Knurek1111 Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Zwróciłem ostatnio uwagę na fakt, że olej napędowy podczas tankowania wykazuje zmienną skłonność do spieniania. Tankuję tylko na statoilu, standardowego diesla. I czasami pod koniec tankowania mam w rurze od baku samą pianę a czasami "czyste" paliwo. No i tu robi się ciekawie ponieważ taki niepieniący ON zapewnia dużo lepszą pracę silnika (brak szarpania na zimno, mniejszy hałas itp.). To oczywiście tylko obserwacja niepoparta pomiarami ale korelacja na pewno jest. I jak dla mnie byłoby to zrozumiałe ponieważ piana stanowi problem podczas pompowania / tłoczenia. Czy zagadnienie spieniania jest w ogóle brane pod uwagę przy produkcji paliw? Dodaje się jakieś inhibitory? Czy może to wszystko moje urojenia? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subi Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Uroki diesla... myślę że każdy kto go tankuje, zna ten przypadek. Dla mnie wrażenia z jazdy na pianie czy na czystym są jakoś nie zmienne, lecz jedyne co mnie w tym irytuje, to fakt, że czasami diesel się pieni, do tego stopnia że pistolet odbija mi w momencie, kiedy do faktycznego pełnego stanu zbiornika brakuje 7-8 litrów... . I teraz albo bawisz się w czekanie i powolne dolewanie, albo olewasz system i kończysz proces tankowania. Przez ostatnie 2 miesiące bardzo dużo jeździłem i tankowałem tylko i wyłącznie na Orlenie. Efekt piany był zawsze, przy każdym tankowaniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 ON ma tendencje do pienienia podczas tankowania,przelewania.Gdy pieni się zbyt bardzo,stosuje się dodatki przeciw pienieniu. Natomiast pienienie się ON nie ma wpływu na jego jakość i pracę silnika. Podczas pompowania,tłoczenia w układzie paliwowym auta,bez dostępu powietrza ON się nie pieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Natomiast pienienie się ON nie ma wpływu na jego jakość i pracę silnika. Tu moje obserwacje wskazują na coś innego... Chyba że skłonność do spieniania jest powiązana z brakiem np. dodatków uszlechetniających, działających także przeciwpiennie. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciecho Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Na Statoilu powiadasz? Ja też tam tankuję. Zwróć uwagę czy wkładasz pełen pistolet od dystrybutora do baku. Możliwe, że tankujesz z lekko wysuniętym przez co dopuszczasz do układu dodatkowe powietrze, które to z kolei może powodować pienienie. Również często można spotkać lekko wygięte końcówki pistoletów, które przez to, że niektórzy się o nie opierają, zmieniają swój kąt - a więc kąt przepływu. To także może powodować pianę. Inna sprawa to taka, ze diesel ma naturalną tendencję do tworzenia piany podczas tankowania. Powstawanie piany powoduje zajęcie części objętości zbiornika co spowalnia proces tankowania oraz powoduje zmniejszoną przestrzeń zbiornika do zatankowania. I to moim zdaniem jedyny minus pienienia się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Kiedyś czytałem, że ON pieni się gdy szczególnie zimą jest ostro zakrapiany pochodnymi nafty. Widać wtedy ,że bardziej kopci. Podobnio w zimie naftopodobne specyfiki dodawane są do paliwa by zapobiec wytracaniu sie parafiny w niskiej temp. Powiem, że nie spotkałem się z tym, ale fakt diesla tankuję rzadko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 1) ON bardziej się pieni od kiedy zaczeli dolewać 7% tego bio-syfu. 2) Pienienie się ON występuje zawsze kiedy przepływ nie jest laminarny (w rurze) , można to łatwo zaobserwować.Potrzeba kilkunastu sekund aby ta piana znów zamieniła się w ciecz. 3) Pienić się aktualnie będzie mniej tylko ON bez dodatku bio-syfu. Inaczej gdziekolwiek podjedziecie czy to Orlen,Bp,Statoil,Lukoil czy co tam jeszcze sytuacja będzie taka sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 (edytowane) 1) ON bardziej się pieni od kiedy zaczeli dolewać 7% tego bio-syfu. Tutaj się bardzo mylisz. ON pienił się nawet wtedy,gdy jeszcze biododatki nawet się nikomu nie śniły. Pienił się nawet sporo więcej,bo dodatki przeciw pienieniu były oszczędniej używane. Nie zauważyłem zwiększonego pienienia się ON od,hmmm,powiedzmy końca lat 70-tych. A tankowanie kilka razy w tygodniu. Edytowane 25 Lutego 2014 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 2) Pienienie się ON występuje zawsze kiedy przepływ nie jest laminarny (w rurze) , można to łatwo zaobserwować.Potrzeba kilkunastu sekund aby ta piana znów zamieniła się w ciecz. Żeby przepływ turbulentny powodował spienianie, musiałaby chyba występować zarąbista kawitacja. Mam nadzieję, że spienianie występuje tylko na wylocie z pistoletu.Tak czy owak, raz piany mam jak kuflu, innym razem wcale... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 spienianie występuje tylko na wylocie z pistoletu. Tak czy owak, raz piany mam jak kuflu, innym razem wcale. Bo właśnie od tego zależy stopień pienienia się ON,między innymi. Te końcówki "pistoletów" zużywają się i są czasem w różnym stanie,pozaginane itp. Spójrzcie czasem w "oczko" dystrybutora ON,zero piany czy innych zjawisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 dawno dawno temu napisałem w jednym wątku o pienieniu się oleju napędowego.. i przeczytałem że to bzdura (drukowanymi )a tu proszę.. jednak się pieni a wątek był rozwinięty w taki sposób, że skoro się pieni to nie da rady zatankować go zawsze tak samo do pełna - czyli liczenie ręczne spalania jest niewiarygodne.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cianbo Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 ON zawsze się pienił, pieni i pewnie będzie pienił. Jak chcemy zatankować pod korek to w końcówce trzeba wykazać trochę cierpliwości i powoli, z przerwami, lać. Najlepiej "po ściance" ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Jak chcemy zatankować pod korek to w końcówce trzeba wykazać trochę cierpliwości i powoli, z przerwami, lać. Najlepiej "po ściance" ;-) Tak, chcę widzieć jak tankujesz 50l "po ściance" Zabawne, pisząc o tankowaniu myślę o browarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 zarąbista kawitacja chyba turbulencja.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 chyba turbulencja.. A skąd gaz / powietrze w rurze z płynem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cianbo Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Jak chcemy zatankować pod korek to w końcówce trzeba wykazać trochę cierpliwości i powoli, z przerwami, lać. Najlepiej "po ściance" ;-) Tak, chcę widzieć jak tankujesz 50l "po ściance" Zabawne, pisząc o tankowaniu myślę o browarze 50 to nie, ale jak miałem LR Discovery to ostatnie 10-15 litrow tak lalem jak chciałem pod korek. Wysłane z mojego ST27i przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo40 Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 chyba turbulencja.. A skąd gaz / powietrze w rurze z płynem? Pistolet w dystrybutorze działa podobnie jak kran z perlatorem. http://pl.wikipedia.org/wiki/Perlator . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 A skąd gaz / powietrze w rurze z płynem? Kawitacja to nie jest mieszanie z innym gazem tylko zmiana stanu skupienia z ciekłego w gazowy w obszarach niskiego ciśnienia, a następnie implozja w obszarze wysokiego ciśnienia Nie do osiągnięcia w "pistolecie" dystrybutora... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Kawitacja to nie jest mieszanie z innym gazem tylko zmiana stanu skupienia z ciekłego w gazowy w obszarach niskiego ciśnienia, a następnie implozja w obszarze wysokiego ciśnienia Nie do osiągnięcia w "pistolecie" dystrybutora... Ale w pompie dystrybutora potencjalnie / teoretycznie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Ale w pompie dystrybutora potencjalnie / teoretycznie tak Szczerze wątpię w wystąpienie tego zjawiska w pompie dystrybutora Naprawdę... Tzn wystąpienie tejże może być spowodowane jakąś poważną usterką, ale na pewno nie złym doborem parametrów pracy do parametrów nominalnych pompy.. OK EOT Kawitacjia niet, turbulencje/napowietrzenie tak Generalnie piana w baku jak i w kuflu - sama powinna szybko zniknąć, chyba że SBD pije szybciej niż ona znika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Szczerze wątpię w wystąpienie tego zjawiska w pompie dystrybutora Naprawdę... Tzn wystąpienie tejże może być spowodowane jakąś poważną usterką, ale na pewno nie złym doborem parametrów pracy do parametrów nominalnych pompy.. Oczywiście, że sobie hipotetyzujemy... Ale to niegroźne chyba, tak długo jak aero-dendrologia jest pozostawiona w spokoju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się