vonda Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Koledzy - trochę panikuję, i tak na szybko nie jestem w stanie doszukac się na forum informacji ... dzisiaj sprawdziłem stan oleju (zimny silnik, temp. otoczenia ~8 - 10 st.C) i mam wrażenie, że od ostatniego sprawdzenia zwiększyła się ilośc oleju - na bagnecie z jednej strony jest ~5mm poniżej otworka, z drugiej już ponad nim ... Mam też wrażenie iz olej jakiś taki rzadszy - choć to pewnie autosugestia ';-) Ostatni raz dolewałem olej ze 2 miesiące temu i był (chyba) tak na poziomie nieco ponad połowa ... Czy to o czymś świadczy ? ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 A czy ostatnio nie sprawdzałeś na rozgrzanym silniku? Może wtedy nie spłynęło wszystko do miski, a teraz na zimno w misce było pełno? Link to comment Share on other sites More sharing options...
walus_legacy Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Koledzy - trochę panikuję, i tak na szybko nie jestem w stanie doszukac się na forum informacji ... dzisiaj sprawdziłem stan oleju (zimny silnik, temp. otoczenia ~8 - 10 st.C) i mam wrażenie, że od ostatniego sprawdzenia zwiększyła się ilośc oleju - na bagnecie z jednej strony jest ~5mm poniżej otworka, z drugiej już ponad nim ... Mam też wrażenie iz olej jakiś taki rzadszy - choć to pewnie autosugestia ';-) Ostatni raz dolewałem olej ze 2 miesiące temu i był (chyba) tak na poziomie nieco ponad połowa ... Czy to o czymś świadczy ? ;-) To normalne, ze bagnet z obu stron pokazuje inna wartosc. Czytaj stan z tej strony z podzialka i bedzie ok. Z tego co piszesz wnioskuje, ze poziom oleju jest ok, nie przejmuj sie. Pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 (edited) Avic > nie, nie - zawsze sprawdzam rano, po całej nocy stygnięcia ... i zawsze w tym samym miejscu w garażu - więc nie ma też różnicy w nachyleniu. walus_legacy> ale czemu jest więcej oleju ? gdzieś mi się po głowie kołacze, że to może mieć związek z padającymi uszczelkami ... ale pewnie mylę z płynem chłodzącym ;-))) Edited January 31, 2013 by vonda Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_78 Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Dla świętego spokoju odkręć korek od wlewu oleju i zobacz czy nie jest pokryty jakimś syfem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 No jak padnie UPG to chłodziwo może pójść w układ smarowania. Płynu nie ubywa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 (edited) płyn chłodzący dokładnie w połowie "wskaźników" ... ale nie pamiętam ile było ... nie sprawdzam tak często jak olej ;-) Edited January 31, 2013 by vonda Link to comment Share on other sites More sharing options...
sharky11 Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 olej zawsze sprawdzaj na równiej powierzchni i na zgaszonym silniku ale po 2-3 minutowej pracy (tak żeby wszystko go pociągneło, smok itp...), czyli jak wstajesz rano zapal go na chwile i zgaś i wtedy możesz sprawdzać stan ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 olej zawsze sprawdzaj na równiej powierzchni i na zgaszonym silniku ale po 2-3 minutowej pracy (tak żeby wszystko go pociągneło, smok itp...), czyli jak wstajesz rano zapal go na chwile i zgaś i wtedy możesz sprawdzać stan ... Chyba większego babola dawno nie czytałem. Skąd taka metoda pomiaru stanu oleju?Ktoś polecił czy to własny pomysł? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 olej zawsze sprawdzaj na równiej powierzchni i na zgaszonym silniku ale po 2-3 minutowej pracy (tak żeby wszystko go pociągneło, smok itp...), czyli jak wstajesz rano zapal go na chwile i zgaś i wtedy możesz sprawdzać stan ... No to wtedy na bank będzie miał OK jak teraz ma za dużo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now