Jump to content

!!! TURBO - działa nie działa - 2.5 XT SH?


SubaruSK

Recommended Posts

Witam Panowie.

Pewnie gdzieś na forum już jest na ten temat jakiś post, ale z powodu wątpliwego algorytmu wyszukiwania, postanowiłem poprosić o pomoc (odpowiedź).

Mianowicie: pacjent to Forek SH 2.5 XT 2008, AT4, przebieg 131 tyś, bez LPG, serwisowany regularnie poza ASO.

Objawy: czasami brak kopa - na pełnym automacie (nie pozycja SPORT) rozpędza się raz lepiej, raz gorzej. Zauważyłem to ostatnio na trasie. Więc postanowiłem po testować, i okazuje się, że jak przełączę na shift-a pierwszy bieg, pedał, dojdzie do 3500 obrotów i stoi i czeka aż się rozkula, i nie idzie dalej. Dwójka, pedał, dojdzie do 3500 i to samo (NIC), trójka, pedał 3500, zaskoczy TURBO i ciągnie do czerwonego, hamuję, redukcja na dwójkę, od 2000 do 3500 i bez turbo, zwalniam do 2000 i pedał, dojdzie do 3500 i załapie turbo i ciągnie do czerwonego, trójka, pedał i ciągnie do czerwonego, a potem znowu nie.

Co się dzieje? Pomożecie?

Link to comment
Share on other sites

Po regeneracji turbo mam coś podobnego w moim turbo dziadku przy czym muł jest poniżej 2500 obrotów. jak AT zredukuje bieg i obroty podskocza to idzie do odcinki. Też szukam przyczyny niestety

 

Wysłano z telefonu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Przyczyna znaleziona: problem tkwil w zaworze WG. podlaczylem kompresor z manometrem i zmieniałem ustawienie WG za każdym razem odbywając jazdę próbną. początkowo nie było zmiany, ale następnego dnia auto zaczęło jeździć jak fabryka nakazała! to znaczy turbina płynnie załącza się przy ok. 2000 obrotów. Nie wiem czy to zasługa regulacji czy porządnego rozruszania WG ale jest miód malina już od tygodnia. Do zobaczenia na szosie ;)

 

Wysłano z telefonu.

Edited by vielebny
Link to comment
Share on other sites

Zawór WG jest za turbiną i jest otwierany przez gruszkę turbiny (ten taki okrągły metalowy dysk przy turbinie)... Idzie do niej wężyk z dolotu sterujący otwarciem. W twoim przypadku proponowałbym nic nie regulować (jeżeli nikt nic nie ruszał tam) tylko tak jak ja podłączyć kompresor i ROZSĄDNYM ciśnieniem (czytaj tak do 1,5bara) ostro rozruszać czyli na zmianę otwierać i zamykać. A nóż pomoże a nic nie kosztuje :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

pada zawór ciśnienia od WG

 

wtedy auto ma muła.

 

można to testowac po odłączeniyu przewodu od zaworu ale konieczny jest wskaxnik turbo bo turbina idzie na maxa i ładuje jak dzika. Efekt końcowy - można uwalić silnik

 

zoabcz czy się wężyk od gruchy do zaworku sterującego nie zagniótł

Link to comment
Share on other sites

pada zawór ciśnienia od WG

 

wtedy auto ma muła.

 

można to testowac po odłączeniyu przewodu od zaworu ale konieczny jest wskaxnik turbo bo turbina idzie na maxa i ładuje jak dzika. Efekt końcowy - można uwalić silnik

 

zoabcz czy się wężyk od gruchy do zaworku sterującego nie zagniótł

 

Pytania pomocnicze:

1. czy zawor cisnienia od WG to po prostu WG czy jakas zewnetrzna czesc?

2. sprawdze czy i u mnie wezyk nie jest zagnieciony i ew. go wymienie, nie wyglada na jakis specjalistyczny a mam jakies zaklady gumowe w rodzinnej wsi,

 

Mam bardzo podobne objawy jak Ty w SG, zreszta prowadzimy ta rozmowe w drugim watku o plynnym przyspieszaniu Forka 2007. U mnie czuc opor sprezyny w WG - reka go nie rusze ale ruszajac kombinerkami czuje opor i nic nie bylo zapieczone.

 

 

 

BTW. wyrazny kop turbo pojawia sie dopiero w okolicach 3,5krpm ale wyczytalem tutaj, ze czujecie mocne przyspieszenie juz od 2krpm. Jak to powinno byc? Mowimy o zremapowanym forku 2.5XT SG.

Edited by Wally666
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...