Jump to content

błędy ECU


Xitram

Recommended Posts

Witam zrobiłem mały test kompowi w mojej subarce i engine check wyświetlił mi następujące błędy:

 

1. 21

2. 31

3. 33

4. 12

 

szukałem w necie i na forum ale nic nie mogłem znaleść :!:

 

 

Będe wdzięczny za szybką odpowiedź :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jakiś błąd związany z sondą lambda, możesz jeździć, ale nie za długo, zależy na jakiej wartości ustawiła się sonda. Jak będzie wskazywał za ubogą mieszankę, to auto zacznie palić jak smok, jak za bogatą to może być niebezpiecznie uboga mieszanka i możesz wypalić uszczelkę pod głowicą (chyba, ze masz turbo to i dziura w tłoku się może trafić) :)

Link to comment
Share on other sites

Błąd 21 to czujnik temperatury sprawdzić go możemy omomierzem przy 20stC powinien mieć 2-3 k.ohmy a przy 80stC 0,3-0,4 k.ohmy. Jeżeli parametry twojego czujnika się różnią polecam nowy w ASO cena coś koło 90pln n. części 22630AA041- czujnik temperatury do legacy 94r

PZDRE12

Link to comment
Share on other sites

OK w takim razie można to streścić następująco:

Wyłączasz zapłon, pod kolumną kierownicy lokalizujesz dwa druty zakończone czarnymi złączami (będziesz musiał zanurkować pod tą osłonę co jest nad kolanami).

Łączysz je. Przekręcasz w pozycję zapłonu (bez odpalania auta) i liczysz mrugnęcia lampki check-engine. Mruga to na zasadzie następującej - najpierw długie mrugnięcia oznaczające dziesiątki, potem krótkie mrugnięcia oznaczające jedności, potem przerwa i albo kolejny kod błędu albo od nowa ten sam (jeżeli tylko jest jeden). Notujesz na kartce kody błędów i podajesz je tutaj na forum. Jeżeli lampka mruga miarowo, to znaczy, że komputer nie pamięta żadnego błędu. Wyłączasz zapłon, rozpinasz kable.

Link to comment
Share on other sites

Czarne się spinało do odczytu kodu błędu, natomiast zielone wyzwalały procedurę diagnostyczną, gdzie trzeba było się jeszcze autem przejechać odpowiednio i dopiero wtedy odczytywało się błędy.

Link to comment
Share on other sites

OK w takim razie można to streścić następująco:

Wyłączasz zapłon, pod kolumną kierownicy lokalizujesz dwa druty zakończone czarnymi złączami (będziesz musiał zanurkować pod tą osłonę co jest nad kolanami).

Łączysz je. Przekręcasz w pozycję zapłonu (bez odpalania auta) i liczysz mrugnęcia lampki check-engine. Mruga to na zasadzie następującej - najpierw długie mrugnięcia oznaczające dziesiątki, potem krótkie mrugnięcia oznaczające jedności, potem przerwa i albo kolejny kod błędu albo od nowa ten sam (jeżeli tylko jest jeden). Notujesz na kartce kody błędów i podajesz je tutaj na forum. Jeżeli lampka mruga miarowo, to znaczy, że komputer nie pamięta żadnego błędu. Wyłączasz zapłon, rozpinasz kable.

 

Ok dziękuje za dokładny opis

Link to comment
Share on other sites

Czarne się spinało do odczytu kodu błędu, natomiast zielone wyzwalały procedurę diagnostyczną, gdzie trzeba było się jeszcze autem przejechać odpowiednio i dopiero wtedy odczytywało się błędy.

 

Czyli zielone trzeba spinac dopiero po przejechaniu sie ilus tam km?

Link to comment
Share on other sites

Niekoniecznie, procedurę diagnostyczną uruchamia się spięciem jednocześnie czarnych i zielonych wtyczek. Komputer testuje w tym momencie wszystkie czujniki, włącza wentylator.

Następnie rozpinasz zieloną wtyczkę i czytasz błędy. Tak przynajmniej pisze w książce.

Link to comment
Share on other sites

Czyli zielone trzeba spinac dopiero po przejechaniu sie ilus tam km?

Nie, robi się to przed ponownym włączeniem silnika (bo silnik do testu musi być ciepły) i dopiero jedzie odcinek testowy.

Info po angielsku jest poniżej (jak ktos chce to moge wieczorem usiąść i przetłumaczyć ten tekst dla potomnych i zamieścić w FAQ, by nie było problemów w przyszłości):

If you have done the above procedure, you will likely wonder what the green T-shaped connectors are for. These are for a more active code reading procedure called D-check mode in the Subaru manuals. Start with both connectors disconnected, start the engine, allow it to warm up, then turn it off. Next, connect the test mode connectors (green T-shape). Turn ignition to ON position without turning on engine. At this point if the check engine light does not come on, it is faulty and must be fixed before continuing. Depress accelerator pedal to floor, return to half throttle and hold for two seconds, then release. Start the engine. Now the light can blink in two different ways. If everything checks out so far, it will blink to indicate a number 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, or 08. If a problem is already detected, it will blink according to the chart below. Either way, your next step will be to drive the car with the test mode connectors connected. You must drive over 7 mph for at least one minute, and shift up to 4th gear if you have a manual tranny. Now, either you will discover your trouble codes, or you will have none.

Link to comment
Share on other sites

Czyli zielone trzeba spinac dopiero po przejechaniu sie ilus tam km?

Nie, robi się to przed ponownym włączeniem silnika (bo silnik do testu musi być ciepły) i dopiero jedzie odcinek testowy.

Info po angielsku jest poniżej (jak ktos chce to moge wieczorem usiąść i przetłumaczyć ten tekst dla potomnych i zamieścić w FAQ, by nie było problemów w przyszłości):

If you have done the above procedure, you will likely wonder what the green T-shaped connectors are for. These are for a more active code reading procedure called D-check mode in the Subaru manuals. Start with both connectors disconnected, start the engine, allow it to warm up, then turn it off. Next, connect the test mode connectors (green T-shape). Turn ignition to ON position without turning on engine. At this point if the check engine light does not come on, it is faulty and must be fixed before continuing. Depress accelerator pedal to floor, return to half throttle and hold for two seconds, then release. Start the engine. Now the light can blink in two different ways. If everything checks out so far, it will blink to indicate a number 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, or 08. If a problem is already detected, it will blink according to the chart below. Either way, your next step will be to drive the car with the test mode connectors connected. You must drive over 7 mph for at least one minute, and shift up to 4th gear if you have a manual tranny. Now, either you will discover your trouble codes, or you will have none.

 

 

Jeśli możesz to ja bardzo prosze!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mam taki dylemat, bo wymieniłem czujnik temperatury i zrobiłem reset ECU.

Ucieszyłem się że już nie będzie świecić check engine a tu bach 21 znów powrócił. :sad:

Więc mam takie pytanie czy subaru ma jeszcze jakąś drugą czujke czy co :?: :???:

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...