Skocz do zawartości

OWOC-owy zawrót głowy- czyli jakie auto dla taty


OWOC

Rekomendowane odpowiedzi

O tak Type.S jest mega autem  :)


 

 

Jak to w życiu bywa, żeby jedni mogli się radować inni muszą po szlochać :cry:

 

E tam Mati nie szlochaj , niech idzie w świat ,może kiedyś wpadniesz do mnie czymś z list Twoich marzeń :yahoo: choć ufo fajnie się prowadzi ,prawie TYPE R  :)przyjemnie wozidło :D

 

np. STI my05 EU :) wtedy i ja bym sie zjawił ;)

 

Ehh marzenie o Subaru zwłaszcza STi przejściówce czy Spec.B odeszły... nich się inni szczęściarze cieszą i bawią tymi notabene wspaniałymi Subarakami :) 

 

Ja odpuszczam temat i... cieszę się Waszymi pięknymi Subarkami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

 

330XD w manualu

 

No to pewnie ma bardzo mocny dół, 4 łapy ciągną, więc rzeczywiście fajnie się to musi odpychać.

Szczerze mówiąc ciekawy jestem jak się spisuję X-Drive. Powiem szczerze, że nigdy nie jeździłem czterołapem spod znaku BMW. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

330XD w manualu

 

No to pewnie ma bardzo mocny dół, 4 łapy ciągną, więc rzeczywiście fajnie się to musi odpychać.

Szczerze mówiąc ciekawy jestem jak się spisuję X-Drive. Powiem szczerze, że nigdy nie jeździłem czterołapem spod znaku BMW. 

 

 

Silnik ten jest genialny to trzeba przyznać uczciwie, i co ważne od lat jest świetną konstrukcją zdobywającą zasłużenie nagrody i dobre opinie.

Ja osobiście do dziś pamiętam moją pierwszą przejażdżkę BMW 330xd Touring e46 z 2002 roku po fabrycznym podniesieniu mocy ze 186 na 218KM.

 

Coś fajnego :)

 

Co do napędu to wraz z wprowadzeniem nazewnictwa X-Drive zmieniła się sposób rozdziału momentu na koła. Do X drive był on na realizowany na stałe w proporcjach 38 - przód , 62 - tył.

W X-Drive siła napędowa rozdzielana jest przez sprzęgło wielotarczowe sterowane elektronicznie i tak kiedy manewrujemy po mieście bądź jedziemy bardzo szybko po autostradzie to napęd potrafi być na 100% na tył, a docelowo ma 40 na 60% ale potrafi też zblokować 50:50.

 

Tyle z pobieżnej teorii.

 

A w praktyce wydaje mi się, że działa to naprawdę fajnie i jak dla mnie fajniejsze rozwiązanie niż napęd na tył tylko i wyłącznie zwłaszcza w połączeniu z takim mocarzem jak 3 litrowy diesel. Daje dużo większą pewność prowadzenia w każdych warunkach, a i do lasu z koleżanką można wiecheć głębiej bez obaw :P

W łatwym terenie/na śniegu też daje rade, ale nawet użytkownicy takich x-drive w chwilach szczerości twierdzą, że stały napęd na cztery łapy jak w Subaru czy Audi jest niezastąpiony :)      

Edytowane przez OWOC
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie :)

 

U mnie wszystko dobrze.

VTS i T.Sport, Civic 1.6i A/T generacja EP śmigają, aż miło :)

Japończyki tylko przechodzą rutynowe serwisy olejowe co 10tys km i jeżdżą aż miło, francuzik jak to francusik ma swoje kaprysy, no, ale... cieszy siostrę nadal.

A o to w tym przede wszystkim chodzi.

 

Type.S również sprawuje się wyśmienicie, tylko serwisy sumienne co 10tys km i... z racji tego, że 50% przebiegu Hondy to autostrady i drogi szybkiego ruchu to nie obyło się bez typowej przypadłości I-CDTI z pierwszych lat.

A mianowicie pękł kolektor wydechowy co objawiało się intensywnym zapachem spalin w kabinie. Ale temat znany więc problem został szybko rozwiązany dzięki forum marki Honda.

 

A tak poza tym auto rewelacja :wub:

W sumie to nie wiem czy się cieszyć czy smucić, ale o mało co tata wymienił by swojego Type.S na takie tam AUDI :P  w jak dla mnie idealnym wręcz wymarzonym dla mnie tzw setupie:wub:

Przyznaje, definitywnie schowałem stereotypy, teorie na temat samochodów, marek miedzy bajki.  

