Monza Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Witam od niedawna jestem posiadaczem Legacy H6 spec b. z manualna skrzynia chcialbym troszke podniesc w nim moc czy ktos przerabial juz podobny pomysl i czy to wogole ma to szanse na powodzenie bez pakowania sie w jakies ogromne koszta angielskie fora niewiele o tym pisza jedyna rzecz polecana to zmiana sterowania przepustnica zeby reakcja byla szybsza chcialbym sie zorientowac jakie sa opcje - dzieki za wszelkie sugestie pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Jest koło Poznania taka firma, zadzwoń do nich i powiedzą Ci wszystko. W skrócie co nieco można poprawić ( mapy ) ale nie spodziewaj się spektakularnych efektów. Będzie trochę lepsza reakcja na gaz, lekko mniejsze spalania i mapa na 98. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymsocho Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Poszukaj w wątku o spec B, był ten temat tam poruszany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Tak sobie pomyślałem, że gdybym miał spec. B (co może kiedyś nastąpi, tak jak posiadanie wczesnego 911, e-type'a, 911 930 turbo, triumpha TR6, MB W107 i paru innych) to pewnie nauczyłbym się wykorzystywać możliwości tego samochodu całościowo w stanie fabrycznym. A silnik zmodyfikowałbym dopiero wtedy gdy modyfikacje zawieszenia wskazywałyby na pewien potencjał... Pozdr. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mus Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 (edytowane) Ja zwiększyłem moc w swoim Otbacku około 2 miesiące temu firmie z pod Poznania, dodatkowo poprosiłem o przegranie programu S# na S i właśnie najbardziej jestem z tego zadowolony . Poza zmiana oprogramowania również pod paliwo 98 oktanowe wymieniono mi filtr powietrza na sportową wkładkę zwiększającą przepływ powietrza. Edytowane 30 Czerwca 2013 przez mus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 o przegranie programu S# na S i tak ciekawości zapytam po co ? dopiero wtedy gdy modyfikacje zawieszenia zawias w spec B naprawdę daje rady. Nawet przy dużo mocniejszym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mus Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 o przegranie programu S# na S i tak ciekawości zapytam po co ? dopiero wtedy gdy modyfikacje zawieszenia zawias w spec B naprawdę daje rady. Nawet przy dużo mocniejszym silniku. Na S# jest zazwyczaj natychmiastowa reakcja na naciśnięcie pedału gazu, niestety automat w porównaniu do S kręci do wysokich obrotów do zmiany biegu. Po zmianie programu S skrzynia zmienia obroty przy podobnych obrotach silnika a reakcja na naciśnięcie pedału gazu jest jak programie S# czyli natychmiastowa. W programie S reakcja na naciśnięcie pedału gazu jest często tragiczna, dotyczy to przede wszystkim sytuacji dłuższej jazdy z taką samą prędkością i próby np. przyspieszenia (wyprzedzania) jak lekko naciśnie się pedał gazu to zanim auto zacznie przyspieszać to mijają "wieki" jak mocniej to automat redukuje skrzynię o 2 biegi i auto kręci do 6-7 tys. obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Bardzo dziękuję za info. Z tego widać, że to praktyczny patent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monza Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 (edytowane) Firma z Poznania niestety ciut daleko ode mnie chyba ze chcieliby sie podzielic informacjami co ewentualnie zmienic Najbardziej frustrujaca jest reakcja na gaz - troche dlugo trwa zanim po wcisnieciu pedalu auto zacznie nabierac obrotow czytalem na forach angielskich o 'electronic throttle controler' czy ktos probowal czegos podobnego lub wie czy to moze pomoc Jesli chodzi o zawieszenie to tez jestem zdania ze daje rade - chociaz mysle o grubszych stabilizatorach ; w imprezie, ktora mialem przed Legacy bylo wyraznie lepiej po takiej zmianie pozdro Edytowane 1 Lipca 2013 przez Monza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mus Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 To co mi wgrali jako podstawa to nowe mapy na licencji chyba amerykańskiej firmy. Na pw wysyłam namiary na firmę w UK. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkstar Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Jeżeli chodzi ci o tuning NA to jak na taki silnik przystało po modyfikacjach szału nie będzie. Jeżeli inne opcje są otwarte możesz się zainteresować czymś takim: http://www.raptorsc.com.au/kits.php?id=58 ale koszta są jakie są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monza Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Darkstar bylem juz na tej stronie juz wiele razy zeby sie troche poslinic hehe tylko te koszta na pewno swietne efekty i banan na wieki poki co niestety nie dla mnie mus a mozesz opisac wrazenia po remapie - warto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mus Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Darkstar bylem juz na tej stronie juz wiele razy zeby sie troche poslinic hehe tylko te koszta na