Jump to content

zwiększone spalanie po wyjęciu akumulatora


czeslawhornet
 Share

Recommended Posts

witajcie,

ostatnio subaryna stała jakiś czas bez akumulatora (ok 10 dni).

po umieszczeniu go i przejechaniu pewnego dystansu stwierdziłem, że wskazówka poziomu paliwa znacznie szybciej zaczęła w szybkim tempie opadać (bardzo szybkim) - zużycie paliwa to szacunkowo 15l (może  więcej) - czyli spore.

czy możliwa jest sytuacja, że coś się poprzestawiało/zresetowało przy braku prądu ??

jest co prawda dość mroźno, ale nie sądzę, żeby mój legacy 2.0 II (bez turbo) nagle z tego powodu zwiększył swój apetyt na benzynę aż tak drastycznie.

 

dzięki z góry za odp

Link to comment
Share on other sites

Zalej do pełna i wtedy oceń spalanie :) Jakie dystansy przejeżdżałeś? Odpięcie akumulatora powoduje też reset ustawień komputera sterującego silnikiem, więc może być tak, że na nowo ustawia korekcje na mapach paliwowych.

Turbo nie pali więcej od wolnossącego :)

Link to comment
Share on other sites

U siebie po wyjęciu aku obserwuję różne rzeczy, w tym większe spalanie, "rwane" przyśpieszanie w zakresie 2 - 3 tyś obrotów i niewielką martwą strefę przy wciskaniu gazu. Wszystko ustępuje po około 150 km... Ile przejechałeś od podpięcia aku?

Link to comment
Share on other sites

witajcie,

ostatnio subaryna stała jakiś czas bez akumulatora (ok 10 dni).

po umieszczeniu go i przejechaniu pewnego dystansu stwierdziłem, że wskazówka poziomu paliwa znacznie szybciej zaczęła w szybkim tempie opadać (bardzo szybkim) - zużycie paliwa to szacunkowo 15l (może  więcej) - czyli spore.

czy możliwa jest sytuacja, że coś się poprzestawiało/zresetowało przy braku prądu ??

jest co prawda dość mroźno, ale nie sądzę, żeby mój legacy 2.0 II (bez turbo) nagle z tego powodu zwiększył swój apetyt na benzynę aż tak drastycznie.

 

dzięki z góry za odp

To chyba normalne, że po wyjęcieu aku na dłuższy czas następuje reset ustawień ECU. Oczywiście to co niezbędne pozostaje w niusuwalnej (oficjalnie :) ) pamięci ROM, ale bieżące parametry ECU otrzymuje po ponownej poprawnej kalibracji. Nie masz powodów do zmartwień, po kilkudziesięciu kilometrach wszystko powinno wrócić do normy.

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

witajcie, 

 

dzięki za Wasze odpowiedzi. Tak sobie gdzieś właśnie przeczytałem, że po resecie ECU (odpięciu klem) układ musi się jakoś "nauczyć" od nowa pewnych rzeczy. Właściwie nie przejechałem wiele km i to po mieście.... jutro wleję paliwo i pojeżdzę... zobaczymy :-)

 

pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...