Skocz do zawartości

Wymiana szyby a gwarancja w nowym aucie


ajwar

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór!

Problem jak w temacie - auto ma nieco ponad tydzień, a tu trach kamyczek w przednią szybę. Czy aby zachować gwarancję muszę ją wymienić w ASO? Poza tym samo ASO nie wymienia tak naprawdę, tylko mają podwykonawcę. W ubezpieczalni gdzie mam szyby dodatkowo ubezpieczone powiedzieli, że po raz pierwszy spotykają się z sytuacją tak drogiej szyby (prawie 4tys).

Tylko proszę o konkretną odpowiedź - to że "producent w celu utrzymania gwarancji zaleca wykonanie usługi oraz montaż tylko oryginalnych części w autoryzowanych serwisach Subaru" to jest wpis w książce gwarancyjnej. Przecież szyby, tak jak opony, klocki czy felgi - można je dokupić, zmienić model czy kolor itd.

Z góry dziękuję za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby zachować gwarancję muszę ją wymienić w ASO?

W podobnej sprawie Dyrekcja wypowiedziała się tu: #1873945

 

Streszczając wypowiedź Dyrekcji: nie ma przeciwwskazań gwarancyjnych na użycie zamiennika szyby, ewentualne problemy gwarancyjne mogą powstać tylko i wyłącznie w przypadku niewłaściwego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubezpieczalni gdzie mam szyby dodatkowo ubezpieczone powiedzieli, że po raz pierwszy spotykają się z sytuacją tak drogiej szyby (prawie 4tys).

 

 

W takie kity nie wierz, jest wiele droższych szyb, a opowiadają Ci nie wiadomo po co takie głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

W ubezpieczalni gdzie mam szyby dodatkowo ubezpieczone powiedzieli, że po raz pierwszy spotykają się z sytuacją tak drogiej szyby (prawie 4tys).

Jeżeli chodzi ( jak się domyślam ) o aktualnego OBK, to cena szyby przedniej wynosi niecałe 2.500 zł ( brutto ).

Tym samym uczyniłem odstępstwo od zapisanej reguły nie udzielania informacji o cenach - po prostu cytowane 4K PLN wydało mi się istotnie nieco za drogo ...

Ubezpieczenia generalnie są zobligowane do pokrywania kosztów części oryginalnych, więc - niezależnie od tematu czysto gwarancyjnego - nie widzę powodu do usuwania usterki poza ASO.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info.

bardzo chętnie wymieniłbym tę szybę (rzeczywiśćie OBK 2,0D MY13) za 2,5tys zł, ale niestety dostałem już dwie niezależne oferty, z dwóch dosyć odległych ASO i obie opiewają na kwotę 4tys.bez kilku złotych......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

dostałem już dwie niezależne oferty, z dwóch dosyć odległych ASO i obie opiewają na kwotę 4tys.bez kilku złotych

:question:

Dość ... dziwne. Czy mogę prosić o przesłanie kopii tych ofert na adres centrala@subaru.pl ?

 

Z góry dziękuję !

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście prześlę. Tylko nie wiem czy mi się to uda z pracy zrobić. Jeśli nie to wieczorem z domu.

Pozdrawiam.


Udało się, wysłałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ta oferta to cena szyby z wymianą ?

Jeśli przyjmiemy cenę 2500 PLN za szybę (Dyrekcja nie powiedziała czy to cena "End User" czy "ASO" więc nie wiemy czy należy dodać do tego marżę ASO czy juz nie). Niemniej jednak dodanie kosztów wymiany pozwoli chyba bez problemu osiągnąć lub nieco przekroczyć 3000 PLN, co i tak powoduje że do 4000 PLN troszkę brakuje.

Musze poszukać faktury za wymianę swojej szyby (OBK MY 2010) i wtedy będę mógł powiedzieć jaka była moja cena w ASO (z wymianą) .

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ceny szyby dochodzi cena uszczelek bo pewnie jest nie jedna. Elementów dystansowych i osadczych, zestawu kleju OEM który nie kosztuje 40 zł tylko wg audatexu 140 (tzw zestaw) robocizna jeśli jest czujnik deszczu to  dochodzi jeszcze zel do czujnika i przy cenie szyby 2800 brutto - co dla mnie to jest kosmosem może 4000 brutto wyjść jak nic.

Pracowałem w ASO Toyota i ceny takiej usługi kształtowały się w granicach 1200-3000 brutto w zależności do modelu.

Moja rada jest taka niech sobie ASO wycenia jak chce. Na pewno wycena jest wg audatex lub eurotax. Wiec jedz do nich otworz zlecenie powiedz  że chcesz to rozliczyć bezgotówkowo z AC za pomocą upoważnienia i temat załatwiony.

ASO jest zobowiązane z ubezpieczycielem uzgodnić sobie (zaakceptować przez TU) koszty wymiany.

Zrób to z AC a na przyszłość nie wykupuj dodatkowego ubezpieczenia szyb, bo niewiele osób wie przy podpisywaniu umowy, że nie będzie można wymieniać ich w tym pakiecie  w ASO tylko w warsztacie współpracującym z ubezpieczycielem.

Aha te pieniądze z pakietu szyb lepiej przeznaczyć na pierwszą szkodę z AC bez utraty zniżki. To znaczy że dopłacasz do braku utraty zniżki przy pierwszej szkodzie.

Co do gwarancji.

Wolałbym zrobić to w ASO nawet jeśli mają podwykonawcę to fakturę masz od nich i zlecenie też jest od nich. Umówmy się rzadko korzysta się z gwarancji w przypadku szyby.

Najważniejsza jest usługa. Samo wycięcie i wklejenie szyby. bardzo często zdarza się tak że przy wycięciu zostaje uszkodzona powłoka lakiernicza podszybia. woda która dostaję się pod uszczelkę po dwoch trzech latach robi spustoszenie. Miałem taki przypadek z Lexusem LS gdzie zgniło całe podszybie. Naprawa wiązała się z wymianą dachu.Klient się nie zgodził. Toyota podeszła do tego ze zrozumieniem. Dzięki temu że wymiana była u nas kilka lat wcześniej pokrył wszelkie koszty naprawy piaskowania "odtrawiania" i ponownego lakierowania dachu z podszybiem.

pomyśl raczej o konsekwencjach wymiany w nie ASO. Dostaniesz rok rękojmi na usługę i 2 na materiały. W przypadku niepoprawnej wymiany po dwóch trzech latach będą kłopoty.

Faktem tez jest to że w ASO wymienia się tych szyb mniej niż w warsztatach które się w tym specjalizują. Podwykonawcy ASO  to głównie ludzie którzy mają właśnie takie warsztaty, więc wiedzą co robią.

Zawsze jednak ktoś może mieć słabszy dzień lub coś pójść nie po myśli.

My np zrezygnowaliśmy z usług podwykonawcy i przeszkoliliśmy jednego pracownika który je wymieniał.

Doszedł do takiej wprawy że nigdy nie było wpadek.

 

Masz pytania pisz.

 

Pzdr

 

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Sprawa jest częściowo wyjaśniona poprzez powyższe wpisy.

Ja cytowałem cenę szyby jako takiej, przekazany Autorowi kosztorys ( szacunkowy ! - "estimate") zawierał także robociznę i materiały dodatkowe ( uszczelki, klej etc ).

Druga część jest nieco bardziej skomplikowana. Otóż szacunkowa wycena odbywa się na bazie cen pobieranych z systemu ogólnoeuropejskiego , który nie uwzględnia ew. wahań cen lokalnych, czy też zmian numerów katalogowych.

Materia nieco skomplikowana ( myślałem, że jest to prostsze ...).

 

Reasumując - gdyby dealerzy przy przygotowywaniu kosztorysu sprawdzali faktyczną cenę danej części obowiązującą w naszym magazynie centralnym, kosztorys byłby nieco niższy, niż te przesłane Panu. To jednak wymagałoby dużego nakładu pracy (praca w niezależnych systemach operacyjnych ) , który - wobec ilości zapytań o różnego rodzaju kosztorysy - trudno byłoby ekonomicznie uzasadnić.    

 

Natomiast faktyczne koszty naprawy będą niższe, niż wynika to z przesłanych kosztorysów szacunkowych.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie pomocne wyjaśnienia. Przekonany już jestem, że warto szybę wymienić w ASO i że nie można się dawać naciągnąć na ubezpieczenie szyb w dodatkowym pakiecie.

Problem jest jeszcze jeden, podobno (info z ASO) jeszcze nikt takiej szyby nie sprowadzał, więc nie ma takiej w całej europie, wiec nie wiadomo kiedy ona dotrze...... Ciekawe czy moja "gwiazdka" utrzyma swe skromne wymiary do tego czasu

Edytowane przez ajwar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Info z ASO jest tym razem błędne. Są dwa alternatywne numery katalogowe - przy składaniu zamówienia następuje automatyczne przekierowanie na dostępny. Aktualnie jest kilka dostępnych ( pozwoliłem sobie na wszelki wypadek sprawdzić :) )

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest częściowo wyjaśniona poprzez powyższe wpisy.

Ja cytowałem cenę szyby jako takiej, przekazany Autorowi kosztorys ( szacunkowy ! - "estimate") zawierał także robociznę i materiały dodatkowe ( uszczelki, klej etc ).

Druga część jest nieco bardziej skomplikowana. Otóż szacunkowa wycena odbywa się na bazie cen pobieranych z systemu ogólnoeuropejskiego , który nie uwzględnia ew. wahań cen lokalnych, czy też zmian numerów katalogowych.

Materia nieco skomplikowana ( myślałem, że jest to prostsze ...).

 

Reasumując - gdyby dealerzy przy przygotowywaniu kosztorysu sprawdzali faktyczną cenę danej części obowiązującą w naszym magazynie centralnym, kosztorys byłby nieco niższy, niż te przesłane Panu. To jednak wymagałoby dużego nakładu pracy (praca w niezależnych systemach operacyjnych ) , który - wobec ilości zapytań o różnego rodzaju kosztorysy - trudno byłoby ekonomicznie uzasadnić.    

 

Natomiast faktyczne koszty naprawy będą niższe, niż wynika to z przesłanych kosztorysów szacunkowych.

 

Pozdrowienia

Temat jest zawiły (kosztorys, właściciel systemu, producent doradca serwisowy B/L firma ubezpieczeniowa). Mógłbym dużo o tym pisać. Na myśl wysuwa się kilka hipotez ale skoro temat się wyjaśnił wypada życzyć powodzenia poszkodowanemu w dalszym bezkłopotliwym użytkowaniu Subaraczka.

 

Jeśli miałby ktoś problem związany z naprawą B/L lub z firmą ubezpieczeniową proszę pisać.

Edytowane przez subydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...