dirkdiggler Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Od kilku dni próbuje znaleźć rozwiązanie pewnej zawiasowej kwestii. Jak wiadomo fabryczne zawiasy w klasykach sti mają już swoje lata I znalezienie używki w akceptowalnym stanie jest bardzo trudne I z reguły wiąże się z pewnym, sporym ryzykiem kupna złomu. Stąd pytanie. Jakie nowe zawiszenie nalbliższe OEM zastosować. Amorki, spręzyny. Może ktoś już przeszedł tą drogę. Co wrzucić na przód I tył. Super jakby ktoś podrzucił nr.części lub sprawdzoną konfigurację. Niestety on line katalog Kayaby milczy na ten temat. Nie chcę gwintów I innych wynalazków bo do moich zastosowań to krok w złą stronę. Mowa o type r jeśli to robi różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 KYB Ultra SR (bez regulacji) lub AGX (z regulacją twardości) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryka Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) KYB Ultra SR (bez regulacji) lub AGX (z regulacją twardości) A występował KYB Ultra SR w wersji do GC8? Wydaje mi sie też, że AGX bedzie optymalny. Ja załozyłem HSD i jeśli nie uda mi sie go ustawić na bardziej "miekko" to będę zmieniał na AGX. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez gryka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 A występował KYB Ultra SR w wersji do GC8? Nie. KYB Ultra SR (bez regulacji) lub AGX (z regulacją twardości) Tu chyba chodzilo o Excel-G bez regulacji, jesli ma byc "odpowiednikiem" AGX'a z regulacja. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Nie chcę gwintów I innych wynalazków bo do moich zastosowań to krok w złą stronę. dlaczego? gwint nie oznacza nisko i twardo, to może oznaczać słabe lub niedobrane zawieszenie, ale nie jest synonimem gwintu sti new age lub kayaba ultra sr to, wg mnie, złe rozwiązanie do klasyka, jedyna zaleta to bardzo duża trwałość, jest za twarde, bez względu na sprężyny, jest też wysoko, ale to nie jest jakis problem - przejechałem ze 30 tys km na takim zawieszeniu w GC i mam porównanie z innymi podstawowe pytanie do Ciebie to orentacyjny budżet na całość, od odpowiedzi na nie wiele zależy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Kayaba AGX na seryjnej sprężynie,to fajny zestaw bardzo zbliżony charakterystyką do seryjnego zawiasu. Trwałe amorki za przyzwoitą kasę,komfort jazdy można ustawić jak na serii. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Dzięki za informacje. Amorki załatwione, wezmę komplet AGX-ów. Kontunuując temat, sprężynki tez chętnie wymienię więc również spytam o sugestie. Bez obniżania, odpowiednik serii bądź OEM jeśli są wciąż dostępne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Kontunuując temat, sprężynki tez chętnie wymienię Akurat ten krok bym przemyślał i sprawdził przy wymianie amorów swoje sprężyny. Jeśli nie są "zmęczone" nadmiernie,to pomierzyć,oczyścić,pomalować i założyć.Też sądziłem,że moje tylne sprężyny w GT-eku mają dość,ale po wymianie na nowe,oryginalne,nie było żadnej różnicy,prócz różnic w portfelu. odpowiednik serii bądź OEM jeśli są wciąż dostępne. Moim zdaniem powinny być dostępne,pewnie nie od ręki,ale zawsze.Pytanie tylko czy ASO ogarnie VIN i zamówi odpowiedni zestaw. Zagadałbym do Carfita. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizus Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 jeżeli chcesz OEM to kup sobie nowe Oryginalne amory i sprężyny takie jak w Type-R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MegasWRC Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Grizus gdzie je można kupic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizus Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 w JP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MegasWRC Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Jakis link cos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizus Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 no chyba Ty to powinieneś wiedzieć gdzie takie rzeczy kupić https://www.japanparts.com/parts/detail/2126 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryka Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 no chyba Ty to powinieneś wiedzieć gdzie takie rzeczy kupić https://www.japanparts.com/parts/detail/2126 Sam amor podobny własnie do KYB AGX, tyle że mniejszy zakres regulacji chyba, ale tez kiedys była 4 stopniowa, a od pewnego czasu jest 8 stopni w AGX. Na alledrogo ktos AGX w Pozku zprzedaje w good price Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MegasWRC Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 no chyba Ty to powinieneś wiedzieć gdzie takie rzeczy kupić https://www.japanparts.com/parts/detail/2126 Zapomnialem o tej stronce Dzieki !