Skocz do zawartości

Kontrolka check engine


Noveo

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualizacja, popsikałem wd40 większość styków( w tym te  sond lambda i tych od egr i głównej wiązki przy stronie pasażera) od razu po uruchomieniu wyskoczył nowy jak dla mnie błąd,  P0130-Sonda Lambda(rząd 1, czujnik 1) zakłócenia działania, zignorowałem ponieważ mogło to wynikać z tego odrdzewiacza którym psikałem. Jednak mechanik zauważył również, że czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym wskazuje za niskie wartości(w danym momencie pokazywał 750hPa, jest możliwe by to on robił te wszystkie psikusy? Sądzicie, że owa wartość 750hPa może źle wpływać na auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Chciałem podzielić się z Wami finałem zakończonej sprawy kontrolki check engine.Mineły 4 miesiące od początku sprawy. Oczywiscie dziekuję za udzielone porady. Chciałem dodać, że na PB również ten problem występował. Ogólnie odwiedziłem mnóstwo warsztatów ale tylko jeden mechanik podjął się sprawy do końca kasując na końcu po zrobieniu auta. Do brzegu. Wymieniłem sądę przed katalizatorem na nową denso kasa w błoto nic nie pomogło. Finalnie mechanik założył emulator sądy lambda. zrobiłem ok 1000 km od momentu założenia i check engine nie wyskoczył. Czyli  krótko mówiąc błąd spalin jest oszukiwany w odczycie komputera. Pewnie można zarzucić, że problem nie został wyeliminowany, bo przecież w oryginale nie ma emulatora sądy lambda. Z drugiej strony miałem dość tej kontrolki i wizyt mechaników, którzy tylko kasowali a nie potrafili zaradzić problemowi.


Pozdrawiam użytkowników.


 


 


Napisany 27 luty 2015 - 17:01


Witam


Jestem użytkownikiem Legacy IV 2,5 L silnik EJ25 benzyna gaz 2007 szukam również pomocy.


Dołączam się do check enginowców. Od miesiąca wywala mi na gazie instalacja BRC załozona oryginalnie w serwisie subaru. Od miesiaca czyli od momentu posiadania auta. Przebieg 185 tysiecy. Była przygoda z tłokiem, który był wymieniany, tyle wiem o historii auta. Natomiast parametry tłoków wszystkie w normie sprawdzano mi kompresję na tłokach.  Po sprowadzeniu fachowcy od BRC wymieniłi filtry gazu ustawili mieszankę gazu parametrom odpowiadającym benzynie, nowe świece NGK dedykowane do instalacji LPG. Ogólnie serwis prawie kompletny. Po przejechaniu ok 500 km wywala check engine, po sczytaniu kodów od mechanika zbyt uboga mieszanka gazu. Dziś fachowcy z BRC kazali mi pojezdzić kilka dni na bezynie i sprawdzic czy tez wywali podobny komunikt, jeżdzę na benzynie. Chciałem dodać, że zczytali też parametry na benzynie na wolnych obrortach stwierdzili że zbyt uboga mieszanka przed sada lamda a za sadą zbyt bogata tak to interpretują- ale nie wywala zadnego komunikatu ze lamda jedna lub druga sa złe. Teraz nie wiem czy w balona mnie robią i chcą pociągnąc na kasie czy mogą mają rację, ale metodą prób i błędów to można cały silnik z osprzetem wymienić i dalej nic ....Może ktoś ma podobny problem i chcialby sie podzielić wiedzą na ten temat bardzo proszę...Napiszę po tygodniu jazdy na bezynie czy wywaliło komunikat czy nie bo jak twierdzą silnik jego parametry muszą się przyzwyczajić i potem można szukac dalej przyczyny- tak mi powiedziano, nie wiem co o tym myślec dajcie jakies rady....normalnie potraktowali jak blondyna z kręconymi włosami.  :)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

 

Kontrolka zapala się wówczas kiedy silnik jest zimny

Bo według mnie ta pompa powietrza wtórnego działa na zimnym silniku właśnie, jesli sie myle to prosze mnie poprawic.
Pompa powierza wtórnego z tego co pamietam na pewno działa tylko przy rozruchu i przez kilka minut do momentu osiągnięcia określonej temp silnika. Czasem jeśli wywala CE, to albo zawory sie nie otwierają, albo sie zawieszają u nie wracają do pozycji wyjściowej, albo może turbinka sie zawiesza lub nie działa prawidłowo. Przerabiałem to, nie ukrywam ze uderzyło mnie to po kieszeni . Zaworki raz na jakiś czas należy przeczyścić bi lubi sie tam nagromadzić syf lub wilgoć. Moje juz sie nie nadawały do niczego i wyglądały jakby wojnę przeżyły, co spowodowało ze turbinka sie ugotowała. Gdybym wiedział ile to wszytko kosztuje to kupiłbym używki .. Powodzenia Edytowane przez diamond
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@diamond - może opowiesz szczegóły, co dokładnie (i za ile) wymieniałeś? Tylko te zaworki? 

 

Ja też się kosztów boję, więc na razie tylko kasuję ten błąd.

Wysłałem na PW

@diamond - może opowiesz szczegóły, co dokładnie (i za ile) wymieniałeś? Tylko te zaworki? 

 

Ja też się kosztów boję, więc na razie tylko kasuję ten błąd.

Poszło na priv

Też to mam, ale zawzięcie kasuję błąd jak się pojawi od czasu do czasu (kupiłem sobie moduł na Wifi do iPhone) ;)

Ile ten moduł na wifi kosztował? i gdzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@diamond - może opowiesz szczegóły, co dokładnie (i za ile) wymieniałeś? Tylko te zaworki? 

