Skocz do zawartości

Legacy/Forester inne 4x4


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem nowym forumowiczem.Fanem japońskich aut. Szukam auta z napędem awd. Obecnie jeżdzę z przymusu Omegą B 2,5 V6. Zastanawiam się nad autem japońskim o podobnych osiągach, lepszym prowadzeniu, napędzie 4WD. Subaru wydaje się tu idealnym kandydatem. W grę wchodzą również (w dalszej oczywiście kolejności) Audi A6 Avant quattro, Passat Syncro.

Ciekaw jestem Waszych opinii na temat Legacy w porównaniu do Forestera- zależy mi na aucie dużym w środku, kombi (mam sporego psa), bardzo dobrze się prowadzącym i niezawodnym. Czy macie może porównanie systemu AWD Subaru i tych niemców??

Wdzięczny będę za wszelki info.

Pozdrawiam serdecznie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Passat to nie jest prawdziwe 4x4 wiec odradzam
,

tzn??czemu nie prawdziwe 4x4??

w zaleznosci jaki tryb zycia prowadzisz wybierz albo FOrysia albo legasia ;)

tryb zycia...masz na mysli czy mieszkam w lesie itp??jezdze glownie po miescie/trasy. raz w roku gory i snowboard, do lasu z psem dwa-trzy razy w tygodniu.

Ktos ma bezposrednie porownanie A6/Legacy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos ma bezposrednie porownanie A6/Legacy??

 

Ja mialem A6 2.8 quattro, teraz mam Outbacka 2.5.

 

Audi jest bezsprzecznie lepiej wykonczone w srodku, materialy sprawiaja lepsze wrazenie i generalnie wrazenie jest takie, ze auto jest duzo nowoczesniejsze. Ale. Plastiki w Subaru wygladaja tandetnie - (mam rocznik 1999) i wzorem projektantow (niedosciglym) byla zastava 1100, ale funkcjonalnosc wnetrza jest znakomita i ogolna spojnosc samochodu zaskakuje na plus - nic nie zgrzyta, skrzypi, plastiki nadal wygladaja jak nowe. Ogromna roznica jest w prowadzeniu - naped i zawieszenie Subaru sa z duzo wyzszej polki, co wiecej, w przypadku Outbacka masz przeswit prawie taki jak w Jeepie Grand Cherokee i zeby dostac to samo w Audi, trzeba zainwestowac prawie 300 tys zl.

 

W kazdym razie ja, po przygodzie z Audi i obecnie Subaru - do Audi nie wroce. Subaru jest pojazdem, ktory daje duzo wiecej przyjemnosci z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passat (jak wszystkie VW, Skody i Seaty - a spoza rodziny m.in. Hondy i Volvo) ma napęd 4x4 spinany przez tzw. haldex - tzn. w uproszczeniu, jest przednionapędowy, a dopiero gdy przód się już ślizga, napęd idzie na tył.

Przy wyjeżdżaniu z niedużego błota jeszcze jakoś to działa, ale poza tym nie bardzo. Problem polega m.in. na czasie, jaki upływa pomiędzy zerwaniem trakcji z przodu, a załączeniem tyłu (w starszych dramat, generalnie - w nowych generacjach lepiej, ale wciąż nie idealnie).

Haldeksy i urządzenia haldeksopodobne potrafią być niebezpieczne - gdy wchodzisz w zakręt za szybko i walczysz chwilę z podsterownością, a nagle tył znienacka dostaje kopa i Cię wyprzedza. Parę osób to zabiło, niestety.

Jeździłem tym sporo w Skodach... i nie byłem zachwycony, delikatnie mówiąc ;-)

Audi to inna bajka - to system torsena, generalnie podobny w skuteczności do stałego AWD Subaru, tyle, że chyba bardziej skomplikowany.

Szczegóły techniczne - zapewne znajdziesz na forum jak pogrzebiesz, temat był wiele razy dogłębie wałkowany.

 

A co do wyboru Forester - Legacy: są tacy, którzy twierdzą, że Foreś jest z tyłu i w bagażniku za mały. Kwestia gustu i potrzeb...

