Skocz do zawartości

Korek chłodnicy a korek zbiornika...


pawel_koszalin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie pytanie lekko pewnie głupie ;) patrze na stronach i wszędzie widzę, że Forki XT mają na chłodnicy korek "okrągły" a przy intercoolerze mają korek "ze skrzydełkami" natomiast u mnie jest na odwrót na chłodnicy mam ten 108KPA ze skrzydełkami możecie sprosotwać jak to powinno być?

 

sub_forester_17.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa, bo u mnie jest tylko ten korek ze skrzydełkami 108KPA, nie mam korka na chłodnicy Forek 2.5XT 2005/6 przed lift

 

 

PzDr

Edytowane przez muzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm

Ktoś Ci zamontował chłodnice starego typu.

 

stara to ta z korkiem czy bez ? :) Na necie mnóstwo zdjęc foresterów 07 z korkiem.

Swoją drogą mam nadzieję, że ta pomyłka poprzedniego właściciela nie wyrządziła jakiś szkód... w sumie nie wiem co to mogło spowodować :|

Edytowane przez pawel_koszalin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zamienić korki potrafią panowie, nawet w ASO. Co do konstrukcji korków, to ten 1,08 jest "nadciśnieniowo-powrotny" tzn po przekroczeniu 1.08Bara otwiera się i upuszcza płyn do zbiorniczka wyrównawczego, a podczas stygnięcia otwiera się drugi zaworek pozwalający na zassanie płynu z powrotem do układu, korek 1,37 jest tylko nadciśnieniowy. 1,08 jest nieco wyżej więc jedyne co mi przychodzi do głowy to problemy z zapowietrzaniem układu

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc

musze kupic korek, ktory oznaczylem na rys nr 1

tak wogole to co to jest i do czego sluzy? przez to dziadostwo poszla mi chlodnica bo nie trzyma cisnienia.

A ten plastikowy zbiorniczek nr 2 do czego sluzy?

bo do obydwoch w warsztacie dolewali mi plynu, przed zdiagnozowaniem, ze chlodnica jest do dupypost-13761-0-79064600-1391585255_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W manualu od mojego SF 5.

Podają żeby dolewać płyn w modelach z turbiną,do zbiorniczka tego do którego przychodzą dwa wężyki "tego wyżej" na silniku.

Nie do tego na chłodnicy :)

Edytowane przez Max 84
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, właśnie muszę go zmienić ale skoro już wyżej piszą że na zdjęciu Pawła jest prawidłowo czyli skrzydlaty przy IC (1,08KPA) a okrągły przy grillu (1,37KPA) a dziś dzwoniąc do ASO gostek powiedział że powinno być właśnie odwrotnie !

a na końcu to wogóle stwierdził że jakie to ma znaczenie !? :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

korek 1,37 jest tylko nadciśnieniowy.

mam u siebie oba 1.3 bara i działają w obie strony... <_<

 

 

 

Dzięki za uwagę ! Właśnie zmieniłem korek oraz płyn chłodniczy...zobaczymy czy będzie jakaś różnica.

jedyna roznica miedzy 1.1 a 1.3 bara beda mniejsze skoki poziomu płynu w zbiorniczki wyrównawczym...

 

 

i gratuluje tym co twierdzą, że po zmianie korka auto inaczej pracuje...  :blink:  :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja u siebie wymienilem ten wlasnie korek.  Wymiana odbyla sie przy  zmianie chlodnicy, ktora sie rozszczelnuila i termostatu przy okazji. Po wszystkim zaobserwowalem jednak, ze plynu podczas jazdy ubywa... i musze dolewac srednio co okolo 300 km jakies 2-3 setki. czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

i gratuluje tym co twierdzą, że po zmianie korka auto inaczej pracuje... :blink::facepalm:

 

tzn. że niby kto tak twierdzi ?  Bynajmniej mi chodziło właśnie o skoki płynu w wyrównywarce :)


Ale ogólnie to dobrze że zmieniłem czy w końcu nie było potrzeby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...