_dycha_ Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 U mnie Impreza, Impreza, Legacy i teraz stoje przed dylematem POMOCY Szukałem ale nie znalażłem, a potrzebuję szybkiej informacji ponieważ chce kupić nowszy model Legacy ale.... 2006r., 2.0 164km przebieg niestety około 300tys i teraz 1. Jak zimny wszystko jest ok 2. Jadać np. 50 , 60, 80 po przyspieszeniu i puszczeniu gazu słychać " jakby granie zaworów " dosłownie na 2,3 sekundy i cisza. 3. Na postoju po rozgrzaniu silnika dodaniu gazu i puszczeniu też to słychać j/w 4. Jak się przejechałem powyżej 4,5 tys w górę porządnie ( agresywna jazda ) nie słychać powyższych objawów. 5. Po chwili na wolnych znowu słychać Zauważyłem że jest olej w silniku przelany. Potrzebuje szybkiej odpowiedzi bo za 2 dni mam kupić to Legacy. Zawory ? zawiesza się popychacz ? Nie słychać tego raczej z dołu. Dajcie znać. Pozdrawiam P.S Olej 5w/30 na chwilę obecną. Nic zero czegokolwiek ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Jeśli słyszysz zawory to pewnie tak jest, tyle że w tym silniku to nie koniec świata, lecz jedna z czynności obsługowych. Zalecam przed kupnem wizytę, najlepiej w ASO, tam sprawdzą CI za parę PLN i bedziesz spokojniejszy Link to comment Share on other sites More sharing options...
_dycha_ Posted March 9, 2014 Author Share Posted March 9, 2014 Dzięki za info wiesz mam informację że w tym konkretnym modelu nigdy nie były regulowane luzy zaworowe, a wiem że są mechaniczne. Miałem podobna przypadłość w wolnossaku 125km w Imprezie, wiem że zdecydowanie nie jest to panewka bo to nie ten stuk . Dosłownie jakbym słyszał klepanie zaworu w " maluchu " bo za mocno skręciłem pokrywę ( takie porównanie ). I tak jak mówię słychać to po odpuszczeniu gazu przez 2,3 sekundy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Ten silnik to DOHC + zmienne fazy rozrządu i regulacja zaworów na płytki , więc koszt o wiele wyższy niż w starszym 125KM. Poziom oleju sprawdzałeś , może wariatory rozrządu hałasują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_dycha_ Posted March 9, 2014 Author Share Posted March 9, 2014 Tak jak napisałem olej jest przelany o 1,5 litra na 100%. Wiesz ja dopiero jutro ją chce kupić więc przy kliencie który pojęcia niema nie chciałem nic robić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 jak coś jest nie tak z silnikiem to każdy udaje, ze sie nie zna i ze taki juz kupił... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Tak jak napisałem olej jest przelany o 1,5 litra na 100%. Wiesz ja dopiero jutro ją chce kupić więc przy kliencie który pojęcia niema nie chciałem nic robić. 300kkm + przelany olej o 1.5 litra + gościu co nie ma pojęcia = rosyjska ruletka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buncol_S04 Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 odpuść sobie te autko, Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Za dobrą cene, dlaczego nie....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buncol_S04 Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 za dobrą cenę..a jak wpadnie na minę... i dobra cena nie będzie dobrą... i wrzuci kase i straci czas ? i wyjdzie na to samo co by kupił z normalnym przebiegiem. chyba, że za pół darmo sprzedaje to mniejsze ryzyko. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
_dycha_ Posted March 11, 2014 Author Share Posted March 11, 2014 Cena dobra w najgorszym wypadku silnik 3000zl i jesli nawet to się opłaca dam znać dzięki. Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ? Doszukałem się coś że to może być "fuel damper " ? Dziękuje za pomoc, niestety panewka motor potrzebny Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 To znaczy, że zdecydowałeś się na zakup i szukasz motoru ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
_dycha_ Posted March 13, 2014 Author Share Posted March 13, 2014 (edited) Tak już kupiłem i jutro jadę po motor już znalazłem :)Co prawda aż 450km ale..... co się nie zrobi dla Subaru :) Zrobiłem tylko 1 km tym modelem i już go nie odpuściłem 2000r. idzie na sprzedaż ktoś chętny z LPG ? Edited March 13, 2014 by _dycha_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 No to gratulację, a swoją drogą to 3000 jak piszesz - cena jak barszcz za drugi silnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
_dycha_ Posted March 16, 2014 Author Share Posted March 16, 2014 (edited) Niestety 600zł poszło silnik padaczka. Ale po powrocie na otarcie łez jak poniżej Edited March 16, 2014 by _dycha_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Bywa i tak, tyle że kilometrów natłukłeś. Nie myślałeś o remoncie tego co masz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
_dycha_ Posted March 17, 2014 Author Share Posted March 17, 2014 Właśnie rozbieram się okaże. Nawet po obliczeniu gratów ( pierścieni, panewek kpl, kpl. uszczelek silnika, olej, itd.itp ) wyjdzie taniej chyba że się okaże że wał oberwał do czwartku max będe miał wsio rozebrane mam nadzieje że tylko dół Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Działaj i zarzuć parę fotek z rozbiórki Link to comment Share on other sites More sharing options...
_dycha_ Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 Będę tutaj pisał Wał żyje puki co panewki i pierścienie W tygodniu wrzucę fotki itd. P.S Smok znalazłem oryginalny i gdyby ktoś potrzebował smok oleju mam namiary na każdy od ręki Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Tak z ciekawości jaki koszt ori smoka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Wał żyje puki co panewki i pierścienie Naprawdę wał przeżył?Nie ma rys na czopach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
_dycha_ Posted March 22, 2014 Author Share Posted March 22, 2014 Żyje, wiesz samochód zrobił 3-4km i wrócił na lince. Wał jak to fachowiec powiedział trzeba " przeszlifować " ale nad wymiaru nie trzeba. Valdiiaga koszt odmy to 120zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Wał jak to fachowiec powiedział trzeba " przeszlifować " A ponoć w Subaru się nie szlifuje wałów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 A ponoć w Subaru się nie szlifuje wałów. a kto tak powiedział ? FHI dopuszcza trzy wymiary szlifów , 0,25 , 033, 0.50 . Problem leży zupełnie gdzie indziej ……. Ale fakt , wiele firm nie daje zadnej gwarancji na silniki po szlifie . ale taka operacja jest czesto stosowana . Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 a kto tak powiedział ? http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/68135-robic-szlif-czy-nie/page-2#entry1960485 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now