pewno swietne efekty i banan na wieki poki co niestety nie dla mnie mus a mozesz opisac wrazenia po remapie - warto? Uważam że warto było przede wszystkim z powodu zmiany reakcji na naciśnięcie pedału gazu. Mocy też się wydaje że przybyło, raz próbowałem na autostradzie w D rozpędzić auto na maksa ale się nie udało bo duży ruch był. Przy 230 licznikowych (GPS 215) na 4 cały czas mocno przyspieszał więc licznik spokojnie by zamknął. Generalnie na co dzień nie jeżdżę szybko więc bardziej mnie interesuję elastyczność niż v-max i mam takie wrażenie że jest wyraźna poprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monza Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 czy sprawdzaliscie w jakis sposob przyrost mocy jakas hamownia ? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 ale w tym przypadku nie chodzi o moc maksymalną ale przebieg krzywej momentu. Tak jak zauważył Mus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 ale w tym przypadku nie chodzi o moc maksymalną ale przebieg krzywej momentu. Tak jak zauważył Mus. No ok, ale to tez mozna by potwiedzic hamownia - tak to zostaja subiektywne odczucia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 do tego nie musi być hamownia. Można zrobić wykres z "silnika". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monza Opublikowano 6 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 ogolnie chodzilo mi o jakikolwiek pomiar mocy lub momentu odczucia drivera to jedno, a przebieg krzywej momentu i mocy to drugie mysle ze warto zawsze na to spojrzec oczywiscie pod warunkiem ze ktos to mierzyl - niezaleznie jak pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 w sumie jak ktoś musi/chce to może wydać parę złotych i pojechać na dobrą hamownie. Niemniej po zakończeniu strojenia dostajesz wydruk, który pokazuje dokładnie to co czujesz więc czemu nie wierzyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monza Opublikowano 7 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 (edytowane) przeczytalem wlasnie caly watek grupy spec.b sporo tego bylo i niestety nie znalazlem tam w zasadzie niczego na temat tuningu az mi sie wierzyc nie chce ze wszyscy smigaja seryjnymi , czy na prawde tak malo jest opcji do tego auta Edytowane 7 Lipca 2013 przez Monza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 tyle samo co przy każdym innym silniku N/A. Co nie co można pozmieniać ale bez radykalnych zmian typu turbina można liczyć na raczej mniej spektakularne efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monza Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 no i wlasnie co to jest co nie co? nie mam w planach robic nie wiadomo czego kilka drobnych zmian i remap na angielskich forach udalo mi sie dowiedziec ze wymiana katalizatorow na sportowe (100 cell?) i usuniecie trzeciego kata daje widoczna poprawe no i ten electronic throttle controler tez polecaja - ktos mial z tym stycznosc? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 tyle samo co przy każdym innym silniku N/A. Co nie co można pozmieniać ale bez radykalnych zmian typu turbina można liczyć na raczej mniej spektakularne efekty. No nie wiem, hondowskich silnikow tuningowanych hondata czy innymi zabawkami jezdzi troche, stare oplowskie 2.0 150KM to samo, znalazlbym jeszcze kilka silnikow NA co sa czesto dlubane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 zgadza się ale tam w tym przypadku mówimy o w miarę ograniczonej ingerencji typu: lepszy dolot, mapa, wydech. Bez dłubania w silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkstar Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 (edytowane) tyle samo co przy każdym innym silniku N/A. Co nie co można pozmieniać ale bez radykalnych zmian typu turbina można liczyć na raczej mniej spektakularne efekty. No nie wiem, hondowskich silnikow tuningowanych hondata czy innymi zabawkami jezdzi troche, stare oplowskie 2.0 150KM to samo, znalazlbym jeszcze kilka silnikow NA co sa czesto dlubane. Tak ale te często tuningowane silniki Hondowskie kręcą się nieco wyżej niż Subaru. V8ki jak LS też są podatne na modyfikacje NA. Taki K20 możesz podnieść do 270 kucy ale ani nie będzie to tanie (bo trzeba wrzucić połowę katalogu Tody lub Skunk2), ani jakość specjalnie wygodne w jeździe na co dzień. Nie zmienia to faktu, że w NA nie ma łatwych a sporych przyrostów mocy jak w uturbionych, gdzie można zyskać spokojnie 30 i więcej koni samym remapem. Możesz się bawić w dolot, wydech, mapa, podniesienie stopnia kompresji, bardziej agresywne wałki, itd ale jak się kiedyś tym interesowałem, to wychodzi na to, standardowe nie dają dużego przyrostu mocy (ale mogą poprawić przebieg krzywej mocy i momentu) a zaawansowane są drogie i dają ci moc na końcu obrotomierza. A potem jeszcze stwierdziłem że jakie konie bym tam nie wrzucił to autobox i tak je popsuje więc nie ma sensu Edytowane 9 Lipca 2013 przez Darkstar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się