Jump to content

Formalności by stać się ASO


Wiatrak
 Share

Recommended Posts

to zależy czyim ASO chcesz być

Jeśli pyta na oficjalnym forum SIPu, to chyba chce być jego ASO :question:

a nie może być w takim razie konkurencji do SIP?

Chyba może... ale w takim przypadku pytanie trzeba by zadać na forum konkurencji SIPu ;)

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście jest to czysto hipotetyczny wątek. Znam osobę z Wrocławia, ma dobry sprzęt, obiekt i wiedzę a przede wszystkim pasję (i nie jest to Edycja moderatora) i by chciał mieć Autoryzowany Serwis Subaru. Nie znam szczegółów, ale takie coś okazało się wręcz nie możliwe. Stąd mój wątek... Trzeba jechać do Japonii po certyfikat i można otwierać warsztat z błogosławieństwem Subaru?

Edited by tzd
: mimowolne wskazanie nieautoryzowanego warsztatu
Link to comment
Share on other sites

OK, odpisałeś w duchu forum, broń Boże nic przeciwko Dyrekcji....:-) a nie może być w takim razie konkurencji do SIP?

To chcesz być ASO czy nowym importerem? Bo bycie ASO i jedniocześnie konkurencją dla SIP na razie się wyklucza ;)

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Startując od zera: znajdujesz działkę, budujesz i wyposażasz obiekt (700 tys. - 1 mln zł), prowadzisz działalność przez kilka lat do momentu zwrotu inwestycji i wysyłasz zgłoszenie do Polskiego przedstawiciela danej marki o chęci wstąpienia do ich grona podpierając doświadczeniem w zawodzie i znajomością marki. Wyślij po prostu zapytanie do przedstawiciela marki, którą chcesz reprezentować i dostaniesz odpowiedź.

 

Pasja tu nie ma nic do rzeczy, wierz mi. Tutaj jest się przedsiębiorcą, zależnym od przedstawiciela marki, liczą się pieniądze. Jak kolega jest pasjonatem, to niech dalej rozwija swoją działalność. Małe, "rodzinne" warsztaty niezależne mają szansę na sukces. Chyba, że ma kasę na ASO, ale z prowadzenia nieaso nie zrezygnuje - w sensie pozostawienia sobie furtki gdyby zabieg z ASO nie wyszedł.

 

 

Edited by Dark Knight
Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim trzeba spełnić standardy obowiązujące w sieci (szczegółowy wykaz po zgłoszeniu akcesu do importera), plus szkolenia i narzędzia specjalne. Tak czy inaczej Forum nie jest właściwą platformą komunikacji ;)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście jest to czysto hipotetyczny wątek. Znam osobę z Wrocławia, ma dobry sprzęt, obiekt i wiedzę a przede wszystkim pasję (i nie jest to Edycja moderatora) i by chciał mieć Autoryzowany Serwis Subaru. Nie znam szczegółów, ale takie coś okazało się wręcz nie możliwe. Stąd mój wątek... Trzeba jechać do Japonii po certyfikat i można otwierać warsztat z błogosławieństwem Subaru?

Ja rozumiem to 'zagadnienie' tak:

ASO - autoryzowany serwis obsługi

Pytanie przez kogo autoryzowany? Przez producenta/importera marki.

W jakim celu i dlaczego autoryzowany? W celu wykonywania przeglądów i napraw m.in. w celu utrzymania gwarancji. ASO wykonuje te czynności zgodnie z zaleceniami producenta/importera co autoryzacja potwierdza

Oczywiście można wykonywać przeglądy gwarancyjne i naprawy w innych miejscach (przepisy UE), ale muszą być one wykonane zgodnie z wytycznymi producenta/importera.

Czy można być autoryzowanym do obslugi samochodów Subaru na terenie Polski przez kogoś innego? Nie, ponieważ SIP to:

W Polsce koncern Emil Frey A.G. obecny jest od 1999 roku wraz z powstaniem w Krakowie spółki Subaru Import Polska- oficjalnego i wyłącznego importera samochodów Subaru na terenie Polski.

Więc sami 'Japończycy' udzielili wyłączności na te działania spółce SIP.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Ktoś się orientuje?

Tak. Na przykład ja. B)

Jakieś szkolenia i u producenta i zgoda producenta jest potrzebna?

Uprawnienia i obowiązki producenta zostały zgodnie z umową pomiędzy FHI i SIP na terenie Polski scedowane na SIP.

Szkolenia techniczne ( Serwis ) odbywają się relatywnie regularnie. Szkolenia marketingowe, produktowe etc. odbywają się w uzależnieniu od okoliczności ( nowe modele, systemy etc. ).

Jakaś kasa za licencje?

Nie. Nie przyjmujemy łapówek.

a nie może być w takim razie konkurencji do SIP?

Może i jest. Ale nie autoryzowana.

Znam osobę z Wrocławia, ma dobry sprzęt, obiekt i wiedzę a przede wszystkim pasję (i nie jest to Edycja moderatora) i by chciał mieć Autoryzowany Serwis Subaru.

W takim przypadku sugeruję wysłanie do SIP przez tą "osobę" normalnej aplikacji ( tak jak to robią wszyscy inni zainteresowani autoryzacją serwisową ...)

Nie znam szczegółów, ale takie coś okazało się wręcz nie możliwe.

Cóż, sama chęć, bez pisania do SIP ( i oczywiście akceptacji zgodnie ze standardami wymaganymi przez FHI !) istotnie może nie być wystarczająca.

Trzeba jechać do Japonii po certyfikat i można otwierać warsztat z błogosławieństwem Subaru?

Japonia to piękny i bardzo interesujący kraj - polecam :)

Ale o autoryzację w Polsce występuje się w Polsce.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Może tu chodzi o restrukturyzacje i podziały spółek Emil Frey Polska? Czy to ma to wpływ na SIP i jego "wyłączność" jako importera Subaru?

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
Czy to ma to wpływ na SIP i jego "wyłączność" jako importera Subaru?

Żadnego. Jest to tylko proces wydzielania nieruchomości z całości majątku. Identyczny przeprowadzono już w innych krajach, gdzie EFAG ma swoje córki.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Czy to ma to wpływ na SIP i jego "wyłączność" jako importera Subaru?

Żadnego. Jest to tylko proces wydzielania nieruchomości z całości majątku. Identyczny przeprowadzono już w innych krajach, gdzie EFAG ma swoje córki.

 

Pozdrowienia

 

Czyli pewnie

Grzegorz Magdziarz

 

miał rację, aż nie do wiary co za wątek na forum, chyba Helloween :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...