pawel_koszalin Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Witam mam takie pytanie lekko pewnie głupie patrze na stronach i wszędzie widzę, że Forki XT mają na chłodnicy korek "okrągły" a przy intercoolerze mają korek "ze skrzydełkami" natomiast u mnie jest na odwrót na chłodnicy mam ten 108KPA ze skrzydełkami możecie sprosotwać jak to powinno być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Tak jak na zdjęciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 (edytowane) Ciekawa sprawa, bo u mnie jest tylko ten korek ze skrzydełkami 108KPA, nie mam korka na chłodnicy Forek 2.5XT 2005/6 przed lift PzDr Edytowane 1 Lutego 2014 przez muzyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Ktoś Ci zamontował chłodnice starego typu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 (edytowane) hmm Ktoś Ci zamontował chłodnice starego typu. stara to ta z korkiem czy bez ? Na necie mnóstwo zdjęc foresterów 07 z korkiem. Swoją drogą mam nadzieję, że ta pomyłka poprzedniego właściciela nie wyrządziła jakiś szkód... w sumie nie wiem co to mogło spowodować :| Edytowane 2 Lutego 2014 przez pawel_koszalin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 bez korka my06 ma skrzydełka na tym mały a okrągły na chłodnicy tak jak na foto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 Ciekawe co powodowała zmiana tych kapsli, w manualu serwisowym pisze, żeby bardzo uważać żeby ich nie pomylić, więc chyba nic dobrego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qra_633 Opublikowano 2 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 Niestety zamienić korki potrafią panowie, nawet w ASO. Co do konstrukcji korków, to ten 1,08 jest "nadciśnieniowo-powrotny" tzn po przekroczeniu 1.08Bara otwiera się i upuszcza płyn do zbiorniczka wyrównawczego, a podczas stygnięcia otwiera się drugi zaworek pozwalający na zassanie płynu z powrotem do układu, korek 1,37 jest tylko nadciśnieniowy. 1,08 jest nieco wyżej więc jedyne co mi przychodzi do głowy to problemy z zapowietrzaniem układu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Silnik pracuje równiej po zmianie, lepiej chodzi "przyjemniej"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 czesc musze kupic korek, ktory oznaczylem na rys nr 1 tak wogole to co to jest i do czego sluzy? przez to dziadostwo poszla mi chlodnica bo nie trzyma cisnienia. A ten plastikowy zbiorniczek nr 2 do czego sluzy? bo do obydwoch w warsztacie dolewali mi plynu, przed zdiagnozowaniem, ze chlodnica jest do dupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Zbiorniczek nr 2 jest to przelewowy zbiorniczek - jak płyn się rozszerza to tam jest wypychany, jak się schładza to stamtąd jest zasysany. Mam korek który potrzebujesz. Jakbyś chciał to PW. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 5 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 tez mam do sprzedania obydwa od forka 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 ile chcesz za ten korek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 5 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 z przesyłką 30, za dwa 50? Dobrze bedzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 z przesyłką 30, za dwa 50? Dobrze bedzie? poszło PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamaryn Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Witam i ja się podepnę ponieważ chce zmienić całkowicie płyn w układzie chłodzenia a sytuację mam identyczną jak u pawel_koszalin . Pomijając zbiorniczek wyrównawczy też mam dwa skrzydlate kapselki ...Może głupio zabrzmi ale do którego dolewać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 (edytowane) W manualu od mojego SF 5. Podają żeby dolewać płyn w modelach z turbiną,do zbiorniczka tego do którego przychodzą dwa wężyki "tego wyżej" na silniku. Nie do tego na chłodnicy Edytowane 23 Lutego 2014 przez Max 84 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamaryn Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Jeżeli ma to znaczenie (a pewnie jakieś ma) to łatwo można się pomylić bo zazwyczaj dolewka jest na chłodnicy i przelewak. THX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Kamaryn, wg mnie to powinieneś zmienić korek na chłodnicy bo masz nieodpowiedni, musi być "okrągły". One pracują w różnych ciśnieniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamaryn Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Wiem, właśnie muszę go zmienić ale skoro już wyżej piszą że na zdjęciu Pawła jest prawidłowo czyli skrzydlaty przy IC (1,08KPA) a okrągły przy grillu (1,37KPA) a dziś dzwoniąc do ASO gostek powiedział że powinno być właśnie odwrotnie ! a na końcu to wogóle stwierdził że jakie to ma znaczenie !? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 28 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 powinno być tak jak na pierwszy zdjęciu z wartościami takimi jak na zdjęciu. Różnica w pracy silnika jest i to nei strzał czy haluny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamaryn Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Dzięki za uwagę ! Właśnie zmieniłem korek oraz płyn chłodniczy...zobaczymy czy będzie jakaś różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 korek 1,37 jest tylko nadciśnieniowy. mam u siebie oba 1.3 bara i działają w obie strony... Dzięki za uwagę ! Właśnie zmieniłem korek oraz płyn chłodniczy...zobaczymy czy będzie jakaś różnica. jedyna roznica miedzy 1.1 a 1.3 bara beda mniejsze skoki poziomu płynu w zbiorniczki wyrównawczym... i gratuluje tym co twierdzą, że po zmianie korka auto inaczej pracuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 No ja u siebie wymienilem ten wlasnie korek. Wymiana odbyla sie przy zmianie chlodnicy, ktora sie rozszczelnuila i termostatu przy okazji. Po wszystkim zaobserwowalem jednak, ze plynu podczas jazdy ubywa... i musze dolewac srednio co okolo 300 km jakies 2-3 setki. czy to normalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamaryn Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 i gratuluje tym co twierdzą, że po zmianie korka auto inaczej pracuje... tzn. że niby kto tak twierdzi ? Bynajmniej mi chodziło właśnie o skoki płynu w wyrównywarce Ale ogólnie to dobrze że zmieniłem czy w końcu nie było potrzeby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się