Skocz do zawartości

Jak zdemontowwać głowice?


subber

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem na własne oczy jak znajomy zrobił to w outbacku n/a bez wyciągania silnika. Tylko tam trochę więcej z tego co kojarzę jest miejsca między podłużnicami niż w forku.

Ale jest to wykonalne i w forku: http://www.subaruforester.org/vbulletin/f66/how-replace-ej25-head-gaskets-without-removing-engine-57335/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da  się ale lepiej wyjąć silnik. Wiem z doświadczenia własnego że mniej czasu zajmie wyjęcie i włożenie niż pierd... się z zakładaniem głowic, bo szpilki i głowicę jednocześnie musisz montować, za mało miejsca by przyłożyć głowicę i dopiero wsadzać szpilki a w razie problemów np uszkodzony gwint szpilki w bloku, silnik i tak trzeba by wyjąć.Pamiętaj o nowych szpilkach. Taka ciekawostka ELRING robi uszczelki pod głowice do subaru, przynajmniej te grafitowe.

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz EJ20 to zapomnij o wyciąganiu silnika.

Głowice, spokojnie zdejmujesz bez wyciągania motoru.

Nic nie trzeba, podnosić, ani opuszczać.

Sam przerabiałem, "Temat" obydwie strony da się ogarnąć w komorze.

Głowica od strony kierowcy "wchodzi", "wychodzi" na styk, ale spokojnie można to ogarnąć w dwie osoby.

Awatar masz, STurbo ale, pytasz o NA 125 KM, taki sam motor jak u mnie.

Spokojnie można robić, UPG, rozrząd, ustawianie zaworów. bez wyciągania motoru.

Powodzianka !!

 

Andre82

Elring do EJ20 miałem w rękach :D

Nie polecam otwory na płaszcz wodny nie zgrywały się z głowicą :P

Założyłem Victor Reinz. Miały dodatkowo, taki film silikonowy na krawędziach uszczelki, dodatkowo uszczelniający.

Cena parę zł droższe.

Edytowane przez Max 84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

     Dziękuje bardzo wszystkim za rady i podpowiedzi, na pewno skorzystam. Silnik to jest EJ20 a Forester MY99. Samochód sprowadzony od zachodnich sąsiadów i wbrew panującej opinii o ich solidności,to też odwalają fuszerki.

A było tak,że jechałem sobie z prędkością ok 90 km/h i nagle usłyszałem huk z komory silnika, silnik przestał pracować. Dalsza podróż na lawecie. Po demontażu osłon rozrządu okazało się, że pękła śruba mocująca napinacz paska,a napinacz uszkodził osłonę.

 

Teraz pytanie jak wykręcić pozostały kawałek śruby z bloku? Całe szczęście, że śruba ta jest wkręcana w podstawkę którą można odkręcić od bloku. I co się okazało, śruba była nieoryginalna dłuższa z nakrętką kontrującą z drugiej strony, gwint w podstawce aluminiowej zerwany. Podejrzewam, że główną przyczyną awarii był zerwany gwint i lipna śruba a przede wszystkim pomysłowy mechanior.

 

   Dziękuje jeszcze raz!

 

 

   Z pośpiechu nie napisałem o skutkach tej awarii, a więc rozrząd złożyłem silnik odpalił ale pracuje na trzech cylindrach, a w jednym brak ciśnienia, dlatego muszę zdjąć głowice i zastanawiam się czy demontować jedną czy od razu dwie.

Mam jeszcze pytanie, czy głowice przed montażem trzeba dać do przeszlifowania? 

Edytowane przez subber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdą głowice, przed założeniem trzeba przynajmniej sprawdzić.

Ale przeważnie, kończy się to szlifem.

Ja szlifowałem dwie.

Koszt 60 zł sztuka.

 

Ja na Twoim miejscu zdjąłbym dwie.

Obydwie głowice, muszą mieć tą samą wysokość, ( zmienia się stopnień sprężania, w niewielkim stopniu, ale się zmienia)

 

Zrobisz dwie strony, i będziesz spał spokojnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subber , rób jak chcesz i słuchaj kogo chcesz , ale nie montuj uszczelek jak koledzy wyżej piszą żadnych zamienników , tylko oryginalne !!!! Żaden Elring nie robi uszczelek dla subaru, tym bardziej Victor Reinz .

Jak ktoś miał w rece wszystkie te uszczelki , to róznice widać gołym okiem …….. zaoszczedzisz 100-200zł a potem wydasz 2x tyle ….  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałbym gdybym nie widział na własne oczy na uszczelkach pod głowicę elringa  wybitego loga które jest na oryginalnych uszczelkach subaru.Ów logo nie zostało dokładnie usunięte.

