ccwrc Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 (edytowane) Więc...Pacjent: Subaru Forester XT (Turbo) 2.0 rocznik 2004 skrzynia automatyczna (4eat)Problem: drgania przenoszone na karoserię i kierownicę w zakresie obrotów 1600-2200 RPM, najbardziej odczuwalne przy około 1900-2000 RPM, czyli 80-95 km/h (mój ulubiony zakres prędkości do toczenia się).Przyspieszenie - jest OK, śmiga.W trakcie toczenia się na autostradzie (3k RPM, około 130-140 km/h) wszystko jest idealnie, żadnych wibracji. Objawy występują tylko przy wymienionych obrotach, także na postoju (N).Diagnoza nie-ASO: poduszki pod silnikiemDiagnoza ASO Koper: na 75% poduszki pod silnikiemPoduszki pod silnikiem wymienione (na oryginalne) u Kopra, wibracje występują nadal (są tylko delikatnie inaczej odczuwalne). Mechanicy od Kopra rozłożyli ręce i stwierdzili, że nie wiedzą co dalej. Więc pytam. Co dalej? Ze swojej strony mogę powiedzieć, że:- testowane na 2 wałach napędowych- nie jest winien dyfer tył- ze względu na piston-slap wymienione pierścionki a okazało się, że panewki wyglądały brzydko, więc zostały wymienione. Włącznie z wałem korbowym . Objawy wcześniej i później identyczne.- oleju nie bierze ani grama- przebieg: kiela 256000 (czy jakoś tak)Wszelkie pomysły włącznie z tymi najbardziej niedorzecznymi mile widziane. Edytowane 2 Października 2014 przez ccwrc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Mechanicy od Kopra rozłożyli ręce i stwierdzili, że nie wiedzą co dalej. Więc pytam. Co dalej? o konwerterze nie wspominali bo to kosztowna wymiana a nie ma pewności , że to może być przyczyną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccwrc Opublikowano 2 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Konwerter skrzyni przyszedł mi na myśl. Chcę mieć jednak wszystkie opcje na patelni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kleyou Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Luzy na zaworach sprawdzone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccwrc Opublikowano 3 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Luzy na zaworach sprawdzone? Obróbka gniazd zaworowych, głowice, itp. - kilka tysięcy km temu. Pali od dotknięcia zawsze, na luzie chodzi perfekcyjnie. Czy w przypadku nieprawidłowych luzów zaworowych problem dotyczyłby tylko wycinka zakresu obrotowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 6 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 (edytowane) Luzy na zaworach sprawdzone? Obróbka gniazd zaworowych, głowice, itp. - kilka tysięcy km temu. Pali od dotknięcia zawsze, na luzie chodzi perfekcyjnie. Czy w przypadku nieprawidłowych luzów zaworowych problem dotyczyłby tylko wycinka zakresu obrotowego? Sprawdź półosie napędowe. Miałem podobne objawy. Winne były przeguby. Edytowane 6 Października 2014 przez mikeanonim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccwrc Opublikowano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 (edytowane) Sprawdź półosie napędowe. Miałem podobne objawy. Winne były przeguby. No i właśnie. Objawy miałeś także na postoju, czy tylko w trakcie jazdy? Edit: przeglądałem twój temat, wibracje nie dotyczyły postoju tak jak u mnie. Edytowane 6 Października 2014 przez ccwrc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccwrc Opublikowano 26 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Ostatnia szansa na napisanie czegoś przed posłaniem do magika. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to pisać. Ze swojej strony zauważyłem dodatkowo, że przy zimnym oleju w skrzyni wibracje są mniejsze. Na innym forum padł motyw z kołem zamachowym, ale nie mam jasności, czy ono występuje w tej konstrukcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccwrc Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 i...:Po uszczelnieniu skrzyni padło na konwerter, aczkolwiek teraz wibracje są mniejsze (konwerter jeszcze nie ruszany). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 ale wymieniłeś olej w skrzyni itd? Wiesz może czy konwerter w 4EAT można regenerować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccwrc Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 ale wymieniłeś olej w skrzyni itd? Wiesz może czy konwerter w 4EAT można regenerować? Tak, cały + uszczelnienie skrzyni. Co do regeneracji w PL to trochę się tego nasłuchałem - nie jest to polecane do tych skrzyń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccwrc Opublikowano 27 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Zakończenie historii: przyczyną był konwerter. Tzn. stary jest sprawny, ale wymaga wyważenia. Został zastąpiony lepiej wyważonym - wibracje ustąpiły.Dziękuję za uwagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobee Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 @ccwrc "Co do regeneracji w PL to trochę się tego nasłuchałem - nie jest to polecane do tych skrzyń." Możesz rozwinąć myśl, bo jestem żywotnie zainteresowany tematem regeneracji konwertera Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccwrc Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 "Co do regeneracji w PL to trochę się tego nasłuchałem - nie jest to polecane do tych skrzyń." Możesz rozwinąć myśl, bo jestem żywotnie zainteresowany tematem regeneracji konwertera Jeśli regenerowany to z ojczyzny automatów, czyli US. Ale to tylko opinia 2 mechaników, więc... Każdy robi co chce Ja mam ze stanów i teraz nie narzekam. Z tego co usłyszałem to jest jedna (lub więcej) firma w PL, która wyważa konwertery - pomaga na wibracje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się