Skocz do zawartości

Nowe hamulce a wariujący ABS


Viper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w temacie, z braku czasu zamiast zrobic to samemu zlecilem mechanikowi zmiane tarcz i klockow na tylnej osi. Po wymianie ABS zwariowal, po kazdym odpaleniu auta przez pare kilometrow przy kazdym hamowaniu (pod koniec) wlacza sie ABS...po przejechaniu tych paru km zapala sie kontrolka absu i hamuje juz normalnie, tylko ze bez ABSu. Czujniki nie byly ruszane przez mechanika, podpial sie pod kompa i zczytal blad na prawym tylnym kole, cos tam niby wyczyscili, zlozyli do kupy i znowu to samo. Wczesniej nigdy tak sie nie dzialo, dopiero po zamontowaniu nowych czesci. Co to moze byc? Tarcze? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod kanapą tylną jest kostka od czujnika ABS. Rozepnij ją i miernik ustaw na oporność. Powinien być 1 kohm z tego co pamiętam.

Kręcąc piastą nieznaczne będzie się zmieniać wartość na mierniku. Porównaj oba czujniki kół tylnych i będziesz wiedział.

 

Z drugiej strony kontrolka ABS włącza sie po odpięciu np. tylnych lamp. Najpierw zapal silnik i poczekaj kilka minut. U mnie zapalała się po 1 minucie ale na postoju więc od razu wyeliminowałem koronę ABS.

 

Nie ma znaczenie czy czujnik jest zanieczyszczony czy nie. Mechanik mógł go próbować odkręcić (po co - nie wiem) ale nie słyszałem że komuś to się udało. Śruba puszcza ale wyjść nigdy nie chcą. Trzeba demolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vipet, miałem identyczną akcję w identycznych okolicznościach: wymaiana hamulców, wyjazd z serwisu, kilka kilometrów i czujnik ABS. Z powrotem do serwisu, gmeranie, skadowanie błędu i znów to samo. ZTCP nie była to kwestia pierścienia, a ustawienia czujnika - gdzieś na forum jest mój wątek, postaram się odnaleźć

 

Wątek mam, ale niewiele to pomogło

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/26679-kontrolka-abs-dziwne-zachowanie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie ma znaczenie czy czujnik jest zanieczyszczony czy nie. Mechanik mógł go próbować odkręcić (po co - nie wiem) ale nie słyszałem że komuś to się udało. Śruba puszcza ale wyjść nigdy nie chcą. Trzeba demolować.

 

Ma i to kapitalne znaczenie.

Czujnik zachowuje sie jak magnes.

Przy sciaganiu zardzewialych tarcz ktore potrafia sie wrecz "przyspawac" do piasty trzeba nieco mlotem popracowac.

Rdzawe kawaleczki sie sypia, czujnik je lapie i gotowe.

 

Oczywiscie moglo sie tez co innego stac, ale na poczatek polecam wyciagnac czujnik, oczyscic, oczyscic tez gniazdo czujnika..... na 95% pomoze.

 

Nie ma to jak samemu sobie samochod naprawiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem działa jak elektromagnes trochę opiłków się na nim zbiera ale wskazania będą OK bo nie wpływa to znacząco w czasie ruchu auta. Czujnik mierzy odległość do wieńca na zasiadzie pola elektromagnetycznego dlatego masz odczyt jak kręcisz kołem. Pomijam sytuacje ekstremalne. Dlatego warto odpiąć wtyczkę pod siedzenie i sprawdzić oporność.

 

Wyjęcie go to udręka. Mam zwrotnicę na stole, litr odrdzewiacza, sruby odkręcone a czujnik ani drgie. Młotkiem go nie można więc nie wiem jak go wyjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem działa jak elektromagnes trochę opiłków się na nim zbiera ale wskazania będą OK bo nie wpływa to znacząco w czasie ruchu auta.

 

Dlatego dostaje "swira" jak sie samochod zatrzymuje. Sygal jest za slaby, rdza dziala jak "ekran".

 

Jak sie poczyta po forach to zawsze problem sie objawia po wymianie tarcz.

I zawsze usuniecie "platkow" rdzy pomaga.

 

Nigdy nie zaobserwowalem problemu w samochodach bez rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...