Jump to content

XT 2006 - zwiększyła się ilość oleju


vonda
 Share

Recommended Posts

Koledzy - trochę panikuję, i tak na szybko nie jestem w stanie doszukac się na forum informacji ...

dzisiaj sprawdziłem stan oleju (zimny silnik, temp. otoczenia ~8 - 10 st.C) i mam wrażenie, że od ostatniego sprawdzenia zwiększyła się ilośc oleju - na bagnecie z jednej strony jest ~5mm poniżej otworka, z drugiej już ponad nim ...

Mam też wrażenie iz olej jakiś taki rzadszy - choć to pewnie autosugestia ';-)

Ostatni raz dolewałem olej ze 2 miesiące temu i był (chyba) tak na poziomie nieco ponad połowa ...

 

Czy to o czymś świadczy ? ;-)

Link to comment
Share on other sites

Koledzy - trochę panikuję, i tak na szybko nie jestem w stanie doszukac się na forum informacji ...

dzisiaj sprawdziłem stan oleju (zimny silnik, temp. otoczenia ~8 - 10 st.C) i mam wrażenie, że od ostatniego sprawdzenia zwiększyła się ilośc oleju - na bagnecie z jednej strony jest ~5mm poniżej otworka, z drugiej już ponad nim ...

Mam też wrażenie iz olej jakiś taki rzadszy - choć to pewnie autosugestia ';-)

Ostatni raz dolewałem olej ze 2 miesiące temu i był (chyba) tak na poziomie nieco ponad połowa ...

 

Czy to o czymś świadczy ? ;-)

To normalne, ze bagnet z obu stron pokazuje inna wartosc. Czytaj stan z tej strony z podzialka i bedzie ok. Z tego co piszesz wnioskuje, ze poziom oleju jest ok, nie przejmuj sie.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Avic > nie, nie - zawsze sprawdzam rano, po całej nocy stygnięcia ... i zawsze w tym samym miejscu w garażu - więc nie ma też różnicy w nachyleniu.

 

walus_legacy> ale czemu jest więcej oleju ? gdzieś mi się po głowie kołacze, że to może mieć związek z padającymi uszczelkami ... ale pewnie mylę z płynem chłodzącym ;-)))

Edited by vonda
Link to comment
Share on other sites

olej zawsze sprawdzaj na równiej powierzchni i na zgaszonym silniku ale po 2-3 minutowej pracy (tak żeby wszystko go pociągneło, smok itp...), czyli jak wstajesz rano zapal go na chwile i zgaś i wtedy możesz sprawdzać stan ...

Link to comment
Share on other sites

olej zawsze sprawdzaj na równiej powierzchni i na zgaszonym silniku ale po 2-3 minutowej pracy (tak żeby wszystko go pociągneło, smok itp...), czyli jak wstajesz rano zapal go na chwile i zgaś i wtedy możesz sprawdzać stan ...

Chyba większego babola dawno nie czytałem. :blink:

Skąd taka metoda pomiaru stanu oleju?Ktoś polecił czy to własny pomysł? :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

olej zawsze sprawdzaj na równiej powierzchni i na zgaszonym silniku ale po 2-3 minutowej pracy (tak żeby wszystko go pociągneło, smok itp...), czyli jak wstajesz rano zapal go na chwile i zgaś i wtedy możesz sprawdzać stan ...

No to wtedy na bank będzie miał OK jak teraz ma za dużo :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...