Xitram Opublikowano 6 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 Witam zrobiłem mały test kompowi w mojej subarce i engine check wyświetlił mi następujące błędy: 1. 21 2. 31 3. 33 4. 12 szukałem w necie i na forum ale nic nie mogłem znaleść :!: Będe wdzięczny za szybką odpowiedź :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wil3 Opublikowano 6 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 http://www.legacycentral.org/library/literature/codes.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xitram Opublikowano 6 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 wil3, dzięki :smile: :grin: Czyli reset powinien rozwiązać wszystkie prócz 21 :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 Zrób reset i jeździj aż CEL się znowu zapali, wtedy odczytaj kod i zobaczymy co będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xitram Opublikowano 6 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 Reset rozwiązał świecącą kontrolke po odpaleniu samochodu, a na jak długo to się zobaczy. Wykonałem również test ponownie i wypadł pozytywnie na brak błędów :!: :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 mi wyskoczył błąd 32. W serwisie nic mie nie pomogli bo nie ma elektryka. Mogę z tym jeździć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Jakiś błąd związany z sondą lambda, możesz jeździć, ale nie za długo, zależy na jakiej wartości ustawiła się sonda. Jak będzie wskazywał za ubogą mieszankę, to auto zacznie palić jak smok, jak za bogatą to może być niebezpiecznie uboga mieszanka i możesz wypalić uszczelkę pod głowicą (chyba, ze masz turbo to i dziura w tłoku się może trafić) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xitram Opublikowano 9 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Po kilku kilometrach powrócił błąd 21 :sad: w jaki sposób go usunąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Sprawdzić działanie czujnika temperatury w układzie chłodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Błąd 21 to czujnik temperatury sprawdzić go możemy omomierzem przy 20stC powinien mieć 2-3 k.ohmy a przy 80stC 0,3-0,4 k.ohmy. Jeżeli parametry twojego czujnika się różnią polecam nowy w ASO cena coś koło 90pln n. części 22630AA041- czujnik temperatury do legacy 94r PZDRE12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo77 Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 http://www.legacycentral.org/library/literature/codes.htm Czy to kody sa też do GT? i jeszcze jedno laickie pytanie jak sie je sprawdza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 Przecież jest tam opis nad tabelą kodów. Tak psują też do GT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo77 Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 Przecież jest tam opis nad tabelą kodów. Tak psują też do GT. niestety nie znam angielskiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 OK w takim razie można to streścić następująco: Wyłączasz zapłon, pod kolumną kierownicy lokalizujesz dwa druty zakończone czarnymi złączami (będziesz musiał zanurkować pod tą osłonę co jest nad kolanami). Łączysz je. Przekręcasz w pozycję zapłonu (bez odpalania auta) i liczysz mrugnęcia lampki check-engine. Mruga to na zasadzie następującej - najpierw długie mrugnięcia oznaczające dziesiątki, potem krótkie mrugnięcia oznaczające jedności, potem przerwa i albo kolejny kod błędu albo od nowa ten sam (jeżeli tylko jest jeden). Notujesz na kartce kody błędów i podajesz je tutaj na forum. Jeżeli lampka mruga miarowo, to znaczy, że komputer nie pamięta żadnego błędu. Wyłączasz zapłon, rozpinasz kable. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wil3 Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 Aflinta, ja zlokalizowalem tylko czarna i zielona. Czarnej i czarnej nie udalo mi sie znalezc. Czym sie roznia oba typy podlaczen? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 Czarne się spinało do odczytu kodu błędu, natomiast zielone wyzwalały procedurę diagnostyczną, gdzie trzeba było się jeszcze autem przejechać odpowiednio i dopiero wtedy odczytywało się błędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo77 Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 OK w takim razie można to streścić następująco: Wyłączasz zapłon, pod kolumną kierownicy lokalizujesz dwa druty zakończone czarnymi złączami (będziesz musiał zanurkować pod tą osłonę co jest nad kolanami). Łączysz je. Przekręcasz w pozycję zapłonu (bez odpalania auta) i liczysz mrugnęcia lampki check-engine. Mruga to na zasadzie następującej - najpierw długie mrugnięcia oznaczające dziesiątki, potem krótkie mrugnięcia oznaczające jedności, potem przerwa i albo kolejny kod błędu albo od nowa ten sam (jeżeli tylko jest jeden). Notujesz na kartce kody błędów i podajesz je tutaj na forum. Jeżeli lampka mruga miarowo, to znaczy, że komputer nie pamięta żadnego błędu. Wyłączasz zapłon, rozpinasz kable. Ok dziękuje za dokładny opis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wil3 Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Czarne się spinało do odczytu kodu błędu, natomiast zielone wyzwalały procedurę diagnostyczną, gdzie trzeba było się jeszcze autem przejechać odpowiednio i dopiero wtedy odczytywało się błędy. Czyli zielone trzeba spinac dopiero po przejechaniu sie ilus tam km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter77 Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Niekoniecznie, procedurę diagnostyczną uruchamia się spięciem jednocześnie czarnych i zielonych wtyczek. Komputer testuje w tym momencie wszystkie czujniki, włącza wentylator. Następnie rozpinasz zieloną wtyczkę i czytasz błędy. Tak przynajmniej pisze w książce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Czyli zielone trzeba spinac dopiero po przejechaniu sie ilus tam km? Nie, robi się to przed ponownym włączeniem silnika (bo silnik do testu musi być ciepły) i dopiero jedzie odcinek testowy. Info po angielsku jest poniżej (jak ktos chce to moge wieczorem usiąść i przetłumaczyć ten tekst dla potomnych i zamieścić w FAQ, by nie było problemów w przyszłości): If you have done the above procedure, you will likely wonder what the green T-shaped connectors are for. These are for a more active code reading procedure called D-check mode in the Subaru manuals. Start with both connectors disconnected, start the engine, allow it to warm up, then turn it off. Next, connect the test mode connectors (green T-shape). Turn ignition to ON position without turning on engine. At this point if the check engine light does not come on, it is faulty and must be fixed before continuing. Depress accelerator pedal to floor, return to half throttle and hold for two seconds, then release. Start the engine. Now the light can blink in two different ways. If everything checks out so far, it will blink to indicate a number 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, or 08. If a problem is already detected, it will blink according to the chart below. Either way, your next step will be to drive the car with the test mode connectors connected. You must drive over 7 mph for at least one minute, and shift up to 4th gear if you have a manual tranny. Now, either you will discover your trouble codes, or you will have none. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 błąd 32 zniknął po zespawaniu tłumika w okolicy drugiego katalizatora. Czy to możliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Możliwe ze pan spawacz odłączył Ci akumulator do spawania (zeby nie załatwić ECU) więc komputer się zresetował .Możliwe też ze jutro znowu się zapali i wszystko wróci do normy PZDRE12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo77 Opublikowano 13 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2006 Czyli zielone trzeba spinac dopiero po przejechaniu sie ilus tam km? Nie, robi się to przed ponownym włączeniem silnika (bo silnik do testu musi być ciepły) i dopiero jedzie odcinek testowy. Info po angielsku jest poniżej (jak ktos chce to moge wieczorem usiąść i przetłumaczyć ten tekst dla potomnych i zamieścić w FAQ, by nie było problemów w przyszłości): If you have done the above procedure, you will likely wonder what the green T-shaped connectors are for. These are for a more active code reading procedure called D-check mode in the Subaru manuals. Start with both connectors disconnected, start the engine, allow it to warm up, then turn it off. Next, connect the test mode connectors (green T-shape). Turn ignition to ON position without turning on engine. At this point if the check engine light does not come on, it is faulty and must be fixed before continuing. Depress accelerator pedal to floor, return to half throttle and hold for two seconds, then release. Start the engine. Now the light can blink in two different ways. If everything checks out so far, it will blink to indicate a number 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, or 08. If a problem is already detected, it will blink according to the chart below. Either way, your next step will be to drive the car with the test mode connectors connected. You must drive over 7 mph for at least one minute, and shift up to 4th gear if you have a manual tranny. Now, either you will discover your trouble codes, or you will have none. Jeśli możesz to ja bardzo prosze!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xitram Opublikowano 13 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2006 Co się może stać gdy zepniemy obie wtyczki i będziemy jeździć jakiś czas :?: Czy jest to bardzo szkodliwe dla ECU lub silnika :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xitram Opublikowano 26 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Mam taki dylemat, bo wymieniłem czujnik temperatury i zrobiłem reset ECU. Ucieszyłem się że już nie będzie świecić check engine a tu bach 21 znów powrócił. :sad: Więc mam takie pytanie czy subaru ma jeszcze jakąś drugą czujke czy co :?: :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi