Jump to content

Nowy "fabryczny" zawias w sti klasyku TypeR


dirkdiggler
 Share

Recommended Posts

Od kilku dni próbuje znaleźć rozwiązanie pewnej zawiasowej kwestii.

 

Jak wiadomo fabryczne zawiasy w klasykach sti mają już swoje lata I znalezienie używki w akceptowalnym stanie jest bardzo trudne I z reguły wiąże się z pewnym, sporym ryzykiem kupna złomu.

 

Stąd pytanie.

Jakie nowe zawiszenie nalbliższe OEM zastosować. Amorki, spręzyny. Może ktoś już przeszedł tą drogę. Co wrzucić na przód I tył.

Super jakby ktoś podrzucił nr.części lub sprawdzoną konfigurację.

 

Niestety on line katalog Kayaby milczy na ten temat.

 

Nie chcę gwintów I innych wynalazków bo do moich zastosowań to krok w złą stronę.

 

 

Mowa o type r jeśli to robi różnicę.

Link to comment
Share on other sites

KYB Ultra SR (bez regulacji) lub AGX (z regulacją twardości)

 A występował KYB Ultra SR w wersji do GC8?

 

Wydaje mi sie też, że AGX bedzie optymalny. Ja załozyłem HSD i jeśli nie uda mi sie go ustawić na bardziej "miekko" to będę zmieniał na  AGX.

Edited by gryka
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

A występował KYB Ultra SR w wersji do GC8?

 

Nie.


 

 

KYB Ultra SR (bez regulacji) lub AGX (z regulacją twardości)

 

Tu chyba chodzilo o Excel-G bez regulacji, jesli ma byc "odpowiednikiem" AGX'a z regulacja.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie chcę gwintów I innych wynalazków bo do moich zastosowań to krok w złą stronę.

 

dlaczego? gwint nie oznacza nisko i twardo, to może oznaczać słabe lub niedobrane zawieszenie, ale nie jest synonimem gwintu

 

sti new age lub kayaba ultra sr to, wg mnie, złe rozwiązanie do klasyka, jedyna zaleta to bardzo duża trwałość, jest za twarde, bez względu na sprężyny, jest też wysoko, ale to nie jest jakis problem - przejechałem ze 30 tys km na takim zawieszeniu w GC i mam porównanie z innymi

 

podstawowe pytanie do Ciebie to orentacyjny budżet na całość, od odpowiedzi na nie wiele zależy

Link to comment
Share on other sites

Kayaba AGX na seryjnej sprężynie,to fajny zestaw bardzo zbliżony charakterystyką do seryjnego zawiasu.

Trwałe amorki za przyzwoitą kasę,komfort jazdy można ustawić jak na serii. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za informacje.

 

Amorki załatwione, wezmę komplet AGX-ów.

Kontunuując temat, sprężynki tez chętnie wymienię więc również spytam o sugestie.

Bez obniżania, odpowiednik serii bądź OEM jeśli są wciąż dostępne.

Link to comment
Share on other sites

Kontunuując temat, sprężynki tez chętnie wymienię

Akurat ten krok bym przemyślał i sprawdził przy wymianie amorów swoje sprężyny.

Jeśli nie są "zmęczone" nadmiernie,to pomierzyć,oczyścić,pomalować i założyć.Też sądziłem,że moje tylne sprężyny w GT-eku mają dość,ale po wymianie na nowe,oryginalne,nie było żadnej różnicy,prócz różnic w portfelu. :biglol:

 

 

odpowiednik serii bądź OEM jeśli są wciąż dostępne.

 

Moim zdaniem powinny być dostępne,pewnie nie od ręki,ale zawsze.Pytanie tylko czy ASO ogarnie VIN i zamówi odpowiedni zestaw.

Zagadałbym do Carfita. ;)

Edited by cybel
Link to comment
Share on other sites

no chyba Ty to powinieneś wiedzieć gdzie takie rzeczy kupić ;)

 

https://www.japanparts.com/parts/detail/2126

 

Sam amor podobny własnie do KYB AGX, tyle że mniejszy zakres regulacji chyba, ale tez kiedys była 4 stopniowa, a od pewnego czasu jest 8 stopni w AGX.  Na alledrogo ktos AGX w Pozku zprzedaje w good price ;)

Link to comment
Share on other sites

No dzięki Grizus.

 

Mamy więc małe podsumowanie wersji OEM dla klasycznych jdm STI TypeR, RA.

