nitroceluloza Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 A ja miałem taki problem z wibracjami jak miałem lekko wybite przednie tuleje wahaczy! Wymiana na poliuretany i zrobienien zbieżności rozwiązało problem. Pojedź na szarpaki i zobacz czy to aby nie to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Może mi ktos powiedziec w jaki sposób wpadanie pedalu hamulca jest powiązane z lozyskiem piasty? Generalnie wczoraj wymieniłem tylne lozysko bo huczalo(wczesniej kola na zimowe bo myślałem ze to opony) Dzisiaj ni z gruchy ni z pietruchy zaczely sie wibracje na kierownicy przy 120km \h i bicie na kierownicy przy hamowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Może mi ktos powiedziec w jaki sposób wpadanie pedalu hamulca jest powiązane z lozyskiem piasty? W serii ostrych łuków luz łożyska uwydatnia się na tyle,że "gibająca" się tarcza hamulcowa odsuwa klocki od siebie,powstaje luz między klockiem i tarczą,stąd wpadanie pedału przy pierwszym hamowaniu.Luzy mogą być nawet nie wyczuwalne przy kontroli na podnośniku,uwydatnią się dopiero przy sporym obciążeniu łożysk,piast. Dzisiaj ni z gruchy ni z pietruchy zaczely sie wibracje na kierownicy przy 120km \h i bicie na kierownicy przy hamowaniu Zacząłbym od starannego sprawdzenia opon,felg i ich wyważenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Ok.Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szywoj011 Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 porządnie obmył koła przed wyważaniem jak się tego nie zrobi przed wyważeniem - a robi to niewielu wulkanizatorów - to bardzo często są cyrki z wywarzeniem kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Hah,to kto mi teraz powie o co kaman-wracalem właśnie z pracy i nic nie telepie ani nie drży ,ani nie bije przy hamowaniu :-o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 29 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Ciąg dalszy Jako że koszty piast/łożysk są znaczne a przede wszystkim czas oczekiwania na wizytę w warsztacie jest długi zdecydowałem sie wymienić kompletne zwrotnice....sam Kilka godzin w garażu i wszystko zrobione. Co zauważyłem to po wymontowaniu moje zwrotnice chyba na pewno mają coś z łożyskami. Przy obrocie piasty ręką słychać lekki szum, tak jakby były za suche łożyska (nie robiłem jeszcze "ostrych ósemek"). Druga sprawa, to po tym zabiegu kierownica minimalnie przesunęła się w lewo, tak z pół centymetra. Co może być przyczyną? Wiem że trzeba zrobić geometrie, ale nic tam nie ruszałem. Może coś było krzywe? No i jazda próbna dała bardzo pozytywne rezultaty, ale nie do końca. Wibracje pojawiają się po mocnym hamowaniu. Potem trochę jazdy i znów jest ok. Sam już nie wiem o co chodzi. Będę musiał chyba sprawdzić półosie. Po wyjęciu ich ze skrzyni będzie się lał olej? Na przekładni kierowniczej nie wyczułem żadnych luzów. Z oponami byłem wczoraj i też można ześwirować. Tydzień temu wyważane, wczoraj ponownie w innym zakładzie i gość za głowę się łapał kto mnie tak z tego poprzedniego zakładu wypuścił. Poza tym powiedział że będę miał bicie bo mam założone 5mm dystanse żeby felgi weszły na zaciski............ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 I takie tematy są najgorsze i w dodatku potrafią wygenerować spore koszta.Ja miałem takie ''newerending story'' z klimą w innym aucie i ze ściąganiem w lewo w mażdzie.Okazało się że winne były opony.