Skocz do zawartości

tuning H6 spec b.


Monza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna jestem posiadaczem Legacy H6 spec b. z manualna skrzynia chcialbym troszke podniesc w nim moc czy ktos przerabial juz podobny pomysl i czy to wogole ma to szanse na powodzenie bez pakowania sie w jakies ogromne koszta angielskie fora niewiele o tym pisza jedyna rzecz polecana to zmiana sterowania przepustnica zeby reakcja byla szybsza

chcialbym sie zorientowac jakie sa opcje - dzieki za wszelkie sugestie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie pomyślałem, że gdybym miał spec. B (co może kiedyś nastąpi, tak jak posiadanie wczesnego 911, e-type'a, 911 930 turbo, triumpha TR6, MB W107 i paru innych) to pewnie nauczyłbym się wykorzystywać możliwości tego samochodu całościowo w stanie fabrycznym. A silnik zmodyfikowałbym dopiero wtedy gdy modyfikacje zawieszenia wskazywałyby na pewien potencjał... ;)

 

Pozdr.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zwiększyłem moc w swoim Otbacku około 2 miesiące temu firmie z pod Poznania, dodatkowo poprosiłem o przegranie programu S# na S i właśnie najbardziej jestem z tego zadowolony . Poza zmiana oprogramowania również pod paliwo 98 oktanowe wymieniono mi filtr powietrza na sportową wkładkę zwiększającą przepływ powietrza.

Edytowane przez mus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o przegranie programu S# na S i

 

tak ciekawości zapytam po co ?

 

dopiero wtedy gdy modyfikacje zawieszenia

 

zawias w spec B naprawdę daje rady. Nawet przy dużo mocniejszym silniku.

Na S# jest zazwyczaj natychmiastowa reakcja na naciśnięcie pedału gazu, niestety automat w porównaniu do S kręci do wysokich obrotów do zmiany biegu. Po zmianie programu S skrzynia zmienia obroty przy podobnych obrotach silnika a reakcja na naciśnięcie pedału gazu jest jak programie S# czyli natychmiastowa. W programie S reakcja na naciśnięcie pedału gazu jest często tragiczna, dotyczy to przede wszystkim sytuacji dłuższej jazdy z taką samą prędkością i próby np. przyspieszenia (wyprzedzania) jak lekko naciśnie się pedał gazu to zanim auto zacznie przyspieszać to mijają "wieki" jak mocniej to automat redukuje skrzynię o 2 biegi i auto kręci do 6-7 tys. obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma z Poznania niestety ciut daleko ode mnie chyba ze chcieliby sie podzielic informacjami co ewentualnie zmienic

 

Najbardziej frustrujaca jest reakcja na gaz - troche dlugo trwa zanim po wcisnieciu pedalu auto zacznie nabierac obrotow

czytalem na forach angielskich o 'electronic throttle controler' czy ktos probowal czegos podobnego lub wie czy to moze pomoc

 

Jesli chodzi o zawieszenie to tez jestem zdania ze daje rade - chociaz mysle o grubszych stabilizatorach ; w imprezie, ktora mialem przed Legacy bylo wyraznie lepiej po takiej zmianie

 

pozdro

Edytowane przez Monza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darkstar bylem juz na tej stronie juz wiele razy zeby sie troche poslinic hehe tylko te koszta na pewno swietne efekty i banan na wieki

poki co niestety nie dla mnie

 

mus a mozesz opisac wrazenia po remapie - warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darkstar bylem juz na tej stronie juz wiele razy zeby sie troche poslinic hehe tylko te koszta na pewno swietne efekty i banan na wieki

poki co niestety nie dla mnie

 

mus a mozesz opisac wrazenia po remapie - warto?

Uważam że warto było przede wszystkim z powodu zmiany reakcji na naciśnięcie pedału gazu. Mocy też się wydaje że przybyło, raz próbowałem na autostradzie w D rozpędzić auto na maksa ale się nie udało bo duży ruch był. Przy 230 licznikowych (GPS 215) na 4 cały czas mocno przyspieszał więc licznik spokojnie by zamknął. Generalnie na co dzień nie jeżdżę szybko więc bardziej mnie interesuję elastyczność niż v-max i mam takie wrażenie że jest wyraźna poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie chodzilo mi o jakikolwiek pomiar mocy lub momentu

odczucia drivera to jedno, a przebieg krzywej momentu i mocy to drugie mysle ze warto zawsze na to spojrzec

oczywiscie pod warunkiem ze ktos to mierzyl - niezaleznie jak

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytalem wlasnie caly watek grupy spec.b sporo tego bylo i niestety nie znalazlem tam w zasadzie niczego na temat tuningu az mi sie wierzyc nie chce

ze wszyscy smigaja seryjnymi , czy na prawde tak malo jest opcji do tego auta

Edytowane przez Monza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wlasnie co to jest co nie co? nie mam w planach robic nie wiadomo czego kilka drobnych zmian i remap

na angielskich forach udalo mi sie dowiedziec ze wymiana katalizatorow na sportowe (100 cell?) i usuniecie trzeciego kata daje widoczna poprawe

no i ten electronic throttle controler tez polecaja - ktos mial z tym stycznosc?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle samo co przy każdym innym silniku N/A. Co nie co można pozmieniać ale bez radykalnych zmian typu turbina można liczyć na raczej mniej spektakularne efekty.

 

No nie wiem, hondowskich silnikow tuningowanych hondata czy innymi zabawkami jezdzi troche, stare oplowskie 2.0 150KM to samo, znalazlbym jeszcze kilka silnikow NA co sa czesto dlubane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle samo co przy każdym innym silniku N/A. Co nie co można pozmieniać ale bez radykalnych zmian typu turbina można liczyć na raczej mniej spektakularne efekty.

 

No nie wiem, hondowskich silnikow tuningowanych hondata czy innymi zabawkami jezdzi troche, stare oplowskie 2.0 150KM to samo, znalazlbym jeszcze kilka silnikow NA co sa czesto dlubane.

 

Tak ale te często tuningowane silniki Hondowskie kręcą się nieco wyżej niż Subaru. V8ki jak LS też są podatne na modyfikacje NA.

Taki K20 możesz podnieść do 270 kucy ale ani nie będzie to tanie (bo trzeba wrzucić połowę katalogu Tody lub Skunk2), ani jakość specjalnie wygodne w jeździe na co dzień.

 

Nie zmienia to faktu, że w NA nie ma łatwych a sporych przyrostów mocy jak w uturbionych, gdzie można zyskać spokojnie 30 i więcej koni samym remapem.

Możesz się bawić w dolot, wydech, mapa, podniesienie stopnia kompresji, bardziej agresywne wałki, itd ale jak się kiedyś tym interesowałem, to wychodzi na to, standardowe nie dają dużego przyrostu mocy (ale mogą poprawić przebieg krzywej mocy i momentu) a zaawansowane są drogie i dają ci moc na końcu obrotomierza.

A potem jeszcze stwierdziłem że jakie konie bym tam nie wrzucił to autobox i tak je popsuje więc nie ma sensu :P

Edytowane przez Darkstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...