bukers80 Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Witam,wczoraj wulkanizator polecił mi pirelki i kupiłem.Problem w tym że w moim Foresterze(MY10) standardowy rozmiar na fabryczne felgi jest 225/55/17 a ten mnie namówił na 225/60/17,niby wszystko ok.(no może po za hałasem:( ale teraz myślę czy ta wysokość 60 jest dopuszczalna.Chodzi mi o ewentualną szkodę z oc/ac a wiadomo że wtedy facet lata z miernikiem ,linijką i sprawdza rozmiar opon. co myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Nie ma to znaczenia przy szkodzie, aby stan bieżnika nie był mniejszy jak ustawowo dozwolony. Tak więc tym wogóle bym sie nie przejmował, bo z prawnego punktu wiedzenia wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 dzięki.pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kreska Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) eee, no chyba nie jest ok - ten temat już był wałkowany na forum - opony na samochodzie musza być zgodne z homologacja w kwestii rozmiaru (inna kwestia to indeks predkosci dla zimowek). Kolesie od ubezpieczenia maja prawo się doczepić bo samochod w momencie szkody nie zachowywal się tak jak przewidział producent homologujac pojazd dla kol o innej średnicy niż te które masz (kwestia hamowania np.). Tym bardziej że w tym przypadku różnica wynosi 3,21% czyli trochę więcej niż teoretyczne dopuszczenie: +1,5% do -2%. Edytowane 14 Marca 2015 przez kreska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 najpierw będą musieli udowodnić, że ta zmiana miała istostny wpływ na przebieg zdarzenia. Przy zmianie wysokości profilu o 5% są na przegranej pozycji i jak będą rozsądni to nawet nie spróbują, jak będą mniej rozsądni i ktoś się postawi to raczej odpuszczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin777 Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 też myślałem o kupieniu wyższego profilu bo na tych 225/55/17 takie małe kółka się wydają wizualnie, ale ostatecznie wybrałem tak jak producent zaleca bo skąś te rozmiary wzieli i pewnie testowali na jakim profilu auto dobrze się zachowuje. Np jak załadujesz auto może przytrzeć o nadkole. Ja bym zwrócił i wziął 225/55/17 bo będziesz się bił cały czas z myślami, że masz opony nie takie jakie powinieneś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się