Legac jest z pewnością większy, bardziej aerodynamiczny i dzięki temu wygodniejszy na długich trasach. Jak potrzebujesz większego prześwitu - jest wersja OBK. Ma też wersję atmo 2.5, podczas gdy w Foresterze masz wybór tylko pomiędzy 2.0 atmo a 2.5 turbo.

 

A teraz truizm - najlepiej sam popatrz z bliska, przejedź się, dopasuj... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WiS - stary Passat 4-motion miał Torsena.

Taaa...??? Być może, nie sprzeczam się - ale to chyba ten bardzo stary? Bo już około 2000, to chyba też haldex?

 

WiS, ale on szuka rocznika 1999-2001 z Forestera wchodzi więc w rachubę wersja S-Turbo .

Racja, rozpędziłem się i nie zauważyłem ;-)

 

Ale i tak w Foresterze MY99-01 jest dziura pomiędzy 2.0 atmo 125 koni a 177 konnym turbo 2.0. Turbo to turbo, reduktora nie ma, czekać trzeba, aż ostygnie, pałeru nabiera na wyższych obrotach, etc.

A mocne 2.5 do jazdy codziennej - w tym "terenowej" - dla wielu lepsze.

 

Dla porządku - wolnossące 2.5 oczywiście w Foresterze też można mieć, ale trzeba takiego ciągnąć z USA i nie ma reduktora.

 

Wszystko zależy od tego, co kto lubi i czego potrzebuje od auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy Passat z silnikiem wzdłużnie, czyli każdy poza najnowszym.

 

Ejże, to chyba tylko szóstki w takim razie - bo np. 1.8 turbo i 2.0 atmo, które przez ostatnich kilka lat chodziły jako 4x4, są poprzeczne i wedle moich skojarzeń miały pod spodem haldex.

 

Czy mi się coś kićka...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devlin:

 

Z innego postu =>

 

Na autostrady zamiast Legacy weź lepiej jakieś dobre Audi A4 w dieslu i z quattro (stałe 4x4, Torsen) :twisted: Zalety:

 

1. Nowoczesna konstrukcja - aluminium w zawieszeniu czy choćby takie detale jak amortyzatory klapy bagażnika zamiast dziewiętnastowiecznej konstrukcji z zawiasami i metalowymi prętami z Legacy

2. Jakość wykonania wnętrza jakieś 2x lepsza niż w Legacy.

3. Milion opcji wyposażenia do wyboru (w tym choćby ksenony)

4. Za parę lat sprzedasz bez problemu i nie oddasz za przysłowiową złotówkę

 

 

powyższe chyba odnosi sie tez do A6.Co Ty na to??

Ja szukam porządnego wygodnego, bezpiecznego auta.

Ty piszesz , ze zawiecha w Subaru lepsza...a to dla mnie wazne!!

Poza tym- jak sie ma kwestia serwisu, dostepnosci czesci.O ceny nie pytam bo w stosunku do Audi , to podejrzewam ,ze roznicy nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devlin:

 

Z innego postu =>

 

powyższe chyba odnosi sie tez do A6.Co Ty na to??

Ja szukam porządnego wygodnego, bezpiecznego auta.

Ty piszesz , ze zawiecha w Subaru lepsza...a to dla mnie wazne!!

Poza tym- jak sie ma kwestia serwisu, dostepnosci czesci.O ceny nie pytam bo w stosunku do Audi , to podejrzewam ,ze roznicy nie ma.

 

Moim zdaniem:

 

Zawieszenie w OBK jest trwalsze niz w A6. Uklad napedowy podobnie - z tego co slyszalem, to generalnie nalezy wystrzegac sie audi quattro o przebiegach wyzszych niz 150 tys km ze wzgledu na duze ryzyko problemow z napedami. Wnetrze - bez watpienia w audi lepsze i ladniejsze, inna liga - tak jak napisalem, protoplasta wnetrza starych legacy byla zastava 1100 lub zaporozec. Co do trwalosci - w audi wnetrze lubi piszczec i skrzypiec, co mnie doprowadza do furii - w swoim OBK mam 140 kkm i cisze. Serwis i czesci - tu jest przepasc na korzysc audi - czesci sa wszedzie i za czapke gruszek w porownaniu do subaru, kazdy kowal naprawi audi, z subaru nie ma tak latwo. Wiec jezeli stac Cie na swieze audi - bierz audi. Jezeli chcesz auto dajace kupe frajdy z jazdy za polowe ceny audi i stac Cie na duzo wyzsze koszty eksploatacji (paliwo - w subaru nie ma diesla i realnie w miescie pali 14 litrow) - bierz Outbacka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moim zdaniem:

 

Zawieszenie w OBK jest trwalsze niz w A6. Uklad napedowy podobnie - z tego co slyszalem, to generalnie nalezy wystrzegac sie audi quattro o przebiegach wyzszych niz 150 tys km ze wzgledu na duze ryzyko problemow z napedami. Wnetrze - bez watpienia w audi lepsze i ladniejsze, inna liga - tak jak napisalem, protoplasta wnetrza starych legacy byla zastava 1100 lub zaporozec. Co do trwalosci - w audi wnetrze lubi piszczec i skrzypiec, co mnie doprowadza do furii - w swoim OBK mam 140 kkm i cisze. Serwis i czesci - tu jest przepasc na korzysc audi - czesci sa wszedzie i za czapke gruszek w porownaniu do subaru, kazdy kowal naprawi audi, z subaru nie ma tak latwo. Wiec jezeli stac Cie na swieze audi - bierz audi. Jezeli chcesz auto dajace kupe frajdy z jazdy za polowe ceny audi i stac Cie na duzo wyzsze koszty eksploatacji (paliwo - w subaru nie ma diesla i realnie w miescie pali 14 litrow) - bierz Outbacka.

 

Co do spalania-mam teraz Omege , ktora pali 17 w miescie wiec 14l/100 jest wynikiem dobrym:)

Co do wnetrza- mam jedno A6 w rodzinie - przebieg juz 270kkm (ojciec troche po Europie jezdzi...) i nic nie skrzypi-ale fakt-wiekszosc tych km to po autostradach.

 

Nie wiedzialem , ze trzeba sie wystrzegac quattro powyzej 150kkm. Ja celuje w A6 1998/1999 takze taki przebieg to raczej na bank bedzie. A co z tymi napedami sie dzieje??

 

A z legacy i wiekszymi przebiegami nie ma problemow??

 

Co do kosztow serwisu to domyslalem sie , ze z Subaru za fajnie nie jest...A ze zawiecha jest mocniejsze to tez naturalne.W A6 co jakis czas przod trzeba robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania-mam teraz Omege , ktora pali 17 w miescie wiec 14l/100 jest wynikiem dobrym:)

Co do wnetrza- mam jedno A6 w rodzinie - przebieg juz 270kkm (ojciec troche po Europie jezdzi...) i nic nie skrzypi-ale fakt-wiekszosc tych km to po autostradach.

 

Nie wiedzialem , ze trzeba sie wystrzegac quattro powyzej 150kkm. Ja celuje w A6 1998/1999 takze taki przebieg to raczej na bank bedzie. A co z tymi napedami sie dzieje??

 

A z legacy i wiekszymi przebiegami nie ma problemow??

 

Co do kosztow serwisu to domyslalem sie , ze z Subaru za fajnie nie jest...A ze zawiecha jest mocniejsze to tez naturalne.W A6 co jakis czas przod trzeba robic.

 

Jedna uwaga - to A6 2.8 ktore mialem, palilo w miesci ok 17 litrow.

Co sie dzieje z napedami - dokladnie nie wiem, ale mechanicy w serwisie mowili, ze bywaja z nimi problemy przy takich przebiegach - nie potrafie powiedziec na ile rzeczowa jest ta informacja, przekazuje tylko to, co uslyszalem w ASO w KRK pare lat temu jak mialem ten samochod.

 

Legacy ponoc sa prawie niesmiertelne - ale moj ma w miare niewielki przebieg, wiec moze trzeba zapytac innych wlascicieli, jakies opinie, ladies and gentlemen?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...