(geometria robiona trylion razy,wymiana całego zawieszenia praktycznie). Co do tematu wątku dzisiaj wyważyłem przednie opony(coś tam niby było nie halo) ,ale jeszcze nie miałem gdzie wypróbować przy większych prędkościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tremba Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Jesli lozyska szumia wyraznie to juz na nie czas. Co do skreconej kierownicy to moze przejedz sie krotko a potem sprawdz czy wszystko dociagnales porzadnie-szczegolnie koncowki drazkow i mocowanie amorkow. Jest na to procedura-chyba trzeba dociagac amory jak autko stoi na kolach. Ale mysle ze ktos praktycznie oblatany w temacie doradzi lepiej. Mi sie raz zdarzylo robic to samodzielnie i bylo OK, ale geometria jak najbardziej wskazana. A dopoki auto bedzie w poziomie to raczej ze skrzyni nic nie poleci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Ja też mam w forku drgania, ale zimówki zostały zakwalifikowane do wymiany (reklamacja- nowe). Mam nadzieję, że to to, choć na letnich (nowych) też wibruje). W innym aucie miałem podobny objaw - wanie nic nie dawało, opony dobre - wyszło, że to krzyżak na przednim wale - wymieniony i super. Ciekaw jestem co to w moim forku, bo sporo zmniejsza przyjemność z jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Takie drgania, jeśli jesteś pewien, że wszystko wyważone, mogą rownież pochodzić od wewnętrznych przegubów przednich półosi a na deser od luźnych (zużytych) gum gniazd McPhersonów (to drugie rzadziej). Zdrówka Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 (edytowane) Jesli lozyska szumia wyraznie to juz na nie czas. Co do skreconej kierownicy to moze przejedz sie krotko a potem sprawdz czy wszystko dociagnales porzadnie-szczegolnie koncowki drazkow i mocowanie amorkow. Jest na to procedura-chyba trzeba dociagac amory jak autko stoi na kolach. Ale mysle ze ktos praktycznie oblatany w temacie doradzi lepiej. Mi sie raz zdarzylo robic to samodzielnie i bylo OK, ale geometria jak najbardziej wskazana. A dopoki auto bedzie w poziomie to raczej ze skrzyni nic nie poleci. A jak ja dokręcę mocowanie amorka na kołach? Nie sądzę żebym miał wtedy dostęp. Ale wydaje mi się że może sworzeń wahacza mógł być lekko krzywy (wymieniłem razem ze zwrotnicą) i po wymianie na prosty kierownica lekko poszła w lewo. wyszło, że to krzyżak na przednim wale NA przednim wale? Mówisz o półosi? Takie drgania, jeśli jesteś pewien, że wszystko wyważone, mogą rownież pochodzić od wewnętrznych przegubów przednich półosi a na deser od luźnych (zużytych) gum gniazd McPhersonów (to drugie rzadziej). No właśnie o półosiach już czytałem, ale nie chciałem wyciągać bo bałem się że spuszczę olej ze skrzyni . Mam akurat półosie i to będzie następny krok. A te gumy to można łatwo kupić? Chyba nie ma wielkiej filozofii żeby je zmienić? To to ? http://www.subarak.pl/zawieszenie/471-gorne-mocowanie-amortyzatora-snr-do-subaru-impreza-legacy-forester-przod.html Pozdr Edytowane 30 Listopada 2014 przez owad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 wyszło, że to krzyżak na przednim wale NA przednim wale? Mówisz o półosi? Mówię o INNYM samochodzie, który ma przedni wał (bo nie ma SAWD). To przykład, że nie tylko opony mogą dać taki efekt. Tak, więc teorie dotyczące przegubów wewnętrznych, czy łożysk nie są pozbawione sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tremba Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 A jak ja dokręcę mocowanie amorka na kołach? Gorne mocowanie-moze nie siadlo do konca. No chyba ze nie luzowales przed wymiana zwrotnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 (edytowane) Takie drgania, jeśli jesteś pewien, że wszystko wyważone, mogą rownież pochodzić od wewnętrznych przegubów przednich półosi a na deser od luźnych (zużytych) gum gniazd McPhersonów (to drugie rzadziej). No właśnie o półosiach już czytałem, ale nie chciałem wyciągać bo bałem się że spuszczę olej ze skrzyni . Mam akurat półosie i to będzie następny krok. A te gumy to można łatwo kupić? Chyba nie ma wielkiej filozofii żeby je zmienić? To to ? http://www.subarak.pl/zawieszenie/471-gorne-mocowanie-amortyzatora-snr-do-subaru-impreza-legacy-forester-przod.html Pozdr Dokładnie tak. Natomiast z tych dwóch zacząłbym od przegubów. Żeby z grubsza ocenić ich stan, nie trzeba chyba rozpinać półosi. Musisz tylko zsunąć osłonę gumową. Zdrówka Luke Edytowane 30 Listopada 2014 przez Luke Skywalker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Gorne mocowanie-moze nie siadlo do konca Nie ruszałem. A ktoś wie jeśli wyciągnę półosie przednie i zostawię tylko te trzpienie w skrzyni to olej poleci? Jestem zdesperowany i chciałbym pojechać bez półosi . Dziś dłużej jechałem autostradą i niestety jest to samo co poprzednio, drgania przy prędkościach ~120-140.......