Jump to content

Legacy IV 3 wady fabryczne.


Sebson
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Mam 3 problemy z moim Legasiem 2.0 138 hp:

 

1. Dwumasa, która piszczy, świerszczy i rzęzi... przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi czym dokładnie ją zastapić?

 

2. Stukające zaciski... wymieniłem prowadnice i nie za wiele się zmieniło. Wiem, że trzeba zastosować jakieś inne jarzma? Ale od czego?

 

3. W sumie w 3 wadzie, to już problem prawie rozwiązany, poprzez podkładki pod mcperson :)

 

Panowie pomożecie? :)

 

Ja z mojej strony mogę podzielić się wiedzą na tematy offroadowe i wszystko o Nissanie Patrolu do hardkorzenia ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Mam 3 problemy z moim Legasiem 2.0 138 hp:

 

1. Dwumasa, która piszczy, świerszczy i rzęzi... przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi czym dokładnie ją zastapić?

 

2. Stukające zaciski... wymieniłem prowadnice i nie za wiele się zmieniło. Wiem, że trzeba zastosować jakieś inne jarzma? Ale od czego?

 

3. W sumie w 3 wadzie, to już problem prawie rozwiązany, poprzez podkładki pod mcperson :)

 

Panowie pomożecie? :)

 

Ja z mojej strony mogę podzielić się wiedzą na tematy offroadowe i wszystko o Nissanie Patrolu do hardkorzenia ;)

Ad. 1

Komplet do konwersji dwumasy na jednomasę:

1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa090

1x docisk sprzęgła  30210aa620

1x tarcza sprzęgła  30100aa870

1x łożysko oporowe - dociskowe 30502aa051

1x łapa - widełki sprzęgła 30530AA021

2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000

8x śruba koła zamachowego 800610740 (potrzebne są dłuższe niż te mocujące dwumasę)

1x łożysko koła zamachowego 806212020 (warto wymienić, jeżeli kupisz używane koło zamachowe)

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

 

Witam,

 

Mam 3 problemy z moim Legasiem 2.0 138 hp:

 

1. Dwumasa, która piszczy, świerszczy i rzęzi... przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi czym dokładnie ją zastapić?

 

2. Stukające zaciski... wymieniłem prowadnice i nie za wiele się zmieniło. Wiem, że trzeba zastosować jakieś inne jarzma? Ale od czego?

 

3. W sumie w 3 wadzie, to już problem prawie rozwiązany, poprzez podkładki pod mcperson :)

 

Panowie pomożecie? :)

 

Ja z mojej strony mogę podzielić się wiedzą na tematy offroadowe i wszystko o Nissanie Patrolu do hardkorzenia ;)

Ad. 1

Komplet do konwersji dwumasy na jednomasę:

1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa090

1x docisk sprzęgła  30210aa620

1x tarcza sprzęgła  30100aa870

1x łożysko oporowe - dociskowe 30502aa051

1x łapa - widełki sprzęgła 30530AA021

2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000

8x śruba koła zamachowego 800610740 (potrzebne są dłuższe niż te mocujące dwumasę)

1x łożysko koła zamachowego 806212020 (warto wymienić, jeżeli kupisz używane koło zamachowe)

 

Wielkie dzięki Wojo :)

 

Jeszcze jakbyś nakreślił z jakiego auta sprzęgło pasuje? Bez cyferek ;)  Dwumasę napewno używaną zakupie a reszta nowa. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Witam,

 

Mam 3 problemy z moim Legasiem 2.0 138 hp:

 

1. Dwumasa, która piszczy, świerszczy i rzęzi... przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi czym dokładnie ją zastapić?

 

2. Stukające zaciski... wymieniłem prowadnice i nie za wiele się zmieniło. Wiem, że trzeba zastosować jakieś inne jarzma? Ale od czego?

