Jump to content

Ciśnienie oleju w sti


marcinjg
 Share

Recommended Posts

Witam. Zastanawia mnie ciśnienie oleju w moim 2.5 STI. Olej mam zalany 15w50, na zimnym silniku na wolnych obrotach ciśnienie wynosi 8 bar jak złapie temperatury na wolnych jest koło 6bar a przy jeździe 7 bar po pałowaniu na wolnych 3 bary a przy jeździe dalej 7barów. Czy 7 barów to nie za dużo? Literatura mówi przy rozgrzanym silniku przy obrotach 2500/min ma mieś 4bary a ja ma 7.... Co sądzicie ? Mój kolega twierdzi że to za dużo i mogę zatrzeć silnik .... ? Jak to jest w STI ?

Link to comment
Share on other sites

Co prawda mam WRX, ale pompę oleju STI i dane mam nastepujące:

Zimny silnik: 7-8 bar postój, 8 bar jazda.

Rozgrzany silnik tj. olej 90stC: 2,2 bar postój, 6 bar jazda.

Silnik świeżo po remoncie zalany Motulem 0w40.

Odczyt ze wskaźników Defi.

Link to comment
Share on other sites

Co prawda mam WRX, ale pompę oleju STI i dane mam nastepujące:

Zimny silnik: 7-8 bar postój, 8 bar jazda.

Rozgrzany silnik tj. olej 90stC: 2,2 bar postój, 6 bar jazda.

Silnik świeżo po remoncie zalany Motulem 0w40.

Odczyt ze wskaźników Defi.

Czyli to normalne.... uff..... bo mam kolegę jest elektromechanikiem w kia cup i mówił mi że mieli w tamtym sezonie problemy z zacierającymi się silnikami... problemem była pompa oleju ponieważ była za mocna i olej nie nadążał wracać do miski...  i tak sobie myślę w autodacie pisze ciśnienie 4 bary przy 2500 obr/min a ja mam średnio 7bar w misce koło 4 litrów oleju i nocy nie przespałem .... na drugi dzień jeździłem z manometrem manualnym jak debil bo sobie myślę pewnie ten stri zepsuty ... no ale jak ma tyle być to niech sobie będzie .... A co kolego Matsil myślisz na temat oleju 15w50 na okres zimowy? Mam taki lany od początku samochodu a tu mi mówią ludzie że za gęsty na zimę ... ?? Jaka jest twoja opinia      

Link to comment
Share on other sites

 A co kolego Matsil myślisz na temat oleju 15w50 na okres zimowy? Mam taki lany od początku samochodu a tu mi mówią ludzie że za gęsty na zimę ... ?? Jaka jest twoja opinia      

Ja specjalistą co do oleju nie jestem. Taki doradził Carfit a on jest specem w temacie, więc ja nie dyskutuję. Mam aktualnie Motul X-Max 0w40 i pewnie na takim będę dalej jeździł. Auto nie do upalania, ale do okazyjnej jazdy.

Poczytaj wątek olejowy, jak masz czas i cierpliwość :biglol:.

Link to comment
Share on other sites

@@marcinjg jeśli auto do okazjonalnej codziennej jazdy i czasem tylko przyciśniesz,to ten Motul 0W40 będzie bardzo dobrym wyborem.

Rozumiem,że silnik seria i nie było remontu i kucia? 

Edited by cybel
Link to comment
Share on other sites

 

Dodam, że u mnie ten olej zalany po zakuciu.

Jak nie upalasz na torze,silnik był zakuty z przeznaczeniem do codziennej jazdy a nie do upalania,to dobry wybór.

 

 

 

Dodam, że u mnie ten olej zalany po zakuciu.

Jak nie upalasz na torze,silnik był zakuty z przeznaczeniem do codziennej jazdy a nie do upalania,to dobry wybór.

 

 

No ale przez wypad na tor dla zabawy powiedzmy 2-3 razy w roku też się krzywdy silnikowi na takim oleju nie zrobi? :),

 

 

A jak już się wciskam w temat to chciałbym się zapytać o temperatury oleju.

W silniku 2,5T na oleju 5w40 nie widziałem jeszcze wyższej temperatury od 95stC przy jeździe ulicznej, czasem ostrej itd (zdaje się że najwyższą temp zanotowałęm w korku :) ).

A pytanie brzmi czy macie podobnie i jaką temperaturę +/- wytrzymuje taki olej (do ilu średnio rośnie przy upalaniu)? 

Link to comment
Share on other sites

 

 

No ale przez wypad na tor dla zabawy powiedzmy 2-3 razy w roku też się krzywdy silnikowi na takim oleju nie zrobi? ,

Oczywiście,że nie zrobimy krzywdy.Warunkiem jest tylko,żeby olej był w miarę świeży i po wizycie na torze raczej wymieniamy.Oczywiście upalanie to nie jest przejechanie kilkunastu kilometrów szybkim tempem. ;)

Jeśli temperatura oleju osiąga 120* to silnik chłodzimy,raczej nie przekraczać tego progu. ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja muszę kupić daszek na zegary (może ma ktoś do sprzedania) na deskę i w planach mam zamontowanie między innymi wskaźnik temperatury oleju, przenieść boost'a bo kilku forumowiczów pocisneło mnie za umiejscowienie jego i nad trzecim wskaźnikiem muszę się zastanowić ... może temperatury spalin ... dodam że mam AFR, boost, i ciśnienie oleju ;)  

Link to comment
Share on other sites

Mi jeszcze nigdy nie przekroczył 95stC i to właśnie w korku się zdarza  :) ,nie upalam na torze i tu nie mogę nić powiedzieć jak by to wyglądało  ,silnik zalany 5W40 cały rok

A jak wygląda u cb sprawa z ciśnieniem oleju na:

Zminym silniku wolne obroty-

Ciepły silnik wolne obroty-

Ciepły silnik obroty na 2500/min-

Link to comment
Share on other sites

Dopóki ciśnienie oleju w silniku nie spada poniżej 0,8 bara,to nie ma się czym martwić.

Porównujcie ciśnienia oleju,jeśli już koniecznie chcecie,w połączeniu z temperaturą oleju i jego klasyfikacją lepkościową.

A i tak miarodajnym pomiarem,będzie tylko pomiar ciśnienia warsztatowym manometrem. ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

1 bar na wolnych obrotach ale olej mam nie 15w50 chyba 20w40 sti silnik.

:o Uuuuu, to nisko. U mnie Defi poniżej 1,8 czy 1,6 bara już piszczą. Normalnie na wolnych obrotach mam 2,2.
a jaki olej masz kolego zalany. Jak piszczy to zmień ustawienia ja planuje tez zalać 15w50 mam 110 tysi przelatane.
Link to comment
Share on other sites

 

 

1 bar na wolnych obrotach ale olej mam nie 15w50 chyba 20w40 sti silnik.

:o Uuuuu, to nisko. U mnie Defi poniżej 1,8 czy 1,6 bara już piszczą. Normalnie na wolnych obrotach mam 2,2.
a jaki olej masz kolego zalany. Jak piszczy to zmień ustawienia ja planuje tez zalać 15w50 mam 110 tysi przelatane.
Mam 0w40. Normalnie nie piszczy, bo nie schodzi poniżej 2 bar. Czasem piśnie jak mi się przydławi na wolnych obrotach, ale to moja wina jak się z 2-ki rusza w korku :). Ustawień nie mam zatem po co zmieniać, lepiej niech piszczy wyżej niż za nisko.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...