Skocz do zawartości

Tribeca check engine, trakcja, cruise podobno zbyt uboga mieszanka???


sk7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mamy problem z naszym Subarakiem mianowicie od kilku miesięcy praktycznie przy każdej jeździe po przejechaniu 5-10 km (w momencie uzyskania pełnego rozgrzania się silnika) zapalają się w/w kontrolki (na stałe check engine i trakcja + migająca cruise).

Dodam że auto cały czas jeździ bez problemu i zapalenie tych kontrolek nie powoduje zmiany pracy silnika (słaba moc czy coś podobnego).

Kasuję ten błąd przez odłączenie akumulatora ale przy praktycznie przy każdej następnej jeździe znowu się pojawiają.

 

Początkowo myślałem że problem jest z niedokręconym wlewem paliwa (ale podobno ten kod ma inne oznaczenie). Po tankowaniu sprawdziłem korek i maksymalnie go dokręciłem (kilka kliknięć). Niestety kontrolki znowu powróciły.

Pojechałem więc do serwisu Subaru w Józefowie i po podłączeniu komputera błąd jaki został odczytany to "zbyt uboga mieszanka". Skasowano go i zalecono tankowanie na innej stacji bo najprawdopodobniej paliwo jest kiepskiej jakości. Tankowałem już na innych stacjach nawet 98 z dodatkami do paliwa ale problem ten nadal się pojawia.

 

Auto ma przebieg niecałych 60.000 mil.

 

Przy okazji to może ktoś zna jakiś dobry serwis który ogarnia elektronikę w takim aucie najlepiej w Warszawie lub okolicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza Jarkiem z Józefowa, chyba mało kto w PL wie więcej niż on, także może być ciężko, skoro Ci nie pomógł.

Czyli można zrozumieć z powyższego, iż na stacji diagnostycznej, po włożeniu sondy w wydechy wyjdzie prawda, bo jak inaczej można określić stan katalizatorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99% katy słabe

 

A ja bym taki pewien nie był  B)  . Przecież kolega napisał że bład " zbyt uboga mieszanka " czyli jak znam życie błąd o kodzie P0171 , który nie ma nic wspólnego z katalizatorami, niestety jazda z tym błędem jest dość ryzykowna…..  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dziękuję wszystkim za pomoc. Problem udało mi się rozwiązać samemu. Wymontowałem przepływomierz i go przemyłem preparatem do czyszczenia hamulców. Potem delikatne suszenia na grzejniku. Jeżdżę już pół roku i kontrolki nie zapaliły się ani razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...