A zresztą, proszę sami oceńcie B)

 

No ale, Civic zostaje bo pierwszy zainteresowany nabył to A4. Następny w rezerwacji był tata....

Na szczęście Audi zostaje " wśród" swoich, i będę je widywał, a może jak będę grzecznym "szwagrem" to będę mógł pośmigać od czasu do czasu po malowniczych drogach koło Tuchowa:)

W minioną sobotę miałem taką okazję i.... nie mogę, nie chce zapomnieć. W tej wersji, z silnikiem po remapie to auto jest wręcz idealne.

A te siedzenia, achhh:yahoo:

 

3majcie się zdrowo i wesoło!

 

OWOC

 

 

 

 

 

069154451a5197c3ee8fe07947355.jpg

IMG_3897.JPG

IMG_3885a.jpg

IMG_3855.JPG

IMG_3849.JPG

IMG_3863.JPG

IMG_3879.JPG

IMG_3882.JPG

IMG_3834.JPG

IMG_3842.JPG

IMG_3832.JPG

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, OWOC napisał:

W minioną sobotę miałem taką okazję i.... nie mogę, nie chce zapomnieć. W tej wersji, z silnikiem po remapie to auto jest wręcz idealne.

 

Rzekłbym ze ten silnik 2.0 TDI to sam początek zabawy z audi (to jeden z podstawowych motorow i jeden z najslabszych). Zabawa sie zaczyna od 3.0TDI i 2.0TSI (w obu program zrobiony), a najlepiej to juz 3.0 TSI z programem na lekko ponad 400KM

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.03.2017 o 21:35, Korton napisał:

 

Rzekłbym ze ten silnik 2.0 TDI to sam początek zabawy z audi (to jeden z podstawowych motorow i jeden z najslabszych). Zabawa sie zaczyna od 3.0TDI i 2.0TSI (w obu program zrobiony), a najlepiej to juz 3.0 TSI z programem na lekko ponad 400KM

 

Oj masz rację:)

Aż zacząłem się zastanawiać jak by jeździł i-CDTI w UFO taty po delikatnym sofcie. Bo ten diesel Hondy ma potencjał, oj ma. 

W powyższej A4 mojego znajomego taki 3.0TDI lub 2.0TSI to by było dopiero szaleństwo, ehh.

No, ale nie można mieć wszystkiego.

Myślę, że to 2.0TDI po mapce jest optymalne jeśli chodzi o kilka czynników finansowo eksploatacyjnych ;)

I ja zdecydowanie wolę  full S Line z tym silnikiem i Quattro, a niżeli powyższe mocniejsze motory bez pakietu S Line...

Choć uczciwie muszę przyznać, że Audi sobie waży - 1690kg....

 

Wujaszek mój kupił niedawno e53 w ciekawej wersji:

.foto

3.0d X-drive 6M//T ( wersja bez DPF i klapek) i dla mnie najlepszy diesel 6 cylindrowy.

A auto pomimo wieku stylistycznie nadal mi się bardzo podoba.

 

 

0015733.jpg

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć :)

 

Trochę mnie tu nie było, a powiem Wam się trochę porobiło w rodzinnym parku samochodów.

Po ponad roku poszukiwania dla rodziców optymalnego samochodu ze stałym napędem na cztery łapy padło, a jakże na Subaru. Model XV najbardziej przypadł rodzicom do gustu. Lecz z założonym budżetem bardzo ciężko było znaleźć godnego uwagi XV po liftingu. No chyba, że z image.png.6e47ff568435a144780a40f6e2847a66.png.... no, tak więc ten tego

Ale też był wymóg, aby był automat bo podobno "do dobrego człowiek szybko się przyzwyczaja".

I tak szukałem, szukałem i szukałem i nawet konkurencję z klasy crossover bardzo mocno rozważałem dla rodziców zwłaszcza BMW bo mamy kilka w rodzinie i X Drive robi robotę.

 

Suma sumarum z obawy co do awaryjności 123d sprawiły, że znów poszukiwania poszły w kierunku Subaru, a Ja w ramach prezentu gwiazdkowego, aby na otarcie łez tata miał stare nowe auto zleciłem pewnej firmie z Tarnowa w ramach innych czynności usprawniających remap tego fajnego diesla. Oczywiście ustalenia były takie, że mają nową mapę, i kwit na tę usługę ma być oddzielnie, aby ojciec nie wiedział.

Miał to poczuć na autostradzie którą UFO lata kilka razy w tygodniu.

Tak więc Type.S trafił na rolki i się zaczął początek.... mojego końca:facepalm::biglol:

image.thumb.png.a9c88a065c96ef1abb72889047d7e6ae.png

Mijają godzina za godziną, a telefonu z informacją, że auto gotowe do odbioru jak nie było tak nie ma...

21.30 dzwonią, że auto gotowe do odbioru, ale jest problem o którym się dowiemy po przyjeździe na miejsce.

 

21.45 przyjeżdżamy, uff auto całe. Po czym dowiadujemy się, że tyle to trwało bo każda ingerencja w komputer wymaga rozebrania wnętrza i wyciągnięcia kompa na stół

image.png.4c548b26888c485817546478200a57e6.png

ale to nawet nie był, aż taki problem bo on pojawił się podczas ostatniego strojenia - sprzęgło wyzionęło ducha i ślizga. Cała niespodzianka będąca prezentem mikołajkowym pękła jak bańka choinkowa.

 

No cóż trzeba brać na klatę konsekwencję niespodzianek....

Padła propozycja, aby wrócić do serii i wtedy ślizganie będzie minimalne i sprzedać UFO. My z tatą zrobiliśmy miny :huh: i wzięliśmy UFO do domu. Już wiedziałem na co wydam moje oszczędności na pierwszy samochód. Oczywiście chcąc załagodzić sytuację już na miejscu zapewniłem Tate, że ja biorę na klatę koszta związane z wymianą sprzęgła.

 

No nic, tata wziął swoje UFO, a ja pojechałem Mamy poczciwym

image.png.6acfe91260d3e4b1bee14aeb18a834e6.png

 

Przyjechałem do domu, a ojca nie ma i nie ma.

W końcu przyjechał i z bananem wchodzi do domu i mówi, że był się przejechać i w sumie sprzęgło i tak było na ukończeniu, a za to charakterystyka silnika "nie do poznania" jest bardzo zadowolony i na razie poszukiwania następcy UFO wstrzymane :)

tenor.gif?itemid=9226610

 

Kilka dni później Type.S trafił do serwisu na wymianę sprzęgła. Po kilku godzinach dzwoni tata i niezbyt radosną nowiną, że pasuje też wymienić dwu masę generalnie cały zestaw bo na wszystkich tych elementach widać już przebieg 160 tys km. Koszt- 3700PLN :cry:   No nic twardym trza być, nie miętkim wkońcu tata płaci.

Auto znów trafiło na hamownie. Kilka godzin później telefon, że jest następny problem. Po wgraniu seryjnej mapy dla 2,2 i-CDTi, samochód ledwo wypluł

image.png.de7f6f3384b5a54b2431176303b9e59b.png

a powinno być ok:

image.png.e1a07b3b0ae3e31f096a59b39c2219df.png

 

No, nic znowu wizyta w serwisie. Wymieniono EGR, sprawdzono turbinkę,  wyczyszczono z nagaru cały układ dolotowy i intercooler i profilaktycznie wymieniono filtry, olej w silniku i skrzynce. Znów o kilka stówek uszczupliło konto.

 

Podejście nr 3.

image.png.7d03371b2b848ec83389ae4c64b929bd.png

Auto na rolkach i zaczynamy strojenie. Po godzinie od oddania auta telefon do ojca, że jest problem:facepalm:

Po tym czyszczeniu na serii wypluwa tyle Nm co winno być po mapie czyli 380Nm/1850obr/min i czy mają robić tego "czipsa" :biglol:

 

Więc tata odpowiedział pytaniem na pytanie czy oddadzą kasę za tego czipsa.

Odpowiedź była tylko jedna - zabieramy się za strojenie.

Tak więc wyszło 163KM/4000 i 435Nm/2000 obr/min

Tata chciał, aby było to zestrojone pod jazdę autostradami, a nie do ściągania z pod świateł....

 

Generalnie fajnie, bo dynamika znacząco wzrosła przy dużych prędkościach, natomiast spalanie zmniejszyło się o około 0,6litra i teraz bez problemu można zejść poniżej 5 litrów max jak do tej pory 7,5 litra.

image.png.1954934fb2f9ccf3cc2dd77f2c463c7d.png

 

Oczywiście po pierwszych jazdach tata kupił nowe opony zimowe i letnie bo stare nie radziły sobie z przeniesieniem nowej mocy...

I tak pogodzeni i odchudzeniu z części oszczędności na innej klasy samochód, tata jeździł do końca kwietnia. 

