Viper Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Witam, tak jak w temacie, z braku czasu zamiast zrobic to samemu zlecilem mechanikowi zmiane tarcz i klockow na tylnej osi. Po wymianie ABS zwariowal, po kazdym odpaleniu auta przez pare kilometrow przy kazdym hamowaniu (pod koniec) wlacza sie ABS...po przejechaniu tych paru km zapala sie kontrolka absu i hamuje juz normalnie, tylko ze bez ABSu. Czujniki nie byly ruszane przez mechanika, podpial sie pod kompa i zczytal blad na prawym tylnym kole, cos tam niby wyczyscili, zlozyli do kupy i znowu to samo. Wczesniej nigdy tak sie nie dzialo, dopiero po zamontowaniu nowych czesci. Co to moze byc? Tarcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 możliwe że pęknięty masz pierścień ABS z tył na piaście bo objawy wariowania pasują . Żeby powiedzieć więcej trzeba by pojeździć z podpiętym kompem diagnostycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 szociu ma racje być może pierścień ABSu na piaście jest pęknięty albo pogięty i dlatego są problemy z ABSem. Być może czujnik też padł ale to trzeba podłączyć kompa i odczytać wartości jakie poda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Viper- no to masz szpeciora mechanika. Witaj w klubie. jak wymieniałem szczęki od ręcznego to mi ręczny przestał działac. Chyba cała Polska pełna takich rzemieślników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Pewnie mechanior walnął młotkiem i pierścień powiedział papa. Jeszcze jest szansa, że czyścił szczotą piastę i zasyfił czujnik albo zamazał smarem miedzianym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Pod kanapą tylną jest kostka od czujnika ABS. Rozepnij ją i miernik ustaw na oporność. Powinien być 1 kohm z tego co pamiętam. Kręcąc piastą nieznaczne będzie się zmieniać wartość na mierniku. Porównaj oba czujniki kół tylnych i będziesz wiedział. Z drugiej strony kontrolka ABS włącza sie po odpięciu np. tylnych lamp. Najpierw zapal silnik i poczekaj kilka minut. U mnie zapalała się po 1 minucie ale na postoju więc od razu wyeliminowałem koronę ABS. Nie ma znaczenie czy czujnik jest zanieczyszczony czy nie. Mechanik mógł go próbować odkręcić (po co - nie wiem) ale nie słyszałem że komuś to się udało. Śruba puszcza ale wyjść nigdy nie chcą. Trzeba demolować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Z drugiej strony kontrolka ABS włącza sie po odpięciu np. tylnych lamp. Serio? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Pytasz czy się nabijasz :cool: Tak. Jak odpiałem tylne lampy się zapaliła po 30 sek przekręceniu kluczyka. Znalazłem że w schemacie ABS jest podłączenie do świateł stop. Po założeniu lamp zgasła na wieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Ok, dzieki za info, jak bede z powrotem w kraju aby obejrzec autko to od razu lookne na pierscien. Pytanie tylko czy mozna go kupic osobno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Vipet, miałem identyczną akcję w identycznych okolicznościach: wymaiana hamulców, wyjazd z serwisu, kilka kilometrów i czujnik ABS. Z powrotem do serwisu, gmeranie, skadowanie błędu i znów to samo. ZTCP nie była to kwestia pierścienia, a ustawienia czujnika - gdzieś na forum jest mój wątek, postaram się odnaleźć Wątek mam, ale niewiele to pomogło http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/26679-kontrolka-abs-dziwne-zachowanie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 ...Chyba cała Polska pełna takich rzemieślników. Wypraszam sobie takie... :mad: :mad: :mad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Nie ma znaczenie czy czujnik jest zanieczyszczony czy nie. Mechanik mógł go próbować odkręcić (po co - nie wiem) ale nie słyszałem że komuś to się udało. Śruba puszcza ale wyjść nigdy nie chcą. Trzeba demolować. Ma i to kapitalne znaczenie. Czujnik zachowuje sie jak magnes. Przy sciaganiu zardzewialych tarcz ktore potrafia sie wrecz "przyspawac" do piasty trzeba nieco mlotem popracowac. Rdzawe kawaleczki sie sypia, czujnik je lapie i gotowe. Oczywiscie moglo sie tez co innego stac, ale na poczatek polecam wyciagnac czujnik, oczyscic, oczyscic tez gniazdo czujnika..... na 95% pomoze. Nie ma to jak samemu sobie samochod naprawiac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Owszem działa jak elektromagnes trochę opiłków się na nim zbiera ale wskazania będą OK bo nie wpływa to znacząco w czasie ruchu auta. Czujnik mierzy odległość do wieńca na zasiadzie pola elektromagnetycznego dlatego masz odczyt jak kręcisz kołem. Pomijam sytuacje ekstremalne. Dlatego warto odpiąć wtyczkę pod siedzenie i sprawdzić oporność. Wyjęcie go to udręka. Mam zwrotnicę na stole, litr odrdzewiacza, sruby odkręcone a czujnik ani drgie. Młotkiem go nie można więc nie wiem jak go wyjąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Owszem działa jak elektromagnes trochę opiłków się na nim zbiera ale wskazania będą OK bo nie wpływa to znacząco w czasie ruchu auta. Dlatego dostaje "swira" jak sie samochod zatrzymuje. Sygal jest za slaby, rdza dziala jak "ekran". Jak sie poczyta po forach to zawsze problem sie objawia po wymianie tarcz. I zawsze usuniecie "platkow" rdzy pomaga. Nigdy nie zaobserwowalem problemu w samochodach bez rdzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się