Skocz do zawartości

LEGACY STUKI W SILNIKU - PILNE !!!


_dycha_

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie Impreza, Impreza, Legacy i teraz stoje przed dylematem POMOCY :)

 

Szukałem ale nie znalażłem, a potrzebuję szybkiej informacji ponieważ chce kupić nowszy model Legacy ale....

 

2006r., 2.0 164km przebieg niestety około 300tys i teraz

 

1. Jak zimny wszystko jest ok

2. Jadać np. 50 , 60, 80 po przyspieszeniu i puszczeniu gazu słychać " jakby granie zaworów " dosłownie na 2,3 sekundy i cisza.

3. Na postoju po rozgrzaniu silnika dodaniu gazu i puszczeniu też to słychać j/w

4. Jak się przejechałem powyżej 4,5 tys w górę porządnie ( agresywna jazda ) nie słychać powyższych objawów.

5. Po chwili na wolnych znowu słychać

 

Zauważyłem że jest olej w silniku przelany. Potrzebuje szybkiej odpowiedzi bo za 2 dni mam kupić to Legacy. Zawory ? zawiesza się popychacz ? Nie słychać tego raczej z dołu.

 

Dajcie znać.

 

Pozdrawiam

P.S Olej 5w/30 na chwilę obecną.

Nic zero czegokolwiek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info wiesz mam informację że w tym konkretnym modelu nigdy nie były regulowane luzy zaworowe, a wiem że są mechaniczne. Miałem podobna przypadłość w wolnossaku 125km w Imprezie, wiem że zdecydowanie nie jest to panewka bo to nie ten stuk . Dosłownie jakbym słyszał klepanie zaworu w " maluchu " bo za mocno skręciłem pokrywę ( takie porównanie ). I tak jak mówię słychać to po odpuszczeniu gazu przez 2,3 sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik to DOHC + zmienne fazy rozrządu i regulacja zaworów na płytki , więc koszt o wiele wyższy niż w starszym 125KM. Poziom oleju sprawdzałeś , może wariatory rozrządu hałasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem olej jest przelany o 1,5 litra na 100%. Wiesz ja dopiero jutro ją chce kupić więc przy kliencie który pojęcia niema nie chciałem nic robić.

300kkm + przelany olej o 1.5 litra + gościu co nie ma pojęcia = rosyjska ruletka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena dobra w najgorszym wypadku silnik 3000zl i jesli nawet to się opłaca :) dam znać dzięki. Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?

Doszukałem się coś że to może być "fuel damper " ?

Dziękuje za pomoc, niestety panewka :( motor potrzebny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak już kupiłem i jutro jadę po motor już znalazłem :)Co prawda aż 450km ale..... co się nie zrobi dla Subaru :):) :)

Zrobiłem tylko 1 km tym modelem i już go nie odpuściłem :) 2000r. idzie na sprzedaż ktoś chętny z LPG ?

post-16118-0-96471900-1394744209_thumb.jpg

Edytowane przez _dycha_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie rozbieram :) się okaże. Nawet po obliczeniu gratów ( pierścieni, panewek kpl, kpl. uszczelek silnika, olej, itd.itp ) wyjdzie taniej chyba że się okaże że wał oberwał do czwartku max będe miał wsio rozebrane :) mam nadzieje że tylko dół :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A ponoć w Subaru się nie szlifuje wałów.

 

a kto tak powiedział ?

FHI dopuszcza trzy wymiary szlifów , 0,25 , 033, 0.50 . Problem leży zupełnie gdzie indziej …….

Ale fakt , wiele firm nie daje zadnej gwarancji na silniki po szlifie . ale taka operacja jest czesto stosowana . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...