 

3. W sumie w 3 wadzie, to już problem prawie rozwiązany, poprzez podkładki pod mcperson :)

 

Panowie pomożecie? :)

 

Ja z mojej strony mogę podzielić się wiedzą na tematy offroadowe i wszystko o Nissanie Patrolu do hardkorzenia ;)

Ad. 1

Komplet do konwersji dwumasy na jednomasę:

1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa090

1x docisk sprzęgła  30210aa620

1x tarcza sprzęgła  30100aa870

1x łożysko oporowe - dociskowe 30502aa051

1x łapa - widełki sprzęgła 30530AA021

2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000

8x śruba koła zamachowego 800610740 (potrzebne są dłuższe niż te mocujące dwumasę)

1x łożysko koła zamachowego 806212020 (warto wymienić, jeżeli kupisz używane koło zamachowe)

 

Wielkie dzięki Wojo :)

 

Jeszcze jakbyś nakreślił z jakiego auta sprzęgło pasuje? Bez cyferek ;)  Dwumasę napewno używaną zakupie a reszta nowa. 

 

A wrzuć sobie numer w okienko search... http://parts.donaldsonssubaru.com/

Ogólnie występuje w:

Impreza WRX 2.5 2006 - 2014

Forester XT 2.5 2006 - 2014

Legacy 2.5 GT

 

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

Legacy 2,5GT z 5MT ma sprzęgło z dwumasą :excl: .

 

WRX i Forek mają zwykłe jednomasowe koło.

 

Konwersja na jednomasę ma swoje wady - np. obniżenie kultury pracy / współpracy w korku i gorsze tłumienie przy szybkiej zmianie biegów.

 

Także @@Sebson, szukaj zestawu dedykowanego do Legacy GT MY05-06. Niestety w naszych rejonach geograficznych można się oprzeć tylko na oryginale.

Jeśli chcesz na szybko, to zestaw od diesla też da się zamontować, ale ma cięższą dwumasę (mam taki pakiet w swoim Legacy GT).

 

Stukające zaciski objawiają się po dużych przebiegach - może nowe prowadnice zostały wmontowane w rozklepane już jarzma? Ten sam zacisk jest w Legacy 2,0 150KM MY07-08 SEDAN :excl: .

Link to comment
Share on other sites

Legacy 2,5GT z 5MT ma sprzęgło z dwumasą :excl: .

Hmm. To ciekawe, co piszesz, bo wg strony która podałem powinno mieć jednak jednomasę. Może kwestia rocznika.

Link to comment
Share on other sites

 

2. Stukające zaciski... wymieniłem prowadnice i nie za wiele się zmieniło. Wiem, że trzeba zastosować jakieś inne jarzma? Ale od czego?

Jarzma mogą być oryginalne (ale nowe ;)). Żeby mieć poprawę na chwilę (i upewnić się, że to zaciski stukają a nie np. maglownica) można posmarować trzpienie zacisków (wpakować trochę smaru do gniazda w jarzmie). Jeżeli nastanie cisza to przez ok. 5kkm można będzie się nią cieszyć a póżniej wymienić jarzma ;)

Edited by Knurek
Link to comment
Share on other sites

 

Legacy 2,5GT z 5MT ma sprzęgło z dwumasą :excl: .

Hmm. To ciekawe, co piszesz, bo wg strony która podałem powinno mieć jednak jednomasę. Może kwestia rocznika.

 

 

To internet się myli, bo mam zarówno Legacy GT, jak i ori katalog subaru do znajdowania części. I nie ma wątpliwości. Poza tym Legacy GT jest produkowane w innej części świata niż WRX i Forek. Może stąd różnica.

Link to comment
Share on other sites

P są SchENgen

G

G

D

Rajmunda

Da

Da

Fakturami

U:Ja

Sylwia

Jadą

W

N pompka. ..prptyyuqp wqelqwadliwe4ra

 

Polecam lekturę http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/15342-regulamin-forum-subaru/

 

Ze szczególnym naciskiem na:

 

7. Jeżeli nie masz nic do napisania – nie pisz! (np. posty „zgadzam się”, „nie masz racji” itp. będą usuwane ze względu na brak merytorycznej treści).

8. Piłeś – pisz tak aby nie wstydzić się wpisu „jutro”!

 

Choć po merytoryce wpisu wnioskuję, że było grubo za grubo... ;)

Link to comment
Share on other sites

Dziekuję Panowie za porady :)

 

Dwumasa u mnie będzie przerobiona na sztywno (spawanie+skręcanie+wyważanie dynamiczne) 

 

Jak auto będzie zrobione, to podzielę się wrażeniami.

 

Będe także podnosił tył podkładkami nad mocowanie amortyzatora. Jakby ktoś chciał takie podkładki, to będzie możliwość zrobienia większej ilości.

Link to comment
Share on other sites

 

 

(spawanie+skręcanie+wyważanie dynamiczne)

 

Fantastyczny pomysł, zważywszy, że tarcza sprzęgła dedykowana do twojego pojazdu nie posiada tłumików drgań skrętnych.

Link to comment
Share on other sites

 

(spawanie+skręcanie+wyważanie dynamiczne)

 

Fantastyczny pomysł, zważywszy, że tarcza sprzęgła dedykowana do twojego pojazdu nie posiada tłumików drgań skrętnych.

 

Dziwne podejście, ale już nie pierwszy raz spotykam się z taka teorią. Może to faktycznie działa. A że skrzynia i silnik kończą żywot znacznie wcześniej to już czysty zysk dla mechaników. :)

Link to comment
Share on other sites

(spawanie+skręcanie+wyważanie dynamiczne)

 

Fantastyczny pomysł, zważywszy, że tarcza sprzęgła dedykowana do twojego pojazdu nie posiada tłumików drgań skrętnych.

Dziwne podejście, ale już nie pierwszy raz spotykam się z taka teorią. Może to faktycznie działa. A że skrzynia i silnik kończą żywot znacznie wcześniej to już czysty zysk dla mechaników. :)

 

trzeba się bardziej pilnować kupując używany samochód  :twisted:

Link to comment
Share on other sites

 

 

(spawanie+skręcanie+wyważanie dynamiczne)

 

Fantastyczny pomysł, zważywszy, że tarcza sprzęgła dedykowana do twojego pojazdu nie posiada tłumików drgań skrętnych.

 

Dziwne podejście, ale już nie pierwszy raz spotykam się z taka teorią. Może to faktycznie działa. A że skrzynia i silnik kończą żywot znacznie wcześniej to już czysty zysk dla mechaników. :)

 

Bierzecie wszystko dosłownie ;)

Tarcza oczywiście będzie ze sprężynami no bo co, ma amortyzować przeniesienie napędu?

Dwumasa na sztywno niczym się nie będzie różnić od jednomasowego  koła...może poza różnicą wagi :)

 

Wiele rzeczy można poprawić w autach ale ludzie boją się zmian i ryzyka związanego z tym ;)

@piter,

 

zależy od kogo kupisz...ja nie mam na imię Mirek :)

Edited by Sebson
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

(spawanie+skręcanie+wyważanie dynamiczne)

 

Fantastyczny pomysł, zważywszy, że tarcza sprzęgła dedykowana do twojego pojazdu nie posiada tłumików drgań skrętnych.

 

Dziwne podejście, ale już nie pierwszy raz spotykam się z taka teorią. Może to faktycznie działa. A że skrzynia i silnik kończą żywot znacznie wcześniej to już czysty zysk dla mechaników. :)

 

Bierzecie wszystko dosłownie ;)

Tarcza oczywiście będzie ze sprężynami no bo co, ma amortyzować przeniesienie napędu?

Dwumasa na sztywno niczym się nie będzie różnić od jednomasowego  koła...może poza różnicą wagi :)

 

Wiele rzeczy można poprawić w autach ale ludzie boją się zmian i ryzyka związanego z tym ;)

@piter,

 

zależy od kogo kupisz...ja nie mam na imię Mirek :)

 

To pochwal się, jak dobierzesz tarczę. Ja osobiście już zakupiłem używana jednomasę, ale może Twoje rozwiązanie "pogonienia wróbelków" będzie lepsze.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Wiele rzeczy można poprawić w autach ale ludzie boją się zmian i ryzyka związanego z tym ;)

 

Taaaaa......

 

Coś nie coś wiem o przebudowach subaru. Ale jeśli chodzi o koła zamachowe, to raczej zmniejszałem mocno ich masę a nie zwiększałem (dwumasa vs jednomasa).

Ale różne są zboczenia....

 

Ale jak masz przerabiać dwumasę, to moim zdaniem taniej będzie kupić używaną jednomasę na alledrogo.

