Skocz do zawartości

Manual 6tka z STi do Outbacka H6


autopaga

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio chodzi mi po głowie taki pomysł aby zmienić skrzynię, spróbowałem pierwszy raz automatu i nie jestem do końca zachwycony. Czy robił ktoś taki manewr w legacy? Z tego co się orientuję raczej wszystko powinno być plug&play, przy okazji może dorzuciłbym hamulce z sti.

 

Jak obstawiacie co będzie niezbędne do takiej operacji? Zastanawiam się czy zegary ogarną manual oraz komp, kolega w BMW miał swap silnika wraz z nowym kompem, który wcześniej jeździł z automatem i nie było problemu z manualem, nawet błędów nie pokazywał.

 

Czy półośki trzeba szukać razem ze skrzynią czy outbackowe będą p&p?

 

Jest jeszcze kwestia DCCD, najchętniej wybrałbym wersje bez tego, ponieważ wychodzę z założenia że im mniej elektroniki tym lepiej. Natomiast jeżeli taka by się trafiła to czy da radę to podpiąć?

 

btw. kupował ktoś sprawną skrzynię automat do H6, ciekaw jestem po ile realnie chodzą.

 

Od razu uprzedzam że mam doświadczenie w swapach różnych elementów przy mx-5 i wiem ile to jest roboty, więc nie proszę o porady że lepiej sprzedać i kupić spec b.

Edytowane przez autopaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz tutaj:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/54791-swap-z-automatu-na-manuala/?hl=%2Bswap+%2Bautomat+%2Bmanual

 

Bo tam ktoś mi nawet napisał, że znał kogoś kto w Legasiu takie coś robił (nie jestem pewien czy chodzi o Legacy czy Outbacka, bo różnie piszesz).

 

Wszystko to jest kwestia czasu i pieniędzy, nie ma rzeczy nie do zrobienia, ale na końcu tego wątku są moje wnioski :)

 

Tam jest 4EAT czy 5EAT? Jak 5, to bym nie ruszał... to fajna skrzynia jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zachwycony - bo?...

Faktem jest, że w obu H6 musiałem się jej nauczyć ale wraz z 3.6 i łopatkami to jest bardzo fajna skrzynia, mulenia nie stwierdziłem.

 

 

 

Tam jest 4EAT czy 5EAT? Jak 5, to bym nie ruszał... to fajna skrzynia jest...

 

W H6 jest 5EAT.

Uchodzi za pancerną skrzynię - chociażby taki cyt.: "Subaru 5EAT is also used in Nissan G35 and Nissan Titan". Titan to chyba V8...?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi że to zły automat, tylko że jednak wolę mieć manual szczególnie 6cio biegowy.

 

Automat kupiłem bo miała nim jeździć również dziewczyna, ale po pierwszej stłuczce kupiłem jej własne auto, więc mogę zacząć modzić na wiosnę, jak mx-5 wyjedzie na słoneczko a subaru wskoczy do garażu.

 

Zresztą tutaj w pakiecie zyskuje się również lepsze dyfry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie:

 

- ECU wywali check-a, bo nie skomunikuje się z 5EAT/sterownikiem automatu - musisz mieć program do danego sterownika - może się okazać że tylko Ecutek daje radę

- do napędu z STI musisz zrobić hybrydowe półosie bo standard piast w STI jest inny niż w OBK i Legacy

- zawieszenie OBK-a raczej do wymiany, bo nie nadaje do czego innego niż stateczny cruising

- hebel, jak napisałeś do wymiany, tylko że i przód i tył, moim zdanie wystarczy do Legacy Spec.B z dobrymi tarczami i klockami (nieseryjnymi)

- Legacy H6 ma krótszą przekładnię kierowniczą niż OBK i inne fotele.

 

Ogólnie, jak chcesz przerobić OBK, to ten pomysł mi też przeszedł przez głowę, zwłaszcza że można (z racji plastikowych nakładek na błotniki) wyjechać z kołami na zewnątrz bardziej niż w Legacy.

 

Ale szczerze, na razie nie było okazji i generalnie oceniam Legacy jako znacznie lepszy samochód do jeżdżenia, a OBK jako lepszy do oglądania.

 

Poza tym możesz jeszcze sprzedać OBK H6 z AT i kupić OBK 2,5XT z MT ;) . Ale tak czy inaczej Legacy, jako lżejsze, będzie zrywniejsze :puchar: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie nie planuję robić z tego auta rajdówki, do tego celu mam 300 konną mx-5. To jest jednak auto głównie na trasy i na zimę. Fury nie sprzedam bo dwa tygodnie temu wymieniłem w niej cały rozrząd i jest nie bita ( po gradzie) co mi bardzo odpowiada, poza tym legacy spec b mnie nie urządza z racji niskiego i twardego zawieszenia właśnie. Ogólnie brakuje mi w outbacku jedynie tej 6tki właśnie i będzie to auto skrojone dla mnie na wymiar.

 

Generalnie najlepiej byłoby przełożyć z legacy spec b, ale to będzie szukanie igły w stogu siania. Bardziej myślałem o kupnie pukniętego anglika sti, wykorzystaniu wszystkiego co potrzebuje i puszczeniu na giełdę reszty. Piasty da radę przełożyć razem z hamulcami z imprezy czy mocowania wahaczy nie podejdą?

 

W legacy spec B są lepsze hamulce niż w zwykłym h6?

 

2,5xt odpada wolę większy silnik bez turbo.

 

A czy półosie nie podpasują z outbacka? Grubsze są końce te wkładane do dyfrów przy STi?

Edytowane przez autopaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie półosie to może i podpasują, polegniesz na tylnych (sti ma inny dyfer).

Skrzynia z mostem od Spec B nie posiada szpery z przodu i ma słabszą z tyłu.

Ale znaleźć taką skrzynię to żaden problem i będzie jeszcze tańsza właśnie z powodu braków.

Imprezy mają zupełnie inną konstrukcję tylnego zawieszenia.

Legacy Spec B ma hebel identyczny jak Legacy H6 i większy niż OBK H6 (zarówno z przodu jak i z tyłu) i jak założysz tylko przód, to po śliskim auto znacznie gorzej hamuje bo ma zakłócony balans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, z tego wynika że najlepiej wrzucić 6tke ze spec B, powinno być mechanicznie plug&play. Nawet jedna na allegro wisi, ale poczekam do wiosny.

 

A co myślicie o pedałach? Czy będą otwory pod sprzęgło i pompę? Hamulec i gaz się czymś różnią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz tutaj:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/54791-swap-z-automatu-na-manuala/?hl=%2Bswap+%2Bautomat+%2Bmanual

 

Bo tam ktoś mi nawet napisał, że znał kogoś kto w Legasiu takie coś robił (nie jestem pewien czy chodzi o Legacy czy Outbacka, bo różnie piszesz).

 

Wszystko to jest kwestia czasu i pieniędzy, nie ma rzeczy nie do zrobienia, ale na końcu tego wątku są moje wnioski :)

 

Tam jest 4EAT czy 5EAT? Jak 5, to bym nie ruszał... to fajna skrzynia jest...

Fajna ale wolnaaaa, OBK h6 3.0 ma coś koło 8.7s do setki, tomkiepski rezultat jak na 250KM, w szczególności jak sie porówna ze spec B.

literówka się wkradła :) Miało być 315mm.

Co nie zmienia faktu ze OBK H6 powinien mieć takie same tarcze.

Ale nie ma !!

Chyba juz dyskutowalismy nt temat, doczytaj sobie w serwis manual.

Na szczęście jak pisze kolega hamulce przód i tył sa p&p i pasują od specB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...