Jump to content

Różnice Forester 2.0T vs. WRX 2.0T


micz
 Share

Recommended Posts

Witam

Jest to moj pierwszy pościk na forum, dopiero przymierzam się do zakupu Subaru. Dysponuje kwotą ok. 65000pln czyli dla mnie w gre wchodzą WRX i Forester 2.0T około 2003 rocznik. Wiadomo- WRX jest super maszyną jednak obawiam się że jednak ma za mały prześwit... i pewno skończy się na Foresterze......

 

Teraz pytanka: jakie były różnice między silnikami w Foresterze i WRX? Czy opowieści o przyroście mocy rzędu 35-40Hp po chipie w Foresterze mają coś wspólnego z prawdą? Co można zrobić aby to autko stało się troszke szybsze bez utraty niezawoności/ niezbyt wysokim kosztem? Zależy mi na przyśpieszeniach 0-100.... prędkość max. bez znaczenia, i tak 160 nie przekraczam;) Wiadomo najlepiej zakupiś wersje 2.5T jednak z manualem jest ona sporo droższa od zwykłego forestera (na oko 20-30k pln). Ile trzeba wydac pieniędzy aby się zbliżyć do osiągów 2.5T?

 

Przepraszam, troszke dziwne pytanka... jednak większość informacji o podnoszeniu mocy na internecie odnosi się do Imprezy.... o Foresterze niewielu pisze;)

 

Jak jest z awaryjnoscią tych silników? (słyszałem o 2 przypadkach stopienia tłoka wśród znajomych - jeden w 2.0T po ok.190kkmi jeden 2.5T około 60kkm przejechane). Zbieg okoliczności/ nieprawidłowa obsługa czy też to się zdarza?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wiadomo- WRX jest super maszyną jednak obawiam się że jednak ma za mały prześwit... i pewno skończy się na Foresterze......

Zawsze można nieco podnieść:

Solberg.jpg

 

Co można zrobić aby to autko stało się troszke szybsze bez utraty niezawoności/ niezbyt wysokim kosztem? Zależy mi na przyśpieszeniach 0-100.... prędkość max. bez znaczenia, i tak 160 nie przekraczam;)

A Ty chcesz się tylko spod świateł ścigać? To może diesla kupić?

 

Wiadomo najlepiej zakupić wersje 2.5T jednak z manualem jest ona sporo droższa od zwykłego forestera (na oko 20-30k pln). Ile trzeba wydac pieniędzy aby się zbliżyć do osiągów 2.5T?

Podciągnięcie 2.0T do osiągów 2.5T może być sporym wyzwaniem. Zazwyczaj nie opłaca się słabszego modelu tuningować do mocniejszego (np. WRX vs. STI), bo taniej wychodzi kupić mocniejszy.

 

Jak jest z awaryjnoscią tych silników? (słyszałem o 2 przypadkach stopienia tłoka wśród znajomych - jeden w 2.0T po ok.190kkmi jeden 2.5T około 60kkm przejechane). Zbieg okoliczności/ nieprawidłowa obsługa czy też to się zdarza?

Czasem mieszanka się robi za uboga i nieszczęście gotowe, nie wiem czy często, ale się trafia.

Link to comment
Share on other sites

Podciągnięcie 2.0T do osiągów 2.5T może być sporym wyzwaniem. Zazwyczaj nie opłaca się słabszego modelu tuningować do mocniejszego (np. WRX vs. STI), bo taniej wychodzi kupić mocniejszy.

 

Z tym się nie zgodzę, bo wystarczy wsadzić EcuTeka. Ale żeby WRX hamował tak samo jak STi... To już większy (droższy) problem.

 

 

Forester 2.0T w porównaniu do WRXa nie jeździ. Kropka.

Link to comment
Share on other sites

owoc, no replacement for displacement, dolu 2.5 nie da sie uzyskac w zaden tani sposob w 2.0.

 

micz, poza osiagami WRX (nawet kombi) i Forester roznia sie znacznie walorami uzytkowymi. WRX kombi ma takie nadwozie ze nie da sie za dobrze wykorzystac przestrzeni bagarzowej. Jesli jednak to nie stanowi dla Ciebie problemu to taniej i prosciej bedzie podniesc WRX'a niz wzmocnic Forestera. Mozesz np kupic uzywane sprezyny od amerykanskiego Outbacka Sport, albo zalozyc bardziej baloniaste opony. W Foresterze jest kilka rzeczy, ktore mozna zrobic tanio i ktore poprawia dol, zanim jeszcze udasz sie na strojenie do nie-ASO'a.

Link to comment
Share on other sites

owoc, no replacement for displacement, dolu 2.5 nie da sie uzyskac w zaden tani sposob w 2.0.

 

Tak, ale aflinta pisał o robieniu STi z WRXa. Dlaczego miałem założyć, że z WRX 2.0 robić STi 2.5?

Link to comment
Share on other sites

Z tym się nie zgodzę, bo wystarczy wsadzić EcuTeka. Ale żeby WRX hamował tak samo jak STi... To już większy (droższy) problem.

Zapominasz jeszcze o dyfrach, innym zawiasie, szczegóły, ale to wszystko kosztuje.

Link to comment
Share on other sites

owoc, no replacement for displacement, dolu 2.5 nie da sie uzyskac w zaden tani sposob w 2.0.

Hasło klucz - zmienne fazy rozrządu i turbo.

Tylko ze WRX jak i Forester maja juz zmienne fazy rozrzadu i turbo :lol:, tak przynajmniej pisza na stronie nie-ASO'a.

Link to comment
Share on other sites

Nie pisałem że chce osiągi 2.5T;) To już wysoka poprzeczka chyba.... i nie te pieniądze Tylko tak na oko coby miał te 7- 7.5 sekundy do 100km/h..... Też nie pisałem że chce przerabiać Forestera na WRX czy STI (zawieszenie, hamulce).

 

Potrzebuje tylko autka w miare szybkiego, zwrotnego, którym w zimie mółbym pojeździć po lekko ośnieżonych polach bez obawy o zawiśnięcie na byle koleinie;) Na przestrzeni ładunkowej mi nie zależy.

 

Podnoszenie WRX? Musze chyba o tym wiele poczytać (jak się zmieni geometria, na ile to bezpieczne itd;) Choć ten pomysł mi się bardzo spodobał bo uważam Impreze za najładniejsze Subaru.

 

Dzięki za pomoc;)

Link to comment
Share on other sites

To jednak wybralbym WRX'a, Forester nie jest az tak wysoki. Na zakopywanie duzy wplyw maja opony. Jak juz sie zdecydujesz na auto to lepiej kupic cos takiego:

 

GCSpring.jpg

 

Na zime bedziesz mogl samochod podnosic, a na lato zostawic normalna wysokosc lub lekko obnizyc. Zaklada sie to na standardowe amortyzatory zamiast seryjnych sprezyn. Firma Ground Control ma duzy wybor twardosci, wiec mozesz miec zawias twardy wedlug twoich upodoban. Oczywiscie po zmianie wysokosci trzeba bedzie zrobic geometrie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Podczepiłem się pod temat, ale chodzi mi o różnice między WRX Sedan i Wagon, a konkretnie o zawieszenie. Kombi ma węższe rozstawy kół i zastanawiam się, czym jest to spowodowane i czy ma wyczuwalny wpływ na prowadzenie samochodu. Poza tym nie wiem czy kombi ma wyższy prześwit? Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi :twisted:

Link to comment
Share on other sites

MIKKI, kombi ma części zawieszenia zamienialne z GT, a sedan nie. Po prostu sedana poszerzyli i poprawili baridzje niż kombi.
:shock:

Czyli od 1994-2007 niewiele się zmieniło w konstrukcji zawiasu kombiaków...

Zastanawiam się tylko czy różnice w porównaniu do nowszych modeli są znaczące czy raczej kosmetyczne?

Link to comment
Share on other sites

Opłytowana Impreza przejedzie na upartego nawet przez pole....

 

I tak i nie. Moja pięknie fruwała po świeżo zaoranym i lekko wilgotnym polu i byłoby pięknie, gdyby nie to, że na wyjeździe była kałuża i niewielka bruzda. Jak się nietrudno domyślić, na tej drugiej zawisłem, a z tej pierwszej strzelałem szpryce spod kół :mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...