Jump to content

WRX 03r 2 problemy z silnikiem


blasterpl
 Share

Recommended Posts

1. delikatne ale jednak wyraźne stukanie silnika przy wchodzeniu na obroty (przy stałych obrotach i przy schodzeniu z obrotów cisza). Zdecydowanie bardziej słychać na zimnym silniku , przy ciepłym dużo ciszej.

 

2. Drugi problem mysle ze zwiazany ze źle zrobionym remapem. Remap robiony we Wrocławiu (narazie może bez nazwy firmy) i jak dla mnie to robota spartolona bo:

- zapala się check no i auto przestaje jechać (nieraz wystarczy wyłączyć silnik na chwile i jest ok a innym razem check potrafi świecić 2 dni i nic nie pomaga) . Obecny właściciel nie sczytywał kodów .

- Auto po odpaleniu na zimno nierówno pracuje na wolnych obrotach. Nie nazwał bym tego falowaniem obrotów , raczej takie gwałtowne spadki obr. o 100-200 obr i powrót do normalnych obrotów.

- Wykres z hamowni pokazuje 260 KM a jak dla mnie to auto b. słabo jedzie. Porównuję do GT-ka seria.

 

Co koledzy myślą na ten temat , chce kupić to auto co czynić :wacko:

Edited by blasterpl
Link to comment
Share on other sites

Sczytaj kody błędów. Bez tego to raczej do wróżki. Nierówna praca możne być spowodowana wieloma czynnikami - przepływomierz, nieszczelny dolot itd. 

Takie stuki w 2.0, hmm... to się raczej z jednym kojarzy.

Właściciel sam hamował auto czy tylko dostał wykres???

Link to comment
Share on other sites

 

Takie stuki w 2.0, hmm... to się raczej z jednym kojarzy.

 

 

Czyli z czym ?

Auto było na 100% mapowane , poprzedni właściciel (którego również znam) osobiście jeździł do wrocka , miał potem jechać na poprawki ale sprzedał auto obecnemu właścicielowi.

Link to comment
Share on other sites

Bez odczytu błędów,porządnej diagnostyki się nie obejdzie.

Tutaj możemy tylko gdybać i wróżyć z fusów,nie słysząc silnika i nie znając zakresu modyfikacji.

Jeśli auto jeździ już z tym "stukaniem" dłuższy czas,to raczej nie panewka,choć i tej wykluczyć nie można.Ale równie dobrze może być coś innego,piston slap czy napinacz.

Link to comment
Share on other sites

Nie kupuj samochodu bez dobrej diagnozy. Pierwsza sprawa to diagnoza błędów i ich eliminacja. Może to zwykła nieszczelność a może grubsza sprawa. To stukanie to jak Cybel napisał, może być panewka albo tłok, ale jak to już jakiś czas trwa i nie jest gorzej, to może być równie dobrze jakaś pierdoła.

Link to comment
Share on other sites

Obecny właściciel twierdzi ze ten dźwięk jest odkąd kupił auto i ze się nie nasila. Przejechał od kupna 9 tys km wiec panewka raczej nie.

Modyfikacje jakie są to tylko wydech przelot , reszta seria.

Edited by blasterpl
Link to comment
Share on other sites

Odetkał wydech , zrobił nowa mapkę co w tym odważnego ??

Mapa robiona w podobno poważnej firmie.

Edited by blasterpl
Link to comment
Share on other sites

Obecny właściciel twierdzi ze ten dźwięk jest odkąd kupił auto i ze się nie nasila. Przejechał od kupna 9 tys km wiec panewka raczej nie.

To rewelacyjnie o nim świadczy :). Jeździć 9k km i mieć chrobotanie z silnika w 4 literach, pogratulować podejścia.

Link to comment
Share on other sites

 

Modyfikacje jakie są to tylko wydech przelot , reszta seria.

 

Jeśli to jedyne modyfikacje to

 

 

 

Remap robiony we Wrocławiu
 

 

był przez kogoś bardzo odważnego.

 

co odważnego w remapie we wrocławiu?

 

blasterpl, podrzuć nazwę firmy na pw.

Link to comment
Share on other sites

Gosc ma 7 samochodów ,5 motocykli i cholera wie ile motorówek wiec kto bogatemu zabroni ;)

Co do firmy robiącej mapę to nie chciał bym narazie ujawniać bo sam osobiście nie znam sprawy w 100% . Nie chce żeby się okazało ze mapa jest ok a ja obsmaruje kogoś bezpodstawnie.

Edited by blasterpl
Link to comment
Share on other sites

Lekko stukające imprezy to raczej nie nowość. Sam przy mrozach mam lekkie stukanie na zimnym silniku przy naciśnięciu gazu - zdiagnozowane jako zwykły piston slap. Po max. 2minutach jazdy ustaje. Zmieniłem olej z 15w50 na 5w40 i dźwięku praktycznie brak. Ja wsiadam uruchamian auto zapinam pasy, włączam muzę i dopiero ruszam, także chyba wszystko by nie miał silnik źle. Napinacz raczej by ciągle hałasował wg. filmów na YTube

Także pkt 1szym najmniej bym się przejmował. Reszta do wnikliwej oceny przez znającego subaru serwisanta - jak jest check i nine jedzie to wiedz, że coś się dzieje :P

 

Update: a... Na ciepłym też? Ummm to może już hardcore piston :P ile ma przebiegu?

Edited by SOpEL
Link to comment
Share on other sites

Odpuściłem to auto , sprzedający nie bardzo chce sprzedać ;)  to i ja go nie będę cisnął. Kupilem WRX 01r ale to już inna historia :)

Link to comment
Share on other sites

tzw "Piston Slap" - lekko stukające tłoki w cylindrach, normalka przy przebiegu pow 100 tyś, też to mam

 

U mnie stuknęło już 142 tys. km i piston slapu brak. Czyli żadna normalka... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...