Jump to content

Kontrolka check engine


Noveo
 Share

Recommended Posts

Witam

Jestem użytkownikiem Legacy IV 121 KW 2007 szukam pomocy

Od roku walczę z kontrolką check . Serwis w Warszawie zdiagnozował wymienić zawór powietrza wtórnego prawy - wymieniłem. Po dwóch tygodniach zapaliła się ponownie. Kolejna diagnoza wymienić przekaźnik- wymieniłem. Po tygodniu zapaliła się ponownie. Kolejna diagnoza wymienić drugi zawór, tym razem lewy- wymieniłem. Po dwóch miesiącach kontrolka  zapaliła się ponownie. Kolejna wizyta w stacji ASO stwierdzono wymianę pompy. Dowiadując się o kwocie wymiany stwierdziłem że to nie ma sensu. Kilkakrotnie jeździłem do mechaników lokalnych na wykasowanie błędu i za każdym razem błąd dotyczył zaworu powietrza wtórnego.

Kontrolka zapala się wówczas kiedy silnik jest zimny i przy obciążonym akumulatorze. Na ciepłym nie zapaliła się ani razu.

Proszę o pomoc bądź poradę

Może ktoś poleci mi dobrego mechanika w okolicach Płocka Warszawy Łodzi  

pozdrawiam 

Edited by Noveo
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Standard, napierw jeden zawor tysiak, potem drugi tysiak, potem pompa 4 tysie. Gdzies wyczytalem, ze Carfit cos z tym robi, chyba wyrzuca jakis czujnik jesli sie nie myle. Warto do niego zadzwonic i podpytac. Moim zdaniem, taniej wyjdzie kupic kabel OBDII i raz na jakis czas blad wykasowac, chociaz swoje juz w to wlozyles to tez szkoda wydanych pieniedzy.

 

Co do mechanika, tutaj mozna polecic tylko ASO, ale poszukaj na googlach na pewno znajdziesz chocby w piasecznie dwa dobre serwisy.

 

Przepraszam koledzy za brak polskich znakow, ale na telefonie wpisywanie ich trwa wiecznosc.

Edited by wojtekmzks
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za info

Chciałbym zapytać o  kabel OBDII

Może ktoś poleci jaki mam kupić .Czy oprogramowanie jest potrzebne do określonego modelu czy można kupić określony standard.

Prosiłbym jeszcze jeśli to możliwe o kontakt do Carfit

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Poszukaj na allegro ELM 327 Bluetooth, plus do tego ściągnij sobie na telefon apkę Torque. Za całośc zapłacisz z 60 zeta w sumie i masz możliwość podglądu błędów i ich kasowania kiedy chcesz, z telefonu w dodatku.

 

Co nie rozwiązuje problemu, a tylko go ukrywa ;)

 

Pompa faktycznie doprowadza powietrze do zaworów, a te wpuszczają je na kolektory, działa na zimnym silniku.

Tu masz podobny temat:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60547-egr-check-engine-nie-da-sie-skasowac-20-legacy-07/

 

A tu trochę na temat tego całego zupełnie niepotrzebnego ustrojstwa:

http://www.inter-team.com.pl/do-pobrania?file=files/Do%20pobrania/Informacje%20montazowe/PIERBURG_Informacja%20montazowa_System%20powietrza%20wtornego.pdf

Link to comment
Share on other sites

Jak już kupować kabel, to lepiej taki, który oprócz kasowania błędów pozwoli na coś więcej - podgląd parametrów silnika. EML327 tego nie zapewnia, trzeba szukać VAG KKL. Tym bardziej że cena ta sama. Tylko że on wymaga komputera.

 

http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-niebieski.html

Link to comment
Share on other sites

Mam to samo od roku - najpierw kod 2444, potem zaczął się pojawiać 410, a po wymianie pompy nawet dwa na raz się pojawiły - 410 i 420 ... Jutro jestem umówiony na sprawdzenie zaworów - napiszę jaki będzie werdykt.

Link to comment
Share on other sites

Mnie wywala P0037 heater control circuit low, bank 1 sensor 2, sonda do wymiany czy olac temat? Jedynie ten check jest bardzo denerwujacy, a po wykasowaniu dosyc szybko się pojawia. Czy grozi to jakas powazna awaria silnika?

I jeszcze glupie pytanie :-) czy mozna ustawic jakoś ecu zeby ignorowalo ten czujnik?

Edited by Nurek
Link to comment
Share on other sites

Mnie wywala P0037 heater control circuit low, bank 1 sensor 2, sonda do wymiany czy olac temat? Jedynie ten check jest bardzo denerwujacy, a po wykasowaniu dosyc szybko się pojawia. Czy grozi to jakas powazna awaria silnika?

I jeszcze glupie pytanie :-) czy mozna ustawic jakoś ecu zeby ignorowalo ten czujnik?

Jeździć można, tylko jeśli auto będzie chciało zasygnalizować naprawdę poważną awarię, wtedy nie zwrócisz na to uwagi.

Dobry spec od ECU zaczipuje wszystko  :)

Link to comment
Share on other sites

 

Mnie wywala P0037 heater control circuit low, bank 1 sensor 2, sonda do wymiany czy olac temat? Jedynie ten check jest bardzo denerwujacy, a po wykasowaniu dosyc szybko się pojawia. Czy grozi to jakas powazna awaria silnika?

I jeszcze glupie pytanie :-) czy mozna ustawic jakoś ecu zeby ignorowalo ten czujnik?

Jeździć można, tylko jeśli auto będzie chciało zasygnalizować naprawdę poważną awarię, wtedy nie zwrócisz na to uwagi.

Dobry spec od ECU zaczipuje wszystko :)

To akurat prawda przekonales mnie :-)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No tak...

Ten zakichany blad juz 2.5 roku naprawiam.

System pompy powietrza jest wadliwy... a zmapowac tak jak w Wrx sie nie da bo ecu jest od Hitachi.

Nowy zawor £190/1000PLN

Jesli komus sie udalo ten problem rozwiazac na stale sukcesywnie usuwajac system z 165hp Dohc Lego- prosze o informacjie.

Dzieki

Link to comment
Share on other sites

 

 

Może ktoś poleci mi dobrego mechanika w okolicach Płocka Warszawy Łodzi

Mam sprawdzony warsztat w Warszawie. Specjalizacja oczywiście Subaru. Kontakt mogę dać na priv.

Link to comment
Share on other sites

Witam


Jestem użytkownikiem Legacy IV 2,5 L silnik EJ25 benzyna gaz 2007 szukam również pomocy.


Dołączam się do check enginowców. Od miesiąca wywala mi na gazie instalacja BRC załozona oryginalnie w serwisie subaru. Od miesiaca czyli od momentu posiadania auta. Przebieg 185 tysiecy. Była przygoda z tłokiem, który był wymieniany, tyle wiem o historii auta. Natomiast parametry tłoków wszystkie w normie sprawdzano mi kompresję na tłokach.  Po sprowadzeniu fachowcy od BRC wymieniłi filtry gazu ustawili mieszankę gazu parametrom odpowiadającym benzynie, nowe świece NGK dedykowane do instalacji LPG. Ogólnie serwis prawie kompletny. Po przejechaniu ok 500 km wywala check engine, po sczytaniu kodów od mechanika zbyt uboga mieszanka gazu. Dziś fachowcy z BRC kazali mi pojezdzić kilka dni na bezynie i sprawdzic czy tez wywali podobny komunikt, jeżdzę na benzynie. Chciałem dodać, że zczytali też parametry na benzynie na wolnych obrortach stwierdzili że zbyt uboga mieszanka przed sada lamda a za sadą zbyt bogata tak to interpretują- ale nie wywala zadnego komunikatu ze lamda jedna lub druga sa złe. Teraz nie wiem czy w balona mnie robią i chcą pociągnąc na kasie czy mogą mają rację, ale metodą prób i błędów to można cały silnik z osprzetem wymienić i dalej nic ....Może ktoś ma podobny problem i chcialby sie podzielić wiedzą na ten temat bardzo proszę...Napiszę po tygodniu jazdy na bezynie czy wywaliło komunikat czy nie bo jak twierdzą silnik jego parametry muszą się przyzwyczajić i potem można szukac dalej przyczyny- tak mi powiedziano, nie wiem co o tym myślec dajcie jakies rady....normalnie potraktowali jak blondyna z kręconymi włosami.  :)


Link to comment
Share on other sites

Ciekaw jestem w jaki sposób fachowcy do BRC to ustalili co się dzieje przed sondą i za sondą to brzmi jak wypowiedź magika wróżbity. Jeżeli na gazie masz błąd ubogiej mieszanki a na noPb nie ma tego to czemu winna jest sonda lambda? Nawet logika podpowiada że to stek bzdur. 