Max 84 nie wiem jak do ej 20 ale do ej 22 pasowały idealnie

, każdy ma swój rozum i portfel i zrobi jak uważa. Użycie oryginalnej uszczelki wcale nie daje gwarancji że nie wysra się po np 40 tyś km jak było u mnie, no ale ja mam dziwny silnik bo jedna uszczelka pod głowicę to koszt 250pln w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałbym gdybym nie widział na własne oczy na uszczelkach pod głowicę elringa  wybitego loga które jest na oryginalnych uszczelkach subaru.Ów logo nie zostało dokładnie usunięte.

Max 84 nie wiem jak do ej 20 ale do ej 22 pasowały idealnie

, każdy ma swój rozum i portfel i zrobi jak uważa. Użycie oryginalnej uszczelki wcale nie daje gwarancji że nie wysra się po np 40 tyś km jak było u mnie, no ale ja mam dziwny silnik bo jedna uszczelka pod głowicę to koszt 250pln w ASO.

 

Sorry , ale Elring nigdy nie był producentem uszczelek dla Subaru…. , w latach 2000 , w japońskich autach praktycznie wogole nie było dostawców podzespołów z Europy , taka specyfika rynku i aut , na nieszczescie to sie zmienia i w tej chwili pojawiaja sie czesci z Europy , takich jak SACHS  ( sprzegła w Dieslach ) , Bosch ( sondy , czujniki ) ale dalej wiodącymi dostawcami czesci są Kayaba , Denso , NGK, NSK, NTN, EXEDY , NOK, NGK, Toxico, itp 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie pisałbym gdybym nie widział na własne oczy na uszczelkach pod głowicę elringa  wybitego loga które jest na oryginalnych uszczelkach subaru.Ów logo nie zostało dokładnie usunięte.

Max 84 nie wiem jak do ej 20 ale do ej 22 pasowały idealnie

, każdy ma swój rozum i portfel i zrobi jak uważa. Użycie oryginalnej uszczelki wcale nie daje gwarancji że nie wysra się po np 40 tyś km jak było u mnie, no ale ja mam dziwny silnik bo jedna uszczelka pod głowicę to koszt 250pln w ASO.

 

Sorry , ale Elring nigdy nie był producentem uszczelek dla Subaru…. , w latach 2000 , w japońskich autach praktycznie wogole nie było dostawców podzespołów z Europy , taka specyfika rynku i aut , na nieszczescie to sie zmienia i w tej chwili pojawiaja sie czesci z Europy , takich jak SACHS  ( sprzegła w Dieslach ) , Bosch ( sondy , czujniki ) ale dalej wiodącymi dostawcami czesci są Kayaba , Denso , NGK, NSK, NTN, EXEDY , NOK, NGK, Toxico, itp 

 

 

To znaczy, że jak założyłem, nie oryginalne uszczelki ( zamienniki ), moim zdaniem porządnie wykonane.

Oczywiście, nie metalowe tak jak Ori.

To mój silnik, rozpadnie się na części pierwsze, przed pierwszą kolejną wymiana oleju, tzn przed 12500 km ??

Zastosowałem zamiennik, ponieważ w serwisie w Gdańsku, po rozmowie telefonicznej stwierdziłem, że nie stać mnie na dwie uszczelki za które wołają 340 zł za sztukę !!! :D

Do dzisiaj, żałuje że, nie nagrałem tej rozmowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie pisałbym gdybym nie widział na własne oczy na uszczelkach pod głowicę elringa  wybitego loga które jest na oryginalnych uszczelkach subaru.Ów logo nie zostało dokładnie usunięte.

Max 84 nie wiem jak do ej 20 ale do ej 22 pasowały idealnie

, każdy ma swój rozum i portfel i zrobi jak uważa. Użycie oryginalnej uszczelki wcale nie daje gwarancji że nie wysra się po np 40 tyś km jak było u mnie, no ale ja mam dziwny silnik bo jedna uszczelka pod głowicę to koszt 250pln w ASO.

 

Sorry , ale Elring nigdy nie był producentem uszczelek dla Subaru…. , w latach 2000 , w japońskich autach praktycznie wogole nie było dostawców podzespołów z Europy , taka specyfika rynku i aut , na nieszczescie to sie zmienia i w tej chwili pojawiaja sie czesci z Europy , takich jak SACHS  ( sprzegła w Dieslach ) , Bosch ( sondy , czujniki ) ale dalej wiodącymi dostawcami czesci są Kayaba , Denso , NGK, NSK, NTN, EXEDY , NOK, NGK, Toxico, itp 

 

 

To znaczy, że jak założyłem, nie oryginalne uszczelki ( zamienniki ), moim zdaniem porządnie wykonane.

