subleo Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 (edytowane) Ale prawom fizyki nie zaprzeczysz, konstrukcja samochodu po takim przebiegu jest oslabiona, pincet gwiazdek w te czy wewte... @Than_Junior, czy posiadasz jakieś wyniki badań naukowych, jakiekolwiek źródła na ten temat ? Interesujący temat, a wspomniany spadek bezpieczeństwa z 5 na 0 gwiazdek jest naprawdę zaskakujący (tutaj także źródło by się przydało). Edytowane 31 Marca 2013 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Ale prawom fizyki nie zaprzeczysz, konstrukcja samochodu po takim przebiegu jest oslabiona, pincet gwiazdek w te czy wewte... @Than_Junior, czy posiadasz jakieś wyniki badań naukowych, jakiekolwiek źródła na ten temat ? Interesujący temat, a wspomniany spadek bezpieczeństwa z 5 na 0 gwiazdek jest naprawdę zaskakujący (tutaj także źródło by się przydało). mi to przypomina typowy belkot panow z salonow: po gwarancji auto juz nie jest nic warte (juz nawet bezpieczne nie jest! ) i trzeba kupowac nowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 (edytowane) @eddie_gt4, istnieją badania na temat wpływu wieku pojazdu na ryzyko odniesienia poważnych obrażeń w tym śmierci podczas wypadku (wg różnych badań szacuje się, że ryzyko wzrasta o 2.5% rocznie). Ale te badania pokazują jedynie, że prawie każdy nowo wprowadzany model jest bezpieczniejszy od poprzedniego. Tutaj sprawa jest klarowna i nie ma o czym dyskutować (wiadomo, że Forester MY13 wg wszelkich testów będzie bezpieczniejszy od Forestera MY03, choćby oba do testów przystąpiły z zerowym przebiegiem). Natomiast o wpływie starzenia się pojazdu (w wyniku użytkowania) na bezpieczeństwo jeszcze nie czytałem, dlatego chciałbym się dowiedzieć, czy zmiana wynosi 1% czy 0.00001%. Edytowane 31 Marca 2013 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 @eddie_gt4, istnieją badania na temat wpływu wieku pojazdu na ryzyko odniesienia poważnych obrażeń w tym śmierci podczas wypadku (wg różnych badań szacuje się, że ryzyko wzrasta o 2.5% rocznie). Ale te badania pokazują jedynie, że prawie każdy nowo wprowadzany model jest bezpieczniejszy od poprzedniego. Tutaj sprawa jest klarowna i nie ma o czym dyskutować (wiadomo, że Forester MY13 wg wszelkich testów będzie bezpieczniejszy od Forestera MY03, choćby oba do testów przystąpiły z zerowym przebiegiem). Natomiast o wpływie starzenia się pojazdu (w wyniku użytkowania) na bezpieczeństwo jeszcze nie czytałem, dlatego chciałbym się dowiedzieć, czy zmiana wynosi 1% czy 0.00001%. oczywiscie, ze auta sie starzeja i nowsze sa coraz bezpieczniejsze... ale jak bardzo przebieg ok. 100 tys. km oslabia bezpieczenstwo auta? mysle, ze tylko bardzo nieznacznie... bo to musi byc strasznie kiepskie auto, jezeli tak nieznaczny przebieg wplywa ZNACZACO na bezpieczenstwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Tu jest crash test sprawdzajacy wytrzymalosc uzywanych samochodow wg kryteriow, ktore musialy spelnic jak byly nowe. Niektore wciaz mogly dotrzymac kroku starym wynikom, wiekszosc ze wzgledu na zmeczenie materialu dosc wyraznie odstawaly od dawnego wyniku (vide tabelka na ostatniej stronie, jedyny ktory lepiej sie sprawowal to Civic dlatego ze testowany po 12 latach model zostal wzmocniony z faceliftem) Warto brac pod uwage, ze te samochody zrobily przebiegi po ladnych szwajcarskich drogach, a nie polskich dziurach. Zmeczenie materialu to calkowicie normalna rzecz, wiec nie wiem z czym tu dyskutowac http://www.dtc-ag.ch/typo3/fileadmin/download/publicat/alte_airbag.