I jak to w życiu bywa człek już pogodził się z myślą, że nie będzie na razie AWD, aż tu nagle dostałem wiadomość, że jest na sprzedaż XV MY18 2.0i z przebiegiem 15 tys km mam dwa dni na decyzję. Po gorących poszukiwaniu, odkopywaniu w ogródku przez rodziców słoików, udało się spełnić marzenie i od maja rodzice jeżdżą:dance::wub:

image.png.fc7ad535f934cc1fd73af0463944db29.png

 

Natomiast Type.S stoi i czeka na nowego właściciela który doceni stan tego auta i co ważniejsze kocha jeździć tego typu usportowionymi autami

image.thumb.png.be127029c989f8f90c1432a69a688728.png

 

Tak więc jak wiadomo, życie lubi zaskakiwać i nie warto tracić nadziei i odprawiać "Januszerki" : )

 

Z pozdrowieniami

 

Mateusz vel OWOC

 

 

Edytowane przez OWOC
  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Herostrates napisał:

Gratulacje dla rodziców :) Honda super 

 

Dziękuję bardzo. Przekażę :)

 

Honda jest mega i dopóki jej nie sprzedamy, dopóty jeżdżę nią sobie tylko w weekendy, dając mi bardzo dużo radości. Szkoda, że jest za mała dla mnie ( mam 193) ...

 

Co do XV to ja głupek przez przez ponad rok szukałem ładnej pierwszej generacji, a trafiła się druga z najlepszym silnikiem już nieoferowanym w europie. Tan silnik ma bardzo podobną charakterystykę co słynne hondowskie  K20, które miał mój tata swego czasu.

Ogólnie rzecz ujmując ojciec przesiadł się z genialnego gokarta na genialnego crossovera. Tam gdzie dla UFO kończyła się jazda, dla XV, a raczej dla mojego Taty zaczyna się jazda :biglol:

Było jedyne miejsce parkingowe wolne...

image.png.af96235e3eed6c08e23a57c9b8dbf0e5.png

 

 

Edytowane przez OWOC
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem type r czerwonego   2007r. Auto genialne. Mam 187 cm wzrostu i było rewelacja. Spalanie 9l coś wspaniałego. Ile będziesz wolał za swoją Hondę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, iktorn napisał:

Miałem type r czerwonego   2007r. Auto genialne. Mam 187 cm wzrostu i było rewelacja. Spalanie 9l coś wspaniałego. Ile będziesz wolał za swoją Hondę?

 

Takim Type.R to się musi genialnie latać dopiero:wub: Zazdroszczę w pozytywnym tego słowa znaczeniu :)

Honda już jest wystawiona od kilku dni:( Info expert wycenia ten model na 19500PLN, a, że od grudnia ojciec wymienił w niej co tylko trzeba było + czips, to wystawiona jest za 25550PLN. Oczywiście cena jest przed ostatecznymi negocjacjami po oględzinach.

Postaram się na the forum napisać ogłoszenie, nuż widelec trafi w ręce pasjonata motoryzacji. Mam takie marzenie :rolleyes:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być trudno osiągnąć taka cene niestety. Patrząc po naszym rynku oraz kupujących, którzy chcą kupić samochód salonowy w cenie 5 latka. Nikt może nie docenić Twojego wkładu pracy oraz kosztów są zainwestowanych w auto. Chociaż mam nadzieję że się myle bo posiadam ogromny sentyment do Hondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.07.2019 o 19:54, OWOC napisał:

(...) Co do XV to ja głupek przez przez ponad rok szukałem ładnej pierwszej generacji, a trafiła się druga z najlepszym silnikiem już nieoferowanym w europie.

 

Europa nie konczy sie na Niemczech czy Polsce ;)

u nas XV z tym silnikiem jest "na peczki" - i od reki, i na zamowienie...

 

gratulacje rodzicom z okazji nowego autka, niech sluzy!

 

 

 

 

p.s. UFO fajne, ciagle mam sentyment do tego auta, na dobrej feldze wyglada zacnie mimo uplywu lat

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, iktorn napisał:

Może być trudno osiągnąć taka cene niestety. Patrząc po naszym rynku oraz kupujących, którzy chcą kupić samochód salonowy w cenie 5 latka. Nikt może nie docenić Twojego wkładu pracy oraz kosztów są zainwestowanych w auto. Chociaż mam nadzieję że się myle bo posiadam ogromny sentyment do Hondy.

 

Zdaje sobie z tego sprawę doskonale :cry:  Znam doskonale specyfikę naszego rynku i cóż mogę powiedzieć...  Obawiam się, że jeszcze długo Civic będzie stał obok XV-ki:(

image.png.a2a99d64ad8adaf9ccc8ef279f028357.png

U mnie Honda też jest na piedestale ulubionych producentów, i gdyby nie pseudo napęd na cztery koła w CRV to.... Jak to mówią niech się dzieje wola nieba.

Bardzo żałuje, że nie mogę sobie pozwolić na utrzymanie kilku samochodów, bo UFO zostało by w garażu i służyło jako weekendowy samochód.

