Skocz do zawartości

Naprawa uszkodzonych felg


Wojtek M

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowną Dyrekcję,

 

Uszkodziłem w moim samochodzie Subaru Impreza WRX 2001 felgi. Ubezpieczyciel zakwalifikował je do prostowania. Nie zgadzam się z tym stanowiskiem firmy ubezpieczeniowej, po wizycie w serwisie zajmującym się naprawą felg dowiedziałem się że jest duża szansa na pęknięcie felgi w czasie prostowania lub w trakcie późniejszej eksploatacji, ze względu na twardość materiału z jakiego wykonane są oryginalne felgi. Czy producent przewiduje naprawę uszkodzonych felg? Ze względów bezpieczeństwa obawiam się takiego rozwiązania. Ubezpieczyciel po złożeniu reklamacji poprosił mnie o dostarczenie pisemnego potwierdzenia o braku możliwości naprawy uszkodzonych felg. Prosiłbym o pomoc w tej sprawie.

 

Pozdrawiam

Wojciech Maciejczyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanowną Dyrekcję,

 

Uszkodziłem w moim samochodzie Subaru Impreza WRX 2001 felgi. Ubezpieczyciel zakwalifikował je do prostowania. Nie zgadzam się z tym stanowiskiem firmy ubezpieczeniowej, po wizycie w serwisie zajmującym się naprawą felg dowiedziałem się że jest duża szansa na pęknięcie felgi w czasie prostowania lub w trakcie późniejszej eksploatacji, ze względu na twardość materiału z jakiego wykonane są oryginalne felgi. Czy producent przewiduje naprawę uszkodzonych felg? Ze względów bezpieczeństwa obawiam się takiego rozwiązania. Ubezpieczyciel po złożeniu reklamacji poprosił mnie o dostarczenie pisemnego potwierdzenia o braku możliwości naprawy uszkodzonych felg. Prosiłbym o pomoc w tej sprawie.

 

Pozdrawiam

Wojciech Maciejczyk

 

 

Niech fachowiec od felg wystawi Ci takie oświadczenie. Pytanie tylko czy będzie chciał.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisemnego potwierdzenia o braku możliwości naprawy uszkodzonych felg

 

Możliwość jest. Oświadczenie powinno raczej dotyczyć tego, że naprawiana termicznie felga traci swoje właściwości wytrzymałościowe i nie gwarantuje pełnego bezpieczeństwa.

 

Z drugiej strony mam jedną prostowaną felgę i nawet spore dziury w drodze nie spowodowały żadnego uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedyś "spec" od felg powiedział że na każdej prostowarce jest adnotacja że można prostować tylko stalowe. W tym zakładzie jak chciałem fakturę za prostowanie felg powiedzieli że nie dostanę gdyż jakby się coś stało z felgą aluminiową to ich będę mógł ścigać, a na maszynkach wyraźnie pisze że prostować można tylko stalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodziłem w moim samochodzie Subaru Impreza WRX 2001 felgi. Ubezpieczyciel zakwalifikował je do prostowania. Nie zgadzam się z tym stanowiskiem firmy ubezpieczeniowej,

 

Należy zwrócić się do ASO w sprawie likwidacji szkody, dokonać stosownej wyceny i wystąpić o powtórne oględziny i akceptację kosztorysu opartego na oryginalnych częściach (chyba, że koła nie oryginalne, w takim przypadku ASO nic do tego nie ma - ubezpieczyciel zdecyduje do jakiej kwoty refunduje naprawę)

Program do kosztorysowania Audatex (akceptowany przez Ubezpieczycieli) w tym modelu nie przewiduje napraw felg (jest oparty o dane producenta, czyli FHI), zatem Ubezpieczyciel powinien uznać roszczenie. w razie dalszych pytań jesteśmy do dyspozycji.

