tomek_pa Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 (edited) Witam,(tak, przeczytałem tematy z tym związane i szukałem podobnych - nie odnalazłem odpowiedzi)Auto: Impreza GX 2001 rok 2.0 sohc 125KMPrzebieg: 155 000kmSkrzynia: automatyczna 4EATProblem: szarpanie/walnięcie podczas zmiany biegu (wszystkich)Opis:Podczas jazdy dość mocno odczuwalny jest moment zmiany biegu. Nie ma znaczenia czy z I na II czy III na IV.przy każdej zmianie odczuwalne jest "walnięcie/stuknięcie".Przy bardzo delikatnych obchodzeniu się z gazem (podczas przyspieszania) odczucie walnięcia jest mniej nasilone.Przy dynamicznej jeździe jest to bardziej odczuwalne.Wyłapałem moment w którym można najlepiej to wyczuć, czyli jazda z prędkością ok. 60km/h i zmiana z IV biegu na "nadbieg", czy zapięcie lockup. Moje dodatkowe spostrzeżenia:Mam wrażenie, jakby tył zapinał się z opóźnieniem. przez to jak jadę z X prędkością i odpuszczonym gazem i nagle zacznę przyspieszać to auto zaczyna przyspieczać a za 0.5-1s czuć jakby walnięcie z tyłu i dalej przyspiesza.kolejne spostrzeżenie:2 tyg temu kiedy było lodowisko na drogach zauważyłem, że jadąc na dowolnym biegu i nacisnę pedał gazu w opór to auto chce przyspieszyć (ślizga się jakby przód) a po sekundzie mocne walnięcie z tyłu i zaczynają 4 koła się kręcić."zbijanie" biegów również jest odczuwalne podczas hamowania z większych prędkości.Na koniec dodam chyba najważniejsze: wszystkie w/w objawy występują tylko w trybie "D". Jeżeli jadę w trybie "3" to biegi zmieniają się super płynnie. nie ma szarpnięcia. na lodzie tak samo - wszystko super. wrażenie braku opóźnienia.Podczas przyspieszania nie występują jakieś dodatkowe inne stuki/hałasy. auto przyspiesza płynnie, nie przerywa itd itd. tylko walnięcie podczas zmiany.Co zrobiłem do tej pory:Płyny w napędach i skrzyni wymieniane regularnie od nowości. Podczas ostatniej zmiany na 150 tyś nie zauważyłem żadnej różnicy na plus ani na minus. po prostu wydaje mi się, że przez ostatnie miesiące problem się nasilił. dlatego zakładam temat.(generalnie, myślałem, że skrzynia pada, ale w trybie "3" działa super płynnie)Jakieś sugestie ? porady ?Dzięki,Pozdrawiam. Edited January 19, 2015 by tomek_pa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ccwrc Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Ja obstawiam kasetę sterującą. Tam znajdują się zawory. Kaseta jest nierozbieralna, więc albo wymiana (około 4000 PLN), albo pozostaje szukać jakiejś używanej skrzyni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek_pa Posted January 19, 2015 Author Share Posted January 19, 2015 to dlaczego w Trybie D wali a w trybie III nie wali ?Przecież w trybie III zmienia biegi DOKŁADNIE tak samo jak w trybie D tylko nie zapnie ostatniego biegu i tyle.Natomiast same zawory które regulują ciśnienie co za tym idzie "ustawiają bieg" mają taką samą robotę w obydwu tych trybach pracy.Wyprowadźcie mnie z błędu, jeżeli się mylę ?Jakieś inne pomysły jeszcze ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subary Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Miałem podobne objawy w Forku. Po wizycie w Mapteku i grzebaniu w mapie sytuacja jest o niebo lepsza. Piotr wspominał o oryginalnym programie, który odcina paliwo w momencie zmiany i stąd szarpnięcie. Teraz zmiany biegów są bardzo płynne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek_pa Posted January 19, 2015 Author Share Posted January 19, 2015 rozumiem.Dzięki za sugestie.natomiast dziwi mnie fakt, że powiedzmy 20 tyś km temu to nie występowało.przecież z fabryki też tak nie wyjechał, bo każdy by wracał do salony z reklamacją.Ile taka zabawa Cię kosztowała ? (jeżeli to nie tajemnica) Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 A te skuknięcie to nie dlatego że tyl się załącza z opóźnieniem?Mialem podobne objawy w starej skrzyni ale nie bylo to aż tak dokuczliwe bo czasem z 1 na 2 z szarpnięciem zmieniala biegi.Jakiś czas poźniej konwerter mi padl to druga skrzynie kupilem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subary Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Ta zabawa obejmowała jeszcze inne drobiazgi (np. usunięte zawory EGR) więc trudno mówić o kosztach pogrzebania w skrzyni. Polecam rozmowę z Piotrem nie-ASO/Kocar Poznań. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 A wsadź na próbę bezpiecznik i rozepnij tylną oś. Może sprzęgło które przekazuje napęd na tył siada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek_pa Posted January 20, 2015 Author Share Posted January 20, 2015 sprawdzę. natomiast zakładam, że będzie ok. bo jest to dość wyczuwalne że ten tył ma 1 sekundowego laga.(dziwnie, że w trybie I, II, III nie ma)Możliwa jest wymiana samego sprzęgła przekazującego napęd na tył ? czy wymiana skrzyni ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Jeszcze może być przyczyna w hamulcu taśmowym. Sprzęgło da się wymienić, ale wystarczy rozebrać i same płytki wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek_pa Posted January 23, 2015 Author Share Posted January 23, 2015 Jeszcze jakieś pomysły Panowie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
simpulator Posted July 30, 2017 Share Posted July 30, 2017 @tomek_pa Z ciekawosci i dla potomnych - jaki finał sprawy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DETT Posted July 31, 2017 Share Posted July 31, 2017 Od siebie nadmienię, że w temacie "walenia" przy 4EAT spore znaczenie ma zawieszenie tylnego dyfra. U mnie strasznie tłukło przy zapinaniu R. Po ogarnięciu tulei tylnego dyferencjału problem minął. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek_pa Posted August 15, 2017 Author Share Posted August 15, 2017 Dnia 30.07.2017 o 21:00, panszuba napisał: @tomek_pa Z ciekawosci i dla potomnych - jaki finał sprawy? minęły dwa lata i dodatkowe 50 tyś km na blacie. od tamtej pory za wiele się nie zmieniło. Co prawda mam wrażenie, że mniej jest to odczuwalne. - ale nic w związku z tym nie robiłem bo każdy sugerował tylko remont skrzyni. wszystko co dało się sprawdzić - sprawdziłem. Może po prostu "ten typ tak ma". Jeżdżę dalej. Przy spokojnej jeździe zmiana biegów jest nieodczuwalna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now