Oczywiście, nie metalowe tak jak Ori.

To mój silnik, rozpadnie się na części pierwsze, przed pierwszą kolejną wymiana oleju, tzn przed 12500 km ??

Zastosowałem zamiennik, ponieważ w serwisie w Gdańsku, po rozmowie telefonicznej stwierdziłem, że nie stać mnie na dwie uszczelki za które wołają 340 zł za sztukę !!! :D

Do dzisiaj, żałuje że, nie nagrałem tej rozmowy.

 

To oznacza , ze jak Ci padną uszczelki po raz drugi , a nie bedziesz chciał sie z autem rozstać to kupisz oryginalne ! Ja nie wiem czy Ci padna za 5 tys czy 50 tys. , wiem jedno , kompozytowe zamienniki sa tyle warte co za nie zapłacisz i tyle . 

 

 

Nie pisałbym gdybym nie widział na własne oczy na uszczelkach pod głowicę elringa  wybitego loga które jest na oryginalnych uszczelkach subaru.Ów logo nie zostało dokładnie usunięte.

Max 84 nie wiem jak do ej 20 ale do ej 22 pasowały idealnie

, każdy ma swój rozum i portfel i zrobi jak uważa. Użycie oryginalnej uszczelki wcale nie daje gwarancji że nie wysra się po np 40 tyś km jak było u mnie, no ale ja mam dziwny silnik bo jedna uszczelka pod głowicę to koszt 250pln w ASO.

 

Sorry , ale Elring nigdy nie był producentem uszczelek dla Subaru…. , w latach 2000 , w japońskich autach praktycznie wogole nie było dostawców podzespołów z Europy , taka specyfika rynku i aut , na nieszczescie to sie zmienia i w tej chwili pojawiaja sie czesci z Europy , takich jak SACHS  ( sprzegła w Dieslach ) , Bosch ( sondy , czujniki ) ale dalej wiodącymi dostawcami czesci są Kayaba , Denso , NGK, NSK, NTN, EXEDY , NOK, NGK, Toxico, itp 

 

 

To znaczy, że jak założyłem, nie oryginalne uszczelki ( zamienniki ), moim zdaniem porządnie wykonane.

Oczywiście, nie metalowe tak jak Ori.

To mój silnik, rozpadnie się na części pierwsze, przed pierwszą kolejną wymiana oleju, tzn przed 12500 km ??

Zastosowałem zamiennik, ponieważ w serwisie w Gdańsku, po rozmowie telefonicznej stwierdziłem, że nie stać mnie na dwie uszczelki za które wołają 340 zł za sztukę !!! :D

Do dzisiaj, żałuje że, nie nagrałem tej rozmowy.

 

Po za tym , oryginalne uszczelki metalowe kosztuja max 500zł za 2 szt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na allegro po 170 pln za sztukę OEM to jak to się ma do 500pln za 2 szt?  

 elring czy reinz  nie ma to wielkiego znaczenia szpilki przy wymianie UPG na nowe głowice do sprawdzenia i będzie cymes.

Oryginalne też padają tak więc przynajmniej koszta niższe. a co do doboru części OEM do auta to po co mam płacić za logo producenta auta , jak to samo jakościowo będę miał taniej przynajmniej o połowę z tym że  z logo producenta części.

Jak znajdę wrzucę fotkę owej uszczelki z elringa. 

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na allegro po 170 pln za sztukę OEM to jak to się ma do 500pln za 2 szt?  

 elring czy reinz  nie ma to wielkiego znaczenia szpilki przy wymianie UPG na nowe głowice do sprawdzenia i będzie cymes.

Oryginalne też padają tak więc przynajmniej koszta niższe. a co do doboru części OEM do auta to po co mam płacić za logo producenta auta , jak to samo jakościowo będę miał taniej przynajmniej o połowę z tym że  z logo producenta części.

Jak znajdę wrzucę fotkę owej uszczelki z elringa. 

Naprawde , trudno mi polemizować , ja i tak wiem swoje , podroby uszczelek wytrzymaja tyle ile maja wytrzymac , problem jest kto ma na to dać gwarancje …. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sam z zmieniłem u siebie rok temu przyjechałem na nich już 50 tyś i nic. Zamontowany oryginał za 380 zł za komplet nie wiem skąd wy bierzecie te ceny.

O co chodzi z tymi szpilkami ja nie zmieniłem tyko zgodnie z instrukcją złożyłem na starych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...