Jump to content

LEGACY STUKI W SILNIKU - PILNE !!!


_dycha_

Recommended Posts

U mnie Impreza, Impreza, Legacy i teraz stoje przed dylematem POMOCY :)

 

Szukałem ale nie znalażłem, a potrzebuję szybkiej informacji ponieważ chce kupić nowszy model Legacy ale....

 

2006r., 2.0 164km przebieg niestety około 300tys i teraz

 

1. Jak zimny wszystko jest ok

2. Jadać np. 50 , 60, 80 po przyspieszeniu i puszczeniu gazu słychać " jakby granie zaworów " dosłownie na 2,3 sekundy i cisza.

3. Na postoju po rozgrzaniu silnika dodaniu gazu i puszczeniu też to słychać j/w

4. Jak się przejechałem powyżej 4,5 tys w górę porządnie ( agresywna jazda ) nie słychać powyższych objawów.

5. Po chwili na wolnych znowu słychać

 

Zauważyłem że jest olej w silniku przelany. Potrzebuje szybkiej odpowiedzi bo za 2 dni mam kupić to Legacy. Zawory ? zawiesza się popychacz ? Nie słychać tego raczej z dołu.

 

Dajcie znać.

 

Pozdrawiam

P.S Olej 5w/30 na chwilę obecną.

Nic zero czegokolwiek ?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli słyszysz zawory to pewnie tak jest, tyle że w tym silniku to nie koniec świata, lecz jedna z czynności obsługowych. Zalecam przed kupnem wizytę, najlepiej w ASO, tam sprawdzą CI za parę PLN i bedziesz spokojniejszy :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info wiesz mam informację że w tym konkretnym modelu nigdy nie były regulowane luzy zaworowe, a wiem że są mechaniczne. Miałem podobna przypadłość w wolnossaku 125km w Imprezie, wiem że zdecydowanie nie jest to panewka bo to nie ten stuk . Dosłownie jakbym słyszał klepanie zaworu w " maluchu " bo za mocno skręciłem pokrywę ( takie porównanie ). I tak jak mówię słychać to po odpuszczeniu gazu przez 2,3 sekundy.

Link to comment
Share on other sites

Ten silnik to DOHC + zmienne fazy rozrządu i regulacja zaworów na płytki , więc koszt o wiele wyższy niż w starszym 125KM. Poziom oleju sprawdzałeś , może wariatory rozrządu hałasują.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak napisałem olej jest przelany o 1,5 litra na 100%. Wiesz ja dopiero jutro ją chce kupić więc przy kliencie który pojęcia niema nie chciałem nic robić.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak napisałem olej jest przelany o 1,5 litra na 100%. Wiesz ja dopiero jutro ją chce kupić więc przy kliencie który pojęcia niema nie chciałem nic robić.

300kkm + przelany olej o 1.5 litra + gościu co nie ma pojęcia = rosyjska ruletka

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

za dobrą cenę..a jak wpadnie na minę... i dobra cena nie będzie dobrą... i wrzuci kase i straci czas ? i wyjdzie na to samo co by kupił z normalnym przebiegiem.

chyba, że za pół darmo sprzedaje to mniejsze ryzyko.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cena dobra w najgorszym wypadku silnik 3000zl i jesli nawet to się opłaca :) dam znać dzięki. Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?

Doszukałem się coś że to może być "fuel damper " ?

Dziękuje za pomoc, niestety panewka :( motor potrzebny

Link to comment
Share on other sites

Tak już kupiłem i jutro jadę po motor już znalazłem :)Co prawda aż 450km ale..... co się nie zrobi dla Subaru :):) :)

Zrobiłem tylko 1 km tym modelem i już go nie odpuściłem :) 2000r. idzie na sprzedaż ktoś chętny z LPG ?

post-16118-0-96471900-1394744209_thumb.jpg

Edited by _dycha_
Link to comment
Share on other sites

Właśnie rozbieram :) się okaże. Nawet po obliczeniu gratów ( pierścieni, panewek kpl, kpl. uszczelek silnika, olej, itd.itp ) wyjdzie taniej chyba że się okaże że wał oberwał do czwartku max będe miał wsio rozebrane :) mam nadzieje że tylko dół :)

Link to comment
Share on other sites

Będę tutaj pisał Wał żyje puki co panewki i pierścienie :) W tygodniu wrzucę fotki itd. :) P.S Smok znalazłem oryginalny i gdyby ktoś potrzebował smok oleju mam namiary na każdy od ręki :)

Link to comment
Share on other sites

Żyje, wiesz samochód zrobił 3-4km i wrócił na lince. Wał jak to fachowiec powiedział trzeba " przeszlifować " ale nad wymiaru nie trzeba. Valdiiaga koszt odmy to 120zł :) 

Link to comment
Share on other sites

 

 

A ponoć w Subaru się nie szlifuje wałów.

 

a kto tak powiedział ?

FHI dopuszcza trzy wymiary szlifów , 0,25 , 033, 0.50 . Problem leży zupełnie gdzie indziej …….

Ale fakt , wiele firm nie daje zadnej gwarancji na silniki po szlifie . ale taka operacja jest czesto stosowana . 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...