 

 

 

trzeba się bardziej pilnować kupując używany samochód :twisted:

 

Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak inwencja twórcza "mechaników" w takim np. Złoczewie wpływa na kondycję subaraków :facepalm: .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jestem po wymianie dwumasy na zwykłe koło zamachowe. Patent na zrobienie dwumasy nie wszedł w życie z powodu braku zaplecza technicznego..

 

Cały zestaw zamontowany, koło jednomasowe, łozysko koła, tarcza, docisk, łozysko oporowe, zapinki łapy został zamontowany,

 

Auto odpalone, wszystko pieknie, brak piszczenia z dwumasy...ale pozostał dzwięk rzężenia gdy auto na luzie jak i w trakcie jazdy, tak jakby łożysko oporowe było wywalone!  Wciskam sprzęgło cisza... co jest??? nie kumam, nowe łożysko oporowe wymienione. Zestaw sprzęgła LUK.

 

Coś ze skrzynią? sugestia, że może łozysko wałka sprzęgłowego albo skrzynia ma już dość? Legacy ma 250kkm.

 

Panowie jakieś sugestie???

Link to comment
Share on other sites

 

 

pozostał dzwięk rzężenia gdy auto na luzie jak i w trakcie jazdy

 

A jakże. Łożysko wałka sprzęgłowego woła o wymianę (prawdopodobnie tylne, pomiędzy 4 a 5 biegiem, się rozpadło).

Link to comment
Share on other sites

 

pozostał dzwięk rzężenia gdy auto na luzie jak i w trakcie jazdy

 

A jakże. Łożysko wałka sprzęgłowego woła o wymianę (prawdopodobnie tylne, pomiędzy 4 a 5 biegiem, się rozpadło).

 

Hmm. A czy delikatny zgrzyt (rzadko, ale czasem się pojawia) przy włączaniu 4 biegu to też objaw zużytego łożyska?

Link to comment
Share on other sites

 

pozostał dzwięk rzężenia gdy auto na luzie jak i w trakcie jazdy

 

A jakże. Łożysko wałka sprzęgłowego woła o wymianę (prawdopodobnie tylne, pomiędzy 4 a 5 biegiem, się rozpadło).

 

tylko że owo rzężenie występuje tylko na luzie i podczas jazdy na 1-2 biegu, więc nie wiem co ma wspólnego 4i5 bieg? 

Zastanawiam się nad faktem łapy sprzęgła, bo może łożysko nie jest wystarczająco dolegające do docisku. Podkładke dałem ale tylko 2mm a nie jak pare osób pisało, że trzeba dać min 4mm.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Po  dłuższe ciszy,  wracam i zamykam mój temat.

 

Konwersja zrobiona i działa. Jedyny mankament jednomasy, to lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów.

 

Problem rzężenia wynikał z zużytego łożyska na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów. Wymieniłem łożysko 5-biegu i wszystko chodzi jak należy :)

 

Z tego co mi wiadomo, dość częsta przypadłość skrzyni biegów.

 

Jedyny problem jaki nie rozwiązałem to padnięty tył ale zostaną zrobione podkładki pomiędzy budę a talerzyk amortyzatora, z tego co widzę to chyba najlepsze rozwiązanie dla kombi z gazem.

 

Dzięki wszystkim za wsparcie merytoryczne.

Edited by Sebson
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Po  dłuższe ciszy,  wracam i zamykam mój temat.

 

Konwersja zrobiona i działa. Jedyny mankament jednomasy, to lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów.

 

Problem rzężenia wynikał z zużytego łożyska na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów. Wymieniłem łożysko 5-biegu i wszystko chodzi jak należy :)

 

Z tego co mi wiadomo, dość częsta przypadłość skrzyni biegów.

 

Jedyny problem jaki nie rozwiązałem to padnięty tył ale zostaną zrobione podkładki pomiędzy budę a talerzyk amortyzatora, z tego co widzę to chyba najlepsze rozwiązanie dla kombi z gazem.

 

Dzięki wszystkim za wsparcie merytoryczne.

Przypomnij proszę jaki przebieg masz w swoim Legacym ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...