Skocz do zawartości

Evokiller się źle prowadzi ;-)


mati

Rekomendowane odpowiedzi

Opcje które mi przychodzą do głowy:

 

1. coś nie tak z geometrią, ja nie zarejestrowałem ale Owoc twierdzi ze jak jechał ze mna to auto na hamowaniach ciągle mi odjeżdżało tyłem w lewo

 

2. za twarde tylne sprężyny w stosunku do przodu -> masz lekki tył, a sprężyny pod załadowane auto są dobrane

 

3. zły balans hamulców - znowu odelżone auto, tył wyżej stoi, inny rozkłąd masy, seryjne korektory, powiększone przednie tarcze, cholera wie co z tego wyszło

 

4. skądinąd na wyjściach z zakrętów jak jest śliskawo - jak w Słomce - to czuć że napęd sobie biega między kołami, czymś to pospinać by było warto - ale wiem że to drogie i niełatwo dobrac dobry kompromis...

 

 

 

 

Dobra opcją by było wsadzić kogoś kosię zna i nie zna kompletnie saochodu żeby się przejechał i cos powiedział. Z foruowiczów-amatorów Prosiaq nieźle kuma takie klimaty ale nie chce cudzymi autami jeździć. Jakby co to chyba by się kogoś wykombinowało, mam nawet jeden pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam zeby zrobic dobra geometrie najpierw i poustawiac odpowiednio.Na slasku jest jeden szpec ale to 300km. W Wawie napewno tez sie ktos solidny znajdzie.Moze przod masz za bardzo zbiezny? trzeba pamietac ze przednie kola podczas jazdy dosc mocno daza do zbieznosci i najlepiej ustawic je o 1mm bardziej rozbiezne niz chcemy osiagnac.Czyli chcac miec 0 z przodu trzeba je ustawic na 1mm rozbiezne.

Ale rzeczywiscie moze byc kilkanascie powodow zeby samcogod sie tak zachowaywal.U mnie bylo tak zaraz po zalozeniu grubego stabi z przodu, ALK i przed geometria.Samochod szybko reaguje na ruchy kierownica i podczas hamowania latala jak stara ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że zjechane opony też nie pomagaly, przed następnym Słomczynem zmienie opony, podjade na geometrie do Biernackiego, i zmienie tylne tarcze, zobaczymy co z tego wyniknie. Jak masz kogoś kto może się przejechać i wnieść coś nowego do tematu to dawaj go :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takiego jednego sąsiada-rajdowca, kuma czaczę ;-)

 

Ostatnio z nim gadałem ze miałem takie problemy z Twoim autem i upiera się że to na pewno nie normalne. Jak wróce z Finki to spróbuję was jakos ustawić - pewnie coś mądrego powie.

 

 

A w ogóle to na następny Słomczyn mam plan ściągnąc mocną ekipę ;-)

 

 

 

 

 

BTW: mam do kupienia malucha-rajdówkę i się waham...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze po prostu hamulce nie biora rowno - Mati, kiedy dales swoje hamulce do dokladnego mechanika (nie takiego co normalnie weznie i przesmaruje tylko takiego, ktory lubi sie w hamulcach babrac i je na prawde rozbierze na czesci pierwsze - mam takiego fachowca tyle ze kolo Pomiechowka, koles pracuje w DaWoju - kiedys byl mechanikiem u nich a teraz jakos w zaopatrzeniu siedzi - potrafil nawet wyporowadzic hamulce w reni 5 ktora stala ponad rok pod chmurka i hamulce nawet nie drgnely a poza tym w reniach norma bylo zapiekanie sie zaciskow - po jego dzialaniach nie wiedzialem co to nie hamujace auto - w materii hamulcow jest mistrzem - koles ma taka zasade "auto mozesz rozpedzic nawet z gorki - najwazniejsze jest sie potem zatrzymac"), ktory to porzadnie rozbierze na czesci pierwsze, porzadnie oczysci nasmaruje tym zielono-srebrnym paskudztwem teflonowym i potem to zlozy tak coby dzialalo jak z fabryki?

 

geografie by bylo tez czuc przy hamowaniu silnikiem chyba bo jezeli akcja dzieje sie na dohamowaniach to raczej hamulce. mi Dzanek powiedzial ze u mnie tak troche nosi na dohamowaniach z powodu przekladni (juz lekki luz jest) i z powodu lapiacego luz swoznia zwrotnicy, ale u mnie to czuc tez w czasie jazdy na nierownej drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz coś napisać o modach jakie są zrobione w samochodzie? Bo jeżeli mam cokolwiek napisać to chciałbym wiedzieć co jest "nagrzebane" ;-)

 

Jaka jest maksymalna liczba znaków w jednym poście w phpBB? Bo się może nie zmieścić... :twisted:.

 

A swoją drogą ciekawy jestem ostatecznej diagnozy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o mody związane z zawieszeniem i hamulcami Przemeq. Nie musze wiedziec o tym co jest zrobione z silnikiem zwłaszcza jak chodzi o hamowanie.

Przyczyny ogólne takie jak wymienił Azrael

 

Z rzeczy przyziemnych - hamulce

Hamulce ech szkoda gadać... nie jeden seryjniak by pozazdrościł takiego hamowania na ori zaciskach .......

a zawieszenie wiesz... jak to w Imprezach komfortowe do pewnego stopnia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce ech szkoda gadać... nie jeden seryjniak by pozazdrościł takiego hamowania na ori zaciskach .......

a zawieszenie wiesz... jak to w Imprezach komfortowe do pewnego stopnia ;)

 

 

 

Mam dziwne wrażenie że Twój post jest nie w pięć ni w dziewięć. HUbert pyta technicznie co jest pozmieniane żeby się zastanowić co może być nie tak a Ty piszesz "nie jest za twardy i super hamuje". To wiemy, myślę ze mógłby się wbić do ścisłej czołówki ostatniego Słomczyna gdyby ktoś był w stanie go ogarnąć, jak widać Matiemu szło nieźle ale trafiały się błędy a ja sobie kompletnie nie radziłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najlepiej by było żeby Właściciel pojechał do warsztatu gdzie Mechanik (nie mylić z mechakurwanikiem) który ma pojęcie zdiagnozuje co jest grane.

 

 

Obawiam się ze to może nie być aż takie proste żeby się to dało w warunkach warsztatowych określić, chyba że to coś oczywistego typu geometria tyłu ale obstawiam ze to jednak zadanie dla kogos kto umie jeździć przede wszytskim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdziwiłbym się, gdyby takie objawy spowodowane były geometrią. Chyba że przewalona byłaby bardzo dużo.

Jeżeli tył myszkuje przy hamowaniu to albo źle dobrana charakterystyka zawieszenia tył – przód, albo rozkład siły hamowania.

Ten ostatni w taki przypadku można trochę skorygować klockami, jeżeli tył jest za mocny, czasem wystarczy tam dać słabsze (o mniejszym współczynniku tarcia) klocki.

Czy amory są z regulację, czy gwint? Jeżeli tak, to ustawianie tego nie jest sprawą prostą i tu potrzeba z pewnością kogoś, kto takie rzeczy w sporcie ustawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce ech szkoda gadać... nie jeden seryjniak by pozazdrościł takiego hamowania na ori zaciskach .......

a zawieszenie wiesz... jak to w Imprezach komfortowe do pewnego stopnia ;)

 

 

 

Mam dziwne wrażenie że Twój post jest nie w pięć ni w dziewięć. HUbert pyta technicznie co jest pozmieniane żeby się zastanowić co może być nie tak a Ty piszesz "nie jest za twardy i super hamuje". To wiemy, myślę ze mógłby się wbić do ścisłej czołówki ostatniego Słomczyna gdyby ktoś był w stanie go ogarnąć, jak widać Matiemu szło nieźle ale trafiały się błędy a ja sobie kompletnie nie radziłem...

Kuba. Wiesz o co mi chodzi. Mati ma seryjne zaciski, ale ma tarcze większe plus linki w stalowym oplocie, przez co auto lepiej mu hamuje.

A co do zaiwieszenia to wiesz jakie jest w imprezach. Zdziwił bym się jak by Mati nie miał tam jeszcze jakichś innych spręzyn niż seryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież napisałem, że jeżeli nie rozkład siły hamowania, to może być kwestia ustawiania zawieszenia…

Natomiast dalej twierdzę, że jeżeli geometria miałby powodować takie problemy, to musiałaby być zdrowo przestawiona. Zresztą gdyby chodziło tylko o geometrię, to problem byłby widoczny nie tylko podczas hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...