robertto Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Witam, Planuje niedługo zakupić jakieś wozidło i rozważam międzyinnymi legacy IV z silnikiem 2.5 bądź 3.0. Mam w związku z tymi klika pytań. Jakie są najczęściej występujące bolączki i na co zwracać uwagę przy zakupie (nie mówię tutaj o ogólnych poradach a konkretnie odnośnie subaru). Który silnik jest najmniej awaryjny, czy różnica między 2.0 DOHC a 2.5 jest warta szukania mocniejszej wersji. Obecnie użytkuje 136KM w benzynie i nie chciałbym kolejny raz żałować, że mogłem wziąć mocniejszą wersje i cieszyć się trochę dłużej. Jak przedstawiają się koszty serwisowania zaraz po zakupie, co należy wymienić oprócz oczywistych rzeczy jak filtry/olej i rozrząd. Jak wygląda sprawa z LPG - czy silnik dobrze to znosi (wszystkie wersje, które bardziej podatne, które mniej). Jak wygląda kwestia napędów czy są bezobsługowe czy należy w nich coś wymieniać, co najczęściej sprawia problemy. Jeżeli temat był już przerabiany to prosiłbym link, a za wszystkie konstruktywne opinie/porady z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Generalnie wszystko o co pytasz jest na forum więc radzę samemu trochę poszukać. Co do tematu to pierwsze pytanie czy chcesz zamontować lpg, bo jeśli tak to do gazu najlepsze jest 2.0 SOHC 136km, 2.5 SOHC i 2.0 DOHC z oznaczeniem EJ20f. Co do serwisowania to dochodzą jeszcze płyny w napędach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Było już 1500 razy. Poszukaj na forum. Generalnie najlepsza jest wersja 3,0 lub jak ma być tanio szukaj 2,0. 2,5 to jak zwykle zgniły kompromis a realna groźba demolki silnika (bywa że lubią olej na potęgę) niweluje ewentualne plusy względem H6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 @@robertto, zanim zaczniesz czytać różne mądrości moja rada jest taka Pojeździj jednym i drugim na początek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alec Trevelian Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/forum/40-zakup-kontrolowany/ - polecam zajrzeć. Ja przed zakupem zanim wszedłem na forum techniczne tam się wszystkiego dowiedziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 28 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2015 Witam, Planuje niedługo zakupić jakieś wozidło i rozważam międzyinnymi legacy IV z silnikiem 2.5 bądź 3.0. Mam w związku z tymi klika pytań. Jakie są najczęściej występujące bolączki i na co zwracać uwagę przy zakupie (nie mówię tutaj o ogólnych poradach a konkretnie odnośnie subaru). Który silnik jest najmniej awaryjny, czy różnica między 2.0 DOHC a 2.5 jest warta szukania mocniejszej wersji. Obecnie użytkuje 136KM w benzynie i nie chciałbym kolejny raz żałować, że mogłem wziąć mocniejszą wersje i cieszyć się trochę dłużej. Jak przedstawiają się koszty serwisowania zaraz po zakupie, co należy wymienić oprócz oczywistych rzeczy jak filtry/olej i rozrząd. Jak wygląda sprawa z LPG - czy silnik dobrze to znosi (wszystkie wersje, które bardziej podatne, które mniej). Jak wygląda kwestia napędów czy są bezobsługowe czy należy w nich coś wymieniać, co najczęściej sprawia problemy. Jeżeli temat był już przerabiany to prosiłbym link, a za wszystkie konstruktywne opinie/porady z góry dziękuje Z jakiego rocznika i z jakim przebiegiem szukasz auta? Jeśli spalanie nie gra roli to oczywiście bierz 3.0. Jeśli spalanie ma dla ciebie zasadnicze znacznie to nie bierz automatu. Generalnie padają: - Uszczelki - tu zagrożone są wszystkie subaru, zależnie jak kto wcześniej auto użytkował. - W legacy IV lubią paść centralne zamki - jest możliwość samodzielnej naprawy niskim kosztem - sam ostatnio to robiłem, nie trzeba kupować modulu. - Mi w 3.0 przy 140tys skończyły się pasek wielorowkowy oraz jego napinacz. - Amortyzatory oryginalne padły mi przy ~80tys (dla mnie padły to pewnie dla innych jeszcze 5lat jeżdżenia), założyłem zamienniki bilstein'y B6 - nie żałuje. - Standardowo w 3.0 padają przednie tarcze, dostają bicia - ja mam zamontowane DBA od paru lat i hamulce są rewelacyjne. Generalnie auto jeździ tak, że ciężko z niego wysiąść i je zmienić... mam 143tys o auto dbam i jeździ jak nowe. Dla mnie główna wada to za twarde fotele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
big-mc Opublikowano 28 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2015 polecam swojego Legasa kombi 2006rok 2.0R 165PS - na pewno jeździ trochę lepiej niż 136koni a nie jest drogi jak 3.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 28 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2015 3.0 wydaje się najbardziej odpowiedni i każdy wie dlaczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrek Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Od 5 lat jeżdzę swoją spec.B 3.0 MT. Jeździłem o rok starszą Legacy GT 2.5 l. AT - auto kolegi, przebieg o połowę mniejszy od mojego, dwukrotne duże problemy z silnikiem (ale nasze drugie Subarum Forester XT - z tym samym silnikiem - od lat bez najmniejszych problemów). Jeździłem prawie nową Legacy V z silnikiem 2.0 MT. Z tych wszyskich aut bez cienia wątpliwosci najbardziej pasujue mi moja 3.0 MT (wiem, wiem, każdy swoje chwali...) - choć spalanie Legacy V z silnikiem 2.0 MT jest zauważalnie niższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAMIL85 Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 POSIADAM SUBARU LEGACY 3.0R spec B i mogę polecić. nie wyobrazam sobie jazdy innym autem. jest rodzinne i komfortowe auto na sportowym zawieszeniu. Czasami jezdze do polski nim to w trasie tak do 160km na godzine wychodzi tak 9 litrów . a w korku to wiadomo zależy jaki korek i jak będziesz gaz wciskał. generalnie auto bardzo Ciche i fajne. Polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się