marhof Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Tytuł pewnie zwrócił uwagę, od razu wyjaśniam, że nie chodzi o Subaru Mam drugie auto, Suzuki Swifta 1.0, taki osiołek roboczy do jazdy w zwykłe dni. Aktualny przebieg tego auta nie jest mi znany (licznik przekręca się co 99999 km), więc może mieć równie dobrze 134000 przebiegu jak i 334000 km. Auto serwisowane po kosztach, u Miecia w warsztacie. Po zakupie auto tam odstawiłem i standardowa wymiana płynów/hamulce/filtry itp. W podsumowaniu na kartce papieru mam zapisane, że zalany został olej 15w40 - chciałem sobie kupić taki olej (dowolny z marketu), ale wszystkie jakie znalazłem to były mineralne. Pytanie: czy można stwierdzić z całą pewnością że olej 15w40 to już jest olej mineralny, czy może to też być syntetyk? Czy te 2 wartości liczbowe mają znaczenie w tym wypadku i czy istnieją wartości powyżej których każdy olej jest już mineralny? W najgorszym wypadku pojadę do "Mietka" i się dowiem co tam wlali Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 czy można stwierdzić z całą pewnością że olej 15w40 to już jest olej mineralny nie, aczkolwiek jest duże prawdopodobieństwo. Czy te 2 wartości liczbowe mają znaczenie w tym wypadku i czy istnieją wartości powyżej których każdy olej jest już mineralny? Nie ma to znaczenia. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 czy można stwierdzić z całą pewnością że olej 15w40 to już jest olej mineralny, czy może to też być syntetyk? Można i nie mozna. 99% 15w40 sprzedawanych na rynku, to Minerale. Ale są też oleje, które są całkowicie syntetyczne, np. Amerykański Amsoil. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 niby można dolać cokolwiek, ale lepiej podjedź albo zadzwoń do p. Mietka, tak będzie prościej .... (zanim Ci ktoś Ceramizer poleci albo inny super hiper olej "fullturbomotorsport" ) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Z doswiadczenia z autami ktore braly olej lej co chcesz, byle by olej był w silniku, nawet 0-20W jest lepsze niz suchy bagnet. Stary swif spokojnie na zlewkach pojezdzi przerabialem to w Audi, Fordzie Hondzie - ważne żeby stan był ok. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 nie chodzi o Subaru To temat powinien być w off topic 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
walus_legacy Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Jakikolwiek 15w-40 bedzie sie nadawac. Nadtepnym razem zalej jakis pol-syntetyk 10w-40. Mialem do calkiem niedawna corolle z 1994 roku zalewana caly czas 15w-40 GTX castrola i lubila sobie wypic pomiedzy serwisami okolo 1l. Jak zmienilem na 10w-40 Valovline przestalem dolewac, nie wiem w sumie czemu. Pozdro. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 nie wiem w sumie czemu Ja wiem, bo Syfrol to do smarowania zawiasów w garażu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted May 31, 2014 Author Share Posted May 31, 2014 Dzięki wszystkim za odpowiedzi! nie chodzi o Subaru To temat powinien być w off topic Swift to prawie jak Subaru... Justy czy można stwierdzić z całą pewnością że olej 15w40 to już jest olej mineralny, czy może to też być syntetyk? Można i nie mozna. 99% 15w40 sprzedawanych na rynku, to Minerale. Ale są też oleje, które są całkowicie syntetyczne, np. Amerykański Amsoil. Thx, akurat tego konkretnego warsztatu nie podejrzewam o stosowanie Amsoil'a Pan Mietek niestety nie był osiągalny pod telefonem, a mnie w sumie zaciekawił problem, dlatego zapytałem na forum. Jak nie uda mi się skontaktować z Panem M. to kupię cokolwiek mineralnego 15w40. Swift jest jak na razie kompletnie bezobsługowy, niczego nie ubywa poza elementami karoserii i podwozia (ruda) , ale olej w każdym aucie jakie miałem woziłem w bagażniku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
walus_legacy Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 nie wiem w sumie czemu Ja wiem, bo Syfrol to do smarowania zawiasów w garażu. Tu na wyspach GTX to bardzo chwalony olej. Nie ma problemow z jakoscia. Tencaly syfrol definition sie tu nie aplikuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Tu na wyspach jeżdżą pod prąd, więc kiepski to wzór. Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiek007 Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Jeżeli nie jesteś pewny co było wlane,to warto dolać Ceramizer. Lepiej zabezpieczyć autko w razie jakbyś wlał za rzadki olej. Szwagier zalał złym olejem i było po panewkach. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 to warto dolać Ceramizer. I zasmażkaaaaa. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 :biglol: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Jeżeli nie jesteś pewny co było wlane jak nie jesteś pewien, to wymień ten olej (nie ważne po jakim jest przebiegu ...) i zalej świeży, którego jesteś pewien .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 jak nie jesteś pewien, to wymień ten olej (nie ważne po jakim jest przebiegu ...) i zalej świeży, którego jesteś pewien .... @@piter czyżbyś sugerował,że świeży olej jest lepszy od Ceramizera? Jeżeli nie jesteś pewny co było wlane,to warto dolać Ceramizer. Lepiej zabezpieczyć autko w razie jakbyś wlał za rzadki olej. Szwagier zalał złym olejem i było po panewkach. A jaką "gęstość" ma Ceramizer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 jak nie jesteś pewien, to wymień ten olej (nie ważne po jakim jest przebiegu ...) i zalej świeży, którego jesteś pewien .... @@piter czyżbyś sugerował,że świeży olej jest lepszy od Ceramizera? a ktoś uważa inaczej Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 A jaką "gęstość" ma Ceramizer? Idealną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 A jaką "gęstość" ma Ceramizer? Idealną. No dobra,niech będzie.Wymieniać wszelkie zalety Ceramizera byłoby zbyt długo. To może krótka lista wad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 To może krótka lista wad? Nie nadaje się do silników rakietowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 To chyba nigdy się nie skończy Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 To może krótka lista wad? Nie nadaje się do silników rakietowych. Jesteś pewien? ja bym sprawdził... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 To może krótka lista wad? Nie nadaje się do silników rakietowych. Jesteś pewien? ja bym sprawdził... W sumie, czemu nie. Następną razą dodam do fasolki po bretońsku. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 minerały to zdrowie, na pewno nie zaszkodzi 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts