micz Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Witam Jest to moj pierwszy pościk na forum, dopiero przymierzam się do zakupu Subaru. Dysponuje kwotą ok. 65000pln czyli dla mnie w gre wchodzą WRX i Forester 2.0T około 2003 rocznik. Wiadomo- WRX jest super maszyną jednak obawiam się że jednak ma za mały prześwit... i pewno skończy się na Foresterze...... Teraz pytanka: jakie były różnice między silnikami w Foresterze i WRX? Czy opowieści o przyroście mocy rzędu 35-40Hp po chipie w Foresterze mają coś wspólnego z prawdą? Co można zrobić aby to autko stało się troszke szybsze bez utraty niezawoności/ niezbyt wysokim kosztem? Zależy mi na przyśpieszeniach 0-100.... prędkość max. bez znaczenia, i tak 160 nie przekraczam;) Wiadomo najlepiej zakupiś wersje 2.5T jednak z manualem jest ona sporo droższa od zwykłego forestera (na oko 20-30k pln). Ile trzeba wydac pieniędzy aby się zbliżyć do osiągów 2.5T? Przepraszam, troszke dziwne pytanka... jednak większość informacji o podnoszeniu mocy na internecie odnosi się do Imprezy.... o Foresterze niewielu pisze;) Jak jest z awaryjnoscią tych silników? (słyszałem o 2 przypadkach stopienia tłoka wśród znajomych - jeden w 2.0T po ok.190kkmi jeden 2.5T około 60kkm przejechane). Zbieg okoliczności/ nieprawidłowa obsługa czy też to się zdarza? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_78 Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Tu masz co nieco o podnoszeniu mocy w Forysiu http://www.nie-ASO.pl/index.php?fid=zestawyforester&m=1 a tutaj wątek, który koniecznie powinieneś odwiedzić http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... 500#293531 Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Wiadomo- WRX jest super maszyną jednak obawiam się że jednak ma za mały prześwit... i pewno skończy się na Foresterze...... Zawsze można nieco podnieść: Co można zrobić aby to autko stało się troszke szybsze bez utraty niezawoności/ niezbyt wysokim kosztem? Zależy mi na przyśpieszeniach 0-100.... prędkość max. bez znaczenia, i tak 160 nie przekraczam;) A Ty chcesz się tylko spod świateł ścigać? To może diesla kupić? Wiadomo najlepiej zakupić wersje 2.5T jednak z manualem jest ona sporo droższa od zwykłego forestera (na oko 20-30k pln). Ile trzeba wydac pieniędzy aby się zbliżyć do osiągów 2.5T? Podciągnięcie 2.0T do osiągów 2.5T może być sporym wyzwaniem. Zazwyczaj nie opłaca się słabszego modelu tuningować do mocniejszego (np. WRX vs. STI), bo taniej wychodzi kupić mocniejszy. Jak jest z awaryjnoscią tych silników? (słyszałem o 2 przypadkach stopienia tłoka wśród znajomych - jeden w 2.0T po ok.190kkmi jeden 2.5T około 60kkm przejechane). Zbieg okoliczności/ nieprawidłowa obsługa czy też to się zdarza? Czasem mieszanka się robi za uboga i nieszczęście gotowe, nie wiem czy często, ale się trafia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Podciągnięcie 2.0T do osiągów 2.5T może być sporym wyzwaniem. Zazwyczaj nie opłaca się słabszego modelu tuningować do mocniejszego (np. WRX vs. STI), bo taniej wychodzi kupić mocniejszy. Z tym się nie zgodzę, bo wystarczy wsadzić EcuTeka. Ale żeby WRX hamował tak samo jak STi... To już większy (droższy) problem. Forester 2.0T w porównaniu do WRXa nie jeździ. Kropka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 owoc, no replacement for displacement, dolu 2.5 nie da sie uzyskac w zaden tani sposob w 2.0. micz, poza osiagami WRX (nawet kombi) i Forester roznia sie znacznie walorami uzytkowymi. WRX kombi ma takie nadwozie ze nie da sie za dobrze wykorzystac przestrzeni bagarzowej. Jesli jednak to nie stanowi dla Ciebie problemu to taniej i prosciej bedzie podniesc WRX'a niz wzmocnic Forestera. Mozesz np kupic uzywane sprezyny od amerykanskiego Outbacka Sport, albo zalozyc bardziej baloniaste opony. W Foresterze jest kilka rzeczy, ktore mozna zrobic tanio i ktore poprawia dol, zanim jeszcze udasz sie na strojenie do nie-ASO'a. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 owoc, no replacement for displacement, dolu 2.5 nie da sie uzyskac w zaden tani sposob w 2.0. Tak, ale aflinta pisał o robieniu STi z WRXa. Dlaczego miałem założyć, że z WRX 2.0 robić STi 2.5? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Z tym się nie zgodzę, bo wystarczy wsadzić EcuTeka. Ale żeby WRX hamował tak samo jak STi... To już większy (droższy) problem. Zapominasz jeszcze o dyfrach, innym zawiasie, szczegóły, ale to wszystko kosztuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Mówiłem o mocy, przecież piszemy o silniku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Tak, ale aflinta pisał o robieniu STi z WRXa. Dlaczego miałem założyć, że z WRX 2.0 robić STi 2.5? Bo aflinta pisal o silnikach 2.0 i 2.5? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Najlepiej odda to motto kierunku który kończyłem na uczelni: Power is nothing without control Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 owoc, no replacement for displacement, dolu 2.5 nie da sie uzyskac w zaden tani sposob w 2.0. Hasło klucz - zmienne fazy rozrządu i turbo. Tylko ze WRX jak i Forester maja juz zmienne fazy rozrzadu i turbo , tak przynajmniej pisza na stronie nie-ASO'a. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Wiadomo, ale w tym temacie akurat rozmawiamy o konkretnych samochodach i kolega na poczatku pytal sie co trzeba zrobic zeby osiago 2.0t podciagnac do tych w 2.5t. Link to comment Share on other sites More sharing options...
micz Posted August 3, 2006 Author Share Posted August 3, 2006 Nie pisałem że chce osiągi 2.5T;) To już wysoka poprzeczka chyba.... i nie te pieniądze Tylko tak na oko coby miał te 7- 7.5 sekundy do 100km/h..... Też nie pisałem że chce przerabiać Forestera na WRX czy STI (zawieszenie, hamulce). Potrzebuje tylko autka w miare szybkiego, zwrotnego, którym w zimie mółbym pojeździć po lekko ośnieżonych polach bez obawy o zawiśnięcie na byle koleinie;) Na przestrzeni ładunkowej mi nie zależy. Podnoszenie WRX? Musze chyba o tym wiele poczytać (jak się zmieni geometria, na ile to bezpieczne itd;) Choć ten pomysł mi się bardzo spodobał bo uważam Impreze za najładniejsze Subaru. Dzięki za pomoc;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 To jednak wybralbym WRX'a, Forester nie jest az tak wysoki. Na zakopywanie duzy wplyw maja opony. Jak juz sie zdecydujesz na auto to lepiej kupic cos takiego: Na zime bedziesz mogl samochod podnosic, a na lato zostawic normalna wysokosc lub lekko obnizyc. Zaklada sie to na standardowe amortyzatory zamiast seryjnych sprezyn. Firma Ground Control ma duzy wybor twardosci, wiec mozesz miec zawias twardy wedlug twoich upodoban. Oczywiscie po zmianie wysokosci trzeba bedzie zrobic geometrie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Witek Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 Różnica w prześwicie Forestera i WRXa to jakieś 4,5 cm. Ze swoimi 15,5 cm WRX całkiem nieźle sobie radzi na śniegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 Opłytowana Impreza przejedzie na upartego nawet przez pole.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Podczepiłem się pod temat, ale chodzi mi o różnice między WRX Sedan i Wagon, a konkretnie o zawieszenie. Kombi ma węższe rozstawy kół i zastanawiam się, czym jest to spowodowane i czy ma wyczuwalny wpływ na prowadzenie samochodu. Poza tym nie wiem czy kombi ma wyższy prześwit? Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 MIKKI, kombi ma części zawieszenia zamienialne z GT, a sedan nie. Po prostu sedana poszerzyli i poprawili baridzje niż kombi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 MIKKI, kombi ma części zawieszenia zamienialne z GT, a sedan nie. Po prostu sedana poszerzyli i poprawili baridzje niż kombi. :shock: Czyli od 1994-2007 niewiele się zmieniło w konstrukcji zawiasu kombiaków... Zastanawiam się tylko czy różnice w porównaniu do nowszych modeli są znaczące czy raczej kosmetyczne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Opłytowana Impreza przejedzie na upartego nawet przez pole.... I tak i nie. Moja pięknie fruwała po świeżo zaoranym i lekko wilgotnym polu i byłoby pięknie, gdyby nie to, że na wyjeździe była kałuża i niewielka bruzda. Jak się nietrudno domyślić, na tej drugiej zawisłem, a z tej pierwszej strzelałem szpryce spod kół . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts