marhof Opublikowano 8 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Hej, od ponad półtora roku jeżdżę Foresterem II generacją, 2,5 US spec w automacie. Kocham to auto mimo jego wad (automat bym wypierniczył za drzwi... ale skubaniec w terenie daję radę i wtedy jest super ). Miałem okazję ostatnio przejechać się Imprezą, blobem WRX'em, pełna seria i byłem w szoku jak to jeździ. Niby podwozie to samo co w Forku, ale dzieli je przepaść. I tak w głowie zrodził się pomysł, a dlaczego by nie kupić Imprezy I tu przechodzę do sedna. O ile w przypadku Forka jest w miarę prosto i orientuję się dość dobrze w poszczególnych wersjach, liftach, dostępnych silnikach to w przypadku Imprezy się pogubiłem... Kilka pytań (na które nie znalazłem odpowiedzi w wątku FAQ technicze): 1. Bug eye -> lift -> Blob Eye -> lift -> Hawkeye. Czy tylko w Hawkeye'ach (od 2006 roku) były silniki 2,5 turbo? 2. Czy silnik 2.5 turbo jaki był montowany w Forkach w 2005 roku (211 KM) był dostępny w jakiejkolwiek imprezie? 3. Czym poza skrzynią 6MT, DCCD oraz tylnym dyfrem (torsen) różni się wersja STI od normalnej i czy różnice w poszczególnych wersjach (bug,blob,hawk) zawsze były te same? 4. Wiele aut dostępnych z drugiej ręki jest po mniejszych lub większych modyfikacjach i chodzi na benzynie 98 oktanowej. Co się stanie jeśli zaleje się do takiej maszyny 95 Pb (bo innej nie było, bo się zapomniało)? Eksploduje? Zaświecą się światełka choinkowe na desce rozdzielczej? 5. Czy sam tylni dyfer da się przełożyć z STI do WRX czy wiąże się to z przekładką również skrzyni biegów? Kilka wyjaśnień: Impreza byłaby drugim autem, do zabawy, przejażdżek dla przyjemności. Spalanie nie ma dla mnie w tym wypadku znaczenia, awaryjność też jakoś mnie nie martwi, do jazdy na co dzień mam Forka, do wypraw w góry z bagażami i do Rumuni też mam Forka. Już gdzieś na Forum czytałem opinię, że WRX jeździ jak kupa i lepiej od razu kupić STI. Czy to się da jakoś racjonalnie wytłumaczyć (na mnie WRX zrobił i tak wielkie wrażenie) czy po prostu trzeba się przejechać żeby zrozumieć? Czy jest może ktoś kto miał okazję w dłuższej perspektywie użytkować WRX'a i Forestera XT II generacji i ma porównanie? Dziękuję za wyrozumiałość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto555 Opublikowano 8 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 (edytowane) 1. Tak, tylko hawk WRX miał 2.5T. 2. Chyba nie, Hawk miał 230hp 3. Zawieszeniem, mocą, silnikiem (WRX : EJ205/255 STI : EJ207/257) jeszcze parę rzeczy by się znalazło, ale trochę zardzewiałem w temacie STI i pozapominałem 4. W serii bez remapu nie stanie się nic, w razie czego może wystąpić spalanie stukowe. 5. Tego nie wiem Jak ma się jaja, nie trzeba estijaja A na poważnie, to jeśli nie będziesz jeździł na pojeżdżawki, nie lubisz katować własnego auta to i WRX da radość i będzie niezawodnie służył. Edytowane 8 Września 2013 przez Roberto555 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 8 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 1.2,5 był też w Blobach US spec,DCCD też 2.W sumie tak,tylko z innym kompem(chyba) i mocą.W WRX-ach. 3.Zawieszenie,hamulce,turbo,przekładnia kierownicza i parę innych dość kosztownych drobiazgów. 4.Jeśli awaryjnie i przejedziesz bardzo spokojnie krótki dystans,to nic.Jeśli pognasz autostradą ,to daleko raczej nie zajedziesz.Jak będziesz upalał to może sie zdarzyć spektakularne kaboom.Na desce możesz mieć spokój albo check. 5.Raczej ze skrzynią. Jak ma służyć do zabawy,to lepiej od razu STi,będzie więcej frajdy i mniej kosztów.Różnica mniej więcej taka jak między Forkiem a WRX-em,w doznaniach z jazdy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 8 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 O tym ,że WRX to jeżdżąca kupa ,pisałem ja .Dalej tak twierdze ,w porównaniu do STI ,nie skręca ,nie hamuje ,nie przyspiesza. Jak chcesz auto do zabawy ,to tylko STI ,najlepiej z DCCD Miałem takiego samego forka jak Twój ,skrzynia biegów faktycznie maaaassaakrrraaa przez jakiś czas myślałem ,że jest popsuta ,później okazało się że TTTM 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Dzięki za odpowiedzi. Rozumiem, że Hawk miał tylko i wyłącznie 2,5 turbo, nie było już wersji 2.0 z turbiną? STI w takim razie to taki WRX tylko że "bardziej". Jak wyglądają ceny podzespołów, dostępnych części, mniej więcej orientacyjna przebitka w stosunku do WRX'a. 150%? 