 

Ja też się kosztów boję, więc na razie tylko kasuję ten błąd.

Wysłałem na PW

@diamond - może opowiesz szczegóły, co dokładnie (i za ile) wymieniałeś? Tylko te zaworki? 

 

Ja też się kosztów boję, więc na razie tylko kasuję ten błąd.

Poszło na priv

Też to mam, ale zawzięcie kasuję błąd jak się pojawi od czasu do czasu (kupiłem sobie moduł na Wifi do iPhone) ;)

Ile ten moduł na wifi kosztował? i gdzie ?

 

Dlaczego zadajesz pytanie na ogólnym? Zadaj mu na PRV skoro tak chętnie sam dzielisz się wiedzą jedynie z wybranymi...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

@diamond - może opowiesz szczegóły, co dokładnie (i za ile) wymieniałeś? Tylko te zaworki? 

 

Ja też się kosztów boję, więc na razie tylko kasuję ten błąd.

Wysłałem na PW

@diamond - może opowiesz szczegóły, co dokładnie (i za ile) wymieniałeś? Tylko te zaworki? 

 

Ja też się kosztów boję, więc na razie tylko kasuję ten błąd.

Poszło na priv

Też to mam, ale zawzięcie kasuję błąd jak się pojawi od czasu do czasu (kupiłem sobie moduł na Wifi do iPhone) ;)

Ile ten moduł na wifi kosztował? i gdzie ?

 

Dlaczego zadajesz pytanie na ogólnym? Zadaj mu na PRV skoro tak chętnie sam dzielisz się wiedzą jedynie z wybranymi...

 

Cześć. Co do kosztów związanych z wymianą zaworów powietrza wtórnego zmieściłem się w 2 tyś polskich złociszy. Później szlag trafił turbinkę, i założyłem użykwę- koszt 200 zł z wymianą. 

 

Panowie a próbował ktoś kiedyś z was reanimować zawory powietrza wtórnego?

Tak. Nie powiodlo sie...

 

Próbowałem, Twoje w porównaniu do moich wyglądają jak nówki.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

@diamond - może opowiesz szczegóły, co dokładnie (i za ile) wymieniałeś? Tylko te zaworki? 

 

Ja też się kosztów boję, więc na razie tylko kasuję ten błąd.

Wysłałem na PW

@diamond - może opowiesz szczegóły, co dokładnie (i za ile) wymieniałeś? Tylko te zaworki? 

 

Ja też się kosztów boję, więc na razie tylko kasuję ten błąd.

Poszło na priv

Też to mam, ale zawzięcie kasuję błąd jak się pojawi od czasu do czasu (kupiłem sobie moduł na Wifi do iPhone) ;)

Ile ten moduł na wifi kosztował? i gdzie ?

 

 

Jakieś 75 zł na Allegro ("ELM327 WiFi OBD2 ELM 327").

Aha - do tego kupiłem tez program "DashCmd" - chyba 10 EUR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Coś tu ucichło grono szczęśliwych posiadaczy systemów dbających o bezpieczeństwo naszej planety ;)

 

No więc chcąc ożywić dyskusję pytam: macie jakieś namiary na speców od uporania sobie z tym problemem?

Mi wyskoczył błąd P2444.

Od Palmalla dostałem link do firmy nie-ASO w Baranowie pod Poznaniem. Koszt rozwiązania problemu to 2000zł brutto

http://subaru.nie-ASO.pl/pl/oferta/subaru_na_2_0_ecu_hitachi.php

 

Co o tym myślicie? Jest jakies inne lepsze rozwiązanie?

 

Pozdro

 

Kamil

Edytowane przez krvrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
W dniu 3.02.2015 o 23:25, Noveo napisał:

Witam

Jestem użytkownikiem Legacy IV 121 KW 2007 szukam pomocy

Od roku walczę z kontrolką check . Serwis w Warszawie zdiagnozował wymienić zawór powietrza wtórnego prawy - wymieniłem. Po dwóch tygodniach zapaliła się ponownie. Kolejna diagnoza wymienić przekaźnik- wymieniłem. Po tygodniu zapaliła się ponownie. Kolejna diagnoza wymienić drugi zawór, tym razem lewy- wymieniłem. Po dwóch miesiącach kontrolka  zapaliła się ponownie. Kolejna wizyta w stacji ASO stwierdzono wymianę pompy. Dowiadując się o kwocie wymiany stwierdziłem że to nie ma sensu. Kilkakrotnie jeździłem do mechaników lokalnych na wykasowanie błędu i za każdym razem błąd dotyczył zaworu powietrza wtórnego.

Kontrolka zapala się wówczas kiedy silnik jest zimny i przy obciążonym akumulatorze. Na ciepłym nie zapaliła się ani razu.

Proszę o pomoc bądź poradę

Może ktoś poleci mi dobrego mechanika w okolicach Płocka Warszawy Łodzi  

pozdrawiam 

Witam,mam dokładnie ten sam problem i walczę z nim już kupę czasu,też posiadam subaru legacy 2007 rok 2.0L. 165KM,w samochodzie zostało wymienione już prawie wszystko a także dwa nowe zawory prawy i lewy egr.Najlepsze jest to że samochód jeżdzi nienagannie nic nie szarpie nic nie muli nie przerywa a błąd jeden i ten sam lewy zawór egr.Auto już było w tylu warsztatach i to zarówno w autoryzowanych subaru i innych ale powoli każdy zaczyna się poddawać z tym problemem.Błąd zostaje wykasowany i po paru dniach znów wywala check masakra jakaś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...