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 (edytowane) @Than_Junior Te wyniki to zupełna stochastyka. Pokazują wręcz, że niektóre pojazdy są bezpieczniejsze po 12 latach użytkowania niż gdy wyjeżdżają z fabryki (domyślam się, że chodzi tutaj o mniejsze przeciążenia w starszym aucie). Patrz Opel Astra, Ford Escort Pomijam już wspomnianą Hondę, która ma znacząco lepsze wyniki w rezultacie wprowadzenia wzmocnień. Niektore wciaz mogly dotrzymac kroku starym wynikom, wiekszosc ze wzgledu na zmeczenie materialu dosc wyraznie odstawaly od dawnego wyniku (vide tabelka na ostatniej stronie, jedyny ktory lepiej sie sprawowal to Civic dlatego ze testowany po 12 latach model zostal wzmocniony z faceliftem) Faktycznie jest, że 2 (z Hondą 3, ale ją odrzucamy) dwunastolatki osiągnęły lepsze rezultaty, 2 osiągnęły gorsze, 1 wypadł neutralnie. Edytowane 31 Marca 2013 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefty Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 (edytowane) Ale prawom fizyki nie zaprzeczysz, konstrukcja samochodu po takim przebiegu jest oslabiona, pincet gwiazdek w te czy wewte... @Than_Junior, czy posiadasz jakieś wyniki badań naukowych, jakiekolwiek źródła na ten temat ? Interesujący temat, a wspomniany spadek bezpieczeństwa z 5 na 0 gwiazdek jest naprawdę zaskakujący (tutaj także źródło by się przydało). Test długodystansowy Renault Megane 1.6 . Niemiecki Autobild. Takie samo auto uzyskało w 2002 roku wynik 5-ciu gwiazdek w testach Euro-NCAP. Auto kupione przez redakcję w 2003 roku, 101 tys. km. w 3 lata, Rozbite przez Dekrę w 2006 roku na zasadach Euro-NCAP: Wyniki: I jeszcze zderzenie Laguny z drzewem (55 mph, rocznik nie znany ale 2001-2003 przed liftem, więc w 2008 auto miało minimum 5 lat). OGS ja na trudne czasy brałbym Tribecę. W tej cenie i roczniku złapiesz co najwyżej Vw Multivana ale to dostawczak, Mercedesa R który ma mnóstwo elektroniki i bardzo rzuca się w oczy. Edytowane 1 Kwietnia 2013 przez Dark Knight Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harek Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Poczatkowo jak szukałem swojego subaru to zauroczony byłem Tribecą (pierwszą wersją - bo ma taką sympatyczna mordkę!)- no ale po prawie roku poszukiwań trafił mi się forester z turbinką i to jest prawdziwe szczęście. Co do Tribeci to interująca jest sprawa chłodzenia oleju w skrzyni automat. Wersje amerykańskie nie miały chłodnicy oleju. Pan Andrzej koper kiedyś powiedział: "Jak będziesz jeżdzil zgodnie z przepisami to nic Ci się nie zepsuje Powyżej 150 przez dluższy czas w lecie bym nie ryzykowal.Problem dotyczy napewno autaTribeca .Dwie już klienci sprzedali z tego powodu i kupili UE.Cos sluszalem o gotującym sie oleju wyrzucanym przez odpowietrznik ale może ktoś z forum przeżyl to sam.. i nam opowie AK ps.Oczywiście auta z US są dobre dlatego napisalem że coś slyszalem.." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Poczatkowo jak szukałem swojego subaru to zauroczony byłem Tribecą (pierwszą wersją - bo ma taką sympatyczna mordkę!)- no ale po prawie roku poszukiwań trafił mi się forester z turbinką i to jest prawdziwe szczęście. Co do Tribeci to interująca jest sprawa chłodzenia oleju w skrzyni automat. Wersje amerykańskie nie miały chłodnicy oleju. Pan Andrzej koper kiedyś powiedział: "Jak będziesz jeżdzil zgodnie z przepisami to nic Ci się nie zepsuje Powyżej 150 przez dluższy czas w lecie bym nie ryzykowal.Problem dotyczy napewno autaTribeca .Dwie już klienci sprzedali z tego powodu i kupili UE.Cos sluszalem o gotującym sie oleju wyrzucanym przez odpowietrznik ale może ktoś z forum przeżyl to sam.. i nam opowie AK ps.Oczywiście auta z US są dobre dlatego napisalem że coś slyszalem.." niektore US Tribeki mialy chlodnice juz z fabryki, niektore - dolozone przez dilera (np. jezeli ktos zamawial hak do holowania, to zakladal se i chlodnice ATF'u) poza tym, dolozenie takiej chlodnicy nie jest ani zbyt skomplikowane, ani zbyt drogie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 a moze mini-Tribeca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 eddie - to jakiś przerobiony Yarek Toyoty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 eddie - to jakiś przerobiony Yarek Toyoty? to jest Subaru R1 S (chyba tak to sie nazywa ) http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_R1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coquelicot Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Ho ho ho, nie wiedzialem ze fuji heavy ma tyle lat doswiadczenia z zasilaniem auta pradem... oczywiscie tego cuda u nas nie sprzedawali - czy sie mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się