1 sonda - reguluje mieszankę

2 sonda - sprawdza jak działa katalizator

 

Jeżeli chodzi o jazdę na noPb to fakt jest tak że jak instalacja jest źle dostrojona to mocno rozjedzie mapy w ECU auta i chwilę trzeba pojeździć na noPb żeby na nowo ustawił sobie to tak jak powinno być. Ja na twoim miejscu poszukałbym kogoś polecanego na LPG Forum w twoim mieście - nie koniecznie od BRC i podjechał do niego.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Panowie a próbował ktoś kiedyś z was reanimować zawory powietrza wtórnego? W moim czujnik wydaje się, że jest dobry tylko uszczelka na tłoczku który się otwiera i zamyka(jak mu tam komputer nakazuje) jest wypalona i ciągle przepuszcza i czujnik to raczej wychwytuje(nie zwiększa się ciśnienie) taką wysnułem teorie.[Problem polega na tym, że nie mam pojęcia jak go dalej rozłożyć{jest sprasowany bądź skręcony specjalną maszyną-widać nacięcia}]

 

Co do reanimacji stwierdzam, że pewne  części w subaru jak i każdym innym aucie  są stworzone by się psuły ale na pewno da się to obejść.

Sam czekam na nowy zawór(prawy), lewy był wymieniany przez poprzedniego właściciela zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Subaru 2l Bena DOHC 165km model na 2007r :)

Edited by Grzegorz Jendro
Link to comment
Share on other sites

Wymieniony prawy zawór egr, lewy był już wymieniany przez poprzedniego właściciela i był wyczyszczony i w dobrym stanie(prawy przepuszczał), błąd o tym samym kodzie wyskakuje po odpaleniu auta na zimnym silniku, od razu po odpaleniu(błąd usuwałem gdy silnik był ciepły i później jeżdżone było i gaszone kilkukrotnie jednak zawsze silnik był ciepły, na następny dzień błąd wystąpił ponownie-kontrolka check engine + migająca cruise)).

 

Kolejne pytania, co jeszcze wymienić/sprawdzić w systemie egr, a może problemem jest sonda lambda(błędy z komputera wyraźnie wskazują egr)

Czy w subaru w całym systemie egr znajduje się cos jeszcze oprócz owych 2 zaworów + głównego regulującego i pompy?

 

Jest możliwe by to pompa się uszkodziła od zapchania syfem który się cofał z powodu przepuszczającego prawego zaworu egr?

 

Co do samochodu to miał demontowany wydech(osłony wpadały w wibracje, więc teoretycznie jest możliwość by uszkodzić sondę)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wymieniony prawy zawór egr, lewy był już wymieniany przez poprzedniego właściciela i był wyczyszczony i w dobrym stanie(prawy przepuszczał), błąd o tym samym kodzie wyskakuje po odpaleniu auta na zimnym silniku, od razu po odpaleniu(błąd usuwałem gdy silnik był ciepły i później jeżdżone było i gaszone kilkukrotnie jednak zawsze silnik był ciepły, na następny dzień błąd wystąpił ponownie-kontrolka check engine + migająca cruise)).

 

Kolejne pytania, co jeszcze wymienić/sprawdzić w systemie egr, a może problemem jest sonda lambda(błędy z komputera wyraźnie wskazują egr)

Czy w subaru w całym systemie egr znajduje się cos jeszcze oprócz owych 2 zaworów + głównego regulującego i pompy?

 

Jest możliwe by to pompa się uszkodziła od zapchania syfem który się cofał z powodu przepuszczającego prawego zaworu egr?

 

Co do samochodu to miał demontowany wydech(osłony wpadały w wibracje, więc teoretycznie jest możliwość by uszkodzić sondę)

 

Pozdrawiam

Który błąd miałeś?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...