My znaczy ASO Kraków EFP. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanowną Dyrekcję,

 

Uszkodziłem w moim samochodzie Subaru Impreza WRX 2001 felgi. Ubezpieczyciel zakwalifikował je do prostowania. Nie zgadzam się z tym stanowiskiem firmy ubezpieczeniowej, po wizycie w serwisie zajmującym się naprawą felg dowiedziałem się że jest duża szansa na pęknięcie felgi w czasie prostowania lub w trakcie późniejszej eksploatacji, ze względu na twardość materiału z jakiego wykonane są oryginalne felgi. Czy producent przewiduje naprawę uszkodzonych felg? Ze względów bezpieczeństwa obawiam się takiego rozwiązania. Ubezpieczyciel po złożeniu reklamacji poprosił mnie o dostarczenie pisemnego potwierdzenia o braku możliwości naprawy uszkodzonych felg. Prosiłbym o pomoc w tej sprawie.

 

Pozdrawiam

Wojciech Maciejczyk

ja bym uwazal z prostowaniem tych felg... na roznych forach, w roznych krajach ciagle wyskakuja post'y o tym, ze te felgi pekaja :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie,

 

Co do prostowania felg to niestety miałem przypadek że felga po prostowaniu pękła. Nie od razu ale po jakichs 3 miesiącach użytkowania. Podjade jutro do ASO Subaru.

 

Pozdrawiam

 

 

Ja przy ostatniej szkodzie zakwestionowałem możliwość naprawy 3 pogiętych felg.

Oświadczyłem, że zakład prostujący felgi nie podejmie się naprawy.

Poprosiłem o wskazanie zakładu zajmującego się prostowaniem felg, gdzie na koszt ubezpieczyciela zostało wydane zaświadczenie o braku możliwości naprawy. Samochód stał wtedy w ASO.

Ubezpieczyciel zażądał zaświadczenia o złomowaniu felg i wypłacił pieniądze za nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie,

 

Co do prostowania felg to niestety miałem przypadek że felga po prostowaniu pękła. Nie od razu ale po jakichs 3 miesiącach użytkowania. Podjade jutro do ASO Subaru.

 

Pozdrawiam

 

 

Ja przy ostatniej szkodzie zakwestionowałem możliwość naprawy 3 pogiętych felg.

Oświadczyłem, że zakład prostujący felgi nie podejmie się naprawy.

Poprosiłem o wskazanie zakładu zajmującego się prostowaniem felg, gdzie na koszt ubezpieczyciela zostało wydane zaświadczenie o braku możliwości naprawy. Samochód stał wtedy w ASO.

Ubezpieczyciel zażądał zaświadczenia o złomowaniu felg i wypłacił pieniądze za nowe.

 

Ja miałem przycierkę z DAF-em - pełnowymiarowym ciągnikiem siodłowym. Było leciutko, bo gość zmieniał w korku pas ze środkowego na prawy i nie zauważył takiego drobiazgu jak Legacy. W efekcie uszkodzenia wielkie nie były, ale ponieważ ja też się powolutku toczyłem, moja felga została przytarta "do żywego" na dwóch czy trzech ramionach. Ubezpieczyciel tegoż pana zakwalifikował ją do naprawy, ale po odwołaniu (warsztat to załatwił - naprawa była bezgotówkowa) przyznali nową felgę, a starą kazali oddać. Mimo, że nie była zgięta nie było problemu z wymianą na nową (auto 2,5 roku wtedy miało). Śmiało trzeba się odwoływać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Należy zwrócić się do ASO w sprawie likwidacji szkody, dokonać stosownej wyceny i wystąpić o powtórne oględziny i akceptację kosztorysu opartego na oryginalnych częściach (chyba, że koła nie oryginalne, w takim przypadku ASO nic do tego nie ma - ubezpieczyciel zdecyduje do jakiej kwoty refunduje naprawę)

Program do kosztorysowania Audatex (akceptowany przez Ubezpieczycieli) w tym modelu nie przewiduje napraw felg (jest oparty o dane producenta, czyli FHI), zatem Ubezpieczyciel powinien uznać roszczenie. w razie dalszych pytań jesteśmy do dyspozycji.

My znaczy ASO Kraków EFP.

 

Dziękuję za efektywne zastępstwo :!: :wink:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Szanowna Derekcjo, a czy FHI przewidywuje wymiane gwrancyjno felg (alu) wypiaskowanych trasom terenowom Zlotów Plejad? Moje osiongły grubość około połowy mikrona i w przeciwieństwie do właściciela nadal chudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...