okazuje się, że jak przełączę na shift-a pierwszy bieg, pedał, dojdzie do 3500 obrotów i stoi i czeka aż się rozkula, i nie idzie dalej. Dwójka, pedał, dojdzie do 3500 i to samo (NIC), trójka, pedał 3500, zaskoczy TURBO i ciągnie do czerwonego, hamuję, redukcja na dwójkę, od 2000 do 3500 i bez turbo, zwalniam do 2000 i pedał, dojdzie do 3500 i załapie turbo i ciągnie do czerwonego, trójka, pedał i ciągnie do czerwonego, a potem znowu nie. Co się dzieje? Pomożecie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vielebny Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Po regeneracji turbo mam coś podobnego w moim turbo dziadku przy czym muł jest poniżej 2500 obrotów. jak AT zredukuje bieg i obroty podskocza to idzie do odcinki. Też szukam przyczyny niestety Wysłano z telefonu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vielebny Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 (edited) Przyczyna znaleziona: problem tkwil w zaworze WG. podlaczylem kompresor z manometrem i zmieniałem ustawienie WG za każdym razem odbywając jazdę próbną. początkowo nie było zmiany, ale następnego dnia auto zaczęło jeździć jak fabryka nakazała! to znaczy turbina płynnie załącza się przy ok. 2000 obrotów. Nie wiem czy to zasługa regulacji czy porządnego rozruszania WG ale jest miód malina już od tygodnia. Do zobaczenia na szosie Wysłano z telefonu. Edited May 1, 2015 by vielebny Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruSK Posted May 2, 2015 Author Share Posted May 2, 2015 A gdzie ten zawór się znajduję? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vielebny Posted May 3, 2015 Share Posted May 3, 2015 Zawór WG jest za turbiną i jest otwierany przez gruszkę turbiny (ten taki okrągły metalowy dysk przy turbinie)... Idzie do niej wężyk z dolotu sterujący otwarciem. W twoim przypadku proponowałbym nic nie regulować (jeżeli nikt nic nie ruszał tam) tylko tak jak ja podłączyć kompresor i ROZSĄDNYM ciśnieniem (czytaj tak do 1,5bara) ostro rozruszać czyli na zmianę otwierać i zamykać. A nóż pomoże a nic nie kosztuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruSK Posted May 3, 2015 Author Share Posted May 3, 2015 Dzięki za rady. Będę próbował i dam znać czy pomogło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 pada zawór ciśnienia od WG wtedy auto ma muła. można to testowac po odłączeniyu przewodu od zaworu ale konieczny jest wskaxnik turbo bo turbina idzie na maxa i ładuje jak dzika. Efekt końcowy - można uwalić silnik zoabcz czy się wężyk od gruchy do zaworku sterującego nie zagniótł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wally666 Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 (edited) pada zawór ciśnienia od WG wtedy auto ma muła. można to testowac po odłączeniyu przewodu od zaworu ale konieczny jest wskaxnik turbo bo turbina idzie na maxa i ładuje jak dzika. Efekt końcowy - można uwalić silnik zoabcz czy się wężyk od gruchy do zaworku sterującego nie zagniótł Pytania pomocnicze: 1. czy zawor cisnienia od WG to po prostu WG czy jakas zewnetrzna czesc? 2. sprawdze czy i u mnie wezyk nie jest zagnieciony i ew. go wymienie, nie wyglada na jakis specjalistyczny a mam jakies zaklady gumowe w rodzinnej wsi, Mam bardzo podobne objawy jak Ty w SG, zreszta prowadzimy ta rozmowe w drugim watku o plynnym przyspieszaniu Forka 2007. U mnie czuc opor sprezyny w WG - reka go nie rusze ale ruszajac kombinerkami czuje opor i nic nie bylo zapieczone. BTW. wyrazny kop turbo pojawia sie dopiero w okolicach 3,5krpm ale wyczytalem tutaj, ze czujecie mocne przyspieszenie juz od 2krpm. Jak to powinno byc? Mowimy o zremapowanym forku 2.5XT SG. Edited May 13, 2015 by Wally666 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now