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) No dzięki Grizus. Mamy więc małe podsumowanie wersji OEM dla klasycznych jdm STI TypeR, RA. PRZÓD Amorki przód: STRUT (FRONT) LHS(ST2000055110)(Japanparts No : 1005G-027-032); STRUT (FRONT) RHS(ST2000055100)(Japanparts No : 1005G-027-031) Sprężyny przód: K=34 (3.5kgf / mm), For Sedan WRX-RA & Coupe WRX-R, Use with genuine Struts, Color: Painted in Cherry Red, 30mm Drop COIL SPRING (FRONT) 34, -30(ST2040055060)(Japanparts No : 1005G-026-063) TYŁ Amorki tył: STRUT (REAR) RHS(ST2000055120)(Japanparts No : 1005G-027-033) STRUT (REAR) LHS(ST2000055130)(Japanparts No : 1005G-027-034) Sprężyny tył: K=30 (3.1kgf / mm), For Sedan WRX-RA & Coupe WRX-R, Use with genuine Struts, Color: Painted in Cherry Red, 30mm Drop COIL SPRING (REAR) 30, -30(ST2230055100)(Japanparts No : 1005G-027-014) Ceny każdy może sobie sam sprawdzić bo są zależne od kursu jena. Poproszę mojego lokalnego dealera Subaru o ofertę. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez dirkdiggler Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 A clo juz doliczyles? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryka Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) A seria w TypeR/RA przeciez nie miała regulacji tłumienia, wg. mnie to zwykły AGX na tej japońskiej stronie. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez gryka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 A seria w TypeR/RA przeciez nie miała regulacji tłumienia, wg. mnie to zwykły AGX na tej japońskiej stronie. Uff, juz myslalem, ze tylko mnie sie tak wydawalo Moge ew. sprawdzic wieczorem w katalogu, jakie sa amortyzatory do TypeR przypisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyndz Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 A to nie było tak, że było za dopłatą dostępne w salonie te różowe, regulowane zawieszenie? Będę wieczorem koło auta to zerkne w sumie bo chyba mam te z obrazka u siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zubru Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Na serii typeR jezdzi sie swietnie. Dobra sprezyna i teiny srejny mozna odpuścić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizus Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 popatrzecie na stronie dokładnie .... są też bez regulacji https://www.japanparts.com/parts/detail/2122 i są też sprężyny nie obniżające czyli jak seria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) gdyby autor wątku chciał, to mogę sprzedać oryginalny zawias do type r wersja 5 za niewielkie pieniądze, amortyzarory i sprężyny, mam to w garażu nieużywane obecnie i bez planu zastosowania w przyszłości, więc sprzedam naprawdę tanio jeżeli masz oryginalne zawieszenie, to dobrym rozwiązaniem jest je zregenerować w warsztacie, który się tym zajmuje to nie jest jakaś specjalna technologia, to są zwykłe amortyzarory upside-down, dobre, ale zwykłe - po regeneracji jjeździły bardzo dobrze i to jest tania opcja oryginalne sprężyny nie powinny być w ogóle zużyte Edytowane 7 Stycznia 2015 przez kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) gdyby autor wątku chciał, to mogę sprzedać oryginalny zawias do type r wersja 5 za niewielkie pieniądze, amortyzarory i sprężyny, mam to w garażu nieużywane obecnie i bez planu zastosowania w przyszłości, więc sprzedam naprawdę tanio jeżeli masz oryginalne zawieszenie, to dobrym rozwiązaniem jest je zregenerować w warsztacie, który się tym zajmuje to nie jest jakaś specjalna technologia, to są zwykłe amortyzarory upside-down, dobre, ale zwykłe - po regeneracji jjeździły bardzo dobrze i to jest tania opcja oryginalne sprężyny nie powinny być w ogóle zużyte No to pogadajmy na pw. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez dirkdiggler Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 NO to podsumowując wątek po czasie. Założyłem nowy komplet agx plus eibach prokit i jestem bardzo zadowolony. Co nowe to nowe, może kwestia była zużycia starego zawiasu ale jeździ się naprawdę przyjemnie. Spręzyście, ale w ustawieniach środkowych wystarczająco komfortowo. Fajnie wybiera, nie tłucze. Bardzo fajny kompromis. Auto jest ciut niżej ale trzyma linię i nie wygląda na obniżone. Dwoma słowami: dobry kierunek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się