Piotter Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Mam Legacy GL '95 z silnikiem EJ20. Przedwczoraj kilkakrotnie mialem problemy z uruchomieniem samochodu. Słychac pracujacy rozrusznik, ale sinik nie startuje. Ponowna proba z 5 minut pozniej i pali od palca. Zdarzylo mi sie to te trzy razy w ciagu dnia. Na koniec walczylem z zaplonem kilka razy, tak ze swiatla sie palic lampka akumulatora wiec dalem spokoj zebu nie rozladowac akumulatora do konca. Zadzwonilem do znajomych zeby odholowali mnie do ich warsztatu i jak przyjechali po poł godziny, dla sprawdzenia Legaś odpalił od pierwszego razu. W warsztacie ogladali go woczoraj i za kazdym razem im odpalał. Stwierdzili tylko przebicie z jednego przewodu świecy. Pozniej znowu nie odpalił i mechanik wpadł na pomysł zeby sprawdzic probnikiem czy aparat zapłonowy na silniku dostaje w ogole napiecie. BINGO! Nie zawsze dostaje i dlatego nie odpala. Co jest tego przyczyna jednak nie wiemy. Gosc podejrzewa czujniki obrotow, jednak nie mam schematow instalacji od tego modelu, tylko na sieci znalazłem schematy od wersji '91-'94. Wiem ze samochod powinien trafic do mechanika ktory sie zna konkretnie na Subaru, ale teraz samochod jest uziemiony i nigdzie daleko przez te klopoty z zapłonem nie pojade (a mieszkam w Kole). Jakies sugestie gdzie szukac przyczyn awarii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Mam Legacy GL '95 z silnikiem EJ20. Przedwczoraj kilkakrotnie mialem problemy z uruchomieniem samochodu. Słychac pracujacy rozrusznik, ale sinik nie startuje. Ponowna proba z 5 minut pozniej i pali od palca. Zdarzylo mi sie to te trzy razy w ciagu dnia. Na koniec walczylem z zaplonem kilka razy, tak ze swiatla sie palic lampka akumulatora wiec dalem spokoj zebu nie rozladowac akumulatora do konca. Zadzwonilem do znajomych zeby odholowali mnie do ich warsztatu i jak przyjechali po poł godziny, dla sprawdzenia Legaś odpalił od pierwszego razu. W warsztacie ogladali go woczoraj i za kazdym razem im odpalał. Stwierdzili tylko przebicie z jednego przewodu świecy. Pozniej znowu nie odpalił i mechanik wpadł na pomysł zeby sprawdzic probnikiem czy aparat zapłonowy na silniku dostaje w ogole napiecie. BINGO! Nie zawsze dostaje i dlatego nie odpala. Co jest tego przyczyna jednak nie wiemy. Gosc podejrzewa czujniki obrotow, jednak nie mam schematow instalacji od tego modelu, tylko na sieci znalazłem schematy od wersji '91-'94. Wiem ze samochod powinien trafic do mechanika ktory sie zna konkretnie na Subaru, ale teraz samochod jest uziemiony i nigdzie daleko przez te klopoty z zapłonem nie pojade (a mieszkam w Kole). Jakies sugestie gdzie szukac przyczyn awarii? Na 90% masz walniety czujnik polozenia walka rozrzadu(brazowy, przykrecony od tylu obudowy rozrzadu) na rysunku nr.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Oops! dopiero teraz zauwazylem ile bledow porobilem przy pisaniu. efekt pośpiechu. Sorry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Dzieki. Własnie te czujniki ogladał. Bede musiał ich poszukać w jakims katalogu, razem z przewodami do zapłonu bo te sa juz nieco skruszale. Hmm.. ciekawe co jeszcze :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 8 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2006 Wiecie moze gdzie mozna szukac tych czujnikow ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekZ Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Najlepiej w Stanach. W przeliczeniu 150 zł. A u nas w serwisie 500 zl. Nie wiem czy są zamienniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekZ Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Jeszcze jedno - sprawdzałeś kody błędów przez połączenie dwóch czarnych kabli? Walnięty czujnik położenia wałka rozrządu to kod 23, o ile dobrze pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
executor Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Witam może jakos pomogę mam gdzieś takowe czujniki ale to są od silnika ej18 jak znam subaru to może będą pasować co wy na to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekZ Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 w razie jakby co to mam elektroniczny parts manual, więc można zawsze sprawdzić po numerze nadwozia lub innych danych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 A wiecie moze czy w innych Subarynkach sa tez takie czujniki ? Widze czasem na allegro oferty w rodzaju: "wszystkie czesci do Imprezy" "wszystkie czesci do Justy" itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Piotter, oczywiście, w moim są dwa czujniki tego typu, jeden na wale drugi na rozrządzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Tak troche abstrahujac od moich klopotow z tym czujnikiem, ciekawe byloby wiedziec jaka jest wymiennosc czesci miedzy roznymi modelami tej marki, oraz miedzy rocznikami tego samego modelu. Swego czasu Znajomy majacy Fiata Punto I narzekał, ze w tym samochodzie zdarzały sie powazne różnice, nie tylko w zaleznosci od wersji, ale nawet miesiaca produkcji. Mam nadzieje ze w Subaru tak nie jest i jak czesc jest juz dopracowana to nie jest juz zmieniana. To tylko taka nadzieja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 W Subaru nawet w tym samym roczniku moga byc stosowane rozne czesci, np: sa dwa rozne rodzaje pompy wspomagania w roczniku 96, dwa typy jazm hamulcow i klockow hamulcowych. Dwie rozne pompy ABS, z osobnym sterownikiem i ze zintegrowanym sterownikiem... nawet dwa rozne uchwyty przy drzwiach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Poszedlem do warsztatu odebrac samochod po wymianie czujnika i znowu raz czy dwa nie chcial odpalic :/ . Mechanik twierdzi ze moglem zalac silnik. Czy mozna zalac silnik w samochodzie z wtryskiem paliwa ?? Powiedzial ze przy odpalaniu powinienem rowniez pedal gazu wcisnac. Tak sie powinno robic, czy swiadczy to o jakim nadal istniejacym problemie ? Do tej pory wciskalem sprzegło i przekrecalem kluczyk bez dotykania gazu. Zawsze wczesniej odpalał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Nie wiem jak w legacy ale w forysiu winstrukcji napisali aby odpalać bez wciskania gazu, z jednym wyjątkiem jeśli temp spadnie poniżej -25 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi