Jump to content

check engine- problem z odpaleniem na zimnym silniku


krazek1221
 Share

Recommended Posts

Witam, jakiś czas temu mrugnął mi check engine, mruganie występowało co raz częściej i dłużej jednak bez konsekwencji. Wczoraj kontrolka zapaliła się na stałe i pojawiły się problemy z odpaleniem kompletnie ostudzonego silnika (nie chce załapać, pomagam gazem, jak już załapie to nie na wszystkie cylindry) gdy już uda mi się go pobudzić do życia jest tak jak gdyby nigdy nic (przy czym kontrolka świeci się cały czas). Auto: Legacy 2.0 16v turbo- TURBODZIADEK. Proszę o niezwłoczną pomoc ze względu na śnieg który zaczął padać.

Link to comment
Share on other sites

Chociaż piszą, że wersji turbo to nie dotyczy

I mają rację. U Ciebie jestem zdecydowanie inny problem.

 

Skoro świeci się CE to zamiast szukać odpowiedzi w szklanej kuli :wink: wymrugaj błędy. Nurkujesz pod kierownicą i szukasz dwóch czarnych wtyczek. Złączasz je.

Włączasz zapłon i liczysz mrugnięcia kontrolki check engine.

Długie mignięcie (ok sekundy) oznacza "dziesiątkę"

Krótkie mignięcie (pół sekundy) oznacza "jedynkę"

 

I tak np dwa długie mignięcia i pięć krótkich oznacza 25.

 

Liczysz do momentu kiedy pierwszy z kodów się powtórzy. Wrzuć tu wyniki mrugania.

 

Po odczytaniu rozłącz czarne wtyczki.

Link to comment
Share on other sites

na pewno są czarne chyba ze ktoś wyrwał , a problem podobny do źle działającego czujnika temperatury silnika, ale to się okaże po wystukaniu błędów.

Link to comment
Share on other sites

Szukałem bardzo skrupulatnie i zdziwił bym się gdyby ktoś znalazł. Chyba że kable są przedłużone i podciągną je ktoś do tylnej popielniczki dla wygody... Tymczasem nastąpiła dziwna sprawa bo z rana autkiem zajął się mój tatko, sprawdził płyny i dolał oleju (którego poziom mieścił się w normie, ale postanowił dolać). Póki co jak ręką odjął... Dziwi mnie to tym bardziej, że jeśli bezpośrednią przyczyną był by stan oleju bądź brak ciśnienia oleju to spodziewał bym się kontrolki smarowania.

Link to comment
Share on other sites

jeśli bezpośrednią przyczyną był by stan oleju bądź brak ciśnienia oleju to spodziewał bym się kontrolki smarowania.

To nie jest kontrolka smarowania tylko remontu silnika :mrgreen:

 

Lub też jak mówią kobiety - czerwona lampa Alladyna :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

w turbodziadku bledy mruga sie wlasnie zielonymi kabelkami, a nie czarnymi

Nie powiedziałbym bo gdy je złączyłem auto było w trybie testowym (uruchamiała się pompa paliwa i wentylator co chwila, oraz zapewne cała reszta urządzeń, których akurat nie słychać.) Teraz tak akurat pomyślałem, że po przeprowadzeniu trybu testowego byłem tak smutny nie znalezieniem czarnych kostek, że nie spróbowałem go odpalić. Możliwe, że uruchomienie trybu testowego skorygowało błąd?
Link to comment
Share on other sites

@pawel_20vt, o widzisz, nie wiedziałem Aż plusika dam

nie ma za co, dzieki

Nie powiedziałbym bo gdy je złączyłem auto było w trybie testowym (uruchamiała się pompa paliwa i wentylator co chwila, oraz zapewne cała reszta urządzeń, których akurat nie słychać.) Teraz tak akurat pomyślałem, że po przeprowadzeniu trybu testowego byłem tak smutny nie znalezieniem czarnych kostek, że nie spróbowałem go odpalić. Możliwe, że uruchomienie trybu testowego skorygowało błąd?

kurcze no dalbym glowe, ze tak wlasnie jest, zwlaszcza, ze nie ma innych.....w kazdym razie ja mrugalem zielonymi, pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...