tomek_pa Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 (edytowane) Witam,(tak, przeczytałem tematy z tym związane i szukałem podobnych - nie odnalazłem odpowiedzi)Auto: Impreza GX 2001 rok 2.0 sohc 125KMPrzebieg: 155 000kmSkrzynia: automatyczna 4EATProblem: szarpanie/walnięcie podczas zmiany biegu (wszystkich)Opis:Podczas jazdy dość mocno odczuwalny jest moment zmiany biegu. Nie ma znaczenia czy z I na II czy III na IV.przy każdej zmianie odczuwalne jest "walnięcie/stuknięcie".Przy bardzo delikatnych obchodzeniu się z gazem (podczas przyspieszania) odczucie walnięcia jest mniej nasilone.Przy dynamicznej jeździe jest to bardziej odczuwalne.Wyłapałem moment w którym można najlepiej to wyczuć, czyli jazda z prędkością ok. 60km/h i zmiana z IV biegu na "nadbieg", czy zapięcie lockup. Moje dodatkowe spostrzeżenia:Mam wrażenie, jakby tył zapinał się z opóźnieniem. przez to jak jadę z X prędkością i odpuszczonym gazem i nagle zacznę przyspieszać to auto zaczyna przyspieczać a za 0.5-1s czuć jakby walnięcie z tyłu i dalej przyspiesza.kolejne spostrzeżenie:2 tyg temu kiedy było lodowisko na drogach zauważyłem, że jadąc na dowolnym biegu i nacisnę pedał gazu w opór to auto chce przyspieszyć (ślizga się jakby przód) a po sekundzie mocne walnięcie z tyłu i zaczynają 4 koła się kręcić."zbijanie" biegów również jest odczuwalne podczas hamowania z większych prędkości.Na koniec dodam chyba najważniejsze: wszystkie w/w objawy występują tylko w trybie "D". Jeżeli jadę w trybie "3" to biegi zmieniają się super płynnie. nie ma szarpnięcia. na lodzie tak samo - wszystko super. wrażenie braku opóźnienia.Podczas przyspieszania nie występują jakieś dodatkowe inne stuki/hałasy. auto przyspiesza płynnie, nie przerywa itd itd. tylko walnięcie podczas zmiany.Co zrobiłem do tej pory:Płyny w napędach i skrzyni wymieniane regularnie od nowości. Podczas ostatniej zmiany na 150 tyś nie zauważyłem żadnej różnicy na plus ani na minus. po prostu wydaje mi się, że przez ostatnie miesiące problem się nasilił. dlatego zakładam temat.(generalnie, myślałem, że skrzynia pada, ale w trybie "3" działa super płynnie)Jakieś sugestie ? porady ?Dzięki,Pozdrawiam. Edytowane 19 Stycznia 2015 przez tomek_pa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccwrc Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Ja obstawiam kasetę sterującą. Tam znajdują się zawory. Kaseta jest nierozbieralna, więc albo wymiana (około 4000 PLN), albo pozostaje szukać jakiejś używanej skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_pa Opublikowano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 to dlaczego w Trybie D wali a w trybie III nie wali ?Przecież w trybie III zmienia biegi DOKŁADNIE tak samo jak w trybie D tylko nie zapnie ostatniego biegu i tyle.Natomiast same zawory które regulują ciśnienie co za tym idzie "ustawiają bieg" mają taką samą robotę w obydwu tych trybach pracy.Wyprowadźcie mnie z błędu, jeżeli się mylę ?Jakieś inne pomysły jeszcze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Miałem podobne objawy w Forku. Po wizycie w Mapteku i grzebaniu w mapie sytuacja jest o niebo lepsza. Piotr wspominał o oryginalnym programie, który odcina paliwo w momencie zmiany i stąd szarpnięcie. Teraz zmiany biegów są bardzo płynne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_pa Opublikowano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 rozumiem.Dzięki za sugestie.natomiast dziwi mnie fakt, że powiedzmy 20 tyś km temu to nie występowało.przecież z fabryki też tak nie wyjechał, bo każdy by wracał do salony z reklamacją.Ile taka zabawa Cię kosztowała ? (jeżeli to nie tajemnica) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 A te skuknięcie to nie dlatego że tyl się załącza z opóźnieniem?Mialem podobne objawy w starej skrzyni ale nie bylo to aż tak dokuczliwe bo czasem z 1 na 2 z szarpnięciem zmieniala biegi.Jakiś czas poźniej konwerter mi padl to druga skrzynie kupilem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Ta zabawa obejmowała jeszcze inne drobiazgi (np. usunięte zawory EGR) więc trudno mówić o kosztach pogrzebania w skrzyni. Polecam rozmowę z Piotrem nie-ASO/Kocar Poznań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 A wsadź na próbę bezpiecznik i rozepnij tylną oś. Może sprzęgło które przekazuje napęd na tył siada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_pa Opublikowano 20 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 sprawdzę. natomiast zakładam, że będzie ok. bo jest to dość wyczuwalne że ten tył ma 1 sekundowego laga.(dziwnie, że w trybie I, II, III nie ma)Możliwa jest wymiana samego sprzęgła przekazującego napęd na tył ? czy wymiana skrzyni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Jeszcze może być przyczyna w hamulcu taśmowym. Sprzęgło da się wymienić, ale wystarczy rozebrać i same płytki wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_pa Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Jeszcze jakieś pomysły Panowie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simpulator Opublikowano 30 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2017 @tomek_pa Z ciekawosci i dla potomnych - jaki finał sprawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Od siebie nadmienię, że w temacie "walenia" przy 4EAT spore znaczenie ma zawieszenie tylnego dyfra. U mnie strasznie tłukło przy zapinaniu R. Po ogarnięciu tulei tylnego dyferencjału problem minął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_pa Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Dnia 30.07.2017 o 21:00, panszuba napisał: @tomek_pa Z ciekawosci i dla potomnych - jaki finał sprawy? minęły dwa lata i dodatkowe 50 tyś km na blacie. od tamtej pory za wiele się nie zmieniło. Co prawda mam wrażenie, że mniej jest to odczuwalne. - ale nic w związku z tym nie robiłem bo każdy sugerował tylko remont skrzyni. wszystko co dało się sprawdzić - sprawdziłem. Może po prostu "ten typ tak ma". Jeżdżę dalej. Przy spokojnej jeździe zmiana biegów jest nieodczuwalna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się