kaarolekkk Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 (edytowane) Witam. Wczoraj śmigałem sobie po mieście i zacząłem słyszeć dziwny gwizd z komory silnika. Działo się tak jak hamowałem silnikiem. ( nie był to dzwięk z turbo, kompletnie inny ) Dzwięk tego przypominał zwykły silniczek np od CD który zwalniał z dużych obrotów. Po 10 min gwizd znikł. Samochód odstawiłem i dziś rano patrze olej a tam połowa mi ubyła i tak jak miałem lekko brązowy kolor teraz nagle się zrobił czarny. Olej sprawdzam dzień w dzień. Poza tym od wymiany ok miesiąc temu nic mi go nie ubywało aż do teraz i w takiej ilości. Czy to może być objaw psującej się turbiny ??? Może czegoś innego??? Edytowane 28 Lutego 2013 przez kaarolekkk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr.kupczak Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 no chyba na to wygląda, jak umarło turbo w skodzie ojca to przez jakieś 20 sec zanim sie zatrzymałem wypluła wydechem prawie cały olej.... a nie zauważyłeś czarnego dymienia za sobą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Dymu żadnego nie było. Brat przyłożył rękę do wydechu i na ręce też nic nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 A czy widać z lekka niebieski dymek jak przegazujesz na biegu jałowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Na biegu jałowym turbo nie pracuje pod obciążeniem więc jeżeli olej z wydechu wypalił się już wcześniej to nie będzie tego niebieskiego dymu, pojawi się dopiero pod obciążeniem jeżeli turbo rzeczywiście puszcza olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Teraz odpaliłem samochód od wczoraj i z wydechu przy odpalaniu żadnego dymu. Dopiero po chwili ale to mgiełka jak zawsze przy różnicy temp. Rozgrzałem go przejechałem się patrzyłem za siebie w lusterko i nie widziałem żadnego dymu. Jest jakiś konkretny sposób na sprawdzenie turbo?? Bo nie chciałbym aby w trasie mi padło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Konkretnego nie ma. Ściągnij IC i zobacz ile oleju jest w nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Na biegu jałowym turbo nie pracuje pod obciążeniem więc jeżeli olej z wydechu wypalił się już wcześniej to nie będzie tego niebieskiego dymu, pojawi się dopiero pod obciążeniem jeżeli turbo rzeczywiście puszcza olej. U mnie jak padało turbo, przy zrobieniu buta na luzie do wysokich obrotów i odpuszczeniu całkiem gazu, po kilku sekundach wydobywał się oleisty dym z wydechu. W kilku innych autach też tak udało się sprawdzić co potem okazało się prawdą... ale ja się nie znam w sumie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 U mnie te dzwięki były przez chwile, ale tak jak piszesz wyżej na wysokich obrotach i przy odpuszczeniu już nic nie słyszałem. A tak poza tym jeśli coś było by z turbo nie powinien się zapalić check od silnika na zegarach.??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeklwh Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 raczej nie powinien się zapalać CEL przy usterce turbiny... bo niby z jakiej racji? to jest część mechaniczna.. nie powiązana z niczym.. usterkę możesz zaobserwować na wskaźniku boost mniej dmucha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się