Skocz do zawartości

Nowe Subaru w rodzinie - Tribeca - warto?


ogs

Rekomendowane odpowiedzi

Ale prawom fizyki nie zaprzeczysz, konstrukcja samochodu po takim przebiegu jest oslabiona, pincet gwiazdek w te czy wewte...

@Than_Junior, czy posiadasz jakieś wyniki badań naukowych, jakiekolwiek źródła na ten temat ? Interesujący temat, a wspomniany spadek bezpieczeństwa z 5 na 0 gwiazdek jest naprawdę zaskakujący (tutaj także źródło by się przydało).

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale prawom fizyki nie zaprzeczysz, konstrukcja samochodu po takim przebiegu jest oslabiona, pincet gwiazdek w te czy wewte...

@Than_Junior, czy posiadasz jakieś wyniki badań naukowych, jakiekolwiek źródła na ten temat ? Interesujący temat, a wspomniany spadek bezpieczeństwa z 5 na 0 gwiazdek jest naprawdę zaskakujący (tutaj także źródło by się przydało).

mi to przypomina typowy belkot panow z salonow: po gwarancji auto juz nie jest nic warte (juz nawet bezpieczne nie jest! :mrgreen: ) i trzeba kupowac nowe...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@eddie_gt4, istnieją badania na temat wpływu wieku pojazdu na ryzyko odniesienia poważnych obrażeń w tym śmierci podczas wypadku (wg różnych badań szacuje się, że ryzyko wzrasta o 2.5% rocznie). Ale te badania pokazują jedynie, że prawie każdy nowo wprowadzany model jest bezpieczniejszy od poprzedniego. Tutaj sprawa jest klarowna i nie ma o czym dyskutować (wiadomo, że Forester MY13 wg wszelkich testów będzie bezpieczniejszy od Forestera MY03, choćby oba do testów przystąpiły z zerowym przebiegiem). Natomiast o wpływie starzenia się pojazdu (w wyniku użytkowania) na bezpieczeństwo jeszcze nie czytałem, dlatego chciałbym się dowiedzieć, czy zmiana wynosi 1% czy 0.00001%.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@eddie_gt4, istnieją badania na temat wpływu wieku pojazdu na ryzyko odniesienia poważnych obrażeń w tym śmierci podczas wypadku (wg różnych badań szacuje się, że ryzyko wzrasta o 2.5% rocznie). Ale te badania pokazują jedynie, że prawie każdy nowo wprowadzany model jest bezpieczniejszy od poprzedniego. Tutaj sprawa jest klarowna i nie ma o czym dyskutować (wiadomo, że Forester MY13 wg wszelkich testów będzie bezpieczniejszy od Forestera MY03, choćby oba do testów przystąpiły z zerowym przebiegiem). Natomiast o wpływie starzenia się pojazdu (w wyniku użytkowania) na bezpieczeństwo jeszcze nie czytałem, dlatego chciałbym się dowiedzieć, czy zmiana wynosi 1% czy 0.00001%.

oczywiscie, ze auta sie starzeja i nowsze sa coraz bezpieczniejsze... ale jak bardzo przebieg ok. 100 tys. km oslabia bezpieczenstwo auta? mysle, ze tylko bardzo nieznacznie...

 

bo to musi byc strasznie kiepskie auto, jezeli tak nieznaczny przebieg wplywa ZNACZACO na bezpieczenstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest crash test sprawdzajacy wytrzymalosc uzywanych samochodow wg kryteriow, ktore musialy spelnic jak byly nowe. Niektore wciaz mogly dotrzymac kroku starym wynikom, wiekszosc ze wzgledu na zmeczenie materialu dosc wyraznie odstawaly od dawnego wyniku (vide tabelka na ostatniej stronie, jedyny ktory lepiej sie sprawowal to Civic dlatego ze testowany po 12 latach model zostal wzmocniony z faceliftem)

 

Warto brac pod uwage, ze te samochody zrobily przebiegi po ladnych szwajcarskich drogach, a nie polskich dziurach. Zmeczenie materialu to calkowicie normalna rzecz, wiec nie wiem z czym tu dyskutowac :rolleyes:

 

http://www.dtc-ag.ch/typo3/fileadmin/download/publicat/alte_airbag.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Than_Junior :facepalm:

 

Te wyniki to zupełna stochastyka. Pokazują wręcz, że niektóre pojazdy są bezpieczniejsze po 12 latach użytkowania niż gdy wyjeżdżają z fabryki (domyślam się, że chodzi tutaj o mniejsze przeciążenia w starszym aucie). Patrz Opel Astra, Ford Escort :idea: Pomijam już wspomnianą Hondę, która ma znacząco lepsze wyniki w rezultacie wprowadzenia wzmocnień.

 

Niektore wciaz mogly dotrzymac kroku starym wynikom, wiekszosc ze wzgledu na zmeczenie materialu dosc wyraznie odstawaly od dawnego wyniku (vide tabelka na ostatniej stronie, jedyny ktory lepiej sie sprawowal to Civic dlatego ze testowany po 12 latach model zostal wzmocniony z faceliftem)

Faktycznie jest, że 2 (z Hondą 3, ale ją odrzucamy) dwunastolatki osiągnęły lepsze rezultaty, 2 osiągnęły gorsze, 1 wypadł neutralnie.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale prawom fizyki nie zaprzeczysz, konstrukcja samochodu po takim przebiegu jest oslabiona, pincet gwiazdek w te czy wewte...

@Than_Junior, czy posiadasz jakieś wyniki badań naukowych, jakiekolwiek źródła na ten temat ? Interesujący temat, a wspomniany spadek bezpieczeństwa z 5 na 0 gwiazdek jest naprawdę zaskakujący (tutaj także źródło by się przydało).

 

Test długodystansowy Renault Megane 1.6 . Niemiecki Autobild. Takie samo auto uzyskało w 2002 roku wynik 5-ciu gwiazdek w testach Euro-NCAP. Auto kupione przez redakcję w 2003 roku, 101 tys. km. w 3 lata, Rozbite przez Dekrę w 2006 roku na zasadach Euro-NCAP:

 

100-000-km-Dauertest-Renault-M-gane-1-6-16V-729x486-73ec1d5362fd0a89.jpg

 

Wyniki:

 

100-000-km-Dauertest-Renault-M-gane-1-6-16V-729x486-41288019fa996983.jpg

I jeszcze zderzenie Laguny z drzewem (55 mph, rocznik nie znany ale 2001-2003 przed liftem, więc w 2008 auto miało minimum 5 lat).

 

 

OGS ja na trudne czasy brałbym Tribecę. W tej cenie i roczniku złapiesz co najwyżej Vw Multivana ale to dostawczak, Mercedesa R który ma mnóstwo elektroniki i bardzo rzuca się w oczy.

Edytowane przez Dark Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczatkowo jak szukałem swojego subaru to zauroczony byłem Tribecą (pierwszą wersją - bo ma taką sympatyczna mordkę!)- no ale po prawie roku poszukiwań trafił mi się forester z turbinką i to jest prawdziwe szczęście. Co do Tribeci to interująca jest sprawa chłodzenia oleju w skrzyni automat. Wersje amerykańskie nie miały chłodnicy oleju. Pan Andrzej koper kiedyś powiedział: "Jak będziesz jeżdzil zgodnie z przepisami to nic Ci się nie zepsuje :mrgreen:

Powyżej 150 przez dluższy czas w lecie bym nie ryzykowal.Problem dotyczy napewno autaTribeca .Dwie już klienci sprzedali z tego powodu i kupili UE.Cos sluszalem o gotującym sie oleju wyrzucanym przez odpowietrznik ale może ktoś z forum przeżyl to sam.. icon_rolleyes.gif i nam opowie icon_wink.gif

AK

ps.Oczywiście auta z US są dobre :mrgreen: dlatego napisalem że coś slyszalem.."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczatkowo jak szukałem swojego subaru to zauroczony byłem Tribecą (pierwszą wersją - bo ma taką sympatyczna mordkę!)- no ale po prawie roku poszukiwań trafił mi się forester z turbinką i to jest prawdziwe szczęście. Co do Tribeci to interująca jest sprawa chłodzenia oleju w skrzyni automat. Wersje amerykańskie nie miały chłodnicy oleju. Pan Andrzej koper kiedyś powiedział: "Jak będziesz jeżdzil zgodnie z przepisami to nic Ci się nie zepsuje :mrgreen:

Powyżej 150 przez dluższy czas w lecie bym nie ryzykowal.Problem dotyczy napewno autaTribeca .Dwie już klienci sprzedali z tego powodu i kupili UE.Cos sluszalem o gotującym sie oleju wyrzucanym przez odpowietrznik ale może ktoś z forum przeżyl to sam.. icon_rolleyes.gif i nam opowie icon_wink.gif

AK

ps.Oczywiście auta z US są dobre :mrgreen: dlatego napisalem że coś slyszalem.."

niektore US Tribeki mialy chlodnice juz z fabryki, niektore - dolozone przez dilera (np. jezeli ktos zamawial hak do holowania, to zakladal se i chlodnice ATF'u)

 

poza tym, dolozenie takiej chlodnicy nie jest ani zbyt skomplikowane, ani zbyt drogie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...