Skocz do zawartości

Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM


ccwrc

Rekomendowane odpowiedzi

Więc...

Pacjent: Subaru Forester XT (Turbo) 2.0 rocznik 2004 skrzynia automatyczna (4eat)

Problem: drgania przenoszone na karoserię i kierownicę w zakresie obrotów 1600-2200 RPM, najbardziej odczuwalne przy około 1900-2000 RPM, czyli 80-95 km/h (mój ulubiony zakres prędkości do toczenia się).

Przyspieszenie - jest OK, śmiga.
W trakcie toczenia się na autostradzie (3k RPM, około 130-140 km/h) wszystko jest idealnie, żadnych wibracji. Objawy występują tylko przy wymienionych obrotach, także na postoju (N).

Diagnoza nie-ASO: poduszki pod silnikiem
Diagnoza ASO Koper: na 75% poduszki pod silnikiem

Poduszki pod silnikiem wymienione (na oryginalne) u Kopra, wibracje występują nadal (są tylko delikatnie inaczej odczuwalne). Mechanicy od Kopra rozłożyli ręce i stwierdzili, że nie wiedzą co dalej. Więc pytam. Co dalej?  :)



Ze swojej strony mogę powiedzieć, że:
- testowane na 2 wałach napędowych
- nie jest winien dyfer tył
- ze względu na piston-slap wymienione pierścionki a okazało się, że panewki wyglądały brzydko, więc zostały wymienione. Włącznie z wałem korbowym :). Objawy wcześniej i później identyczne.
- oleju nie bierze ani grama
- przebieg: kiela 256000 (czy jakoś tak)


Wszelkie pomysły włącznie z tymi najbardziej niedorzecznymi mile widziane.

Edytowane przez ccwrc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Luzy na zaworach sprawdzone?

 

Obróbka gniazd zaworowych, głowice, itp. - kilka tysięcy km temu.

Pali od dotknięcia zawsze, na luzie chodzi perfekcyjnie.

 

Czy w przypadku nieprawidłowych luzów zaworowych problem dotyczyłby tylko wycinka zakresu obrotowego?

 

 

Sprawdź półosie napędowe. Miałem podobne objawy. Winne były przeguby.

Edytowane przez mikeanonim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź półosie napędowe. Miałem podobne objawy. Winne były przeguby.

 

No i właśnie. Objawy miałeś także na postoju, czy tylko w trakcie jazdy?

 

 

Edit: przeglądałem twój temat, wibracje nie dotyczyły postoju tak jak u mnie.

Edytowane przez ccwrc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnia szansa na napisanie czegoś przed posłaniem do magika. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to pisać.

 

Ze swojej strony zauważyłem dodatkowo, że przy zimnym oleju w skrzyni wibracje są mniejsze. Na innym forum padł motyw z kołem zamachowym, ale nie mam jasności, czy ono występuje w tej konstrukcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ale wymieniłeś olej w skrzyni itd? Wiesz może czy konwerter w 4EAT można regenerować?

 

Tak, cały + uszczelnienie skrzyni.

 

Co do regeneracji w PL to trochę się tego nasłuchałem - nie jest to polecane do tych skrzyń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

@ccwrc

"Co do regeneracji w PL to trochę się tego nasłuchałem - nie jest to polecane do tych skrzyń."

Możesz rozwinąć myśl, bo jestem żywotnie zainteresowany tematem regeneracji konwertera :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

"Co do regeneracji w PL to trochę się tego nasłuchałem - nie jest to polecane do tych skrzyń." Możesz rozwinąć myśl, bo jestem żywotnie zainteresowany tematem regeneracji konwertera

 

Jeśli regenerowany to z ojczyzny automatów, czyli US. Ale to tylko opinia 2 mechaników, więc... Każdy robi co chce  :)

 

Ja mam ze stanów i teraz nie narzekam. Z tego co usłyszałem to jest jedna (lub więcej) firma w PL, która wyważa konwertery - pomaga na wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...