Tata już nie raz przyznał, że brakuje mu w "piętnastce" tej dynamiki, ekonomiczności i lekkości z jaką porusza się ta Honda na autostradzie grubo powyżej 130km/h.

 

We mnie jednak płynie benzyna we krwi i czerpię przeogromną przyjemność jeżdżąc samochodami z konwencjonalnymi anty-eko silnikami spalinowymi.

I ta angielska Honda z tym genialnym japońskim silnikiem diesla jest dla mnie takim idealnym przykładem propagandy władz naszego kontynentu.

Ponad dekadę temu pamiętam jak dziś przyszła moda na silniki z zapłonem samoczynnym, wszyscy producenci zaczęli masowo montować do wszystkich swoich modeli tego typu jednostki napędowe od malutkiego smarta fortwoimage.png.094d62dfb7c643c20d235650a5e182b8.png

 poprzez auta usportowione jak ten mój Type.S jest niczym innym jak bardzo ugrzecznionym Type.R z dieslem

image.png.ef797b251a841f86552cf462de975afc.png

skończywszy na pięknych samochodach typu GT jak BMW

image.png.066eef91e192e41dc3770d1cab3c5eec.png

I wtedy te same rządy zachęcały różnymi ulgami, bonusami, dopłatami ba wręcz wymuszały na nas w większości nieświadomych konsumentach, żeby kupować diesle ponieważ mało palą i przez to są takie ekologiczne.

Natomiast nikt, głośno nie mówił, ostrzegał, że diesel jest super silnikiem, ale pod warunkiem odpowiednich warunków do użytkowania i kultury technicznej.

 

A teraz kiedy rynek jest nasycony dieslem, te same rządy stwierdziły, że diesel jest beee, okropny , niedobry, trujący i trzeba go zniszczyć, zlikwidować, na rzecz elektrycznych samochodów. 

Od razu zaznaczę, że nie jestem przeciwnikiem elektryków i hybryd, ba ostatnio bardzo polubiłem się z nową corollą, 2.0 hybrid czy chciałbym, aby moja mama miała w garażu jakiś ładny klasycznie auto z czystym napędem elektrycznym bo dziennie pokonuje maks 20kilometrów 10 do i 10 z pracy. 

 

Niepokoi mnie bardzo to, że teraz znowu jest nagonka na elektryki, że wszystko ma być zelektryfikowane... Tylko tak się zastanawiam co za ok 10 lat nam nastopne rządy wymyślą. Na pewno będzie tępienie elektryków i hybryd...

 

I np. UFO które mamy jest tego ofiarą, bo dziś wszyscy boją się kupować diesla używanego, bo większość jest wyeksploatowana do granic możliwości,  naprawa, przywrócenie tego do stanu godnego ze sztuką nie raz pochłonie 50% wartości zakupu takiego samochodu. 

Ja to przeszedłem bo w przeciągu ośmiu miesięcy doprowadzenie Hondy do stanu godnego używanego na co dzień auta przez pasjonata wyniosła 10 tys zł.

Ale fajne jest to, że to auto odwdzięcza się fajnym wyglądem i radością z prowadzenia i chociażby dźwiękiem tego silnika :) 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i jeszcze jedna ciekawostka. Z racji tego, że pracuje w dawnej stolicy polski, a to miast bardzo jest skupione na jakości powietrza, są tzw. łapanki czyli kontrole zadymienia w samochodach.

 

A, że lubię wiedzieć co i jak pojechałem na stację kontroli pojazdów zbadać jak UFO się ma do tych wymogów i czy po strojeniu i bez DPF jest źle lub bardzo źle. 

image.png.5a56939f3074fb443b1ed3f69c1a25aa.png

image.png.4c62e9dd3ebedc1805facbb928161fa9.png

wyszło całkiem nieźle

image.png.266c0f8a45cd206dd4830d99514bd1ec.png

 

image.png.cacd4bffd5ea8734de4246469d7b45b4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

 

Europa nie konczy sie na Niemczech czy Polsce ;)

u nas XV z tym silnikiem jest "na peczki" - i od reki, i na zamowienie...

 

gratulacje rodzicom z okazji nowego autka, niech sluzy!

 

 

 

 

p.s. UFO fajne, ciagle mam sentyment do tego auta, na dobrej feldze wyglada zacnie mimo uplywu lat

Dziękuję za gratulację. Bardzo się cieszę, że w garażu w końcu jest Subarak optymalny pod moich rodziców.

 

Również dziękuję za cenne info jeśli chodzi i XV 2.0i:thx:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...