 

PRZÓD

 

Amorki przód:

 

STRUT (FRONT) LHS(ST2000055110)(Japanparts No : 1005G-027-032);

STRUT (FRONT) RHS(ST2000055100)(Japanparts No : 1005G-027-031)

resize_image.php?img=3118&sx=458&sy=351

 

Sprężyny przód:

 

K=34 (3.5kgf / mm), For Sedan WRX-RA & Coupe WRX-R, Use with genuine Struts, Color: Painted in Cherry Red, 30mm Drop

 

COIL SPRING (FRONT) 34, -30(ST2040055060)(Japanparts No : 1005G-026-063)

resize_image.php?img=3106&sx=458&sy=351

 

TYŁ

 

Amorki tył:

 

STRUT (REAR) RHS(ST2000055120)(Japanparts No : 1005G-027-033)

STRUT (REAR) LHS(ST2000055130)(Japanparts No : 1005G-027-034)

resize_image.php?img=3121&sx=458&sy=351

 

Sprężyny tył:

 

K=30 (3.1kgf / mm), For Sedan WRX-RA & Coupe WRX-R, Use with genuine Struts, Color: Painted in Cherry Red, 30mm Drop

 

COIL SPRING (REAR) 30, -30(ST2230055100)(Japanparts No : 1005G-027-014)

resize_image.php?img=3107&sx=458&sy=351

 

Ceny każdy może sobie sam sprawdzić bo są zależne od kursu jena.

 

Poproszę mojego lokalnego dealera Subaru o ofertę.

Edited by dirkdiggler
Link to comment
Share on other sites

 A seria w TypeR/RA przeciez nie miała regulacji tłumienia, wg. mnie to zwykły AGX na tej japońskiej stronie. 

Edited by gryka
Link to comment
Share on other sites

 A seria w TypeR/RA przeciez nie miała regulacji tłumienia, wg. mnie to zwykły AGX na tej japońskiej stronie. 

 

Uff, juz myslalem, ze tylko mnie sie tak wydawalo :)

 

Moge ew. sprawdzic wieczorem w katalogu, jakie sa amortyzatory do TypeR przypisane.

Link to comment
Share on other sites

A to nie było tak, że było za dopłatą dostępne w salonie te różowe, regulowane zawieszenie? Będę wieczorem koło auta to zerkne w sumie bo chyba mam te z obrazka u siebie.

Link to comment
Share on other sites

gdyby autor wątku chciał, to mogę sprzedać oryginalny zawias do type r wersja 5 za niewielkie pieniądze, amortyzarory i sprężyny, mam to w garażu nieużywane obecnie i bez planu zastosowania w przyszłości, więc sprzedam naprawdę tanio

jeżeli masz oryginalne zawieszenie, to dobrym rozwiązaniem jest je zregenerować w warsztacie, który się tym zajmuje

to nie jest jakaś specjalna technologia, to są zwykłe amortyzarory upside-down, dobre, ale zwykłe - po regeneracji jjeździły bardzo dobrze i to jest tania opcja

oryginalne sprężyny nie powinny być w ogóle zużyte

Edited by kons6
Link to comment
Share on other sites

gdyby autor wątku chciał, to mogę sprzedać oryginalny zawias do type r wersja 5 za niewielkie pieniądze, amortyzarory i sprężyny, mam to w garażu nieużywane obecnie i bez planu zastosowania w przyszłości, więc sprzedam naprawdę tanio

jeżeli masz oryginalne zawieszenie, to dobrym rozwiązaniem jest je zregenerować w warsztacie, który się tym zajmuje

to nie jest jakaś specjalna technologia, to są zwykłe amortyzarory upside-down, dobre, ale zwykłe - po regeneracji jjeździły bardzo dobrze i to jest tania opcja

oryginalne sprężyny nie powinny być w ogóle zużyte

No to pogadajmy na pw.

Edited by dirkdiggler
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

NO to podsumowując wątek po czasie.

Założyłem nowy komplet agx plus eibach prokit i jestem bardzo zadowolony. Co nowe to nowe, może kwestia była zużycia starego zawiasu ale jeździ się naprawdę przyjemnie. Spręzyście, ale w ustawieniach środkowych wystarczająco komfortowo. Fajnie wybiera, nie tłucze. Bardzo fajny kompromis. Auto jest ciut niżej ale trzyma linię i nie wygląda na obniżone. Dwoma słowami: dobry kierunek.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...