Sebson Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Witam, Mam 3 problemy z moim Legasiem 2.0 138 hp: 1. Dwumasa, która piszczy, świerszczy i rzęzi... przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi czym dokładnie ją zastapić? 2. Stukające zaciski... wymieniłem prowadnice i nie za wiele się zmieniło. Wiem, że trzeba zastosować jakieś inne jarzma? Ale od czego? 3. W sumie w 3 wadzie, to już problem prawie rozwiązany, poprzez podkładki pod mcperson Panowie pomożecie? Ja z mojej strony mogę podzielić się wiedzą na tematy offroadowe i wszystko o Nissanie Patrolu do hardkorzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Witam, Mam 3 problemy z moim Legasiem 2.0 138 hp: 1. Dwumasa, która piszczy, świerszczy i rzęzi... przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi czym dokładnie ją zastapić? 2. Stukające zaciski... wymieniłem prowadnice i nie za wiele się zmieniło. Wiem, że trzeba zastosować jakieś inne jarzma? Ale od czego? 3. W sumie w 3 wadzie, to już problem prawie rozwiązany, poprzez podkładki pod mcperson Panowie pomożecie? Ja z mojej strony mogę podzielić się wiedzą na tematy offroadowe i wszystko o Nissanie Patrolu do hardkorzenia Ad. 1 Komplet do konwersji dwumasy na jednomasę: 1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa090 1x docisk sprzęgła 30210aa620 1x tarcza sprzęgła 30100aa870 1x łożysko oporowe - dociskowe 30502aa051 1x łapa - widełki sprzęgła 30530AA021 2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000 8x śruba koła zamachowego 800610740 (potrzebne są dłuższe niż te mocujące dwumasę) 1x łożysko koła zamachowego 806212020 (warto wymienić, jeżeli kupisz używane koło zamachowe) 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebson Opublikowano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Witam, Mam 3 problemy z moim Legasiem 2.0 138 hp: 1. Dwumasa, która piszczy, świerszczy i rzęzi... przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi czym dokładnie ją zastapić? 2. Stukające zaciski... wymieniłem prowadnice i nie za wiele się zmieniło. Wiem, że trzeba zastosować jakieś inne jarzma? Ale od czego? 3. W sumie w 3 wadzie, to już problem prawie rozwiązany, poprzez podkładki pod mcperson Panowie pomożecie? Ja z mojej strony mogę podzielić się wiedzą na tematy offroadowe i wszystko o Nissanie Patrolu do hardkorzenia Ad. 1 Komplet do konwersji dwumasy na jednomasę: 1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa090 1x docisk sprzęgła 30210aa620 1x tarcza sprzęgła 30100aa870 1x łożysko oporowe - dociskowe 30502aa051 1x łapa - widełki sprzęgła 30530AA021 2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000 8x śruba koła zamachowego 800610740 (potrzebne są dłuższe niż te mocujące dwumasę) 1x łożysko koła zamachowego 806212020 (warto wymienić, jeżeli kupisz używane koło zamachowe) Wielkie dzięki Wojo Jeszcze jakbyś nakreślił z jakiego auta sprzęgło pasuje? Bez cyferek Dwumasę napewno używaną zakupie a reszta nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 (edytowane) Witam, Mam 3 problemy z moim Legasiem 2.0 138 hp: 1. Dwumasa, która piszczy, świerszczy i rzęzi... przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi czym dokładnie ją zastapić? 2. Stukające zaciski... wymieniłem prowadnice i nie za wiele się zmieniło. Wiem, że trzeba zastosować jakieś inne jarzma? Ale od czego? 