Skocz do zawartości

Demontaż kolektora dolotowego = wymiana uszczelek na NOWE ?


lyssy23

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli zrzucasz kolektor dwa razy w małych odstępach czasu, to uszczelki przeżyją. Ja to robiłem bodajże tydzień po tygodniu, bo pan sprzedawca za pierwszym razem wcisnął mi dziadowskie wężyki paliwowe :facepalm: Ale między wymianami zrobiłem może z 10km, więc nawet się silnik porządnie nie nagrzał :mrgreen:

Edytowane przez mzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy muszę przy ponownym montażu kolektora wymienić uszczelki o nr 14035AA421 czyli nr 6 na obrazku:

http://opposedforces.com/parts/impreza/us_g11/type_3/intake_and_supply_system_turbocharger/intake_manifold/illustration_1/

czy również uszczelki 14075AA160czyli nr 11 na tym obrazku:

http://opposedforces.com/parts/impreza/us_g11/type_3/intake_and_supply_system_turbocharger/intake_manifold/illustration_2/

 

Demontaż kolektora w celu wymiany wężyka paliwowego - przypadłość MY02, czyli smród paliwa w kabinie przy niższych temperaturach.

 

Qrcze, ktoś rozwieje moje wątpliwości co do tych 2 typów uszczelek?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrcze, ktoś rozwieje moje wątpliwości co do tych 2 typów uszczelek?

14035AA421, chyba że przy okazji zajmiesz się usunięciem TGV, to również wymienisz te drugie uszczelki.

W uproszczeniu: wymieniasz te uszczelki, w którym miejscu odkręcisz kolektor od głowic ;-)

 

PS. jak wymieniasz sam przewody - zwróć uwagę na opaski.

NIE takie : http://www.lantis.pl/allegro/opaska.jpg

tylko TAKIE: http://www.gates.com/europe/images/ezlit/AR_C_02_LR_verkleind.jpg (lub podobne)

 

U mnie za pierwszym razem, serwis założył te pierwsze, zwykłe ... i ponacinały się przewody ... dzięki temu miałem okazję ponownie je zmienić ...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie udało się wymienić te wężyki(koło alternatora)bez ściągania kolektora,ale przyznam nie było to proste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Chodzi oto że płyn chłodzący przechodzi poprzez przepustnicę,jeśli ją odkręcisz i odsuniesz wraz z przewodami wodnymi to nie musisz płynu spuszczać,ale będziesz musiał wymienić uszczelkę pomiędzy kolektorem a przepustnicą,a ta jest droższa niż płyn,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...