Skocz do zawartości

szarpanie podczas zmiany biegu automacie 4EAT


tomek_pa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

(tak, przeczytałem tematy z tym związane i szukałem podobnych - nie odnalazłem odpowiedzi)


Auto: Impreza GX 2001 rok 2.0 sohc 125KM
Przebieg: 155 000km
Skrzynia: automatyczna 4EAT

Problem: szarpanie/walnięcie podczas zmiany biegu (wszystkich)


Opis:
Podczas jazdy dość mocno odczuwalny jest moment zmiany biegu. Nie ma znaczenia czy z I na II czy III na IV.
przy każdej zmianie odczuwalne jest "walnięcie/stuknięcie".

Przy bardzo delikatnych obchodzeniu się z gazem (podczas przyspieszania) odczucie walnięcia jest mniej nasilone.
Przy dynamicznej jeździe jest to bardziej odczuwalne.

Wyłapałem moment w którym można najlepiej to wyczuć,  czyli jazda z prędkością ok. 60km/h  i zmiana  z IV biegu na "nadbieg", czy zapięcie lockup. 

Moje dodatkowe spostrzeżenia:
Mam wrażenie, jakby tył zapinał się z opóźnieniem. przez to jak jadę z X prędkością i odpuszczonym gazem i nagle zacznę przyspieszać to auto zaczyna przyspieczać a za 0.5-1s czuć jakby walnięcie z tyłu i dalej przyspiesza.

kolejne spostrzeżenie:
2 tyg temu kiedy było lodowisko na drogach zauważyłem, że jadąc na dowolnym biegu i nacisnę pedał gazu w opór to auto chce przyspieszyć (ślizga się jakby przód) a po sekundzie mocne walnięcie z tyłu i zaczynają 4 koła się kręcić.

"zbijanie" biegów również jest odczuwalne podczas hamowania z większych prędkości.


Na koniec dodam chyba najważniejsze: 
wszystkie w/w objawy występują tylko w trybie "D". 
Jeżeli jadę w trybie "3" to biegi zmieniają się super płynnie. nie ma szarpnięcia. na lodzie tak samo - wszystko super. wrażenie braku opóźnienia.

Podczas przyspieszania nie występują jakieś dodatkowe inne stuki/hałasy. auto przyspiesza płynnie, nie przerywa itd itd. tylko walnięcie podczas zmiany.

Co zrobiłem do tej pory:
Płyny w napędach i skrzyni wymieniane regularnie od nowości. Podczas ostatniej zmiany na 150 tyś nie zauważyłem żadnej różnicy na plus ani na minus. po prostu wydaje mi się, że przez ostatnie miesiące problem się nasilił. dlatego zakładam temat.

(generalnie, myślałem, że skrzynia pada, ale w trybie "3" działa super płynnie)

Jakieś sugestie ? porady ?

Dzięki,
Pozdrawiam.

 

Edytowane przez tomek_pa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dlaczego w Trybie D wali a w trybie III nie wali ?
Przecież w trybie III zmienia biegi DOKŁADNIE tak samo jak w trybie D tylko nie zapnie ostatniego biegu i tyle.
Natomiast same zawory które regulują ciśnienie co za tym idzie "ustawiają bieg" mają taką samą robotę w obydwu tych trybach pracy.

Wyprowadźcie mnie z błędu, jeżeli się mylę ?

Jakieś inne pomysły jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy w Forku. Po wizycie w Mapteku i grzebaniu w mapie sytuacja jest o niebo lepsza.

 

Piotr wspominał o oryginalnym programie, który odcina paliwo w momencie zmiany i stąd szarpnięcie.

 

Teraz zmiany biegów są bardzo płynne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem.
Dzięki za sugestie.

natomiast dziwi mnie fakt, że powiedzmy 20 tyś km temu to nie występowało.
przecież z fabryki też tak nie wyjechał, bo każdy by wracał do salony z reklamacją.

Ile taka zabawa Cię kosztowała ? (jeżeli to nie tajemnica)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te skuknięcie to nie dlatego że tyl się załącza z opóźnieniem?Mialem podobne objawy w starej skrzyni ale nie bylo to aż tak dokuczliwe bo czasem z 1 na 2 z szarpnięciem zmieniala biegi.Jakiś czas poźniej konwerter mi padl to druga skrzynie kupilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 tygodnie później...
Dnia 30.07.2017 o 21:00, panszuba napisał:

@tomek_pa Z ciekawosci i dla potomnych - jaki finał sprawy?

 

minęły dwa lata i dodatkowe 50 tyś km na blacie.
od tamtej pory za wiele się nie zmieniło. Co prawda mam wrażenie, że  mniej jest to odczuwalne.  - ale nic w związku z tym nie robiłem bo każdy sugerował tylko remont skrzyni. wszystko co dało się sprawdzić - sprawdziłem. Może po prostu "ten typ tak ma". Jeżdżę dalej. Przy spokojnej jeździe zmiana biegów jest nieodczuwalna :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...