Jump to content

Demontaż kolektora dolotowego = wymiana uszczelek na NOWE ?


lyssy23
 Share

Recommended Posts

Zawsze tak,ponieważ uszczelki te "przyklejają się" i nie da się ich ściągnąć w takim stanie żeby ponownie dało się założyć,pozdro.

 

u mnie się tak dało ściągnąć żeby się nadawały, ale i tak założyłem nowe ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli zrzucasz kolektor dwa razy w małych odstępach czasu, to uszczelki przeżyją. Ja to robiłem bodajże tydzień po tygodniu, bo pan sprzedawca za pierwszym razem wcisnął mi dziadowskie wężyki paliwowe :facepalm: Ale między wymianami zrobiłem może z 10km, więc nawet się silnik porządnie nie nagrzał :mrgreen:

Edited by mzy
Link to comment
Share on other sites

Czy muszę przy ponownym montażu kolektora wymienić uszczelki o nr 14035AA421 czyli nr 6 na obrazku:

http://opposedforces.com/parts/impreza/us_g11/type_3/intake_and_supply_system_turbocharger/intake_manifold/illustration_1/

czy również uszczelki 14075AA160czyli nr 11 na tym obrazku:

http://opposedforces.com/parts/impreza/us_g11/type_3/intake_and_supply_system_turbocharger/intake_manifold/illustration_2/

 

Demontaż kolektora w celu wymiany wężyka paliwowego - przypadłość MY02, czyli smród paliwa w kabinie przy niższych temperaturach.

 

Qrcze, ktoś rozwieje moje wątpliwości co do tych 2 typów uszczelek?

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Qrcze, ktoś rozwieje moje wątpliwości co do tych 2 typów uszczelek?

14035AA421, chyba że przy okazji zajmiesz się usunięciem TGV, to również wymienisz te drugie uszczelki.

W uproszczeniu: wymieniasz te uszczelki, w którym miejscu odkręcisz kolektor od głowic ;-)

 

PS. jak wymieniasz sam przewody - zwróć uwagę na opaski.

NIE takie : http://www.lantis.pl/allegro/opaska.jpg

tylko TAKIE: http://www.gates.com/europe/images/ezlit/AR_C_02_LR_verkleind.jpg (lub podobne)

 

U mnie za pierwszym razem, serwis założył te pierwsze, zwykłe ... i ponacinały się przewody ... dzięki temu miałem okazję ponownie je zmienić ...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

a mnie udało się wymienić te wężyki(koło alternatora)bez ściągania kolektora,ale przyznam nie było to proste

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Chodzi oto że płyn chłodzący przechodzi poprzez przepustnicę,jeśli ją odkręcisz i odsuniesz wraz z przewodami wodnymi to nie musisz płynu spuszczać,ale będziesz musiał wymienić uszczelkę pomiędzy kolektorem a przepustnicą,a ta jest droższa niż płyn,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź.

Tak właśnie myślałem, chociaż sądziłem że uszczelka nie będzie taka droga.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalk 4

Edited by pablodc
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...