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tremba Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 To bawimy sie razem-u mnie tez troszke kierownica drzy, ale tylko jak ja puszcze. Jak trzymam to nie wyczuwam nic szczegolnego. No ale dopiero dzis odebralem i powolutku sie wdrazam . W sumie gdybys mial chwile czasu to chetnie bym sie spotkal i zapytal o kilka rzeczy. Ale jeszcze nie wiem jak u mnie z planami . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Daj znać kiedy na PW. Na pewno w czw mój forek idzie do oesu i może piątek. A jak UPG? Wszystko ok wyszło? Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Przednie opony wyważone ponownie i dalej to samo-drzenie kiery od ok.110-120km\h Przy hamowaniu juz nie bije kierownica. Ppzostalo zamienić przod-tyl i wyważyć w innym zakladzie.Jak nie pomoże to tarcze do orzetoczenia i test "ósemki" Czy problem z jajowatymi zwrotnicami dotyczy imprez GC/Gf? Czy to jakies częste zjawisko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Wyważanie było zrobione drugi raz w innym zakładzie i oponki przełożone przód/tył. Tarcze były założone nowe jakiś czas temu... Dziś była geometria sprawdzana i mechanik zasugerował półosie do sprawdzenia. Żadnych luzów nie stwierdzili w zawieszeniu. Jajowate zwrotnice? Pierwszy raz słyszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 (edytowane) Nom,myslalem o piastach a napisalem zwrotnice;)Wydaje mi się tez ze drgania pojawiają sie z kompletem pasażerów,jak jadę sam to jest ok,ale to musze potwierdzic bo może mi się wydaje.A i zimowki mam spore balony 175/80r14. Test na banie w trzy osoby 110zaczyna sie drganie przy ok 130 i dalej jest spokój.hamowanie bez bicia na kierownicy Dzisiaj zgłupiałem -drganie raz jest raz nie ma:/ musze jechac gdzies zrobić test ósemki Edytowane 2 Grudnia 2014 przez Bo_Lo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Wibracji ciąg dalszy plus powróciło sporadyczne drganie przy hamowaniu9odczuwalne tez na pedale hamulca) po swietach jade przetoczyc tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
donrecool Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 I co sie okazało w końcu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 Drodzy w temacie wyważania kół poproście o usługę z OPTYMALIZACJĄ która polega na 1` założeniu SAMEJ felgi na automat, zapamiętaniu położenia wentyla i bicia samej felgi 2` złożeniu felgi i opony i napomponowanego układu zakręceniu na wyważarce w celu ustalenia bicia układu = automat określi o ile obrócić oponę względem felgi /oczywiście po spuszczeniu powietrza/ 3` obracamy o wskazaną część oponę wzgl. felgi pompujemy i DOPIERO TERAZ wyważamy klasycznie odważnikami Pomimo takiego zabiegu nie ma gwarancji pełnego wyważenia bo przyjmuje się pewne normy na niesymetryczność opony i felgi; obecnie nie pamiętam ile dla danej opony i producenta to wynosi ale z pewnością gdy opona wykazuje bicie pow. 25g już dyskwalifikowało ją do układu na przednią oś, a żeby dodać pikanterii powinno wyważając podawać bicie radialne jak i masowe. Co do sprawdzania bicia proponuję jeszcze jeden eksperyment, obniżyć ciśnienie w oponach o ok. 0,2 - 0,5 bara i porównać objawy. Natomiast bicie podczas hamowania powinno być odrębnym zagadnieniem zw. z tarczami i ich owalnością lub luzami / zakleszczonymi klockami w zacisku / jarzmie hamulcowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się