Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Opis rajdówki Roberta żeby już nie było wątpliwości :)

 

 

Regional Rally Car – powstają na bazie rajdówek królewskiej kategorii, czyli WRC (World Rally Car). Przeznaczone są do startów w międzynarodowych i krajowych seriach, jak mistrzostwa świata WRC-2, mistrzostwa Europy czy innych regionów. Citroën DS3 RRC wywodzi się bezpośrednio z mistrzowskiego Citroëna DS3 WRC. Narzucone regulaminem zmiany obejmują: mniejszą zwężkę w turbosprężarce, inne koło zamachowe silnika, oraz mniejsze tarcze hamulcowe w wersji asfaltowej. Zabronione jest także chłodzenie hamulców cieczą. Z zewnątrz niewielkie modyfikacje obejmują aerodynamikę (tylny spoiler jest mniejszy, zgodny ze standardami kategorii Super 2000, którą w założeniu ma zastąpić kategoria RRC) oraz wloty powietrza w przedniej części nadwozia – także zmniejszone, co ma wpływ na wydajność układu chłodzenia. Pozostałe elementy pozostają bez zmian w stosunku do samochodu WRC. Samochody RRC mają wzmocnione, zbudowane specjalnie do rajdów nadwozie z klatką bezpieczeństwa, silnik o pojemności 1,6 litra z turbosprężarką, napęd na cztery koła oraz niezależne zawieszenie o regulowanych parametrach pracy i sześciobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów. Egzemplarz użytkowany przez Roberta Kubicę został wyposażony w łopatkę zmiany biegów umieszczoną po lewej stronie kierownicy. Czas zmiany przełożenia został elektronicznie dostosowany w taki sposób, aby nie dawać zawodnikowi przewagi nad rywalami, korzystającymi z przekładni obsługiwanej drążkiem.

 

 

 

Dane techniczne Citroëna DS3 RRC (źródło: Citroën Racing)

 

Silnik: 1598 cm³, turbodoładowany, bezpośredni wtrysk benzyny

Moc maksymalna 275 KM przy 6000 obr/min

Maksymalny moment: 357 Nm przy 3250 obr/min

Średnica zwężki w turbosprężarce: 30 mm

Napęd Na cztery koła

Skrzynia biegów Sekwencyjna 6-biegowa

Mechanizm różnicowy Przedni i tylny mechaniczny, samoblokujący

Hamulce przednie

Asfalt: wentylowane tarcze o średnicy 350 mm szuter: wentylowane tarcze o średnicy 300 mm

Hamulce tylne Wentylowane tarcze o średnicy 300 mm

Podział siły hamowania Sterowany z kokpitu

Hamulec ręczny Hydrauliczny

Zawieszenie Niezależne MacPherson, amortyzatory regulowane w trzech zakresach (kompresja przy małej i dużej prędkości, odbicie)

Układ kierowniczy Wspomaganie hydrauliczne

Opony na asfalt 8x18 cali / Michelin

Opony na szuter/śnieg 7x15 cali / Michelin

Długość 3948 mm

Szerokość 1820 mm

Rozstaw osi 2461 mm

Rozstaw kół 1618 mm (przód i tył)

Pojemność zbiornika paliwa 75 litrów

 

Waga minimalna 1200 kg / 1350 kg z załogą

 

 

 

Źródło: http://www.kubica.pl/

Edytowane przez Pucu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cezary Gutowski:

Robert dostał też ważne pytanie, jak tam jego forma fizyczna. I tu padły bardzo budujące słowa:

 

"Wczoraj byłem rozczarowany, że stanęliśmy na dojazdówce po tak udanym początku dnia. Byłem za to bardzo zadowolony ze swojej ręki. Kiedy oglądałem nagrania z kokpitu bardzo zaskoczyło mnie kilka rzeczy, które udało mi się wykonać. Pod tym względem jest bardzo dobrze."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rebecca Wlliams z WRC Live rozmawiała z Robertem Kubicą o jego sobotnich problemach z samochodem przed wjazdem na serwis.

- To był jak do tej pory trudny dzień - mówi Kubica. - Mamy problem z hydrauliką od pierwszego oesu. W połowie próby uległ awarii dodatkowy system zmiany biegów.

 

- Przy moich ograniczeniach już to byłby kłopot, ale są problemy też z innymi systemami. Nie mamy hamulca ręcznego i chyba jest też problem z dyferencjałem. Na krętych oesach, bez ręcznego i nie czując się pewnie w aucie, było trudno.

 

- Dotoczyliśmy się do strefy, mam nadzieję, że uda się to naprawić i pojedziemy dalej. Ja czuję się całkiem dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...