200% ? Nie da się dostać wcale? Jak chcesz auto do zabawy ,to tylko STI ,najlepiej z DCCD Miałem takiego samego forka jak Twój ,skrzynia biegów faktycznie maaaassaakrrraaa przez jakiś czas myślałem ,że jest popsuta ,później okazało się że TTTM Z odpowiedzi wnioskuję, że nie każde STI miało DCCD? Które w takim razie miało? Odnośnie 4EAT to właśnie ten element najbardziej mnie motywuje do zakupu drugiego auta. Brakuje mi możliwości dynamicznej jazdy i pełnej kontroli. Brakuje mi tego dodatkowego sposobu wyrażania emocji jaki daje ręczna skrzynia biegów . Z drugiej strony, bardzo wygodnie mi się automatem jeździ, super się sprawdza w terenie (Subariada/Plejady TT)... no i jest pancerny Będę się musiał faktycznie pofatygować i przejechać jakimś STI żeby poczuć tę różnicę. Z zakupem drugiego auta mi się nie pali, to taka zachcianka, więc jak się okaże, że tylko STI da mi pełnię szczęścia to będę dłużej zbierał fundusze. Na tę chwilę nie uważam że byłbym w stanie wykorzystać potencjał takiego auta, nie te umiejętności.... dlatego bardziej do mnie przemawia WRX. Przełożenie samego torsena mnie zastanawia, bo jakby się dało coś takiego zrobić, to dałoby się też przełożyć do Forka, a tam bardzo by się przydał na tylnej osi w terenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 8 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 (edytowane) DCCD maja STI z US chyba od 2004 lub 2003 roku ,EU też czasem miały ale rzadko ,np.limitowany Solberg.MY06 mają już wszystkie wersje. Żeby mieć zabawę z jazdy WRXem ,to w sumie musisz mieć więcej umiejętności niż przy STI. Edytowane 8 Września 2013 przez ferdek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Czyli po zakupie Imprezy modyfikacje zacząć od tuningu kierowcy? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 8 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Czyli po zakupie Imprezy modyfikacje zacząć od tuningu kierowcy? A to obowiązkowo,ale to bardzo przyjemne jest,szczególnie w STi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Kupuj STi. Lepiej to wyjdzie dla Twojej kieszeni 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TYLKOV8 Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Kupuj WRX będziesz miał RADOCHĘ 2 razy 1 po zmianie na WRX 2 jak zamienisz WRX na STI. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (...) Czy jest może ktoś kto miał okazję w dłuższej perspektywie użytkować WRX'a i Forestera XT II generacji i ma porównanie? co prawda mialem nie WRX'a, a GT'eka oraz Forka XT i moje zdanie jest takie: owszem fajnie byloby miec STI... ale jak ktos nie jest czestym uczestnikiem pojezdzawek, to raczej nie ma sensu isc w STI, a do dynamicznej jeazdy wystarczy i "tylko" WRX (szczegolnie ten z silnikiem 2.5T) mocniejsze przednie heble, wydech + ew. delikatny/bezpieczny remapik i jazda 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (edytowane) mocniejsze przednie heble, wydech + ew. delikatny/bezpieczny remapik i jazda A co to jest ten bezpieczny/delikatny remapik ? Ja miałem ponoć bezpieczny remapik ok 260 KM i 360 Nm i zniszczyłem dwie skrzynie (jedna serynja MY01, a druga wrx MY06) :biglol: :mrgreen: :mrgreen: Teraz mam napędy STi i zakładam przednie heble Brembo. Nie idź tą drogą .... Edytowane 9 Września 2013 przez Tranquilizer 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ken Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Ja miałem WRX-a, który był poprawiony (lepsze hamulce, rozpórki, amortyzatory itd itp) bez podnoszenia mocy. Po przejażdżce STI kolegi wiedziałem że nie ma odwrotu. Te auta dzieli przepaść. Jeśli ma to być auto do zabawy to kup od razu STI, zaoszczędzisz sobie czasu na sprzedaż WRX-a i na poszukiwania STI oraz pieniędzy na ewentualne modyfikacje. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (...) zniszczyłem dwie skrzynie (jedna serynja MY01, a druga wrx MY06) :biglol: :mrgreen: :mrgreen: bo jezdzic, to trzeba umiec ja nie umiem, ale bardzo lubie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (...) zniszczyłem dwie skrzynie (jedna serynja MY01, a druga wrx MY06) :biglol: :mrgreen: :mrgreen: bo jezdzic, to trzeba umiec ja nie umiem, ale bardzo lubie no a jak wiadomo nauka jest droga 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto555 Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Ja na miejscu kolegi kupił bym na dobry początek zadbanego, seryjnego WRXa, wjeździł się przez jakiś czas w to auto. A jak już zaczną się myśli co można by poprawić żeby lepiej jeździł, to nie dokładać do niego tylko sprzedać i szukać STI po drobnej kuracji usprawniającej 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 iel juz takich watkow bylo, i ile jeszcze bedzie? zawsze sa tacy, co mowia "bierz od razu STI, a na WRX nawet nie patrz" z innej strony, czesto ci, co juz mieli STI radza, aby STI omijac, a od razu brac EVO czyli bajka bez konca... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Ci co mieli STi a wybrali EVO, nie umieli sobie z STi poradzic tak ponoć niesie wieść gminna. Ale jak zostało napisane wyżej. Kupuj wrx, ucz sie nim jeździć na ile jego "konstrukcja" pozwala. Kupuj STi i dalej goń króliczka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (edytowane) Każdy kto jeździł WRXem i STI ,nie ma problemu z wyborem co kupić............................ a ,może jednak ............. Evo Edytowane 9 Września 2013 przez ferdek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Myśle że ameryki nie odkryję ale, sam mam wrx podniesiona moc na ten 264 km trochę moment ale wsiadłem do serii STI po 2004 r DCCD na prostej jest to samo co Mój do czasu kiedy zaczynają się zakręty, zawias jest rewelacja, hamulce rewelacja, i potem wsiadłem do Kolegi do Lancera EVO VI ze mienioną tylko mapą no i co mam powiedzieć, szukam Lancera bo to zupełnie inny wymiar, łab urwany na każdym biegu robił taki przeciąg że ziemia o wodę błagała. Mimo iż STI jest rewelacja i jeździ super, to jednak z chęci posiadania czegoś innego pewnie bym poszedł w Lancera, ale nie zmienia to faktu że w Subaru jestem zakochany od lat i uważam mojego WRX-a mimo wielu wad za rewelacyjny samochód i bardzo przyjemny. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto555 Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Każdy kto jeździł WRXem i STI ,nie ma problemu z wyborem co kupić............................ Ferdek, to chyba sporą przykrość sam sobie zrobiłeś skoro opchnąłeś STI i zostawiłeś sobie WRX, a tak bardzo go nie lubisz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (edytowane) Każdy kto jeździł WRXem i STI ,nie ma problemu z wyborem co kupić............................ Ferdek, to chyba sporą przykrość sam sobie zrobiłeś skoro opchnąłeś STI i zostawiłeś sobie WRX, a tak bardzo go nie lubisz Dokładnie Żałuję tego do dziś ,ale nie mogłem przepisać kredytu z WRXa 07 na STI 06 ,bo bank ma swoje durne przepisy i nie ważne ,że STI jest 10kpln więcej warte ,a gotówkę potrzebowałem na już WRXa bardzo lubiałem ,do momentu zakupu STI ,po jego sprzedaży przesiadka do WRXa była męką i jest do teraz. Ale i tak jeszcze sobie kupie STI .................... albo EVO Edytowane 9 Września 2013 przez ferdek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 heheheheehe.... to może ja powiem tak... miałem WRXa, potem przerobiłem go na STI, a potem przerobiłem go na "coś więcej aniżeli STI" i co? teraz buduję EVO do wszystkiego trzeba dojść, ale dalej uważam że WRX 2.5T jest bardzo dobrym wyznacznikiem, dla wyznaczenia sobie celu - albo chcesz więcej i szukasz, dążysz do lepszego, albo daje Ci to na tyle dużą satysfakcję że przy tym zostajesz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepe Dragunov Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Ja widzę tylko jeden problem w takich wyborach - kasa. Gdyby nie ten mały problem jeździłbym GT-Rem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 eeeee.... mylisz się - problemem jest niewiedza, gdyby chodziło o kasę - to ja jeździłbym GTRem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się