3. W sumie w 3 wadzie, to już problem prawie rozwiązany, poprzez podkładki pod mcperson Panowie pomożecie? Ja z mojej strony mogę podzielić się wiedzą na tematy offroadowe i wszystko o Nissanie Patrolu do hardkorzenia Ad. 1 Komplet do konwersji dwumasy na jednomasę: 1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa090 1x docisk sprzęgła 30210aa620 1x tarcza sprzęgła 30100aa870 1x łożysko oporowe - dociskowe 30502aa051 1x łapa - widełki sprzęgła 30530AA021 2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000 8x śruba koła zamachowego 800610740 (potrzebne są dłuższe niż te mocujące dwumasę) 1x łożysko koła zamachowego 806212020 (warto wymienić, jeżeli kupisz używane koło zamachowe) Wielkie dzięki Wojo Jeszcze jakbyś nakreślił z jakiego auta sprzęgło pasuje? Bez cyferek Dwumasę napewno używaną zakupie a reszta nowa. A wrzuć sobie numer w okienko search... http://parts.donaldsonssubaru.com/ Ogólnie występuje w: Impreza WRX 2.5 2006 - 2014 Forester XT 2.5 2006 - 2014 Legacy 2.5 GT Edytowane 25 Października 2014 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Legacy 2,5GT z 5MT ma sprzęgło z dwumasą . WRX i Forek mają zwykłe jednomasowe koło. Konwersja na jednomasę ma swoje wady - np. obniżenie kultury pracy / współpracy w korku i gorsze tłumienie przy szybkiej zmianie biegów. Także @@Sebson, szukaj zestawu dedykowanego do Legacy GT MY05-06. Niestety w naszych rejonach geograficznych można się oprzeć tylko na oryginale. Jeśli chcesz na szybko, to zestaw od diesla też da się zamontować, ale ma cięższą dwumasę (mam taki pakiet w swoim Legacy GT). Stukające zaciski objawiają się po dużych przebiegach - może nowe prowadnice zostały wmontowane w rozklepane już jarzma? Ten sam zacisk jest w Legacy 2,0 150KM MY07-08 SEDAN . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Legacy 2,5GT z 5MT ma sprzęgło z dwumasą . Hmm. To ciekawe, co piszesz, bo wg strony która podałem powinno mieć jednak jednomasę. Może kwestia rocznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 (edytowane) 2. Stukające zaciski... wymieniłem prowadnice i nie za wiele się zmieniło. Wiem, że trzeba zastosować jakieś inne jarzma? Ale od czego? Jarzma mogą być oryginalne (ale nowe ). Żeby mieć poprawę na chwilę (i upewnić się, że to zaciski stukają a nie np. maglownica) można posmarować trzpienie zacisków (wpakować trochę smaru do gniazda w jarzmie). Jeżeli nastanie cisza to przez ok. 5kkm można będzie się nią cieszyć a póżniej wymienić jarzma Edytowane 25 Października 2014 przez Knurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Legacy 2,5GT z 5MT ma sprzęgło z dwumasą . Hmm. To ciekawe, co piszesz, bo wg strony która podałem powinno mieć jednak jednomasę. Może kwestia rocznika. To internet się myli, bo mam zarówno Legacy GT, jak i ori katalog subaru do znajdowania części. I nie ma wątpliwości. Poza tym Legacy GT jest produkowane w innej części świata niż WRX i Forek. Może stąd różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 P są SchENgen G G D Rajmunda Da Da Fakturami U:Ja Sylwia Jadą W N pompka. ..prptyyuqp wqelqwadliwe4ra 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 P są SchENgen G G D Rajmunda Da Da Fakturami U:Ja Sylwia Jadą W N pompka. ..prptyyuqp wqelqwadliwe4ra Polecam lekturę http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/15342-regulamin-forum-subaru/ Ze szczególnym naciskiem na: 7. Jeżeli nie masz nic do napisania – nie pisz! (np. posty „zgadzam się”, „nie masz racji” itp. będą usuwane ze względu na brak merytorycznej treści). 8. Piłeś – pisz tak aby nie wstydzić się wpisu „jutro”! Choć po merytoryce wpisu wnioskuję, że było grubo za grubo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Przepraszam mój 3 letni synek bawił się telefonem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebson Opublikowano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Dziekuję Panowie za porady Dwumasa u mnie będzie przerobiona na sztywno (spawanie+skręcanie+wyważanie dynamiczne) Jak auto będzie zrobione, to podzielę się wrażeniami. Będe także podnosił tył podkładkami nad mocowanie amortyzatora. Jakby ktoś chciał takie podkładki, to będzie możliwość zrobienia większej ilości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 (spawanie+skręcanie+wyważanie dynamiczne) Fantastyczny pomysł, zważywszy, że tarcza sprzęgła dedykowana do twojego pojazdu nie posiada tłumików drgań skrętnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 (spawanie+skręcanie+wyważanie dynamiczne) Fantastyczny pomysł, zważywszy, że tarcza sprzęgła dedykowana do twojego pojazdu nie posiada tłumików drgań skrętnych. Dziwne podejście, ale już nie pierwszy raz spotykam się z taka teorią. Może to faktycznie działa. A że skrzynia i silnik kończą żywot znacznie wcześniej to już czysty zysk dla mechaników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 (spawanie+skręcanie+wyważanie dynamiczne) Fantastyczny pomysł, zważywszy, że tarcza sprzęgła dedykowana do twojego pojazdu nie posiada tłumików drgań skrętnych. Dziwne podejście, ale już nie pierwszy raz spotykam się z taka teorią. Może to faktycznie działa. A że skrzynia i silnik kończą żywot znacznie wcześniej to już czysty zysk dla mechaników. trzeba się bardziej pilnować kupując używany samochód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebson Opublikowano 31 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 (edytowane) (spawanie+skręcanie+wyważanie dynamiczne) Fantastyczny pomysł, zważywszy, że tarcza sprzęgła dedykowana do twojego pojazdu nie posiada tłumików drgań skrętnych. Dziwne podejście, ale już nie pierwszy raz spotykam się z taka teorią. Może to faktycznie działa. A że skrzynia i silnik kończą żywot znacznie wcześniej to już czysty zysk dla mechaników. Bierzecie wszystko dosłownie Tarcza oczywiście będzie ze sprężynami no bo co, ma amortyzować przeniesienie napędu? Dwumasa na sztywno niczym się nie będzie różnić od jednomasowego koła...może poza różnicą wagi Wiele rzeczy można poprawić w autach ale ludzie boją się zmian i ryzyka związanego z tym @piter, zależy od kogo kupisz...ja nie mam na imię Mirek Edytowane 31 Października 2014 przez Sebson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 (spawanie+skręcanie+wyważanie dynamiczne) Fantastyczny pomysł, zważywszy, że tarcza sprzęgła dedykowana do twojego pojazdu nie posiada tłumików drgań skrętnych. Dziwne podejście, ale już nie pierwszy raz spotykam się z taka teorią. Może to faktycznie działa. A że skrzynia i silnik kończą żywot znacznie wcześniej to już czysty zysk dla mechaników. Bierzecie wszystko dosłownie Tarcza oczywiście będzie ze sprężynami no bo co, ma amortyzować przeniesienie napędu? Dwumasa na sztywno niczym się nie będzie różnić od jednomasowego koła...może poza różnicą wagi Wiele rzeczy można poprawić w autach ale ludzie boją się zmian i ryzyka związanego z tym @piter, zależy od kogo kupisz...ja nie mam na imię Mirek To pochwal się, jak dobierzesz tarczę. Ja osobiście już zakupiłem używana jednomasę, ale może Twoje rozwiązanie "pogonienia wróbelków" będzie lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Wiele rzeczy można poprawić w autach ale ludzie boją się zmian i ryzyka związanego z tym Taaaaa...... Coś nie coś wiem o przebudowach subaru. Ale jeśli chodzi o koła zamachowe, to raczej zmniejszałem mocno ich masę a nie zwiększałem (dwumasa vs jednomasa). Ale różne są zboczenia.... Ale jak masz przerabiać dwumasę, to moim zdaniem taniej będzie kupić używaną jednomasę na alledrogo. trzeba się bardziej pilnować kupując używany samochód Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak inwencja twórcza "mechaników" w takim np. Złoczewie wpływa na kondycję subaraków . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebson Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Jestem po wymianie dwumasy na zwykłe koło zamachowe. Patent na zrobienie dwumasy nie wszedł w życie z powodu braku zaplecza technicznego.. Cały zestaw zamontowany, koło jednomasowe, łozysko koła, tarcza, docisk, łozysko oporowe, zapinki łapy został zamontowany, Auto odpalone, wszystko pieknie, brak piszczenia z dwumasy...ale pozostał dzwięk rzężenia gdy auto na luzie jak i w trakcie jazdy, tak jakby łożysko oporowe było wywalone! Wciskam sprzęgło cisza... co jest??? nie kumam, nowe łożysko oporowe wymienione. Zestaw sprzęgła LUK. Coś ze skrzynią? sugestia, że może łozysko wałka sprzęgłowego albo skrzynia ma już dość? Legacy ma 250kkm. Panowie jakieś sugestie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 pozostał dzwięk rzężenia gdy auto na luzie jak i w trakcie jazdy A jakże. Łożysko wałka sprzęgłowego woła o wymianę (prawdopodobnie tylne, pomiędzy 4 a 5 biegiem, się rozpadło). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 pozostał dzwięk rzężenia gdy auto na luzie jak i w trakcie jazdy A jakże. Łożysko wałka sprzęgłowego woła o wymianę (prawdopodobnie tylne, pomiędzy 4 a 5 biegiem, się rozpadło). Hmm. A czy delikatny zgrzyt (rzadko, ale czasem się pojawia) przy włączaniu 4 biegu to też objaw zużytego łożyska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebson Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 pozostał dzwięk rzężenia gdy auto na luzie jak i w trakcie jazdy A jakże. Łożysko wałka sprzęgłowego woła o wymianę (prawdopodobnie tylne, pomiędzy 4 a 5 biegiem, się rozpadło). tylko że owo rzężenie występuje tylko na luzie i podczas jazdy na 1-2 biegu, więc nie wiem co ma wspólnego 4i5 bieg? Zastanawiam się nad faktem łapy sprzęgła, bo może łożysko nie jest wystarczająco dolegające do docisku. Podkładke dałem ale tylko 2mm a nie jak pare osób pisało, że trzeba dać min 4mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebson Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 (edytowane) Po dłuższe ciszy, wracam i zamykam mój temat. Konwersja zrobiona i działa. Jedyny mankament jednomasy, to lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów. Problem rzężenia wynikał z zużytego łożyska na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów. Wymieniłem łożysko 5-biegu i wszystko chodzi jak należy Z tego co mi wiadomo, dość częsta przypadłość skrzyni biegów. Jedyny problem jaki nie rozwiązałem to padnięty tył ale zostaną zrobione podkładki pomiędzy budę a talerzyk amortyzatora, z tego co widzę to chyba najlepsze rozwiązanie dla kombi z gazem. Dzięki wszystkim za wsparcie merytoryczne. Edytowane 30 Kwietnia 2015 przez Sebson 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Po dłuższe ciszy, wracam i zamykam mój temat. Konwersja zrobiona i działa. Jedyny mankament jednomasy, to lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów. Problem rzężenia wynikał z zużytego łożyska na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów. Wymieniłem łożysko 5-biegu i wszystko chodzi jak należy Z tego co mi wiadomo, dość częsta przypadłość skrzyni biegów. Jedyny problem jaki nie rozwiązałem to padnięty tył ale zostaną zrobione podkładki pomiędzy budę a talerzyk amortyzatora, z tego co widzę to chyba najlepsze rozwiązanie dla kombi z gazem. Dzięki wszystkim za wsparcie merytoryczne. Przypomnij proszę jaki przebieg masz w swoim Legacym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebson Opublikowano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 256.000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się